News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Io

^ +1
Subscriu. Chiar daca azi unele masini sint in stare sa se parcheze singure (ceea ce inseamna ca manevra e usoara si ar trebui sa fie la indemina oricui! Practica arata ca nu e deloc cazul) poligonul ar trebui reintrodus. Sa nu ne facem insa iluzii, asa ceva nu se va intimpla, presiunea sociala e in directia opusa.
Putina lume insa isi da seama ca in conditiile de trafic de azi ajungem sa dam cite-un examen de permis in fiecare zi.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

TibiV

Dam cite-un examen de permis in fiecare zi.
Si unii il pica saptamanal....  :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JohannDB

Pentru Io.....
    Capetele tractor pentru "gabarite" în general, pentru nevoile care nu implică "delicatețuri" sunt cele ce ies din fabrică... Dar la momentul la care necesitatea de transport cere putere peste normal, cuplu peste normal, alimentare sistem de frânare la trailere modulare, etc, acestea vor avea modificări esențiale, începând cu ambreiaje mărite și/sau convertizoare, compresor de mare capacitate și un set de butelii de aer suplimentar 4-6 bucăți, radiator de apă/ulei suplimentar, rezervor de combustibil mărit așezat în spatele cabinei de 900-1000 litri capacitate, șasiu ranforsat sau chiar înlocuit, ambele punți spate sunt motoare sau toate trei sau tote patru..... Am lucrat cu Volvo F16 de 750 de CP la eoliene și la autostradă cu 155 de tone urca cu cca 30-35 km/h pantă de 5-7 %..... Cu astfel de tractor la o tură de noapte de 650 km de autostradă câștigam o oră la parcurs, comparativ cu-n Mercedes Titan ce lua rampele doar cu 10-15 km/h.... Mercedesul mai bun la șantier (tare ca un tanc) pe când Volvo prea fin pentru șantier.....
   Șoferii sunt cu C+E și au atestatele de agabaritice, plus cursuri ce le mai fac la firme și le e necesar o mare și multă experiență, plus acea capacitate de-a vedea cu ochii minții ceea ce au în spatele lor, să simtă tot trenul din spate; și nu-i de glumă când ai 50 sau 70 m lungime și sau lățimi de nu mai vezi decât "la colț" în oglinzi.... În Germania, pentru anumite tipuri de transport mai e necesar un certificat BSK (de la anumite dimensiuni), certificat ce îl au și piloții de însoțire ce dă dreptul la rulaj pe autostradă BF3, BF4..... E interesantă obținerea certificării germane !!!! La noi atestatele (petru șoferi și piloți) se vizează la 5 ani, după un test grilă ce are de la 1 la 3 răspunsuri bune de bifat...... Nu că ar fi testul o problemă, dar poți să-l pici cu brio, dacă nu te mai așezi la o vorbă cu materia de studiu......

Io

^ +1
Multumesc, Johann!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

carutasul

Nu știu că nu eram interesat în '90 de permis dar presupun că era o problemă cu infrastructura, adică cu numărul de poligoane disponibile raportat la numărul de elevi

Io

#12245
^
Ei, nu. Un poligon pentru autoturisme se putea amenaja oriunde, am vazut facute pe strazi laturalnice sau necirculate. E-adevarat ca nu orice oras avea poligon (si nici scoala) si cursantii impreuna cu instructorul faceau naveta pina in orasul unde era poligonul, timp in care faceau si condusul de sosea si eventual la intoarcere cel de noapte. Existau peste tot scoli de soferi (la nivel de liceu) si astea toate aveau poligoane pentru camioane. (In orasul meu pina s-a construit poligonul, vreo 2 ani cred) camioanele aveau poligon exact pe strada mea - da, era atit de lata incit mai tirziu ne-am vopsit terenuri de tenis in marime naturala pe ea - asa ca ma uitam la ei cind veneam de la gradinita/scoala! Copiii ne facuseram pe trotuar poligoane desenate cu creta si le faceam cu masinile teleghidate. Asa am ajuns sa ma sui la volanul unui Carpati sau Bucegi sau ce era el cind inca nu ajungeam la pedale. Da' am apasat acceleratia, ambreiajul n-am putut  :lol: ) Linga ele sau chiar pe ele erau usor de amenajat una doua piste pentru autoturisme. Doar ca erau prea late  :p LE - am facut si antrenamente cu karturile pe poligonul ala.
Acuma nu va-nchipuiti ca ieseau din poligon legiuni de Ken Block si Titi Aur insa ieseau oameni care macar nu dadeau cu (prea multe) jaloane pe jos. Daca bine-mi aduc aminte se pica putin la poligon, trebuia sa fii intr-adevar tamiie sa pici, timpul era larg de tot, dar la fel de bine-mi aduc aminte ca lumea era stresata rau de tot si cind il exersa (am vazut pe rampa masini cu o roata in aer, pacatele mele!) iar in examen multa lume gresea, chinuia ambreiajul si omora motorul si de-astea pentru ca avea niste emotii/blocaje de neinteles.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Io

#12246
Uite ca mi-aduce aminte Kitsune de o chestie: primele Dacii 1300 aveau intr-adevar comanda spalatorului de parbriz la piciorul sting, cam pe unde e azi pedala falsa. Ei bine, la prima masina a familiei, Moskvici 408 (0-100 km/h 27 s  :o unii zic ca avea 54 CP dar nu-i cred in ruptul capului!) exact in locul ala era comanda stergatoarelor de parbriz. Da, la piciorul sting! Nu e de mirare ca tata ura sa conduca noaptea pe ploaie...
Si sa nu va inchipuiti ca daca opreai stergatoarele ele reveneau in partea de jos a volanului. Neee, ele se opreau unde se aflau cind le-ai oprit.  :lol:
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

kitsune

#12247
Culmea nesimțirii în trafic. Să lași mașina în intersecție cu avariile pornite, atunci când onor Primăria Constanța a făcut o stradă întreagă cu sens unic, tocmai pentru mai multe locuri de parcare.

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

În caz că nu se distinge în fotografie, numărul de înmatriculare este B 458 MTH, șoferul fiind distribuitor pentru firma de pe portieră. Bine înțeles că am fost agresat verbal și înjurat pentru că mi-am permis să fac fotografia asta, dar măcar respectivul a parcat mașina până la urmă, pe contrasens și pe trecerea de pietoni. Măcar au putut cei de pe străduța laterală să circule în sfârșit. Chiar îi rog pe cei care cunosc firma respectivă să le trimită poza asta șefilor de acolo, măcar așa, pentru înjurăturile de care am avut parte.

Ironia soartei este că, cu 30 minute mai devreme, fiind parcat în spic într-o altă zonă a orașului, am fost blocat de o mașină lăsată pe stradă. Am rămas interzis de replica șoferului (lângă mine era loc liber!!!!) "Mă duc până aicea, nu stau mult" :bash:
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Quest

Quote from: cristi5 on November 01, 2019, 04:05:30 PM
Inteleg ca Bode e la fel de nationalist ca altii de prin CNAIR si MT asa ca nu ne putem astepta la nimic bun cand vine vorba de constructori straini si persecutarea lor.

Oricum, vedem daca chiar ajunge ministru.

Cristi, apropo de nationalism, ca s-au aniversat in vara 50 de ani de la primul pas al omului pe Luna:
Stii ce melodie ascultau cei 3 cosmonauti ai misiunii Apollo 11 pe drumul de intoarcere catre Terra ?
"Mother Country I Love You"
Cutremurator, asa-i ? :)
Common sense will get you far !

pasadia

Prin comparație cu aia de pe Apollo1 sau de pe Challenger care or fi explodat pe ritmurile nepatriotice de la Beatles sau David Bowie.

cristi5

#12250
@Quest nici cu patriotism nici cu nationalism nu se construiesc autostrazi, nu se imbunatateste siguranta rutiera (patrioti dar pe ultimul loc rusinos in Europa!). Nici cu rezilieri nationalist-teribiliste.

Spectacolul de cel mai prost gust posibil pe care-l vedem pe LD3 este o basina nationalista a unor complexati care au pierdut cateva arbitraje si cateva concursuri de angajare la privat. Si se ascund dupa sentimentele lor patriotice ca sa nu-si recunoasca incompetenta cand se uita in oglinda. Ca vezi doamne, aparam patria.

Si le canta in struna ministrul vechi si cel aproape nou ale caror CVuri denota o educatie precara peste care au pus niste glazura patriotica gen SNSPA. Si ministrii astia ar fi pierdut concursuri de angajare daca ar fi concurat, dar ei n-au nevoie sa concureze ca ii ajuta partidul.

Daca patriotism inseamna sa cauti constructorului strain gauri in gard, mizerie pe santier, neopren la poduri, sau o hartie lipsa (!), inseamna ca n-am inteles eu. Daca nu, atunci merci dar nu iau lectii de patriotism.

Pasivitatea cu care poporul asta si politicienii care-l reprezinta, de la putere la opozitie, accepta bataia de joc a functionarilor si pe ST3+4 si pe LD3 numa' patriotica nu mi se pare. Ceva e clar in neregula cu statul roman in relatie cu cetatenii lui daca asa ceva se poate intampla, sa tii investitii de sute de milioane inchise pt mofturile unor complexati, chipurile patrioti.

Desteapta-te romane!

Quest

Departe de mine sa tin apararea celor de la CNAIR, Horatiu are dreptate e acolo o tumora cangrenoasa de mare intindere (el ii spune cancer) care trebuie extirpata.
Dar intrucit orice medalie are 2 fete, arata-mi te rog in afara de Porr, Tirrena si Strabag alte firme straine serioase, care au facut treaba in Romania.
Eu am pus ptr 3 degete de la o mina, tu mai pui inca 2 sa avem macar o mina plina, sau e greu de gasit dintre cei care vin in Romania ?

Sa stii ca patriotismul nu e contestabil daca Statul are sincope de functionare, sint 2 lucruri complet separate. Mi-as dori sa te vad cu responsabilitati pe infrastructura mare rutiera din RO intr-un guvern de dreapta, ca sa te convingi ca lucrurile nu se rezuma doar la nefacutele unora din CNAIR, ci lucrurile sint muuult mai complicate. Cutter si Horatiu iti pot impartasi din experienta lor dobindita in Guv Ciolos.

Interventiile tale impacientate provenite dintr-o tara adoptiva, in care populatia indigena a fost obligata sa fie serioasa din cauza conditiilor meteo (lucru care a croit benefic intreg Statul), nu pot fi acceptate cu bratele deschise, din simplul motiv ptr ca ai tendinta de-a arde etape in tzintele tale ptr RO, lucru pagubos. E ca si cind n-ai respecta timpii tehnologici. N-o sa glosez la infinit, ideea e ca lucrurile se schimba progresiv, in etape care trebuie consolidate, dupa care se pune un nou rind de caramizi la edificiul pe care vrem sa-l construim.
Common sense will get you far !

gruiarew

Poate cel mai bun comentariu citit în ultima vreme. Quest de la mine ai (ca întotdeauna) +1.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

adiarc

eu nu sunt de acord...constructorii seriosi vor fii tot mai putini pt ca ei sunt dupa chipul si asemanarea cancerului cnair.. dupa cele intamplate cu Comsa,prestigiul nostru ca tara a scazut dramatic in ochii oricarui potențial constuctor serios....nu vedeti ca nici firme europene de mana a 2 si a 3 nu mai vin?si incep sa vina din Turcia,etc...

pt mine ramane speranta ca s-au luat notițe peste notițe pt a schimba statutul acestor megafunctionari din cnair,anaf,electrica,etc ( toate cu litere mici ) si se vor face taierile necesare.....aici e buba...momentan ministrii sint zero vis a vis de acesti paraziti intangibili
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

pasadia

#12254
@Quest: mai las-o baltă totuși. Ai numărat tu 3 bucăți căci asa îți convine ție. Dar Astaldi, Max Boegl, Skanska (da, știu, pe private) îi lăsăm deoparte, nu?

Dar adu-mi aminte: care fusese vina Colas-ului? Că cere front de lucru și statul român se blocase in expropieri? Sau nenumărate alte firme străine care au venit probabil cu intenții serioase dar s-au trezit batjocuriti (nu-mi aduc aminte cum îi chemă pe portughezi parteneri Romstrade pe lotul de la Nădlac). Ei ce vina au avut?

Și ce rahat de rânduri de cărămizi ți se pare că au construit autoritățile române? Da, mai schimbam un normativ la 10 ani de zile distanță, traducem niste documente franceze despre tuneluri abia în 2019 (mno, mai devreme nu știam oare că ne va trebui tunel)? Dacă ție asta îți pare construcție, eu n-am ce zice.

PS: o zic in calitate de român care nu a ieșit din tara astaniciodata pentru o perioada mai lunga de 10 zile. Și în calitate de om căruia îi e rușine de engleză sa, în caz că te apuci de aluzii precum Dancila. Dar tot îmi e sila de funcționarii leneși si de cetățenii care le găsesc scuze.