News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 21 Guests are viewing this topic.

radutm

#900
Un articol f.intersant despre cele mai mari tragedii rutiere din tara noastra:
http://bez.ro/actual/tragedia-rutiera-din-romania-tinuta-ascunsa-de-comunisti-catastrofa-necunoscuta-de-pe-valea-uzului-28094

Plus un comentariu la articol:
QuoteIn martie 1988 in satul Alparea, judetul Bihor a avut loc un accident de autobuz cu 24 de navetisti morti
cont inchis


iuli

Mulțumesc încă o dată celor care mi-au dat informații despre Slovacia și Polonia!

Să mai aud pe unul că spune că în România sunt drumurile cele mai proaste că fac cu nervii.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

bogdymol

Traficul in Bucuresti:

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele


DanCld

OK, cui ii pasa ca Norvegia nu vrea sa intre in UE? Iar despre podul in sine, detaliile tehnice complete se pot gasi de exemplu aici: http://mth.com/Projects/SteelBridges/HardangerBridge.aspx

Ionut

Avem ministru. Ramona Manescu. Zero experienta in domeniu. GG.

ciprebbe

Adica e ceva de construit in Sect 6?
Acum e momentul.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

laurashgeo

Am gasit ceva informatie despre doamna ministru:
"Europarlamentarul Ramona Manescu a iesit in evidenta la Bruxelles cand a somat Comisia sa accepte desfiintarea DNA si ridicarea MCV. S-a mai remarcat prin criticile aspre aduse Comisiei Europene la ultimul raport de tara, pentru care i-a cerut explicatii direct lui Barroso.
In treacat fie spus, Manescu isi propune, ca obiectiv de europarlamentar, "consolidarea imaginii României ca a 7-a putere din Europa". "

Deci nu-i pui pe unii pe motiv ca au dosare penale dar alegi unul care a cerut de-a dreptul desfiintarea DNA. Bine ca macar are obiective realiste :D

bogdymol

QuoteCum se construiește o autostradă

Nu, nu este vorba de cum e la alții. Să zicem că guvernul decide să construiască o autostradă București-Iași, cu extensii către viitoarele state UE Ucraina și Moldova. Asta înseamnă că va trece prin 8-9 județe.

Etapa 1: Se face studiul de fezabilitate. 30 de zile pentru a pregăti caietul de sarcini. 30 de zile procedurile de licitații. 30 zile pentru eventuale contestații. 30 de zile pentru semnarea contractului. 30 de zile pentru realizarea studiului. Total, 5 luni.

Etapa 2: Avem studiu de fezabilitate, trebuie să facem un studiu geo pentru a vedea calitatea terenurilor, dacă suportă autostrada, dacă nu cumva trebuie să o luăm pe alte rute. Tacâmul complet: 30 de zile pentru a pregăti caietul de sarcini. 30 de zile procedurile de licitații. 30 zile pentru eventuale contestații. 30 de zile pentru semnarea contractului. 60 de zile pentru realizarea proiectului (deși 60 de zile este puțin, dar să zicem că o firmă mare cu experiență poate face așa ceva). Total 6 luni

Etapa 3: Avem studiul de fezabilitate, avem studiu geo, ne trebuie proiect. Tacâmul complet: 30 de zile pentru a pregăti caietul de sarcini. 30 de zile procedurile de licitații. 30 zile pentru eventuale contestații. 30 de zile pentru semnarea contractului. 60 de zile pentru realizarea proiectului (deși 60 de zile este puțin, dar să zicem că o firmă mare cu experiență poate face așa ceva). Total 6 luni.

Etapa 4: Avem proiectul, știm cam pe unde va trece, așa că începem cu exproprierile. Fiindcă sunt un optimist incurabil, presupun că doar 50% din terenuri sunt cu probleme. Și ca să mergem cu optimismul până la capăt, 80% din aceste probleme sunt de genul ,,da' nu e terenul meu, e a lui mămica și/sau tăticu' și eu sunt sărac, n-am avut bani să dezbat moștenirea". În realitate, ănsă, în mediul rural problemele juridice cu privire la terenuri sunt enorme și dificil de reconciliat în timp util. Într-un elan optimist, punem un an de zile pentru rezolvarea 80% din terenuri și încă 6 luni pentru situațiile mai complicate. Se fac astfel doi ani și 11 luni. Și încă n-am turnat asfalt.

Etapa 5: Acordurile de mediu și de la Monumente istorice. Poate ați reținut de la etapa 1 că autostrada trece prin 8-9 județe, deci tot atâta direcții județene de mediu, tot atâtea direcții cu privire la monumente istorice (că poate autostrada noastră trece pe unde s-a luptat Ștefan Cel Mare și Sfânt cu turcii). Hai să zicem vreo 5 luni. Trei ani și patru luni și încă nu s-a turnat asfaltul.

Etapa 6. Urmează procedura de licitație. Trei luni.

Din momentul câștigării licitațiilor, mai durează vreo două luni până când firmele câștigătoare fac organizarea de șantier și încep lucrul. Total proces, trei ani și nouă luni. Chiar și luând în considerare suprapunerea unor etape (ceea ce nu prea se poate face decât de la etapa 3 încoace, dar orice problemă apărută va genera complicații și întârzieri, cum s-a întâmplat la autostrada Sibiu-Nădlac) este nevoie de cel puțin 3 ani de la decizie până la începerea lucrului. Mai sunt necesari apoi încă doi ani pentru execuție, avem un termen de cinci ani. Un mandat are 4 ani.
sursa: politichii.ro
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut


MRS



A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NAP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

phb2

#913
" Premierul Ponta a declarat, miercuri, la ceremonia de de predare-primire a portofoliului ministerului Transporturilor către Ramona Mănescu, că este nemulţumit de modul cum se construiesc autostrăzile în România şi din acest motiv a venit la guvernare, pentru a arăta cum trebuie construite."

Si je comprends bien, la Roumanie vient encore de changer de Ministre des Transports !
A propos, quelles sont les compétences respectives du Ministre des Transports et de son collègue chargé des grands projets ? Espérons qu'ils ne se marchent pas trop sur les pieds.  :zen:
Pour ce qui concerne la fin de la phrase, en ce qui me concerne, je n'ai pas encore vu de différences par rapport à l'action de ses prédécesseurs ; bien sûr, il est possible que ma vue ne soit plus aussi bonne  ;)

Ionut

Declaratiile lui Ponta sunt imbecile, va rog sa nu le luati in seama. Evident ca habar nu are despre ce vorbeste mai ales cand vine vorba de transporturi/infrastructura. Sunt declaratii de gradinita si atat.