News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

gruiarew

Dominik are dreptate. De la Satu-Mare la graniță și de le Constanța la Negru-Vodă sigur nu va fi. Restul, mai vedem.
Din Timișoara se va putea ajunge la mare în 5 ore cică. La Adriatică:

https://adevarul.ro/locale/timisoara/video-vor-ajunge-timisorenii-mare-doar-cinci-ore-impresionanta-autostrada-montana-construita-viteza-ametitoare-serbia-muntenegru-1_5d343fb2892c0bb0c6aec4fc/index.html
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dr4qul4

Fake News. Aia in muntenegru lucreaza doar la o parte (parca 41 km) din cei 170 necesari pana la granita. Iar sarbii nu lucreaza la nici un km.
Din Timisoara poti ajunge si acum la Adriatica (Rijeka) doar pe autostrada. Dar vei face 8 ore, timp care nu se va icsora in viitorul apropiat.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Granata06

CNAIR va putea vedea unde se ,,fură" la asfaltări, cu ajutorul unui echipament de ultimă generație

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va putea verifica grosimea straturilor componente ale austrăzilor și drumurilor naționale din țară cu ajutorul unui radar de ultimă generație. Echipamentul, intrat recent în dotarea Centrului de Studii Tehnice Rutiere și Informatică (CESTRIN) – unitatea tehnică a companiei, elimină necesitatea extragerii de carote sau efectuarea de săpături.

sursa: https://alba24.ro/foto-cnair-va-putea-vedea-unde-se-fura-la-asfaltari-cu-ajutorul-unui-echipament-de-ultima-generatie-721894.html?fbclid=IwAR2JuhX7gIsiPo7AgqhvZYCRNET7H8HEk8yKTIWBXCbqZUzh5fVR-w1OwQU

gruiarew

#11898
dr4qul4, clar că se exagerează. Dar totuși nu poți spune că nu se mișcă mai bine ca noi, și nu-s în UE. Iar cei din UE, vezi CZ, SK, HU. Cel puțin la Slovaci e terenul mult, mult mai accidentat ca la noi. Și-s mult mai avansați. Mă mai uitam la prăpădiții ăștia cum au făcut ei nod între trei tunele, și mai unul pe sub oraș. https://goo.gl/maps/bCDNVccc5svSdVax8

La noi nu se poate găuri un deal cu toate că e tunel CF lângă.

De aveam autostrăzi la câmpie, un A0, o centură a Timișorii, era o scuză că la deal și munte e greu și merge mai încet. Dar noi doar dat din gură și ne închinăm că s-a tăiat o bucată dintr-un deal, după o grămadă de ani în care s-a alergat după rahat de liliac.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

NGC

Eu zic sa mai bagati o sampanie sau un vin bun la rece. Sa vedem cum bate vantul. ;)

dr4qul4

@gruiarew, ce treaba au merele cu bananele?
Autostrada ca in Muntenegru avem si noi. Se numeste Autostrada Transilvania. 
Ce fac ei acolo nu se numeste infrastructura. Se numeste TEAPA! Si nu mai vreau alta. Nici macar rebotezata in PPP. Pana va fi gata o autostrada Belgrad-Bar, noi vom avea minim 1500 de km de autostrada!
Inca ceva, nici autostrazi ca la croati nu vreau. Sunt atat de scumpe incat doar turistii merg pe ele. Eu unul nu as da 15-20 de euro de la Bucuresti la Constanta (sau Sibiu) ca sa merg doar pe A. In Bucuresti inca multi nu vor sa dea 60-80 de euro/luna pt parcare subterana. Tu vrei sa dea banii astia pt 2 drumuri de 250-300 km (+intors)?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

gruiarew

Nu știu, poate aș da, poate n-aș da. Dar acuma și să vrei să dai nu ai cum. La Sibiu parcarea e 2 lei la Centru de afaceri. Și nu parchează nimeni acolo, se omoară pentru un loc pe trotuar. Am un coleg ce și-a luat mașină de 10.000€ și se uita pe hartă pe unde se poate duce doar pe județene să nu plătească rovinieta. Prea ne calicim. Dar o dăm prea în offtopic deși e parcare.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

TibiV

NGC,

am bagat 6 sticle de bere, si sunt deja reci...
Cand am voie sa umblu la ele?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

reed

#11903
 :lol: ai luat-o asa,de dimineata?
Heineken au ceva pe eticheta care iti arata cand e rece.Bine..tre si micii sa fie gata. :cheers:

Bun,pun si eu ceva aici,am fost pe acasa si mi-a placut indeosebi steagul asta mare din Dumbraveni(SV).Reamintesc ca E58 BT-SV a fost reabilitat de UMB,prin 2015 se prezinta inca impecabil,INSA,o chestie care nu o inteleg la noi,pun astia var lavabil pe sosele de se sterge asa usor?
(GPS)


(GPS)



TibiV

Berea am bagat-o de aseara, cand ne-a anuntat omul...
De mici nu a zis nimic, deci nu este vorba de PiSi 2 & 3...
(Dar daca este nevoie, bucuroşi le-om duce toate, de e bere, de-i grătar!...  :lol: )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Earthchild

NGC a precizat: sampanie sau vin. Pana le bei, sa se invecheasca. Mult.

avumit

Am si eu o intrebare: cum se face.. pe la altii? Adica... vine Junker in Romania, dam o vanatoare, facem chef, semneaza dimineata miliardele. Cum facem licitatia sa avem poteca prin munti? Eu nu cred ca UE e asa draconic la decontari. Sunt portiuni in Ungaria facute cu bani UE si cu firmele tatalui lui Orban.
Indiferent cine ce zice, nu Cuc fumatorul de verdeturi, inainte de a vb de km noi, este vinovat! El este un pion al unui sistem mult mai complex. Inclusiv legislativ, prost sau rau-voite facute aceste legi!
Cum facem daca ne dau banii? Ne bagan intt-o Dacie, mergem la Junker, rezolvam finantarea. Dar constructor cum gasim legal, ce " si lucră" si termina.
Multumesc anticipat, de raspuns.

vancouver

#11907
Exista o singura cale legala, numita LICITATIE. Licitatia este publica, se incarca pe o platforma a Uniunii Europene si orice firma din UE poate sa participe, daca indeplineste criteriile minime. La finalul licitatiei comisia desemneaza un castigator. Toti ceilalti pot contesta in instanta, de 2 ori (adica la prima instanta, si apoi daca tot nu sunt multumiti, la inca o instanta superioara). Aceste contestatii sunt garantia, ca treaba este cat de cat corecta - perfecta nu va fi niciodata. Adica degeaba se mituieste comisia, ca decizia acesteia poate fi anulata in instanta, iar celelalte firme toate vor si ele contractul, deci nu o sa accepte ceva ce nu le convine.

Asa si numai asa noi, cetatenii, aflam care firme si la ce pret sunt dispuse sa faca lucrarea. Orice alta procedura nu permita sa aflam cu ce pret s-ar fi facut lucrarea, adica riscul ca pretul platit sa fie (mult) prea mare este enorm. Numai si numai LICITATIA publica permite sa se faca maxim de treaba cu suma minima de bani.

Noi, societatea civila, cetatenii, ar trebui sa aparam si intarim acest mecanism. Orice altceva este aproape sigura FURT.

---------------------

Din cauza ca licitatiile nu permit furaciuni sau cel putin le ingreuneaza foarte mult, mai ales la licitatiile mari, cu firme mari - ei bine pentru ca "nu iese nimic", nici un ciubuc, nici un parandarat, oamenii nostri de bine, politicienii si functionarii de stat superiori, NU SUNT INTERESATI DE LICITATII. SCURT. Asta e explicatia faptului ca nu suntem in stare sa cheltuim banii europeni sau daca ii cheltuim numai dupa eforturi si rugaminiti si presiuni, si nu cheltuim tot.

Cand auzi politicienii cu dume gen: "nu ajung banii de la UE, asa ca n-avem de ales - saracii de noi - decat sa facem cu bani de la buget sau cu PPP" - atunci sa stii: SIGUR CINEVA INCEARCA UN TUN. Fug de licitatii ca dracu' de tamaie.

--------------------

Ca atare licitatiile s-au facut mereu tarziu. Si asa construim mereu mai putin decat ar fi posibil, intretinem mai prost decat ar fi posibil, etc...

Cu asta ne luptam noi aici pe forum zi de zi: sa se porneasca cat mai repede toate licitatiile posibile, ca atunci ramane timp destul si pentru clarificari, si pentru contestatii, si pentru proiectare si avizare. Stim intre timp ca un proiect de autostrada ne ia in media 10 ani de la startul studiului de fezabilitate pana la darea in folosinta. Trebuie asadar AZI sa pornim toate proiectele care vrem sa fie gata in 2029-2030. Bani sunt in exercitiul UE 2021-2027 ca. 4 miliarde, plus inca putem estima pe atat in 2028-2035. Dar nimeni nu ne impiedica ca noi sa-i cheltuim pe cei din perioada 2028-2035 imediat, in 2028-2029... Plus ca unele proiecte se mai blocheaza pe drum, deci trebuie si o rezerva. Asadar, daca vrem sa fim inteligenti, acum in 2019 trebuie sa pornim proiecte rutiere de vreo 10-11 miliarde de euro, altele decat cele care se vor realiza cu bani pe 2014-2020.

Orice altceva decat LICITATIE este FURT si trebuie tratat ca atare, orice povesti cu unii si altii, daca sunt reale, trebuie sa produca condamnari, si daca sunt povesti, asa sa ramana.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

#11908
Eu am alta teorie.
- Politicul e disperat sa livreze autostrazi. Chiar si fara spaga.
- licitatiile dureaza o vesnicie. Justitia functioneaza foarte lent. Sunt mii de amanunte care se pot contesta. Avem deja licitatii care fac 3 ani. Chiar si firmele din teren stiu asta si profita. Dar ce e important e ca licitatia mananca jumatate din ciclul electoral
- finantarea europeana a CoBra e incerta nefiind Core ca PiSi. Da, s-a putut adauga Rasnov-Cristian la POIM sa se faca absorbtie, dar asta nu garanteaza finantarea lucrarilor complexe de pe VP si traversarea VP-Rasnov

Consecinta este ca politicul cauta orice smecherie romaneasca pt a livra CoBra. Pe masura ce se apropie alegerile, enormitatile incercate cresc.

- PPP e o consecinta fireasca a conditiilor de mai sus. Fara finantare EU, cu spaga sau fara, e teoretic singurul mod de a atrage finantare pt un astfel de proiect.
- Atata ca un PPP realist are 50% finantare bugetara sau din alta sursa (inclusiv EU). Din cauza asta PPP-urile cad ca potarnichile, castigatorul nu poate atrage finantare
- incredintarea directa (care exclude total finantarea EU) e singurul lucru care se mai poate incerca in ultimul an al ciclului electoral. Cu alte cuvinte, sa aratam si noi ca vrem, desi de putut nu putem. Si facem cu firme romanesti tovarasi!

In aceasta ordine de idei proiectul CoBra a fost sabotat continuu de lipsa de continuitate romaneasca intre cicluri electorale si schimbari de guvernare. Fiecare a crezut si promis electoral ca el e mai smecher si rezolva el. La fel a fost si PiSi, atata ca PiSi are finantare certa, si in cele din urma a fost scos la licitatie, cu vreo 11 ani intarziere. CoBra nu are sansa asta.

Sa adaugam ca licitatia nu e silver bullet. Daca licitezi pe o baza proasta (SF prost documentat, ex lipsa studii geotehnice), pe material care necesita clarificari (sute de clarificari per proiect gasiti pe SEAP, astea iau luni si ani) sau pe un model de contract prost (vezi O600 al aceluiasi Cuc+Ionita), poti sabota proiectul din faza pre-natala.

Concluzie: 90% din intarzieri sunt in birourile functionarilor incompetenti si a sefilor lor politici. 10% la constructori slabi (de obicei slabi financiar, dar asta nu inseamna ca constructorii puternici financiar s-au imbogatit pe cai cinstite)

Altfel spus daca esti functionar sau politician in Bucuresti si-ti faci concediile in strainatate, ti se rupe si de PiSi si de CoBra si de tunelul Holdea sau Meses. De A8 ce sa mai vorbim.

vancouver

@cristi5: Eu am explicat CE E BINE SA FACEM pe viitor ca sa fie bine. Din toata teoria ta eu nu am inteles nimic in legatura cu ce propui tu sa facem, cum sa procedam. Intrebarea lui avumit nu era cine e vinovat, ci cum sa procedam.

Sa ne lamentam e sport national. De aici in 99% din cazuri concluzia e cat de inteligent este cel care se lamenteaza si cam atat. La a ajunge la o concluzie si la solutii suntem varza.

Ca sa repet ce am spus, pe scurt:
1. Totul numai si numai prin licitatie.
2. Pornit proiectul cu 10 ani inainte de momentul in care trebuie sa fie gata, adica cu vreo 6-7 inainte sa fie programati banii.

La aceste concluzii ai ceva de comentat?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.