News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ionut

^^ In contextul discutiei de mai sus.




Declinul demografic a încetinit în noiembrie 2018, datorită creşterii natalităţii

Populaţia României a continuat scăderea din cauze demografice, dar declinul a încetinit în noiembrie 2018, când s-au pierdut 6.759 de locuitori, faţă de 7.369 în aceeaşi lună a anului 2017, datorită creşterii natalităţii, arată datele publicate, luni, de Institutul Naţional de Statistică (INS). În noiembrie 2018, s-au născut 14.993 copii, cu 3138 mai puţini copii decât în octombrie 2018, dar cu 1054 mai mare faţă de aceeaşi lună din 2017.

News.ro

rota

CERN plănuieşte să construiască un nou accelerator de particule, de 7 ori mai puternic

Specialiştii de la CERN plănuiesc să construiască o nouă generaţie de accelerator circular de particule, sub forma unui inel superconductor cu diametrul de 100 de kilometri, mai mare decât dispozitivul său actual, LHC, care este deja cel mai puternic din lume, au dezvăluit marţi reprezentanţii Organizaţiei Europene pentru Cercetări Nucleare, al cărei sediu se află în Geneva, informează Agerpres.




Cum va fi folosit FCC - noul accelerator de particule
Conceput pentru a-i succede lui LHC (Large Hadron Collider), care este deja cel mai mare şi cel mai puternic accelerator de particule din lume şi, deocamdată, cel mai rapid, FCC va utiliza o nouă generaţie de magneţi superconductori cu câmpuri superioare pentru a oferi o gamă vastă de noi oportunităţi în fizică, precum obţinerea unei energii de 100 TeV şi chiar dincolo de acest prag.

Acest lucru va permite studierea cu precizie a modului în care bosonii Higgs interacţionează cu alte particule de acelaşi tip şi explorarea rolului jucat de interacţiunea electroslabă în istoria Universului, au precizat savanţii de la CERN.

Digi
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

dragos76

Quote from: Ionut on January 16, 2019, 08:40:51 PM

Astfel, CNAIR nu a cerut câștigătorului să justifice prețurile ofertei pentru aproape nicio categorie de lucrări (terasamente, poduri, pasaje, viaducte, protecția mediului, asfalt). Principalii candidați nu au inclus prețul aferent schimbării asfaltului pe perioada de garanție. În plus, câștigătorul a pus în documentație aceeași experți prezentați și în alte contracte paralele.

din grabă cred că a scăpat o mică greșală gramaticală: ar trebui aceiași

Europiu

Quote from: dragos76 on January 16, 2019, 09:21:30 PM
o mică greșală gramaticală: ar trebui aceiași

Corect, dar ai reușit să consevi numărul de greșeli :). E "greșeală" vs. "mă înșală". No harm done!
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

dragos76

:). Era în ardelenește

Sper să nu fiu perceput acuma ca un chițibușar; doar că era vorba de un comunicat oficial al API, de aia mă gândeam că trebuie să fie perfectă formularea. Că am greșit la rândul meu.... să îmi fie rușine :)

Europiu

:cheers: Cred ca eu am fost chitibusarul de data asta!
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

NGC

Mai vroiam sa va zic ceva important, dar am uitat ce era, asa ca asta e tot pentru azi. Oricum, vad ca scriu singur pe aici. :D

Granata06

Secretul asfaltului din ţările nordice. Drumurile nu sunt afectate de fenomenul îngheţ-dezgheţ

,,Ţările potente financiar nu folosesc bitumul cum îl folosim noi. Prin normative, se foloseşte bitum aditivat. Introduc nişte aditivi care măresc unirea agregatelor. Bitumul este un liant care înveleşte şi strânge agregatele. Aditivii măresc costul asfaltului. Se măreşte cu 10 la sută, dar durata de exploatare este mai mare cu 50 la sută. Este un câştig. În afară nu se lucrează decât cu bitum aditivat şi cu agregate de carieră", a declarat inginerul într-un interviu la Radio Top Suceava.


sursa: https://adevarul.ro/

filippasteur

Imi cer scuze ca folosesc forumul pentru o problema personala, dar ...
Daca printre forumisti este cineva din Brasov, il rog sa ma contacteze pe email la adresa sciurea59@yahoo.com
Multumesc

pasadia

You've got mail.

ps: pfff, in sfarsit e de bine daca esti din Brasov. :D

frunzaverde

#11515
^^^

Se foloseste si bitum aditivat si bitum clasic. Si incepe sa se foloseasca si asfaltul compus, cu particule de cauciuc. Normativul pentru asfalt in Suedia il gasiti aici, capitolul 7 pentru bitum : https://trafikverket.ineko.se/Files/sv-SE/10290/RelatedFiles/2008_116_vvtr_vag.pdf

O mare parte din diferenta de calitate vine din stilul de deszapezire practicat. In Romania, strategia este "aducerea drumului la negru", prin folosirea de cantitati foarte mari de sare si "razuirea" drumului pana la asfalt. In Scandinavia nu se face deszapezire asa sub nici o forma. Drumurile nu se aduc niciodata la "negru", se curata zapada, se foloseste o cantitate extrem de mica de sare si agenti de topire. Si, intotdeauna se lasa un strat de baza de zapada si gheata peste care se pune material antiderapant (pietris si nisip).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

kitsune

Scriu aici pentru că e mai vizibil, dacă nu e potrivit, vă rog mutați.

Aș vrea să propun crearea unui nou topic, separat, pentru Republica Moldova. Pe șablonul regiunilor românești (cu child boards gen "Lucrări și proiecte", "Din mers"), la același rang cu restul regiunilor. Mi se pare un pic cam deplasat să încadrăm Moldova la "vecinii României", de-a valma cu ucrainienii, sârbii și bulgarii și în ultimă instanță, de ce nu, să putem să le oferim și lor un loc de exprimare și un impuls (chiar nu știu, există ceva asemănător forumului sau API în Moldova?).
Azi e 24 Ianuarie, o zi semnificativă pentru crearea statului modern, chiar dacă la acea vreme Moldova de peste Prut era sub ocupație și a continuat să fie așa până în 27 martie 1918, când s-a (re)unit cu România  :grouphug:
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

E simplu: cand se aduna discutii si membri care sa discute despre infrastructura in Moldova, facem board. La fel au fost facute board-uri pentru regiunile RO, pe masura ce forumul s-a dezvoltat.

Ionut

Fac o marturisire, sunt curios daca doar eu simt asa. Vestea cu Aktor (chiar daca stiam ca va castiga Aktor) pe A0 lot 3 m-a intristat, in loc sa ma bucure. Nu am sperante ca se vor misca macar asa un pic cu talent. Sper sa ma insel. Si mai mult ma intristeaza situatia in care s-a ajuns: nici macar vestile care, teoretic, sunt bune, nu ma mai bucura, stiind cate probleme sunt de fapt in realitate si cat de prost merg lucrurile. Ceva imi spune ca nu sunt singurul care simte asa, vazand ca nu mai e bucuria pe forum care era odata la astfel de vesti/momente (lansare licitatii, anuntare castigator, semnare contract).

pasadia

Tehnic vorbind semnarea contractului nu e un motiv de bucurie. Caci mai dureaza apoi cateva luni pana dau ordinul de incepe, apoi inca vreun an pana autorizeaza PT-ul, si tot asa...

Din punctul meu de vedere, la contractele D&B, avem 2 momente de bucurie: cand reusesc sa urce pe SEAP o licitatie (prilej cu care mai aflam si noi planurile lor) si apoi, [bold]cam 4-5 ani mai tarziu[/bold] cand vedem primele utilaje in teren.

Dar intre aceste 2 momente e doar o agonie cumplita.