News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

kitsune

#11460
Una este să ai permis de conducere având un handicap și autoturismul adaptat corespunzător (permisul presupunând că ai trecut o vizită medicală, a fost făcută o evaluare a capacităților motorii și pe baza acesteia s-a adaptat vehiculul) și alta este să te îmbeți (olog fiind) și să te urci la volan "că așa vrea mușchii tăi". Sunt curios a cui era mașina, dacă e a lui și soția/prietena/părinții nu au permis înseamnă că nu e prima dată când conduce (a se citi - "premeditare")
Acum, ce să zic, am cunoscuți cu diverse grade de handicap care nu sunt incompatibile cu condusul (cu mașina modificată sau nu), dar toți au permis.

LE: cred că nici centura nu o avea pusă (fără mâini e cam greu să o desfaci), probabil că poliția nu observase nici că vorbea la telefon :). Măcar o fi avut RCA?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

Si eu cred ca in Romania se da permisul de conducere mult prea usor. Zic "in Romania" nu prin comparatie cu alte tari (ca nu stiu conditiile din alte tari), ma refer strict la ce observ ca se intampla la noi. E vorba, pe de o parte, de conditiile impuse de lege, pe de alta parte de coruptie (sigur este inca multa coruptie in sistem). Poate ca ar fi interesant de dezbatut subiectul, poate chiar pe un thread dedicat.

Foarte utila mi se pare experienta colegilor de forum care sunt plecati din tara. Chiar, e cineva care a dat de permis in alta tara decat Romania?

Liviu M

#11462
Eu mi-am preschimbat permisul acum vreo 15 ani (in Germania), inainte de aderarea la UE, cand trebuiau trecute examenele teoretic si practic.
N-am facut (toata) scoala, am facut cursul de prim ajutor, am invatat ceva legislatie (mai mult facut formularele de examen) si am facut niste ore practice, pana a considerat instructorul ca ma poate "arata" examinatorului. Dupa prima sedinta sa vada ce pot, instructorul mi-a zis "stii sa conduci, da' nu treci examenul". Si mi-a zis de ce. Cel mai tare m-a marcat (si am retinut) observatia ca m-am apropiat prea repede de doua babute care traversau aiurea *) printr-o zona cu 30 km/h (nu rezidentiala, cu 7 km/h). Explicatia lui: desi el stia ca mergeam nepericulos de repede (aproape la pas), cand m-au vazut babutele s-au speriat putin. Daca aveau probleme cu inima...
In rest, pietonii sunt zei, biciclistii semizei si soferii fiii ploii.
Daca va intereseaza ceva deosebit (in afara de ore obligatorii de noapte, ore obligatorii pe autostrada, ore obligatorii de...), intrebati. Ce nu (mai) stiu intreb si eu mai departe, ca abia de si-a luat permisu ala micu' :D, ar trebui sa le aibe proaspete.

LE *) Aiurea adica nu erau nici macar aproape de o trecere de pietoni, si mai mergeau si oblic, asa, nu perpendicular pe trotuar, sa termine mai repede traversarea. 

kitsune

Că tot vorbim de permise și cum se iau ele, în situația de mai jos cine poartă răspunderea? Candidatul sau examinatorul? Că propriu-zis candidatul nu are permis de conducere, mașina este echipată cu dublă comandă, examinatorul ar trebui să aibă posibilitatea să evite producerea accidentului.

QuoteO autospecială a Serviciului de Ambulanţă Judeţean (SAJ) Vaslui a fost implicată, sâmbătă, într-un accident de circulaţie produs pe raza localităţii Rediu, informează  Agerpres.ro

Ambulanţa, care se deplasa la o solicitare având semnalele acustice şi luminoase pornite, a intrat în coliziune cu un autocamion al unei şcoli de şoferi, al cărui conducător auto susţinea examenul pentru promovarea traseului, el aflându-se în autovehicul cu un examinator din cadrul Serviciului de Permise
"Din primele informaţii furnizate de colegii de la faţa locului, se pare că vinovat de producerea accidentului ar fi candidatul care susţinea examenul pentru promovarea traseului, un tânăr în vârstă de 21 de ani, care a şi picat examenul. În urma impactului nu au rezultat victime omeneşti, ci doar pagube materiale. Ambii conducători auto au fost testaţi cu aparatul alcooltest, rezultatele fiind negative", a declarat, pentru AGERPRES, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Vaslui, Bogdan Gheorghiţă.

Cercetările continuă pentru a se stabili cu exactitate în ce împrejurări s-a produs accidentul.

Sursa:  Agerpres.ro
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Liviu M

Si eu tot pe examinator l-as "suspecta".
De-aia e mai bine la nemti, examinatorul e "pasager" *), la dubla comanda stand instructorul de la scoala de soferi. Sunt sanse ca instructorul sa fie mai pe faza si sa intervina mai prompt pentru evitarea problemelor.

*) Si e civil, de la TÜV, Dekra...

salman rushdie

Am un prieten care a dat examen pentru redobandire categoria C+E, baiatul a facut niste prostii, a ramas fara permis in urma deciziei judecatoresti. In fine, a dat prima data C, a luat fara emotii. A urmat E, aici l-au trantin de cateva ori, desi tipul a lucrat multa vreme pe autotactor si remorca, stia sa duca bine masina. Ii gaseau mereu niste greseli de te cruceai. In noiembrie, la ultimul examen pe care stiu ca l-a dat, iar l-a trantit, i-a spus examinatorul ca a facut 21 de puncte si nu a luat examenul. Era la momentul ala pe DN6, intre Vitanesti si Alexandria. Atunci a tras masina undeva in afara carosabilului, a coborat de la volan si l-a pus pe examinator sa conduca el ca sa-i arate cum se merge. Bineinteles, examinatorul a pus mana pe telefon si a sunat la scoala de soferi careia ii apartinea masina ca sa vina un instructor si sa duca masina, el nu putea desi era detinator de permis cu toate categoriile. Asa ca nu as putea avea incredere in posibilitatile acelui examinator de a "securiza" acea situatie. Apropo, cand am dat eu examenul pentru categoria D, in 2003, am apucat in acea zi cu candidati politisti. Ne-a suit pe vreo 6 in autobuz, pe ei i-a pus sa duca vreo 5-10 minute masina , pe drumuri cat mai sigure, fara sa intre intr-un trafic dens iar pe mine m-a pus sa fac parcare laterala cu autobuzul pe o strada nu tocmai lata din Alexandria, pentru cei care cunosc orasul, Tudor Vladimirescu.

Harry

Inginerul Eugeniu Iordăchescu, cel care a salvat prin translare 12 biserici care urmau să fie demolate din ordinul dictatorului comunist Nicolae Ceaușescu în anii '80, a trecut la cele veșnice vineri, la vârsta de 89 ani., anunță basilica.ro.

În total, între 1981 și 1988 au fost demolate peste 40.000 de construcții, multe dintre ele monumente de valoare inestimabilă.

Unul dintre ei a fost Eugen Iordăchescu, supranumit și "inginerul Raiului" pentru modul ingenios în care a reușit salvarea a câtorva zeci de clădiri din București, inclusiv 12 biserici care, grație lui, ne încântă și astăzi, dar și pentru insistența prin care a reușit să-i convingă pe soții Ceaușescu că respectivele imobile nu merită să dispară, ci cel mult să fie "ascunse".

Eugeniu Iordăchescu a salvat Schitul Maicilor, biserica Olari, biserica Sfântul Ilie, biserica Mihai Vodă, clopotniţa bisericii Mihai Vodă, Palatul Sinodal, Mănăstirea Antim, biserica Petru Iacob din Reşiţa, biserica Sfântul Ioan, biserica Sfântul Gheorghe, biserica Sfântul Ştefan ,,Cuibul cu barză", ansamblul statuar de la biserica Domniţa Bălaşa, biserica Mănăstirii Râmeţ.

http://miscareaderezistenta.ro

Ionut

Ce oraşe oferă cel mai bun nivel de trai. Bucureşti, loc ruşinos în clasament, după Cluj-Napoca, Iaşi şi Timişoara

Topul celor mai bune oraşe din lume, din punct de vedere al nivelului de trai, clasează Bucureştiul abia pe ruşinosul loc 168 dintr-un total de 226. Capitala este surclasată chiar şi de Cluj-Napoca, Iaşi şi Timişoara. Abia la costul vieţii ne situăm pe un loc mai decent, Bucureşti fiind oraşul cu numărul 311 din topul celor mai scumpe 433 de oraşe.

Clasamentul nivelului de trai, realizat de centrul Numbeo, compară, pentru 226 de oraşe: puterea de cumpărare, siguranţa, costul vieţii, preţul proprietăţilor în raport cu veniturile, timpul petrecut în trafic, poluarea, climatul. De asemenea, centrul mai realizează un clasament al costului vieţii din 433 de oraşe. Pe locul 1 în topul oraşelor cu cel mai bun nivel de trai se regăseşte Canberra (Australia), urmată de Eindhoven (Olanda), Raleigh (Carolina de Nord, SUA), Adelaide (Australia), Zurich (Elveţia). Oraşele din România sunt aproape toate dincolo de jumătatea clasamentului: Cluj-Napoca pe locul 106, Timişoara pe locul 126, Iaşi pe locul 143 şi Bucureşti pe locul 168.

În ceea ce priveşte costul vieţii, primele şase cele mai scumpe oraşe din lume, din totalul de 433, sunt din Elveţia: Basel, Zurich, Lausanne, Berna, Geneva şi Lugano. Ele sunt urmate de Stavanger din Norvegia, Reykjavik din Islanda şi Oslo, tot din Norvegia. Din România, Bucureşti este cel mai scump, fiind situat pe locul 311. Topul este continuat de: Constanţa (313), Cluj-Napoca (327), Braşov (locul 321) şi Timişoara (locul 333). Cel mai ieftin, din oraşele analizate, este Craiova (locul 368), urmat de: Sibiu (locul 356), Oradea (locul 355), Iaşi (locul 343), Arad (locul 336).

Adevarul

Harry


voicul

#11469
De ce am crezut ca luminile erau aprinse pe A3.
Exceptand faptul ca pe la final daca nu esti atent sunt niste lumini de la case care bat pe zona becurilor de pe stalp si mai sunt cadre cu lumina ca si cum ar fi lumina de la stalpi pe inserate, totusi ... oare la ce ma uitam eu ?  :-[



TibiV

Misto leduri...
Pacat ca nu ai tras si cablul pana acolo....  O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

In cadrele in care pare ca e lumina de la stalpi de fapt se vad corpurile de iluminat care sunt ... albe.

dumbravaandrei

Quote from: Ionut on January 11, 2019, 06:22:25 AM
Astfel, din verificările efectuate în evidenţele DRPCIV se constată faptul că, de la data intrării în vigoare a prevederilor legale din mai 2018, dintr-un total de 8.211.381 autovehicule înmatriculate la nivel naţional [...]

:jawdrop: :jawdrop: :jawdrop: :jawdrop: :jawdrop:

Fratioare.... ce a crescut parcul auto...

dr4qul4

Inainte sa ne miram de aglomeratie, ar trebui sa comparam procentul de crestere a parcului auto, cu cel de crestere a suprafetelor drumurilor asfaltate, indiferent daca facem calcul doar pentru A, DN-uri, VO si DJ-uri, sau includem si DC-urile si strazile din localitati.
Fata de 2013, parcul auto a crescut cu peste 25%. Lungimea (sau capacitatea) drumurilor nu stiu daca a crescut macar cu 1%.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

#11474
Si cand ma gandesc ca am avut discutii aprinse acum 2-3 ani cu diversi, incl. aici pe forum, care sustineau ca nu o sa creasca parcul auto sau prea putin si ca atare nu merita investitii pe rutier.

Iar problema este chiar mai complexa, pentru ca nu a crescut numai parcul auto, dar chiar si mobilitatea. Adica intrebarea este cat timp parcul asta auto sta in parcare si cat timp se misca. Ori eu sunt convins ca se misca tot mai mult. In Germania exista statistici pe tema asta, in ultimii 10 ani (2006-2016) procentul celor care lucra in alta localitate decat domiciliul a crescut de la 53% la 60%. Noi inca suntem departe de asa ceva ca procent, dar cu atat mai mult este loc de crestere. Stiu in orice caz ca - de exemplu - la Sebes fiind somajul 0, multe firma cauta pe la Campia Turzii - Turda oameni, care evident trebuie sa faca naveta zilnica. Poate ca la inceput mai mult cu autocare, dar cu siguranta treptat vor trece pe masini private sau - daca va exista legatura feroviara decenta si cadentata la 30 minute dimineata si seara si la 1 ora in rest, atunci vor folosi si trenul.

Pentru viitor in Germania se prevede o crestere de 25% a traficului de camioane in 15 ani; UE vrea acum sa ia masuri ca sa limiteze asta, de ex. sa incurajeze trasnp. feroviar. Putin in contratimp, in Germania DB a inchis deja vreo 200 de gari si puncte de incarcare / descarcare marfa, ca fiind ineficiente. Problema e ca daca inchizi punctele mici, atunci nu mai aduci asa multa marfa nici in alea mari si treptat devin ineficiente si alea...

Asa ca eu si pentru Romania prevad o crestere a traficului intre 20% si 100% in urmatorii 15 ani, incluzand aici si mobilitatea crescuta. Un punct de COTITURA va fi acela in care Carpatii vor fi strapunsi de prima autostrada. Atunci vehiculele de pe o parte vor patrunde brusc si pe partea cealalta si invers, adica nu doar ocazional. Unele chiar zilnic. Dupa ce A1 Pitesti - Sibiu va fi gata o sa vedem aglomeratii majore pe Bucuresti-Pitesti la intrarea in Bucuresti, ca si pe centura Sibiu. Ambele vor trebui largite de urgenta la 3 benzi atunci. Etc...

Ca sa fim intelesi: orice crestere din asta a traficului inseamna o crestere a calitatii vietii in general, adica este in corelatie cu prosperitatea. Sunt unii pe aici care din avertismentele mele, ca vor urma vremuri cu ambuteiaje mari, extrag ideea ca atunci sa nu mai facem autostrazi. Ba da, urgent trebuie facute. Si cand o sa vedem marile ambuteiaje o sa stim ca am progresat. Ce putem face, daca suntem inteligenti, sa prevedem acel moment si sa luam deja unele masuri, adica sa investim DURABIL, nu sa facem si mai tarziu sa refacem si se tot refacem, cu costuri totale duble, triple, cu murdarirea mediului de 2-3 ori, cu bilant ecologic catastrofal. Adica sa nu facem jumatati de masura, ci DOAR AUTOSTRAZI full si unde stim ca va fi mult trafic sa lasam loc de extinderi. Centura Bucuresti A0 o sa aibe nevoie intr-o zi de 5 benzi pe sens in unele locuri. Daca facem pasajele peste autostrada doar pentru 3 benzi, atunci va trebui sa le mai facem inca o data, iar daca le facem doar pentru 2 benzi pe sens atunci probabil o sa le refacem de inca 2 ori. La fel ne vom chinui cu exproprieri de mai multe ori, vom afecta de fiecare data traficul, mai ales in noduri, etc...

PS. Ca sa mai dau un exemplu, ce inseamna durabil: daca decid sa vopsesc pilele unui pod / pasaj cu alb, atunci va trebui, ca sa arate cat de cat bine, sa le revopsesc la fiecare 3-4-5 ani, mai ales in orase. Daca insa le las din BETON APARENT, adica cer calitate f. buna a suprafetei de beton, fara sa admit reparatii (cu mortar, etc..), si las betonul asa gri, atunci probabil niciodata in 100 de ani nu mai trebuie sa fac nimic. Griul betonului este ceva natural si murdarirea din cauza vremii si noxelor abia se cunoaste. Iar pentru grafitti exista diverse solutii. De ex. la Budapesta le-au dat voie in mod special sa-si arate talentul pe panourile peretilor care despart orasul de caile ferate. Asadar montat panouri in mod special, ca "artistii anonimi din noi" sa se poata exprima. Sau anumite constructii pe care in mod voit li se da voie. Dupa exemplul Budapesta si din alte locuri, sunt convins ca 90-95% vor "lucra" numai acolo unde le este permis in mod express. Oricine, si copii mici, si tinerii si adultii, au nevoie de reguli, care reguli sa fie logice si clare (sa arate respectul legiuitorul pentru cei afectati, nu dispret) si atunci marea majoritate le accepta si se tin de ele.

La lucrarile de infrastructura:

Durabil:
- CORTEN
- BETON APARENT
- INOX pentru balustrazi, elemente subtiri
- parapete mediane din BETON, care necesita reparatii doar dupa coliziuni cu vehicule foarte mari
- sisteme de canalizare inchise pe marginea drumurilor, in localitati dar si in afara lor
- trotuare asfaltate, reparatiile se fac usor, mai ales dupa diverse interventii

Gresit:
- metale care ruginesc, acoperite cu vopsea sau galvanizate
- betoane tencuite sau vopsite
- balustrazi / elemente metalice subtiri doar zincate sau galvanizate
- parapete mediane din metal, care se deformeaza la orice contact chiar si cu vehicule mici si necesita multa intretinere
- RIGOLE GIGANT DESCHISE, care se vor murdari / colmata si necesita multa intretinere sau refacere, pe langa faptul ca sunt periculoase, daca nu exista parapet la marginea drumului
- trotuare din pavaj / pavele; acestea arata bine o perioada scurta, necesita intretinere manuala complexa; se preteaza doar in centrele oraselor in zone pietonale, cu aspect pretentios, in nici un caz in cartiere, sate, etc...
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.