News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

tudor

Quote from: Sorin62 on December 09, 2018, 11:26:48 AM
În discuția despre viitorul transporturilor, prima schimbare majoră va fi în următorii 5-10 ani, și anume autovehiculele de marfă autonome. Iar dezvoltarea sistemelor inteligente local cu înlocuirea clasicului cloud (ex. Azure) va permite comunicarea între autovehicule cu optimizarea circulației și creșterea capacității de trafic.
Scuze de off-topic, dar nu ma pot abine...
As putea paria vreo 20 bitcoins pe faptul ca in Romania, pe autostrazi pubice nu vor exista in urmatorii 20 de ani mai mult de 20 de masini de transport marfa autonome.
In Romania in urmatorii 5-10 ani ar fi o reusita sa avem cateva numaratoare "autonome" de osii care sa ridice si coboare o bariera pe pe drumurile de langa autostrazi.
In Romania in urmatorii 5-10 ani ar fi o MARE reusita sa avem marcaje rutiere pe jumatate un sfert din lungimea  DN-urilor. M-as multumi sa fie corect marcate macar autostrazile ca sa poata fi folosita tehnologia existenta de asistare la schimbarea benzii /depasire.

Tirurile autonome care se intalesc pe serpentine la Cosevita cu tiruri cu soferi or sa astepte sau o sa treaca primele?  Intrebarea e legitima ca tirurile alea or sa vina prima data de la Viena si o sa faca drumuri pana la Sibiu ca sa fie rentabile iar in 5-10 ani s-ar putea sa nui apucam tunel, in plus la tunel se mai intampla chestii si or sa fie deviate pe serpentine.

Dominik

^
Te contrazic, este autostrada urbana si e normal sa nu se circule pe acea portiune cu 130 km/h....nu exista DX cu 3 benzi si banda de urgenta pe sens !! Daca mergi in Austra vei vedea ca in dreptul Oraselor mari sunt limite de 80, 100 km/h pt poloarea fonica...etc
You're in Steelers Country

frunzaverde

#11372
Quote from: Dominik on December 11, 2018, 12:14:18 AM
Te contrazic, este autostrada urbana si e normal sa nu se circule pe acea portiune cu 130 km/h....

M0 NU este autostrada, ci drum expres. Poti vedea clar semnul de sfarsit de autostrada si de inceput de drum expres la racordul intre M5 si M0: https://goo.gl/maps/M1ELqapEQJu

Si acum, o scurta discutie despre drumurile expres. Spre deosebire de autostrazi, unde, desi exista o plaja mare de variatiuni intre tari, la drumuri expres nu exista un standard comun de dotari la nivel global sau chiar european. Nu exista un normativ comun!

In unele cazuri, nu exista (aproape) nici o diferenta tehnica intre autostrazi si drumurile expres, diferenta fiind modul in care acestea sunt finantate. Polonia este un exemplu - normativul pentru drumuri expres 2x2+ construite pe zone de traseu nou este aproape identic cu cel de la autostrazi (exista anumite tolerante diferite la viteza de design si latimea benzilor). Diferenta principala in cazul Poloniei este finantarea - drumurile expres (S) sunt gratis, indiferent de standard, A-urile sunt concesionabile si au taxa.

Astfel, exista sectiuni de autostrada (A) in Polonia la standard mult inferior multor drumuri expres (S), ambele standarde evoluand in paralel:

De exemplu:
S5 : https://goo.gl/maps/Kcsy9yeSdVD2
S1 : https://goo.gl/maps/ZwzaoErii5x
versus
A4 : https://goo.gl/maps/r6BDzAACbvA2

In multe cazuri, drumurile expres acopera o plaja foarte mare de standarde si normative. Scopul conceptului de "drum expres" este in acest caz colectarea sub o singura categorie a tuturor drumurile care corespund regulii de "culoare diferita" a Conventiei de la Viena dar nu sunt autostrazi. Adica orice drum pe care accesul este restrictionat prin accese dedicate (adica nu te poti infige in curti), si intersectiile cu alte drumuri sunt denivelate..

Polonia ofera si acest exemplu : nu are doar S-uri la standardul de mai sus, ci si S-uri la standard inferior, dar care respecta regulile de acces limitat. De exemplu:
- 2x2 provenite din DN-uri upgradate (DN in Romania se numeste DK in Polonia ei): https://goo.gl/maps/Nr5KxZm69nL2
sau
-1+1 (deci tip drum national, fara separare de sensuri) : https://goo.gl/maps/H8kk3K5nDPA2

In cazul M0, a fost mai degraba vorba de reglementarea taxarii (si a evitarii anumitor restrictii de utilizare din legislatia ungureasca, gen distante obligatorii intre vehicule, care pe M0 sunt contraproductive, vitezele fiind mult mai mici), nu a standardului constructiv.

Quote from: alecu26 on December 09, 2018, 04:59:29 PM
Credeam ca e doar legenda aia ca Polonezii regreta construirea de DX uri.

Polonezii nu regreta absolut deloc constructia de S-uri. Economiile au fost uriase, timpii de implementare mult, mult mai scurti decat in schema veche, cu A-uri pe trasee complet noi. Practic au ramas A1, A2 si A4 ca A-uri, pentru ca au trafic mult de tranzit international, si pot fi taxate cu "utilizatorul plateste" si cele cateva cioturi incepute inaintea schimbarii strategiei (sau mostenite ca A din regimuri anterioare).

Restul au fost ori convertite complet in S-uri, cu folosire unde se poate a infrastructurii existente: A3->S3, A6->S6, ori nu au fost niciodata planuite ca A-uri. Sunt la a treia perioada de programare cu strategia "aproape tot ca S", si e universal considerat un imens succes sistemul de S in Polonia.

Quote from: alecu26 on December 09, 2018, 04:59:29 PM
Opinia mea e: decat DX mai bine half profile unde chiar faci economie si dupa aia upgradezi la autostrada....

Bazat pe ce? Si un 2+1 la standard decent iti asigura, si un 2x2 la standard redus iti asigura urmatoarele:

1. capacitati similare cu un HP la 2+1 si mult mari ca un half-profile la 2+2;
2. siguranta identica cu a unei autostrazi, prevenind coliziunile frontale, care sunt unul din pericolele majore;

Quote from: alecu26 on December 09, 2018, 04:59:29 PM
onele unde cresterea de trafic nu are cum sa se întâmple si e destul de bine determinata.

Diferentele de capacitate apar undeva dincolo de 25.000 vehicule pe zi, fluxuri care in Romania sunt improbabile pe aproape toata reteaua, Romania nefiind tara de tranzit pentru nici un flux european principal SAU secundar de trafic. Doar fluxuri subtiri, tertiare!

Quote from: alecu26 on December 09, 2018, 04:59:29 PM
Adica cioturi sau legaturi intre doua autostrazi. De asemenea DX urile din cauza incomoditatii la condus ar trebuii limitate ca lungime. Un Bucuresti Iasi ca si Dx e criminal.

Ce este criminal la un DX ca asta nu pot intelege? Ca nu poti conduce cu 180? Nu, nu ar trebui sa conduci cu 180 nicaieri! Viteza la care iti optimizezi functia siguranta-timp este 110 - 130 km/h, de asta vitezele maxime pe-acolo sunt puse. Daca vrei sa ajungi mai repede, exista avioane...

Ai benzi ma inguste. Toata cercetarea facuta din anii '80 pana astazi spune ca latimea benzilor NU este irelevanta statistic dpdv a sigurantei la peste 3.2 m latime, si absolut irelevanta la peste 3.4 m latime. De altfel, foarte multe tari au renuntat la a construi benzi de 3.75 metri dupa anii 2000 ca urmare a studiilor - Olanda, Franta, Spania, UK, Danemarca au trecut la standarde de 3.45 - 3.65 ! Alte tari au mers chiar mai jos - Norvegia la 3.3, Suedia la 3.25 - 3.5, Finlanda la fel.

Nu ai banda de urgenta asfaltata - ai ori refugii, ori acostament neasfaltat. Care-i problema? Pentru tine ca sofer, nici una, daca ramai in pana, tragi pe un acostament de balast, nu pe unul de asfalt, diferenta e pur cosmetica, ti se prafuieste masina si eventual pantofii. Dificultatea vine pentru  vehiculul care te extrage de-acolo, procedura fiind mai complexa.

Ai benzi de intrare - iesire scurte - asta e problema exclusiv daca traficul este intens sau foarte intens, si ai nevoie de timp pentru incadrare. Altfel nu.

Si ai o geometrie mai lenta, dar vezi viteza, mai sus.

Care-ar fi problema sa conduci pe asa ceva Bucuresti - Iasi : 
https://goo.gl/maps/yhVt98jYYb92
Sau pe asa ceva :
https://goo.gl/maps/8XPDcR7Vx9u

Ambele sunt autostrazi in tarile unde se afla, apropo! Si sunt la un standard mai rau decat DX-ul romanesc.

Ce e criminal? Da, are capacitate mai mica drumul; dar nu zice nimeni DX pentru drumuri de 55.000 masini pe zi. Ci, de exemplu, pentru Craiova - Pitesti, unde 25.000 e imposibil chiar si in perspectiva, ca n-au unde sa se verse...

Si ai prefera mai degraba sa mergi pe un half-profile neseparat Bucuresti - Iasi? Cu 1+1? Sau pe o autostrada pana la Adjud, si de-acolo pe DN2? De ce?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dumbravaandrei

[offtopic]
Daca vorbim strict de TIR, vezi ca sunt niste norme despre cat de vechi poate sa iti fie camionul. Si da, as pune pariu pe cei 20 de bitcoin, numai ca nu stim cand se vor misca astia cu legislativul in europa pentru a permite vehicule autonome pe intreaga retea.
Iar daca tu crezi ca prin RO se taraie ultimele tigai de camioane, iesi pe un DN si vezi cate Actros-uri, FH-uri, MAN sau Scania de ultima generatie se perinda pe la noi. Nu zic ca vor domina, dar cu siguranta vor avea o prezenta semnificativa in trafic.
ACC-ul si LKA a devenit deja obisnuinta printre TIR-isti, atat pe A cat si pe sectoarele de DN care permit folosirea lor.
[/offtopic]

delaprut

Bună ziua,

Fiind nou pe acest forum, sper să nu inoportunez cu o mirare personală: se vorbește foarte mult și se face puțin despre construcția de autostrăzi. Mă întreb însă dacă problema transportului rutier nu ar fi rezolvată pentru următorii 10-15 ani prin modernizarea drumurilor naționale actuale mai degrabă decât prin autostrăzi. Lărgire, construcție de tunele, intersecții denivelate acolo unde este cazul.

Problema cea mai dificilă pe acest scenariu pare traversarea / ocolirea satelor. Dar, mă întreb, de ce nu se ia în considerare (pe lângă variantele ocolitoare) și exproprierea locuințelor rurale, acolo unde se poate, cu plata de despăgubiri și eventuala reconstrucție a locuințelor de o singură parte a drumului? Per total, costurile ar fi mult mai mici decât construcția unei autostrăzi de la zero. Mă gândesc în special la DN2, care este deja un drum destul de larg și care traversează în general localități care s-ar preta unor exproprieri, neavând în genere clădiri cu valoare istorică deosebită

GrmmrNzi

#11375
Quote from: vancouver on December 11, 2018, 02:18:45 PM
Inca o data atrag atentia ca in Germania NU EXISTA DRUMURI EXPRESS cu rol de tranzit si nici mai lungi de 30-40km. In Austria exista unul singur de 110km, cel mai lung, restul tot asa, max 40-60 km.
În Germania nu există drumuri express, punct.

Ce nu e Autobahn (cu semne albastre) este drum național (cu semne galbene). Ceea ce tu numești drum express sunt porțiuni de Bundesstrasse (sau chiar Landesstrasse) care au fost upgradate la 2+2 (cu sau fără NJ) sau 2x2 (denumit popular "gelbe Autobahnen", ca de exemplu B9 de la Worms până hât în sud la Wörth. Sau bucăți din B3. Sau B535. Sau bucăți din B36 - ca să dau exemple numai din zona mea).

Prin natura dezvoltării lor (foste drumuri să le zicem de căruțe - dar nu șerpuite, ci de prin sec. al XVIII-lea / al XIX-lea - care legau două localități) nu oferă confortul pentru distanțe lungi pe care îl oferă autostrăzile. La un moment data trebuie să întri în localități, sau pe centuri simple etc. Și aici îți dau dreptate, de la Köln la Freiburg cel mai comod tot pe A3+A5 e, cu toate ambuteiajele, chiar dacă alternativ există traseu de B-uri, cu 70-80% porțiuni cu mai multe benzi.

Și tot prin natura dezvoltării lor, sunt drumuri care "înțeapă" orașele, deci cu mult trafic local (navetiști) etc.

Quote from: vancouver on December 11, 2018, 02:18:45 PMdrum express Arad-Oradea = ooooo, nuuuuu
Un drum express nou, cf. standardelor românești, este mai bun decât a fost A8 între Karlsruhe și Stuttgart vreme de vreo 70 de ani. O bucată la Pforzheim încă mai e așa, cred că o cunoști și tu. A8-ul s-a upgradat acolo mai mult pe considerente de MZA, există bucăți prin Saarland fără bandă de urgență. Dacă traficul e lejer, și nu trebuie făcute depășiri decât la fiecare câteva minute, nu e nici o problemă cu benzi de 3,5 m. Da, dacă se merge în două coloane, dintre care una de camioane, atunci poate că devine claustrofob și obositor. Întrebarea este: pe Arad-Oradea o să fie trafic ca pe Walldorf - Nürnberg?

---
PS: chiar tu ai postat aici standardele germane. Deci MZA <30.000, 10% camioane => RQ20 (RQ21,5 din 2008). Sub 20.000, se cere RQ 15,5 (adică 2+1 alternativ). Indiferent de distanță. Hai să facem și noi ca nemții, or ști ei ceva.



Harry

Bai frate  :o >:( :| colcaie sobolanii la o saormerie din buricul targului :|

https://www.facebook.com/diasporalibera/videos/2079281202333532/

dr4qul4

#11377
20 de pasaje si poduri facute de Bolojan in Oadea? Nu vrea sa candideze la Bucuresti peste 2 ani?
Sau noua iar ne ramane sa alegem intre voucher si gica contra (infrastructurii rutiere) ?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ghrt

Cei care votează PGul sunt strict bucureştenii. Cei care fac naveta cu maşina sunt cei din Ilfov. Ca să existe o motivaţie politică pentru a realiza un transport în întreaga zonă metropolitană ar trebui ca primarul general să fie ales de toată zona metropolitană.

Realist, va câştiga alegerile vreun emul de-al lui Oprescu. Majoritatea bucureştenilor pe care i-am văzut că au venit să voteze sunt bătrâni sau bugetari. Tot e bine, cum a dărâmat el zona Buzeşti absolut inutil şi pe alocuri ilegal (noroc cu schimbarea legii, că risca puşcăria şi pentru asta, nu numai pentru mită), poate vine altul să demoleze Universitatea ca să facă un interchange modern. Pentru un transport civilizat şi eficient în comun mai aşteptăm sau emigrăm.
Cont (aproape) inactiv.

Cristi N

Ghrt din ce spui tu solutia ar fi practic revenirea Ilfov-ului sub umbrela PMB asa cum era pana in '97. Cel mai fezabil cred ca ar fi sub forma unei zone metropolitane.

gruiarew

#11380
Quote from: marcelbanu on December 05, 2018, 09:20:18 AM
Nu pricep de ce se agită lumea pentru trecerea la nivel cu calea ferată...
După cum se vede în videoclipul lui gruiarew de la marginea şoselei la calea ferată sînt maxim 15 metri.
La serviciu vin dinspre Brad, adică din sensul opus filmării, dimineaţa pe la 06:45, oră la care trece trenul 2031 Simeria - Arad.
De multe ori semnalul acustic şi optic porneşte destul de timpuriu.
Se mai nimereşte la trecere şi cîte un TIR sau cisternă venită de la Chişcădaga cu direcţie Timişoara sau Arad.
Dacă sînt şofer corect cu permis luat pe cinstite, dacă dincolo de calea ferată observ că s-a blocat pe moment intrarea pe DN7,
aştept înainte de trecere şi înaintea sistemului de semnalizare la trecerea cu calea ferată eliberarea intrării pe DN7.

De multe ori ajung înaintea venirii trenului şi aştept ca TIR-ul din faţa mea să traverseze complet calea ferată
şi, dacă am loc în urma lui, mă duc şi eu dacă nu cumva sistemul de semnalizare la calea ferată nu porneşte...
Dacă porneşte semnalizarea optică şi acustică, rămîn pe loc !

Nu văd de ce nu s-ar proceda aşa şi la trecerea în discuţie ?
Adică nu te bagi dacă dincolo nu ai spaţiu suficient să încadrezi toată maşina, cu remorcă cu tot !

Scuze, trebuie să re-aduc în discuție chestia asta. Am trecut duminică pe acolo la o oră în care chipurile nu ar trebui să fie trafic. Uitați-vă și voi hal de condus:



Poate-mi explică și mie cineva de ce, noi ca nație trebuie neapărat să ne îmbulzim. În spatele meu era ditamai coloana. Cel gri a rămas pe linii, cel cu suv-ul a venit imediat la închidere....

(Sublinierea îmi aparține).
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

voicul

Se pare ca lumea incepe sa uite de Holocaust, pentru ca nu prea mai sunt oameni care sa-l fi trait.

Cu alte cuvinte o sa mai treaca vreo 20 de ani pana cand o sa uitam de "koada" din comunism si socializatul prin inghesuiala.

perfidus

Când trăiești zi de zi într-un sistem stricat în care nu merge nimic sau rezolvi cu greu ceva dacă te împingi în față sau "împingi ceva", sunt foarte multe frustrări adunate.
Mai e si multa prostie, dar asta e peste tot in lume.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

gruiarew

Aveți dreptate. Scuze ze pot găsi la orice. Dar dacă sistemul e stricat, aia nu-i scuză că te arunci cu capul înainte... Era clar că nu se poate înainta, dar el se urcă pe linii. Și cel din spate se bagă și ăla imediat. Dacă începeau semnalele să beculească îs curios cum procedau... În fine, bine că nu a fost nimic...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Vlad94

#11384
@delaprut

Salut si bine ai venit. Se doreste cresterea vitezei de circulatiei, dar si a sigurantei, prin aceasta este necesara evitarea pe cat posibil a localitatilor, acestea limitand mult viteza, dar si creeand pericole pentru pietoni si soferi. In ceea ce priveste expropierile, pretul este mult mai mic pentru expropierea terenurilor fara constructii din mai multe puncte de vedere: nu este necesara demolarea constructiilor si relocarea proprietarilor (poti vedea cat circ a fost pentru demolarea a 7 case la Oarda, langa Alba Iulia, demolari absolut necesare). Poti urmari topicul A7, A8, 2+1 in Romania, pentru mai multe detalii.
Catre Ionut, te rog muta aceasta discutie in Parcare sau in topicurile unde ii este locul . Scuze de off-topic!