News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

alecu26

Drumurile noastre POATE;

dr4qul4

Eu zic sa nu va bucurati prea tare ca iar vine unul care nu deschide nici autostrazile finalizate, iar de sesuri giratorii temporare nici nu poate fi vorba.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ghrt

Păi se deschid, acuma le pune pe SICAP.
Cont (aproape) inactiv.

Allex

Cand a plecat ultimul director CNADNR neinterimar?
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

infraAdi_ro

Quote from: panzer on December 04, 2018, 08:29:21 PM
Deci se cam confirma: nu lucreaza nici un chinez pe fonduri europene. Le-a ajuns friptura din Polonia.


Ce s-a intamplat in Polonia cu chinezii?Momentan lucrez in Polonia la modernizarea unui drum national la nivel de autostrada si ma tot mir si ma intreb cu cine au facut astia atatia km de autostrada si drum expres ca is tare lenti...si comozi si fara ingineri cu experienta.Noroc ca le lucreaza romanii,ucrainienii si alte popoare migratoare.

Am vazut discutia despre drum express si autostrada pe topicul Craiova -Pitesti si va spun din experienta din Polonia ca acuma polonezii cauta solutii  sa modernizeze drumurile express la nivel de autostrada dar e foarte  greu de lucrat si  costa mult pentru ca trebuie sa facem niste drumuri locale paralele cu autostrada (pe ambele parti) care sa deserveasca locuitorii satelor din zona pana la cel mai apropiat nod rutier si lucrarile se fac sub trafic.
Un alt lucru ce l-am observat la ei este ca au proiectat drumurile express si autostrazile astfel incat pete cativa ani sa le poata moderniza de la 2 benzi pe sens la 3 benzi daca este nevoie in cazul autostrazilor si sa poata moderniza DX la profil de auostrada.Au facut pasaleje,podurile mai largi si banda mediana au lasat-o de aprox 4 m latime ca spatiu verde astfel incat se poate face rapid inca o banda de circulatie.


Concluzia mea este ca  mai bine construim de la inceput autostrada decat sa ne apucam la modernizari peste cativa ani.
Romania are un viitor doar daca are prezent!

cristi5

^ Care e profilul de drum expres in Polonia? Ne poti arata un exemplu pe harta? Merci!

bogdymol

^^

Drum expres in Polonia: https://goo.gl/maps/2jhjTLPHmkp

Autostrada in Polonia: https://goo.gl/maps/RvikgYGyubF2

Diferentele principale par a fi:
- viteza de proiectare 120 vs. 140 km/h
- banda de urgenta mai lata
- benzile de circulatie par o idee mai late (cred ca e 3,50 vs. 3,75 m)
- pe autostrazi zona mediana e mai lata pentru a permite o largire ulterioara
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Io

#11347
Infra-Adi, ce s-a intimplat in Polonia cu chinezii e cam asa: de vreo 15 ani China e extrem de agresiva in a-si mari influenta economica directa la nivel global prin orice mijloace. Unele foarte "rafinate" si camuflate si perfect acoperite legal. Le-a mers in multe state (nu doar) in Africa asociindu-se (vorbesc companii de stat/partid sau private dar in fapt dirijate de stat/partid - cine-si inchipuie ca exista mari companii private chineze independente de stat/partid se inseala rau de tot) cu state slabe/sarace/corupte in mari proiecte de infrastructura si oferind credite, expertiza, know how etc. Seamana foarte bine cu PPP asocierile astea ...
Era evident pentru oricine ca statele respective nu vor putea rambursa creditul + dobinda dar, hei, credeti ca mita a fost inventata pe la noi? Si evident cind s-a intrat in dinainte anuntatul "credit default" au propus/impus un take over, pe romaneste "nu-l poti plati? Ok, e al meu. Conform contractului. Pa, la revedere". Ei bine, daca faci asa cu Ragalia Srl e treaba ei insa daca permiti asa ceva la nivel de stat (cu o centrala electrica, un aeroport, un pod sau un drum. Sau o banca ...) nu mai e deloc asa. Iar cind asta se intimpla pe multe continente (Africa, Oceania, America de Sud, si in Europa, nu doar in Polonia) de multi ani, niste ochi mai cunoscatori incep sa vada ce e dedesubt. Vorba aceea: "o strategie dezvaluita nu mai e o strategie". Asta pe de-o parte.
Pe de alta Coana Evropa eco-socialista nu e totusi inca senila si nu-i convine absolut deloc sa finanteze companii chineze. Deocamdata rezultatul e "China out of this field". E pauza aici insa pariez ca urmeaza multe alte reprize.
Ai aici o prezentare succinta:  http://www.cadtm.org/African-governments-debt-payments-double-in-just-two-years

si aici un exemplu concret: http://www.cadtm.org/China-to-take-over-Zambian-international-Airport-for-debt-repayment-default

PS - pentru motive de genul asta (exista si altele insa nu e aici locul sa vorbesc despre ele) trebuie privite cu mare suspiciune orice investitii chineze in infrastructura. Ochii cit cepele cind vine vorba despre chinezi si Cernavoda ca nu e deloc de joaca!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

cristi5

#11348
Quote from: bogdymol on December 09, 2018, 07:50:52 AM
Drum expres in Polonia: https://goo.gl/maps/2jhjTLPHmkp

Multumesc! O cale de DX pare a fi 2x3,5m +2m acostament, exact ca DX din Romania (doar ca acostamentul din ro nu va fi asfaltat) si ca normativul actual de autostrada in Suedia.

Quote from: infraAdi_ro on December 09, 2018, 12:18:46 AM
Polonia ca acuma polonezii cauta solutii  sa modernizeze drumurile express la nivel de autostrada dar e foarte  greu de lucrat si  costa mult pentru ca trebuie sa facem niste drumuri locale paralele cu autostrada (pe ambele parti) care sa deserveasca locuitorii satelor din zona pana la cel mai apropiat nod rutier si lucrarile se fac sub trafic.

Ne poti spune pe ce DX se intampla asta? Sau un nume de localitate?

Probabil acel DX a fost facut prin extinderea DN (si de aici lipsa unui drum local) ?

O sa caut ce trafic este... Oricum daca traficul e problema nu vad cum ajuta autostrada 2+2... Probabil vor 3+3?

bogdymol

#11349
Quote from: cristi5 on December 09, 2018, 09:58:55 AM
Multumesc! O cale de DX pare a fi 2x3,5m +2m acostament, exact ca DX din Romania (doar ca acostamentul din ro nu va fi asfaltat) si ca normativul actual de autostrada in Suedia.

Uite un exemplu de drum expres din Ungaria, cu 2x3,5m + 2 m acostament neasfaltat (cum va fi probabil si pe DX12 Craiova - Pitesti).

edit: am uitat linkul: https://goo.gl/maps/mjmE6926Daq
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

infraAdi_ro

#11350
Este vorba de S5 / S91 si va fi o legatura intre autostrada A1 de la Nowe Marzy(Grudziadz) (autostrada care merge la GDANSK,deci trafic foarte mare de marfa) si se va termina la S 5 aproape de Poznan.



Cam asa era acum un an drumul expres despre care vorbesc si care va fi  modernizat la profil de drum expres in totalitate nu autostrada cum ziceam in postarea precedenta.Avea si cateva drumuri locale dar acuma se refac in totalitate. Aici era un fel de alternanta: cativa km drum expres si cativa  km drum national si asa mergea pana la Bydgoscz....

si asa arata acum in timpul constructiei...





Am verificat proiectul si intradevar banda de circulatie are 3.5 m si acostamentul asfaltat de 2.5 m...dar zona mediana are 4.5 m deci au gandit-o cu posibilitate de modernizare in viitor.

Ce mi se pare fain aici in Polonia e ca subcontractorii pot trimite o scrisoare oficiala catre GDDKA(Compania de autostrazi) daca au probleme cu platile de la constructor si totul se rezolva rapid in sensul ca Compania obliga constructorul sa plateasca facturile restante sau platesc ei direct apoi le scad din factura urmatoare .Si in Romania cred ca este asemenea posibilitate dar nu se respecta.

La DX Craiova-Pitesti se zgarcesc la bani si nu asfalteaza acostamentul ....e chiar periculos pentru trafic si arata si urat.
Romania are un viitor doar daca are prezent!

dr4qul4

unde scrie ca nu se asfalteaza acostamentul la DX12? Nu cumva au castigat cei cu oferte in care acostamentul are "aceeasi structura rutiera" cu benzile de circulatie?
Parca doar Erbasu avea acostament cu strat subtire de asfalt (de piatra nu a fost niciodata vorba), dar ei s-au retras.
Sau nu mai tin eu minte bine?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alecu26

Credeam ca e doar legenda aia ca Polonezii regreta construirea de DX uri.
Opinia mea e: decat DX mai bine half profile unde chiar faci economie si dupa aia upgradezi la autostrada....si oricum DX uru facute eventual doar in zonele unde cresterea de trafic nu are cum sa se întâmple si e destul de bine determinata. Adica cioturi sau legaturi intre doua autostrazi. De asemenea DX urile din cauza incomoditatii la condus ar trebuii limitate ca lungime. Un Bucuresti Iasi ca si Dx e criminal.
Drumurile noastre POATE;

dr4qul4

Eu cred ca trebuie sa insistam mai mult pt HP, dar lat de 15 m, atat pt Autostrazi care nu-si au justificarea in trafic, cat si pt centuri la nivel de DN. Si ca asta sa fie standardul nou pt DX.
Diferenta ar fi ca pt traseele de A, sa fie totul denivelat, iar pt centuri de DN sa mai ramana si intersectii la nivel
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alecu26

Momentan normativul nostru de autostrazi e cam varza pe partea de half profile. Sunt multe chestii acolo aberante sau la care eu nu gasesc explicatii.
In rest...11.5 sau chiar 12 metri sa zicem e super generos. Comparativ cu un DN mai ales. Pe langa latimile generoase si intersectiile denivelate ai si o vizibilitate excelenta si zone de depasit doarte OK. O viteza legala de 100 km/h si probabil o medie orara apropiata de cea a unei autostrazi. Pt TIR uri ar fi mana cereasca ei putând practic sa mearga cu aceasi medie orara ca pe autostradă.
Drumurile noastre POATE;