News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

StefanD_

Nimic nou. Mai mereu jandarmeria confiscă/interzice mesaje, chiar daca nu conțin nimic jignitor.

Harry

Toate guvernele care s-au perindat au refuzat sa inteleaga ca infrastructura e baza unei economii puternice. Oricat de deplasat poate parea unora , insa Hitler a scos Germania din rahat generand locuri de munca prin investitii masive in canale, porturi, atuobahn, infrastructura in general.

JohannDB

#10952
Quote from: Harry on September 23, 2018, 07:40:57 PM
...... Oricat de deplasat poate parea unora , insa Hitler a scos Germania din rahat generand locuri de munca prin investitii masive in canale, porturi, atuobahn, infrastructura in general.

Istoric vorbind, perfect adevărat.... Adolf a fost combatant (caporal) în W.W.I; a "mâncat" toate deliciile " vieții de soldat în tranșee și a rămas cu "dorul" răzbunării la momentul capitulării Germaniei în 1918... Drept dovadă, când Parisul a căzut sub ocupație la 14 iunie 1940, la semnarea armistițiului opt zile mai târziu (22 iunie 1940) Adolf a utilizat același vagon de cale ferată în care s-a semnat capitularea Germaniei în W.W.I. (pentru a umili la maximum pe francezi).
  Cunoscând exact starea nației germane, de cum a ajuns "Cancelar" în 1933 (a mai avut o încercare eșuată de răsturnare a guvernului german în 1923), prima lui grijă a fost o abolire a fragilei democrații germane și trasarea unei direcții de acțiune revizioniste asupra ordinii de la acea vreme, motivată rasial (prin acea necesitate de "lebens Raum"/spațiu vital nației germane) și debutul furibund al unui program de înarmare (prin denunțarea Tratatului de la Versailles)  și de infrastructură, construcția de șosele rapide (autostrăzi) pentru nevoile militare ale programului german visat de el.... Așa au apărut primele autostrăzi, care la acea vreme erau două simple benzi betonate de câte două benzi/sens ce au început să taie Germania în toate direcțiile....
  Rezultatul, din ce se spune, este că în 1939 a reușit "performanța" transferului a cinci divizii (cu "cățel cu purcel"...dotare completă de luptă) într-o singură noapte....
  Când s-a pus problema deschiderii celui de-al doilea front în Europa, aliații (mai ales americanii) și-au pus problema blocării sistemului rutier german pentru ca nemții să nu poată transfera trupele beneficiind de avantajul imens oferit de autostrăzi...
  Dwight D. Eisenhover devenit comandantul forțelor aliate pe Europa (și câțiva ani mai târziu viitor Președinte al S.U.A.), la momentul conducerii acțiunilor militare s-a aplecat cu deosebire asupra sistemului rutier german...
  """"
During World War II, as the supreme Allied commander, Gen. Eisenhower was the architect of the defeat of Nazi Germany. As Allied armies raced across France and into Germany, he marveled at the vast highway system built by the Germans prior to the war. Eisenhower wrote in his presidential memoirs, "During World War II, I had seen the superlative system of German autobahn--[the] national highways crossing that country."

This advanced European highway system helped the Allies. The autobahn aided the Allied victory by enabling the Allies to efficiently resupply forces that pursued the German Wehrmacht across France and into Germany. The famous Red Ball Express was a magnificent achievement that kept swift-moving Allied field armies resupplied.

In August and September of 1944, an around-the-clock operation of 6,000 trucks delivered materiel to forces on the move. It involved a 300-mile divided road that eventually converted to a super highway. The road extended from the Normandy beachhead to terminals near Paris. Later, a second super highway extended from Paris into Germany. """""


  Culmea este că Statele Unite nu aveau la acea vreme un sistem de autostrăzi.... Numai după detonarea primei bombe cu hidrogen de către Uniunea Sovietică, în  State se pune problema urgenței dezvoltării unui sistem rutier rapid și uniform (d.p.d.v. al gabaritelor de transport), fapt ce duce la ....""""""On June 29, 1956, President Dwight D. Eisenhower signed legislation funding the construction of the U.S. Interstate Highway System (IHS)--something Americans had dreamed of since Detroit starting building cars."""""  Asta la 11 ani de la capitularea Germaniei, la care capitulare a contribuit (culmea) chiar sistemul de autostrăzi construit de Hitler, sistem ce a facilitat deplasarea trupelor aliate după eliberarea Parisului și intrarea pe teritoriul german.....
   Aici aș mai adăuga și "Criza Cubaneză" declanșată la 14 Octombrie 1962 ce a durat 38 de zile, ocazie cu care americanii au fost prinși cu un sistem rutier nedezvoltat corespunzător, la data respectivă... A fost un moment crucial pentru omenire, cu această criză ( a rachetelor nucleare sovietice relocate în Cuba), care se putea transforma în W.W.III., .....

Harry

#10953
Te contrazic putin . IHS a fost programul national de facut autostrazi. Dar local ele existau in anumite state. Prima autostrada americana a fost construita in 1940 - Pasadena Freeway, iar in 1953 a fost extinsa pana in downtown LA.


Figueroa Street Viaduct, L.A., 1938, traversa autostrada in constructie

La noi primul plan de autostrazi apare in 1938, inspirat de ce se intampla in USA. Prima care se dorea a se face era lunga de 140 km si urma sa lege Constanta de Ecrene (Kranevo de astazi).

Dar a inceput razboiul si planurile au ramas...planuri

Un traseu al autostrazii "desenat" in Revista Ford din 1938:



LE: Interesant e ca in acelasi an, 1938, Strabag construia la Cluj o statie de asfalt.

JohannDB

Referitor la americani...., local ele existau, câteva, dar și de o mare diversitate a "caracteristicilor" (cu poduri joase, spre exemplu)... Eisenhower este autorul, să-i zicem, al "Master Planului" american de autostrăzi al zilelor noastre... Erau net inferiori Germaniei imediat după război.

Harry

Corect. Mai ales ca la nemti asa cum ai si spus  , autostrazile au avut si un profund rol miltiar, de altfel autobahnul a fost folosit la cel mai mare transport militar secret din istorie. Intreaga 30. Unterseebootsflottille, pe scurt Flotila U-30 a fost mutata din nordul Germaniei la Constanta.

Flotila alcătuită din 6 submarine a fost înfiinţată în octombrie 1941 sub comanda lui Kptlt. Helmut Rosenbaum şi a operat până în 1944 avănd ca bază principală portul Constanţa şi bază secundară portul Feodosia (Ucraina).

Cele 6 submarine din clasa Uboot Type IIB au fost aduse în portul Kiel şi desfăcute în părţi componente, mai apoi au fost trimise pe Elba până la Dresda. De aici au fost urcate pe trailere de 70t şi transportate până la Ingolstadt. Aici au fost transbordate pe barje care în final le-au adus la Constanţa după o scurtă oprire la Galaţi. Primul submarin ajuns în portul Constanţa a devenit operaţional în octombrie 1942. Cele 6 submarine au scufundat în total 26 de nave inamice, U-20 scufundând 15 din cele 26.

Submarinele U-9 ( în memoria submarinului U-9 care a operat în primul război mondial, a fost singurul submarin care a avut dreptul de a purta ca emblemă crucea de fier), U-19 şi U-24 au fost submarine pilot într-un proiect secret , denumit mai târziu cu numele de cod "URSEL". Cele 3 submarine au fost echipate cu lansatoare de rachete. Acestea erau montate pe punte, precum şi sub linia de plutire. Aceste lansatoare au fost folosite în Marea Neagră în timpul retragerii germane. Atacurile submarinelor s-au îndreptat asupra unor facilităţi portuare sovietice şi asupra navelor sovietice ancorate.

Amiralul Rudolf Arendt inca in viata, a comandat la Constanta submarinele U--18 si U-31, la doar 21 de ani fiind cel mai tanar comandant de submarine din istorie.

Europiu

Quote from: JohannDB on September 23, 2018, 11:14:22 PM
Eisenhower este autorul, să-i zicem, al "Master Planului" american de autostrăzi al zilelor noastre... Erau net inferiori Germaniei imediat după război.

Vin si eu cu un citat din/legat de Eisenhower: cica si-ar fi amintit, vazand Autobahnul, de o traversare East-West Coast pe care a trebuit sa o faca, inainte de razoi, cu o divizie blindata. Le-a luat 2 luni.

Sa mai spunem ca, in onoarea lui, cel mai inalt (si lung?) tunel de pe I-75 ii poarta numele. Pana in '89 si Transfagarasanul era dedicat "sefului"  :lol:

The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Earthchild

Si in "folclorul urban" se spune ca Ceausescu nu a dorit sa materializeze planurile IPTANA, in care autostrazile strabateau toata Romania, de frica de a nu pati cu sovieticii ce a patit Hitler cu aliatii. De parca rusii se impiedicau de lipsa unor autostrazi; invadau tara in ceva mai multe saptamani. Si se pare ca asa am ramas doar cu Bucuresti-Pitesti pentru UAP.

cristi5

Exista o serie de documentare numita "Project Nazi" unde sunt pomenite autostrazile, masina poporului, avionul poporului (!), trenul cu ecartament de 3m, parca si blocurile uriase pt vacanta "de masa" la malul marii Baltice (cred) etc etc

Acolo se spune ca generalii germani nu prea vedeau o utilitate in autostrazi, comparat cu reteaua CF. In razboi parca au fost transformate cateva in piste pt aviatie.

TibiV

Quote from: cristi5 on September 24, 2018, 01:38:50 PM
In razboi parca au fost transformate cateva in piste pt aviatie.

NU "transformate", ci folosite "pe post de"....
Aveau portiuni lungi de autostrada "in linie dreapta" langa care era cate o padurice.
Incepand din toamna lui '44 in paduricile astea bagau cateva avioane ("noile arme") si le ridicau de acolo (evident, inchideau traficul cu 5-10 minute inainte).
Aliatii facusera tandari majoritatea aerodromurilor "oficiale", dar cine isi permite sa bombardeze niste autostrazi la kilometru?...

De altfel si pe A1 Bucuresti-Pitesti a existat pana prin '93 (cred) o portiune lunga si dreapta si fara separare intre sensuri.
Era pista "de avarie" in caz de razboi.
Cand ajungeam pe portiunea aia stiam ca Pitestiul este aproape...

(De altfel, si suedezii promovau J-39 in genul "can operate from local roads"....)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

yetiman

 :D nu numai ca era fara separare, dar era complet betonata (si mai lata, daca tin bine minte).
Si stiam ca are rol de pista de aterizare/decolare in caz de nevoie.  :D
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

TibiV

#10961
Si ca tot vorbim despre "istoria infrastructurii" din Romania (pentru care nu avem topic separat, desi ar merita...).

La electrici un user vechi a postat urmatoarea "ghicitoare":
Quote from: iliutuAveti idee unde am facut aceasta fotografie? Sa va vad!


Un ajutor: borna cred ca are peste 50 de ani. DN23 actual are cca. 93 km.
Deoarece nu a ghicit nimeni, omul a explicat...

Quote from: iliutu
Poza este facuta in Horezu, iar distanta Pitesti - Horezu este de 104 km.

Mi s-a parut "shocking"... DN23 in Horezu ?!?!...
Desi explicatia este simpla si destul de veche.
De prin 1939...

Quote from: iliutu
Am gasit o harta interbelica http://historymaps.ro/?p=3018 in care DN23 era Pitesti - Rm. Valcea - Targu Jiu - Turnu Severin.


Harta asta mi se pare mai tare ca orice grinda uitata la Gilau sau alte "stifturi" care ii streseaza pe unii dintre noi...
In primul rand pentru ca Romania era intreaga, in al doilea rand pentru ca la vremea aia "codificarea" DN-urilor parea tare haotica...

Rm.Valcea-Sibiu = DN12 ?!?!...
Filiasi-Simeria = DN24?!?!...

Wow !!!...

Cred ca DN1 si (partial) DN2 sunt singurele neschimbate....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GrmmrNzi

Quote from: Ionut on September 24, 2018, 02:46:45 PMEu cred ca ne intereseaza sa informam si sa vorbim corect. Ca de-aia avem acest FORUM. Asa faceam o pagina cu poze si aia era. Este important. Foarte important, chiar. Pentru ca de aici preia presa multe informatii. Si daca noi nu ne dam silinta sa vorbim cum trebuie, nu avem ce sa cerem de la presa sau de la autoritati. Nu s-a nascut nimeni invatat. De-aia e important sa vezi cand gresesti si sa corectezi. Ceea ce s-a si intamplat.
+1, perfect de acord, după cum sugerează și numele meu de utilizator. În același spirit, și ontopic A1 (https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.msg197156;topicseen#msg197156), mie îmi sare mereu în ochi sintagma de "drum 1x1", folosită incorect în loc de "1+1", a explicat frunzăverde aici care e diferența.

Nu de alta, dar mai nou chiar am văzut prin presă aceeași greșeală. Probabil preluată de pe forum, de exemplu din primul post al topicului A7.

PS: acum sper să nu primesc "ban" pentru "Lèse-majesté", hehe :)

GrmmrNzi

^^
da, după km 80 până aproape de ieșirea de la Teiu/Rătești. Din câte se spunea, până și fundația drumului era mult mai groasă acolo.

rizzuh

Aceasta este portiunea din A1 care putea fi folosita ca o pista pentru avioane: https://goo.gl/maps/b8ouYRgoas42