News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

adiarc

noi tot urlam aici pt buget multianual de mult timp...cel putin cei de acum cu siguranta nu vor face acest lucru pt ca doresc sa aiba parghia banilor pt santaj si eventual sa lase pt viitor finantele "parjolite",ca cei care vin dupa sa taie si ei investitiile ,eventual si ceva salarii ( "vedeti,tot noi am fost cei mai tari")

birocratia,iarasi nu o vor reduce.Cand furi e perfect sa fie totul acoperit cu munti de hartii si milioane de functionari slugarnici care si-ar pierde si ei posturile calduute.....

si ar mai fii cnair....aici stiti parerea mea

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

carutasul

mă rog, dna, diicot, cine vrei tu. Problema e că dacă primarul dă autorizație într-o zonă care e "rezervată" mi se pare normal să plătească el despăgubirile :) Dacă nu există lege în sensul ăsta, ar trebui făcută :) Nu știu ce prevede acum legislația, s-ar putea să fie nebuloasă în domeniul ăsta, că până acum câțiva ani dacă nu aveam nici master plan fiecare putea considera că orice proiect e ipotetic....

horatiu.cosma

Asta cu exproprierile care bat în cuie o soluție tehnică e o prostie, de acord cu dumbravaandrei. Un studiu de fezabilitate studiaza fezabilitatea, studiaza o serie de alternative viabile de traseu, alege una pe baza unei analize multicriteriale si bate in cuie astfel un traseu, un culoar. Pe baza acelui culoar aprobat se fac investigații de detaliu (geologie, geotehnică, geofizică, arheologie, utilități etc) și după o serie de rafinări punctuale se stabilește un coridor de 70-100 de metri. Acela se expropriază din momentul respectiv, sau cel puțin așa ar trebui. La noi CNAIR-ul doarme până se finalizează licitația de proiectare și execuție și abia apoi își amintește că trebuie realizate exproprierile. Să vă povestesc cât am alergat și câte telefoane am dat ca să iasă exproprierile pentru Nădășel-Mihăiești în 2016 fiindcă CNAIR se trezise că trebuie să dea ordinul de începere la Maltauro și nu îi putea preda amplasamentul? În 2 săptămâni s-a rezolvat tot procesul acela blamat de frunzaverde (MT, MJ, MFP, aprobare în Guvern). Ideea e că un Antreprenor pe FIDIC Galben proiectează în anumite limite impuse de contract și modificările majore de traseu/soluție sunt rare și țin de greșeli flagrante în SF (Alba Iulia Nord) sau de modificări de soluție pe care le girează Antreprenorul ca fiind mult mai avantajoase pentru ambele părți și pe care și le asumă (el face documentația pentru exproprieri suplimentare și o predă CNAIR pentru promovare în Guvern. exemplu:nodul Turda).

Deci concluzia mea e că ideal ar fi ca în secunda în care ai aprobat un SF pentru un proiect prevăzut în MPGT (chiar și pentru 2030) e ok să faci exproprierile. Geologia nu se schimbă în 15 ani, iar prin realizarea exproprierilor ai siguranța că în 10 ani nu o să ai probleme cu case/depozite apărute pe traseu care să necesite un nou SF. Până la urmă la investiții gen A8, PiSi e vorba de 1% din valoarea investiției.

dr4qul4

Voi va auziti ce spuneti? Chiar nu pot intelege cum puteti ignora complet realitatea.
In primul rand, astept un exemplu de SF mai vechi de 15 ani pe traseul caruia sa nu se fi construit ceva pana acum.
In 30 de ani se pot intampla multe. Chiar  radical. Daca faceam SF-uri acum 30 de ani si chiar daca erau facute perfect, acum le aruncam la gunoi. pe toate.
1. Legislatia s-a schimbat.
2. Au aparut alte arii protejate
3. populatia a migrat.
4. Tehnologiile de constructie au evoluat
Mai exact, daca am fi facut SF acum 30 de ani, acum ar fi trebuit sa ne apucam de o autostrada prin Valea Jiului. Doar aveam culoarul expropriat.

Singurul document cu un asemenea orizont de timp trebuie sa ramana MPGT. Iar ala sa spuna doar ca trebuie sa legam Sibiu de Brasov si de Bacau si Tg Mures de Iasi. Pe unde exact vedem mai tarziu.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

carutasul

Păi nu mă gândesc la alte proiecte decât cele din MP. Proiectele astea după cum se vede sunt cam aceleași din 1960.
E adevărat că dacă îl ții nefăcut 30 de ani în timpul ăsta poți construi o fabrică, produci 5 milioane de mașini și pe urmă o demolezi, nu are rost să ții terenul ocupat.... asta ar fi valabilă pentru un orizont de timp mai scurt, să zicem 10-15 ani....
Problema la noi a fost cu situațiile în care s-a construit deși era în plan într-un orizont apropiat de 5-6  ani autostrada.
După cum ți-am zis, eu de A0 auzisem că va trece pe aici încă de când m-am mutat, deci de aprox 10 ani; mai punem vreo doi până chiar începe, uite că s-a putut păstra terenul 12 ani liber de construcții. Acolo unde oamenii au fost mai cu capul pe umeri. Deci se poate.
Depinde și de destinația construcției: la noi în general zici că faci o casă pentru o generație, dacă nu trei :) ; în schimb ai putea da autorizație de construcție să zicem la o cârciumă, ( că tot vorbirăm de Virajul 3 ) cu o "clauză de demolare" ceva , pentru că dacă exploatezi 10 ani o cârciumă bine plasată zic eu că nu ieși în pagubă ....  Evident, în cazul ăsta nema despăgubiri.
Ideea e că așa cum e acum nu pare deloc ok și soluții mai bune se pot găsi, fără să dai în extreme, doar că trebuie cumva reglementată și aplicată.

vancouver

#10385
Eu propun o schimbare legislativa minora, dar care ar putea fi de efect:

Dupa intocmirea unui studiu de fezabilitate, traseul propus prin studiu trebuie trimis tuturor primariilor si autoritatilor de cadastru. In momentul in care cineva doreste autorizatie de constructie pe terenul propus prin SF, primaria sa fie OBLIGATA sa NOTIFICE proprietarul, ca pe acolo este propusa o autostrada / drum / CF etc... si ca este posibil sa fie expropiat / daramat la momentul respectiv. Iar autorizatia sa se poata emite numai si numai dupa ce proprietarul raspunde ca a luat la cunostinta, este constient de posibilele inconveniente si doreste totusi sa construiasca pe propria raspundere. In cazul in care primaria "uita" sa notifice, primarul in solidar cu angajatii raspunzatori va/vor suporta din averea personala orice fel de despagubiri cerute de proprietar pentru inconvenientul creat. In plus sumele necesare exproprierii nu se vor mai lua de la bugetul general al statului, ci din bugetul primariei respective. Scopul nu este sa existe oameni pedepsiti sau sanctionati, dar fara o minima amenintare a unei pedepse, orice masura este pe jumatate inutila.

De aici rezulta ca:
- un om sanatos la cap va renunta sa mai construiasca fix acolo, deci terenul in general va ramane liber (ce ne intereseaza pe noi cel mai mult)
- daca cineva totusi construieste, este constient de urmari si nu are ce sa comenteze
- daca primaria uita sa notifice, atat primarul, cat si alti oameni din primarie se pot trezi cu pretentii de despagubire din partea proprietarului de imobil, plus bugetul primariei va avea de suferit
- nu se creeaza nici o interdictie de a construi, asa cum e si normal, un SF neavand ca rezulatat un traseu definitiv

Evident totul se aplica numai pentru investitii de interes national, declarate ca atare prin HG.

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

o poza gasita pe fb/romani nebuni




Powered by API/PUM imgur uploader
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AdrianB1

Quote from: vancouver on May 11, 2018, 03:34:43 PM

- daca primaria uita sa notifice, atat primarul, cat si alti oameni din primarie se pot trezi cu pretentii de despagubire din partea proprietarului de imobil, plus bugetul primariei va avea de suferit

Iar bugetul primariei e al locuitorilor, care trebuie pedepsiti si ei, copiii lor si copiii copiilor lor.

Normal, replica va fi ca nu am inteles nimic. Mi-o asum.

dragos76

Din păcate nu văd nici eu alte măsuri de responzabilizare a oamenilor, decât asta.

Ca o paralelă, problema cu depozitările ilegale de deșeuri. Garda de mediu dacă vede că pe teritoriul unei comune se aruncă aiurea gunoi, și nu e un vinovat clar, cu probe, nu stă la discuții și amendează primăria. Astfel nu are decât primăria să se ocupe ca să nu mai se arunce aiurea deșeuri, sau dacă totuși se întâmplă, vor da socoteală (politic) cei de la conducerea primăriei, că bugetul se duce pe amenzi aiurea.

AdrianB1

Ce inseamna sa dea socoteala politic? Asta vine de la Stefan Gheorghiu, limba de lemn care spune cuvinte fara sa spuna nimic.

Prin lege esti legat de glie, precum iobagii, daca locuiesti intr-o UAT platesti taxe acolo, iar aia care o conduc nu sunt aia pe care i-ai pus tu personal, ca sa ai vreo vina, ci aia alesi de majoritate. Care e vina unui cetatean platitor de taxe ca primarul e un dobitoc? Ca de pedepsit cetateanul se pare ca sunteti de acord, dar care e vina lui individuala? Sau lucram ca nazistii, impuscam un sat intreg pentru ca cineva de acolo a adapostit pe vreunul din Rezistenta?

dr4qul4

Impuscam un sat intreg pentru ca majoritatea au ajutat rezistenta sa castige.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Va rog nu aberati chiar asa de tare, chiar dacă sunt discuții de parcare.

carutasul

O fi parcarea de la Sintești :)
Sincer mie propunerea lui Vancouver mi se pare rezonabilă; acum sigur că se poate nuanța, modifica, dar ca "spiritul legii" cam așa văd și eu lucrurile. Sigur că dacă primarul cu bună știință nu respectă legea ar putea exista și sancțiuni, ca să nu plătească primăria ci el personal. ( cred că pot fi puse și în lege dar și fără probabil că se pot câștiga în justiție). Pe de altă parte, dacă oamenii știu matrapazlâcurile astea și totuși îl votează, poate că totuși merită să plătească primăria.... că până nu se învață minte probabil că n-avem cum să progresăm....

dumbravaandrei

#10393
@vancouver, mai exact pe cine protejezi prin acea notificare?

De exemplu, eu samsar imobiliar ma apuc de construit un cartier (de case, blocuri, whatever), nenea primarul imi da notificare cu "bai vasile, vezi ca pe acolo o sa treaca autostrada!!!". Eu iau frumos acea hartie, o folosesc in scopuri igienico-sanitare si ma apuc de construit si vandut imobilele respective. Apoi tu, cumparator de buna credinta te trezesti intr-o zi cu notificare in usa ca in 30 de zile vine buldozerul si-ti darama imobilul. Pe cine a protejat acea notificare?  O:-)

Iar ideea ca statul expropriaza acum si apoi poate inchiria / concesiona respectivul teren dupa bunul plac unui alt tert pentru realizarea de activitati economice pana la implementarea proiectului tehnic de infrastructura, nu stiu cum sa zic dar mie imi cam pute a ditai poarta deschisa abuzului din partea statului. A... ca statul de expropriaza pe tine si tot tie iti da drept de folosinta (chiar si contra-cost) pana la implementarea proiectului, aia e alta mancare de peste...

pasadia

Horatiu, ar fi simplu daca faci expropieri doar pe culoarul ala de 70-100 de metri si gata. Dar ce faci cand muti drumuri locale, LEA, conducte de gaz? Si constati ca iti trebuie teren si in afara acelui culoar.

In general in ultimii ani problemele aici au fost, in expropierile suplimentare. Pe care nu le poti face in lipsa de PT.

Dar revenind, ca vad ca ne ocupam numai de expropieri - explica-mi totusi de ce Ungheni (MS) - Acatari trebuie legat de AM-ul cu solutii pentru traversarea Parcului National Vanatori - Neamt de catre A8? Ce are sula cu primaria in acest caz?

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk