News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Harry

@Sorinus - trebuie sa te contrazic. sistemul stradal grila a fost implementat pe la mijlocul/finalul lui 1800 de catre britanicii care au reconstruit orasul de la zero. Dupa 1900 cand Dobrogea arevenit Romaniei administratiile locale au continuat cu acelasi sistem, toate cartierele vechi de case au fost proiectate inainte de 1950 la nivel de retea stradala, iar comunele inglobate de oras: coiciu, viile noi etc au fost la fel sistematizate inainte de 1950. Intradevar comunistii au facut bulevarde noi foarte largi dar au dat chix la cartierele de blocuri cu alei f inguste si fara parcari.

@Vancouver cu tot respectul nu sunt de acord cu tine la o serie de aspecte. In primul rand faza cu politia nu te opreste pe strada este un neadevar: cipru, Spania, Portugalia, Germania, UK, USA peste tot politia te opreste in trafic daca ai facut o magarie. Apoi nu ziceam ca politia sa stea la panda in punct fix, pt ca asta nu rezolva nimic, eu ziceam sa patruleze pe strazi. In clipa in care te "lovesti" zilnic de vreo 10-15 patrule de la rutiera parca te gandesti de cateva ori inainte sa faci o magarie in trafic. Restul discutiei privind benzile , transportul in comun si bicicletele nu o comentez pt ca avem opinii prea diferite si nu cred ca vreunul dintre noi isi va schimba punctul de vedere. :) :cheers:

dr4qul4

@Sorinus, masina nu are nici o problema serioasa de siguranta. A fost lovita de un tanc la o diferenta de viteza de peste 100 km/h.
Posibil ca persoana decedata sa-si fi rupt gatul din cauza impactului. Sau ceva leziuni interne, pentru ca locurile din fata nu par atat de afectate.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

GDPR

Nu-mi dau seama din filmare daca masina care a facut dreapta a si semnalizat. Daca nu a facut-o, soferul respectiv e autorul moral al accidentului.

Sorinus

Van Damme cu Mercedes n-a patit nimic, si la el impactul a fost frontal, si decelerarea de la 100+ la 0 a avut loc in 1 secunda. Stiu ca-s masini din clase diferite si costuri diferite, dar diferenta e enorma. Acum nu-s expert, vad doar evidentul, el a coborat si l-a sunat pe ta-su, ea a murit.

pasadia

La Mercedes s-au declansat airbangurile si el a fost protejat de acestea in vreme ce la Sandero chiar daca s-ar fi declansat (oricum mai tarziu, impactul fiind din spate), nu aveau cum sa le protejeze la acest tip de impact.

dr4qul4

tu compari S-classe cu Sandero? Si rezistenta frontala cu cea a spatelui? Mai ales la o masina cu "fundul taiat".
Toate masinile sunt proiectate in special pentru impact frontal.
Diferenta intre cele 2 masini e data de pret. Adica de vreo 10 ori.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

Cateva comentarii:

- stelele NCAP se dau pe categorii de vehicule din cate stiu, parca cele folosite si la inchirieri: A, B, C. Adica 5 stele la un Ford Fiesta sa zicem nu sunt totuna cu 5 stele la o masina de marimea S class.

- cand cel din spate vine cu mult peste viteza legala si in slalom, nu poti sa ceri nimanui sa se asigure...

- oare beizadeaua cand facea slalom semnaliza?...

- scaunul e un element de siguranta, cum e si airbag-ul. Probabil vorbim aici de o varianta extrema de whiplash, nu stiu daca vreun scaun ar fi putut proteja mult mai bine in acest caz pt ca energia creste cu patratul vitezei. La 200 spre exemplu nu te mai salveaza niciun airbag.

- nu stiu daca Sandero are tetiere speciale pt whiplash/impact din spate...

adiarc

#9667
vancouver..iti dau perfecta dreptate cu sist.de supraveghere fixa,dar si cu absenta politiei...si apropo de tara in care locuiesti...anul acesta nu am mai condus in Germania si am facut-o recent cu o masina inchiriata...c
Chiar apreciez modul lor de a vedea lucrurile...in general unde nu a fost aglomeratie am mers cu 155-160 pe tempomat pe autostrazi iar intr-o seara,intrand intr-o localitate cu vreo 70 ( obisnuit cu stilul romanesc unde iau piciorul de pe acceleratie la intr.in localitate,dar nu franez )....hop,un blitz puternic ma trezeste si imi aduce aminte de sist.german si surpriza care ma va astepta acasa

Concluzie...merg toti pe autostrazi de rup,insa disciplinat si fara teribilisme,respectand normele elementare ale Codului Rutier,dar in localitati si pe DN-uri au camere datorita carora toti merg perfect regulamentar.Poftim...asta e solutia si la noi......

PS  - cred ca doamnele din Sandero s-au asigurat,dar nu poti vedea o racheta..sper ca imbecilul din spate sa faca macar puscarie...si sa modificam naibii codul rutier ca aceste animale sa nu mai conduca niciodata
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

andrei@buc

Quote from: vancouver on November 22, 2017, 01:05:57 AM
In nici o tara civilzata nu am vazut politia pe strada sa opreasca masini. Cu exceptia Romaniei. In toate celelalte tari in care politia rutiera nu exista sau este extrem de discreta se circula mai bine, numai la noi, unde politia sta pe la intersectii si pe drumuri si opreste soferii, numai la noi se circula haotic. Ceva nu pupa in ecuatia asta.
asta a fost si impresia mea. nu am vazut nici macar un singur politist care sa dirijeze circulatia in australia. nici macar unul. dar sunt camere peste tot. nu am vazut niciodata sa stea "la ciupeala", dupa colt, cu radarul, sa te astepte la cotitura. doar patruleaza permanent

referitor la romania, dar raspunsul e simplu: in tarile vestice a disparut "incertitudinea". in marea majoritate a cazurilor atunci cand incalci regulamentul iei amenda. nu exista alta solutie, nu exista alte cai, este o certitudine. si atunci cand amenda e certa, e clara, implacabila, te gandesti de cateva ori inainte sa treci pe rosu sau sa o calci. nu stiu cum mai e in bucuresti, dar cand locuiam acolo era dificil spre imposibil sa gasesti o intersectie centrala unde sa nu se incalce regulamentul la fiecare faza a semaforului: nerespectarea benzilor de preselectare si depasirea coloanei pe trecerea de tramvai fiind cele mai obisnuite. repet, era imposibil sa gasesti o intersectie unde sa nu se incalce regulamentaul la fiecare faza a semaforului. cumulat discutam despre milioane de incalcari ale regulamentului in fiecare zi. daca ai o sansa din o mie sa fii prins inteleg si eu ca iti incerci norocul.
aveam o cunostinta care s-a laudat pe facebook la un moment dat ca dupa zece ani in care intr-o intersectie a incalcat mereu banda continua si a facut stanga de pe banda de obligatoriu inainte a luat o amenda. si era fericit ca a economisit zile din viata facand asta si ca pretul a fost foarte mic. pana cand amenda nu va fi certa lucrurile nu se vor schimba

Europiu

Quote from: andrei@buc on November 22, 2017, 01:25:05 PM
pana cand amenda nu va fi certa lucrurile nu se vor schimba

Corect. Pe scurt, la asta se reduce totul. S-a tot discutat, mai demult, subiectul legat de marimea amenzii/pedepsei ca factor preventiv. In aceasta privinta, sunt cu totul de acord ca ''not size matters, but how often'' :)
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

rebel

@Adrian m-am uitat de mai multe ori si a  semnalizat schimbarea directiei....

vancouver

#9671
@Harry, eu cand spun ca in Germania politia nu te opreste ma refer in primul rand la stat in punct fix.

Eu locuiesc permanent in Germania. Nu am fost oprit niciodata de un echipaj care statea la "pânda".

Am fost oprit odata in 2003, eram inca incepator, se facuse seara, nu aprinsesem farurile ... asta acum nu are cum sa se prea intample, ca masina are lumini automate si eu le las oricum pornite permanent (se sting singure daca se stinge motorul). M-a mai oprit in diverse momente IN ZONE DE GRANITA. Spre Elvetia mai ales (deci in sudul Germaniei). In rest, cu masina mea niciodata in zona in care locuiesc si folosesc zilnic masina din 2003 pana acum in 2017. Conducand alta masina, am mai fost oprit pentru un control de rutina pe autostrada, de catre o masina in civil, aflata in trafic. Nu ne-au spus de ce ne-au oprit fix pe noi, posibil masina mai veche si cu numere din alta parte a Germaniei. Dar totul a fost OK. A si am mai primit o amenda direct de la un echipaj in 2004, pentru ca stationam pe un colt de strada si obturam vizibilitatea (eram in masina). Au trecut intai de 3 ori pe langa mine, ca sa fie siguri ca am stat mai mult timp pe loc si evident nu am avut ce sa zic.

Deci, da, politia germana nu doarme. Dar acest stil din Romania, cu stat intr-un punct fix si dat amenzi, este mai rar la ei.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Quote from: adiarc on November 22, 2017, 12:54:53 PM
vancouver..(...)

Concluzie...merg toti pe autostrazi de rup,insa disciplinat si fara teribilisme,respectand normele elementare ale Codului Rutier,dar in localitati si pe DN-uri au camere datorita carora toti merg perfect regulamentar.Poftim...asta e solutia si la noi......

Pai asta sustin si eu ca solutie: camere fixe cu radar.

Dar, asa cum am explicat si ieri, traim in RO si avem multiple probleme, reiau aici pe scurt:
- societatea este profund corupta si nu sustine un sistem care este fara scapare (inadmisibil dupa parerea mea)
- numai o mica parte din amenzi se si platesc, ca. 45-50% (se ocupa primariile, politia nu se ocupa efectiv de urmarit incasarea amenzilor)
Deci situatia e mai complicata si o masura singulara nu rezolva decat partial problemele.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

#9673
Quote from: adiarc on November 22, 2017, 12:54:53 PM
PS  - cred ca doamnele din Sandero s-au asigurat,dar nu poti vedea o racheta..sper ca imbecilul din spate sa faca macar puscarie...si sa modificam naibii codul rutier ca aceste animale sa nu mai conduca niciodata

Nu stiu cum este asta cu asigurarea din scurt... Eu stiam ca trebuie sa semnalizezi timp de 50 de metri, te asiguri privind o data in oglinda, apoi daca este liber te mai uiti INCA O DATA si intri. Asa am invatat in Romania.

In Germania la scoala de soferi mi s-a explicat altfel: te uiti in oglinda DE 2 ORI, ca sa te asiguri (si astfel vezi cat de tare se apropie un vehicul din spate), apoi arunci o privire scurta peste umar (stanga sau dreapta) ca sa elimini riscul sa fie cineva in unghiul mort si ABIA APOI SEMNALIZEZI SI INTRI IMEDIAT. Nu exista ideea cu semnalizat 50 de metri (pe autostrada ar fi sub 2 secunde la 120-130 km/h, iar in oras ar fi 6 secunde la 30km/h....), dimpotriva este interzis sa semnalizezi inainte de a te baga efectiv, pentru ca poti deruta pe cei care vin din spate pe alta banda. Am vazut multi romani (atentie: numai si numai romani) semnalizand de-amboulea cate 1-2 minute pe autostrada intentia de a depasi un camion, dar fara sa se bage. Toti nemtii, speriati, franeaza (in Germania daca semnalizezi inseamna ca te si bagi). Numai ca romanasul nostru semnalagiu tot nu se baga, desi este lasat...


Dar la Lazu ne aflam in Romania, cod rutier romanesc. Semnalizez ca prostu la infinit, dar nu ma bag decat cand este liber. Daca unul semnalizeaza in Romania, asta nu inseamna ca se si baga. Codul rutier romanesc interzice asta. Banda trebuie sa fie libera.

Deci, dincolo de viteza f. mare a mertanului, vina pt. accident apartine in mod egal si soferului din Sandero. Nu avea cand sa semnalizeze 50 de metri acolo. Exclus. Plus ca si dupa 50 de metri codul rutier zice ca trebuie sa intre numai daca banda este libera. Eu cand am dat pentru permis mi-a cerut politistul sa intorc pe Bd. Drumul Taberei din Bucuresti. Am semnalizat dar veneau masini continuu, resp. eu mergand extrem de incet, toti din spate intrau repede si ei in depasirea mea. Pana la urma unul mi-a facut flash sa intru pe banda din stanga. La sfarsit politistul mi-a zis ca am gresit !!!, pentru ca indiferent daca cineva ma lasa sau nu, nu aveam voie sa ma bag. Si asta desi semnalizam deja de vreo 300 de metri si timp de 30-40 de secunde si coloana parea ca nu se mai sfarseste. Am intrebat daca veneau masini la infinit, ce trebuia sa fac si a spus ca trebuia eventual sa opresc pe dreapta sa astept sa se termine "infinitul", dar oricum nu aveam voie sa ma bag, chiar daca sunt lasat. Mi-a dat totusi permisul, fiind singura greseala.

Asa ca, daca ma iau dupa acel politist, eu nu inteleg cum puteti sa spuneti ca Sandero a semnalizat si ca atare toti din spate, gata trebuiau sa opreasca sa-l lase sa intre. In Romania nu este asa.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

SkyPilot

#9674
^^^
@vancouver, eu locuiesc in Canada, in orasul care ti-a furat numele :D Intr-o situatie ca la acel accident, daca esti lovit din spate este vina celui care te-a lovit. Se presupune ca ai avut loc sa schimbi banda. Daca esti lovit din lateral, este vina ta.
In ce priveste amenzile, nu iti poti reinnoi asigurarea pana nu le platesti.
Politistii stau si aici la panda, fie cu pistolul radar, fie ca sa te verifice la centura, la utilizarea celularului sau pe HOV daca ai in masina numarul de persoane cerut. Bine macar ca au un numar mic de locatii favorite. Si mai sunt masini "normale" care te pot pescui in trafic pentru incalcari de legi.