News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 8 Guests are viewing this topic.

ovideatza

Nu e nevoie sa ne legam de alte costuri angajate, ci ar fi suficient sa cheltuim fondurile UE alocate pe infrastructura.

Dupa cum a incercat vancouver sa tot avertizeze, din nou va fi absorbtie groaznica.

Asemenea proiecte precum PiSi si A8 oricum se intind in mai multe exercitii bugetare, le dai drumul si le fazezi, cam greu sa fi crezut cineva ca daca se dadea drumul la A1&A8&A7 simultan cand trebuia ramaneam fara bani de la UE, ca dureaza 3-4 ani numai sa incepi ceva, nu sa termini.

Proiectele se pot pregati ca sa fie mature. Nu expira studiile geo de exemplu. Si pe sectiunea montana asta iti ia 1-2 ani..

Pana nu avem 5-7 proiecte mature la sertar nu avem voie sa spunem ca nu avem bani.


Sent from my iPhone using Tapatalk

dr4qul4

Eu nu am spus niciodata ca nu sunt bani. Am spus ca nu avem resurse. Este o diferenta imensa.
Prin resurse ma gandesc in primul rand la resursele umane necesare statului pentru implementarea unor asemenea proiecte.
Poate CNAIR are angajati, dar sunt mult prea prost pregatiti pentru a gestiona un asemenea proiect.
Nu e chiar atat de usor pe cum cred unii dintre voi. Avem un cadru legislativ si birocratic atat de incalcit, incat sa transforme orice proiect minor intr-o provocare.

In timp ce voi visati zeci de km de tunele si viaducte pe A8, realitatea ne arata ca nu suntem in stare sa sapam cativa km de tunele intre Lugoj si Deva.
De fapt noi nu suntem in stare sa rezolvam intr-un interval rezonabil micile probleme punctuale aparute pe parcursul derularii proiectelor: o gaura cu cativa lilieci, o descarcare la Holdea, un nod pe A10 la Sebes.

Nu poti face totul doar cu vointa. Ai nevoie si de resurse. De fapt asta s-a vazut cel mai bine anul trecut.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

Scuze dar nu inteleg: cum se ajunge de la legislatie proasta si functionari care fug de raspundere la "resurse"?

Am primit semnale ca in trecut AC se dadea in timp util. De-asta ziceam sa facem un istoric, pentru fiecare lot (sau sub-lot daca lucrurile au evoluat diferit, gen nod Sebes, Holdea,...) cu data ordinului de incepere, data AC, lucrari fara AC... Le putem pune si pe harta, si acolo putem masura kilometri, structuri, si sa vedem statistic cum s-a lucrat de-a lungul vremii. E important sa cunosti istoria cand vrei sa planifici viitorul... E fezabil un astfel de proiect? Ar fi folositoare rezultatele?


voicul

E doar impresia mea ca s-au mai redus numerele de BG prin trafic?

lupu.irimie

Quote from: Europiu on September 09, 2017, 07:28:10 PM
De acord cu @dr4qul4. Numara trecerile pe autostrada peste Pirinei sau Alpi si imparte-le la numarul de tari riverane. Iese cam una pe tara :).

Pirinei au 2 treceri La Jonquera- Le Boulou
                           Irun - Bayonne

Alpi ceva mai multe
Franta- Italia 2 ( Prin Frejus si Mont Blanc)
Italia-Elvetia  1 (Como-Lugano)
Italia- Austria 2 (Vitipeno- Innsbruck si Tarvisio-Villach. Nu pun San Candido- Lienz).

 
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

Neufunk

Asta fara sa te uiti la trecerile pe DN-uri, DN-uri la care noi doar am visa.

Europiu

Quote from: lupu.irimie on September 10, 2017, 05:19:10 PM
Pirinei au 2 treceri
Alpi ceva mai multe
Franta- Italia 2; Italia-Elvetia  1; Italia- Austria 2

Deci ajungi la ce am spus eu. ;) Si, fara sa vreau sa supar pe nimeni, suntem inca departe de ce erau aceste tari la vremea la care le-au construit. As spune ca, dimpotriva, fata de acum 30-40 de ani barierele, in special cele birocratice, in calea unor astfel de proiecte au crescut.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Neufunk

Cele birocratice si politice sunt singurele care au crescut.

Hai sa ne uitam ce au facut cei dinaintea noastra, cand nu aveau bariere politice si birocratice dar aveau bariere tehnologice. Uita-te in ce conditii si mai ales IN CAT TIMP a fost facut barajul de la Bicaz, cu tot cu drumul adiacent si fabrica de ciment, cu tehnologia anilor 50. Pai noi, daca in ziua de astazi ne-am mobiliza si am utiliza tehnologia actuala, fara a avea piedici birocratice sau politice, in cat timp am termina treaba respectiva?

Sau Transfagarasanul. Acolo s-a dat ordin si s-a facut, fara alte detalii. Si inca s-a facut in timp record, chiar daca nu au avut cine stie ce tehnologie.

Noi azi am avea o viata prea usoara cand vine vorba de infrastructura daca nu ar fi politica si birocratia. Vezi in China, unde nu ai nici politica nici birocratie. Doar tehnologie si munca, atat. Deja s-au plictisit de constructii si incep sa o dea in megalomanie.

nirolf

Quote from: voicul on September 10, 2017, 05:12:13 PM
E doar impresia mea ca s-au mai redus numerele de BG prin trafic?

Și eu am observat, era până la urmă logic ca după scoaterea taxei de înmatriculare să și le înscrie la noi.

lupu.irimie

#9219
@Neufunk
Nu compara spanioli cu restul la construcții. Au cam cele mai mari companii la nivel mondial ( vezi ACS, Ferrovial, FCC, ACCIONA, CORSAN...)
Au făcut AP1 de la Vitoria pana în Eibar (56km) în timp record. PiSi pare o joaca de copii în comparație cu ce este acolo:
  Intre Arrasate si Eskoriatza, pe 6,3 kilómetros, ai  construite  2 viaducte (Arbizelai y Basagoiti) si tunelele de la Gurutzetxiki, Izurieta y Apotzaga.

Pe alți 32 de kilometri ai 11 túnele si 12 viaducte

Mai bine de jumătate din traseu îl parcurgi prin tunele și viaducte. Și acum vine cea mai tare "smecherie". Costul total: 723 milioane de euro.
Și mie îmi spune al meu guvern ca pe PiSi o sa ajungem la peste 3 miliarde de euro!?
Asta sa meargă sa o spună lui Mutu si prietenelor sale- Coca și cu Ina



Sent from my SM-N910F using Tapatalk

"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

Allex

Intrebare: Am cumparat vigneta online pentru Ungaria. E suficienta doar factura printata pentru control?
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

Hercule

Cand cumperi esti introdus automat in baza de date, nici nu te intreaba de factura daca te opreste. Banuiesc ca ai luat de pe un site cat de cat serios, eu in ultima vreme cumpar de la benzinaria MOL de dinainte de granita.
Deșteaptă-te române!

voicul

Toretic poti cumpara din orice benzinarie MOL din tara, practic 2 din 2 nu le-a mers sistemul.

M-au controlat pe mine intr-o parcare, adica: m-au oprit, au pus camera pe numar si mi-au dat drumul.
Deci nu e control dupa chitanta, ci dupa numar.

Allex

Multumesc mult pentru raspunsuri.

Si pe mine m-au oprit aproape de fiecare data, dar o aveam cumparata de la  chiosc si eram cu hartia in mana de cum ii vedeam. Acum e prima oara cand am cumparat-o online (de pe e-autopalyamatrica.hu/ro) de asta am putine emotii.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

bogdymol

Quote from: AlexAllex on September 11, 2017, 02:08:52 PMIntrebare: Am cumparat vigneta online pentru Ungaria. E suficienta doar factura printata pentru control?

Eu de 3 ani de zile traversez cam de 2 ori pe luna Ungaria de la granita cu Austria si pana in Romania. Foarte rar am fost verificat, iar cand s-a intamplat, doar au introdus numarul in baza de date, au vazut instant ca are vigneta, asa ca mi-au facut semn sa trec mai departe. Niciodata nu am fost intrebat de hartia printata. De multe ori nici nu am mai scos-o la imprimanta, ci o puteam deschide direct de pe telefon.

Quote from: AlexAllex on September 11, 2017, 04:46:36 PMAcum e prima oara cand am cumparat-o online (de pe e-autopalyamatrica.hu/ro) de asta am putine emotii.

Pe site-ul de unde ai cumparat-o tu se percepe 190 Forinti comision (cam 3 lei). Daca cumperi vigneta direct de pe site-ul oficial al companiei de autostrazi maghiare, platesti doar valoarea vignetei, fara nici un comision. Si la benzinariile MOL percep comision (nu stiu daca apare sau nu pe bon, dar stiu persoana care a cumparat, iar cand s-a uitat mai cu atentie a vazut ca a costat cativa lei in plus fata de valoarea perceputa de compania maghiara de autostrazi).

Recomand ca vigneta de Ungaria sa o cumparati de pe site-ul oficial (au si varianta in limba engleza (dreapta-sus)): https://ematrica.nemzetiutdij.hu/
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele