News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 20 Guests are viewing this topic.

marisRO

,,Vizitele mele pe şantier vor continua. Am spus că anul acesta vom inaugura 90 kilometri de autostradă noi. 15 i-am inaugurat în luna martie pe Lugoj - Deva lotul 2, secţiunea A, B şi C. Mi-au confirmat şi îşi menţin angajamentul anteprenorii de pe lotul 3, 4 – Sebeş - Turda, lotul 4 Lugoj - Deva. Pe lotul 3 de la Lugoj – Deva, pentru că şi acesta era băgat în calupul de kilometri ce urmau să fie inaguraţi, sunt câteva probleme legate de calitatea lucrărilor. M-am dus pe şantier. O să merg şi perioada următoare să văd că se remediază aceste probleme, altfel nu voi fi de acord niciodată să pun în pericol calitatea lucrărilor şi să ne grăbim să deschidem un lot dacă sunt anumite probleme şi aici vorbesc despre terasamentele autostrăzii" a mai spus ministrul Răzvan Cuc.

Sursa: http://www.zf.ro/business-construct/inca-600-km-de-autostrada-scosi-la-licitatie-pana-la-finalul-anului-16673385

TibiV

Quote from: marisRO on August 02, 2017, 12:49:20 AM
Întrebat, marţi, într-o conferinţă de presă la Bistriţa, care este poziţia sa în ceea ce priveşte problemele semnalate de un ONG legate de calitatea unor lucrări şi pericolul alunecării unei ca­riere de bazalt pe lotul 4 al autostrăzii Transilvania, ministrul transporturilor, Răzvan Cuc a spus că lucrările sunt monitorizate în permanenţă.
(...)
,,Pe lotul 4 din auto­strada Lugoj - Deva este o mobilizare exemplară şi se lucrează. Este unul dintre cele mai bune loturi din punctul vedere al mobilizării şi al evoluţiei stadiului fizic şi al calităţii lucrării
Noaptea mintii...
Halal jurnalism... Ce mi-e Autostrada Transilvania (A3), ce mi-e A10...
Norocul cucului este ca a inteles corect intrebarea...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cassyo

#9032
Quote from: iachi_da on August 01, 2017, 11:22:55 PM
Rokleeee esti de nota zeceeee!!!
Este limpede ca forumul a epuizat de mult gama de calificative pentru rocklee :) !
Munca lui este osatura threadului A1 si nu numai. S-ar putea aprecia si exact procentul contributiei lui, pe baza postarilor dar, mai relevant, ar fi procentul pozelor din totalul pozelor on topic.
Plecand de la asta poate ca i s-ar cuveni apelativul de UMB-ul forumului.
Sau poate ca  invers: UMB-ul sa fie distins cu o medalie virtuala :medalia ROCKLEE de eminenta, abnegatie stradanie etc etc...
In ultima instanta, poate ar avea rost si un clasament/top, evident actualizat periodic, al constructorilor infrastructurii autohtone.
Replica ar fi ca stie toata lumea cine ar fi codasii si fruntasii.
Totusi, cum deja forumul si API sunt consacrati in domeniu, un astfel de top simbolic ar capata rapid notorietate, ajungand (de ce nu ?) in cele din urma sa constituie un element de luat in calcul, pornind de la precalificarea /eligibilitatea candidatilor si pana la stabilirea castigatorilor licitatiilor de profil.
Calatorului ii sade bine cu drumul

pasadia


tom_sawyer

Romania, singura tara in care drumurile se topesc de la caldura

QuoteÎn clasamentul european, România este în top la multe lucruri negative, însă doar cu unul se poate lăuda că este unică. Dacă iarna suntem singura ţară din Uniunea Europeană în care drumurile naţionale şi autostrăzile se închid la prima fulguială, vara suntem singura ţară în care traficul pe şoselele patriei este la fel de uşor restricţionat, de data aceasta din cauza temperaturilor înalte.

Potrivit informarii Agenţiei Naţionale de Meteorologie (ANM), ţara noastră intră de astăzi, 4 august, pe Cod portocaliu (jumătate de ţară) şi Cod roşu (cealaltă jumătate) de caniculă. Pentru a proteja infrastructura rutieră, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a limitat traficul greu de marfă în 15 judeţe din vestul ţării, potrivit unui comunicat al companiei. "În intervalul orar 12.00 - 20.00, pe drumurile naţionale şi autostrăzile care tranzitează 15 judeţe din vestul ţării vor fi instituite restricţii de circulaţie pentru autovehiculele cu o masă autorizată mai mare de 7,5 tone. Restricţiile de circulație sunt instituite în baza Codului portocaliu de caniculă (se vor înregistra temperaturi maxime cuprinse frecvent între 36 şi 40 de grade) emis de ANM. Avertizarea este emisă pentru următoarele judeţe: Dolj, Mehedinţi, Caraş-Severin, Hunedoara, Timiş, Arad, Sibiu, Alba, Bihor, Cluj, Mureş, Sălaj, Satu Mare, Maramureş şi Bistriţa Năsăud", se arată în comunicatul CNAIR.

Unici în UE

Restricţii similare erau întâlnite şi în Bulgaria, până anul trecut, când au fost anulate. "Interdicţiile privitoare la traficul greu la temperaturi de peste 35 de grade Celsius vor fi anulate. Vehiculelor ce depăşesc 20 de tone li se va permite circulaţia liberă pe drumurile naţionale pe timpul verii. Până acum, circulaţia era interzisă între orele 13,00 şi 21,00", informa, anul trecut, Agenţia pentru Infrastructură Rutieră a Bulgariei (API.bg). Eliminarea restricţiilor a fost convenită după discuţii între patronatele din transporturi rutiere, poliţia rutieră şi API.

În ultimii ani, construirea noilor secţiuni de drumuri s-a făcut prin utilizarea bitumului modificat cu polimeri şi a altor materiale speciale, explica Agenţia pentru Infrastructură Rutieră a Bulgariei. "În acest fel, un număr din ce in ce mai mare de secţiuni de drumuri sunt capabile să susţină greutatea vehiculelor fără deformarea drumului la temperaturi mari", a mai explicat agenţia de infrastructură a Bulgariei.

De altfel, singura ţară europeană în care mai există astfel de restricţii, în afară de România, este Belarus.

https://www.viata-libera.ro/eveniment/93213-romania-singura-tara-in-care-drumurile-se-topesc-de-la-caldura

dr4qul4

si tu chiar crezi asta?
Oare nu cumva ungurii interzic circulatia camioanelor la temperaturi ridicate?
Si eu nu am vazut drum inchis pt o fulguiala. Poate viscol. in alte tari se inchid inainte inainte de a incepe ninsoarea; la noi se asteapta pana ramane cineva intepenit.
terminati cu linkurile astea cu siteuri de kko si cu stiri scrise de "dan diaconesti"
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tom_sawyer

nu, nu cred, e clar ca articolul e bombastic, de asta am postat in parcare. Mi s-a parut interesanta insa chestia aia cu bitumul cu polimeri. Mai discutam aici in parcare, poate mai aflam cate ceva...

vancouver

nu exista comparatie intre temperaturile din timpul verii in Romania cu cele din vestul sau centrul Europei. Inclusiv in Bulgaria sau Polonia, care sunt aproape de noi, ploua mai mult si nu e chiar asa de cald, din diverse motive. De ex. chiar si in Ardeal rareori vedem canicula precum in Baragan /sud.

Sumtem asadar poate singura tara cu restrictii pe canicula, dar in mod justificat, pentru ca intr-adevar ca la noi nu mai exista canicula in UE, cu mici exceptii (in inima Spaniei de ex.).

Cat despre iarna, din nou Campia Romana si mai ales zona din dreptul curburii Carpatilor, adica jud. Buzau, Braila, Ialomita, Ilfov - prezinta o caracteristica meteo exceptionala: CRIVATUL. Sau BLIZZARD. Sau SCHNEESTURM. Cand este blizzard in State totul este paralizat, nu mai merge un avion, nu mai circula un tren, nu mai merge nici o masina. In Germania daca o data la 2-3 ani avem SCHNEESTURM, pai tin-te tata. Toti fug care-ncotro, totul se inchide. Iar dupa ce trece urgia, cei care ies sa faca curat, pompierii sau armata sau cei de la drumuri sunt facuti eroi la radio si in presa. Repet: DUPA CE SE TERMINA furtuna si doar mai ninge linistit sau vantul mai bate doar usor.

Deci DA. Romania chiar este un caz deosebit climatic, mai ales in sud si sud-est. Veri aride, secetoase si canicula si ierni dure, uneori cu furtuni de zapada crancene. De aici rezulta:

1. Este aberant sa ne straduim in orase precum Bucuresti sa dezvoltam piste de biciclisti. Sunt 3 luni vara si 3 luni iarna in care este aproape imposibil de folosit bicicleta. Putem sa facem, dar nu cu model vestul europei, ci la un nivel redus, poate cateva directii principale prin centru, separate de traficul rutier, si cam atat. Si mai ales sa nu ne miram ca prostii ca sunt mult timp goale.

2. Daca vrem sa incurajam mersul cu bicicleta sa facem asta in statiunile de pe litoral, unde vara rar ajunge temp. sa depaseasca 32°C si unde e de dorit sa nu poluam cu masinile, sau in statiunile de la munte dezvoltari pentru mountain-bikeing (vezi Austria, statiuni intregi specializate cu trasee de mountain-bike si care aduc astfel vara la fel de multi turisti precum iarna pe partii. Si astfel avem tot anul ocupare hoteliera.

3. In agricultura TREBUIE folosite irigatii la un cu totul alt nivel decat in restul UE. Se dau subventii de la UE pentru irigatii, dar la un nivel insuficient. Trebuie explicata la nivel UE diferenta climatica de la noi, ceruti bani si facute instalatii la cu totul alta dimensiune. Sunt sapt. intregi vara cand e posibil sa nu ploua la noi, asta in Germania de ex. este practic exclus.

4. Da, vara sunt necesare restrictii in trafic, la fel si iarna, oprita total circulatia inainte de inceperea furtunilor de zapada. Orice altceva e prostie crasa.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

voicul

#9038
Frumos prezentata clima din Romania. +1.

Cum langa litoral este umezeala asa prin B si S este praf.  Asa este clima in RO.

L.E. Dar da foarte bine in presa si la reportaje:

Statul iar a fost suprins de iarna !
SI daca printr-o minune se inchide preventiv un drum, o gramada de nimeni:
- NU se poate asa ceva! Cine a mai auzit asa ceva ... si incearca sa "sparga blocada politiei".

andrei@buc

Quote from: vancouver on August 04, 2017, 09:11:44 PM
nu exista comparatie intre temperaturile din timpul verii in Romania cu cele din vestul sau centrul Europei. Inclusiv in Bulgaria sau Polonia, care sunt aproape de noi, ploua mai mult si nu e chiar asa de cald, din diverse motive. De ex. chiar si in Ardeal rareori vedem canicula precum in Baragan /sud.

as inclina sa atrag atentia ca am simtit pe pielea mea in baragan diferente de temperatura de 60+ Celsius in 12 luni. nu stiu care este exact tehnologia aplicata pentru obtinerea covorului asfaltic, dar, ca inginer, imi imaginez ca este mai usor sa proiectezi pentru o plaja mai ingusta de temperaturi.

de exemplu in australia nu s-ar pune vreodata problema sa se inchida soselele din cauza caldurii, chiar daca cam in fiecare an sunt depasite 40C, dar acum, in mijlocul iernii nu scade temperatura sub limita de inghet iar de nins se intampla poate odata la un deceniu daca nu mai rar.

maga998

azi, temperatura covorului asfaltic 68 grade Celsius. Asta iarna, -22 grade Celsius. Oltenia.

dr4qul4

parca polimeri au incercat si acum 10 ani de ne umplusem de gropi. Acum nu stiu daca era din cauza polimerilor sau pentru ca fiind mai scumpi, nu au mai ramas bani de plombe.
La ce temperaturi au fost, si ungurii si bulgarii isi vor plange de mila peste cateva luni.
Nu poti lasa camioanele sa circule cand ai 60+ la nivelul asfaltului. Indiferent ce pui in el, se topeste.
Am  vazut azi pe fb, niste blocaje prin Bulgaria. Nu m-ar mira sa fie din cauza tirurilor care nu pot lua curbele si se rupe asfaltul sub ele. Fenomenul apare in special pe DNuri, unde terasamentul nu e la fel de compactat ca la augostrazi.

Mai e si perioada de vacante, si weekend, asa ca orice tir in minus e binevenit. Presupun ca pot circula noaptea. (ieri dimineata am primit un tir plecat de luni din Olanda, iar miercuri nu intrase in Romania.....banuiesc ca sunt restrictii si prin alte tari).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

bogdymol

Astazi pe la ora 18 am trecut cu masina pe A1 Nadlac-Arad. Era relativ mult trafic pentru bucata asta de autostrada, dar ce m-a surprins a fost ca in parcarea de langa Pecica, coada pentru realimentare la mini-benzinaria Petrom era pana pe banda de iesire (banda de decelerare pentru intrarea in parcare). Erau cateva zeci de masini care asteptau la coada la benzinarie, ceea ce facea ca accesul sa fie blocat total pentru intrarea in parcare.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

user201

@bogdymol
Și Luni era la fel și mai mult cam toate benzinăriile până dincolo de Timișoara erau full și în înghesuite. sunt chiar curios când vom avea și noi benzinărie ce să arate decent și nu acele mici containere în care nu încap mai mult de 5-6 persoane, și alea înghesuite.

bbk



Quote from: bogdymol on August 06, 2017, 05:05:36 AM
dar ce m-a surprins a fost ca in parcarea de langa Pecica, coada pentru realimentare la mini-benzinaria Petrom era pana pe banda de iesire (banda de decelerare pentru intrarea in parcare).

Din Venezia pana la Margina cam toate spațiile de servicii erau asa

Quote from: user201 on August 06, 2017, 12:27:33 PM
@bogdymol
sunt chiar curios când vom avea și noi benzinărie ce să arate decent și nu acele mici containere în care nu încap mai mult de 5-6 persoane, și alea înghesuite.
Ne se va schimba absolut nimic. Romanul   s-a născut pentru a sta la coada pentru orice.
  Ieri am făcut un drum Milano-Margina,  același lucru am văzut pe tot traseul. La ieșire din Italia erau sute de conaționali care așteptau la rand pentru a cumpăra vigneta pt Slovenia, asta deși în ultimi 150 de km(după Venezia) găsești vigneta pt Slovenia în toate spațiile de servicii. Mergem mai departe și ajungem la penultimul spațiu de servicii din Slovenia în care am văzut exact aceeași priveliște. Aici romanul face 2 cozi, una pentru alimentat în care pierzi în medie cam 40 de minute (când avem distributor de carburant cu 6 pompe  la  500 de metri de prima ieșire de pe autostrada), și una pentru a cumpăra  vigneta pt Ungaria în care pierzi cam 30 de min(online am pierdut 2 minute pt vigneta ungurească și 2 min pentru cea romaneasca). Mergem mai departe și ajungem în vama Nădlac, aici deși coada, staul sau bouchonu' începea cam de unde începe banda separata pt camioane romanul nostru are surpriza neplacuta sa găsească autoritățile pregătite de invazie (cu excepția unei benzi destinate camioanelor toate celelalte erau deschise pentru turisme) și sa nu piardă decât vreo 15 minute. "Waaa nu se poate, io vin sa îi înjur ca ne țin ca pe caini sa asteptam după un drum lung și ei sunt toți la posturi, no problem, recuperez când aștept la rovinieta". Prinși  în offside de către vameși  mergem mai departe tocmai pana în parcarea de după vama, acolo, 'câtă frunza și iarba'  fix în fata cotetului unde vinde ăstia rovinieta( deși ai varianta mult mai rapida online).  Mai departe parcă e un deja vu,
Părerea mea e ca peste 90% dintre călători au făcut același lucru și de sărbători și vara trecuta.
Și dacă aveam cele mai mari și mai moderne spații de servicii din Europa nu se schimba absolut nimic.



Inviato dal mio SM-N910F utilizzando Tapatalk