News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

carutasul

Oricum A10 nu a fost niciodată la concurenţă cu A3. Fondurile europene nu le-am consumat, firme de construcţii se găsesc... ce anume a trebuit să mutăm de pe A3 pe A10?  Sau nu putea Şova să facă management la mai mult de una? :)  A10 a fost o idee bună, speram să se mişte mai repede dar se pare că asta e viteza lor normală (când a inceput A10 Lugoj-Deva părea un proiect mult mai matur şi uite că se termină cam în acelaşi timp ( dacă nu punem la socoteală că tunelele nici începute nu sunt))  . Unul din avantaje ar fi şi că valorifică segmentele din A3 construite sau în curs de construire, "scutind" segmentul Brasov-Tg Mureş.

Neufunk

Nici eu nu spun ca a fost concurent. Spun doar ca A3 ar fi fost mai important pentru economia nationala, pentru ca totusi comertul este cheia, iar Clujul face mai mult comert cu vestul decat cu orasele de pe A10 si A1. Nu spun ca A10 nu este necesar, dar pur si simplu nu trebuia sa primeasca prioritate.

carutasul

Pai da, dar nu sunt sigur că "a primit prioritate" . Cred că ar fi să îi suspectăm de prea multă competenţă. Aş zice că mai degrabă "aşa s-a nimerit" :)
In momentul in care s-a demarat A10, A3 cred că incă era oficial "in lucru" deci nu cred că şi-a pus cineva problema că o să se termine A10 înainte. Soarta... :)

Dan027

#8883
Quote from: Neufunk on July 07, 2017, 10:00:06 PM
Nici eu nu spun ca a fost concurent. Spun doar ca A3 ar fi fost mai important pentru economia nationala, pentru ca totusi comertul este cheia, iar Clujul face mai mult comert cu vestul decat cu orasele de pe A10 si A1. Nu spun ca A10 nu este necesar, dar pur si simplu nu trebuia sa primeasca prioritate.

1. Clujul este un judet care importa mai mult decat exporta, iar exporturile pe care le face sunt in mare parte produse IT ce nu au nevoie de autostrazi ca sa fie exportate...
2. Strict dpdv al traficului Cluj-Turda-Sebes > Cluj-Oradea. Asta bazandu-ne chiar si pe datele din 2010-2011.
3. De asemenea trebuie tinut cont de diferenta de pret dintre cele doua si de faptul ca Cluj-Oradea nu putea fi finantata pe fonduri UE in exercitiul financiar precedent pe cand Sebes-Turda putea.

Eu incep sa cred ca am visat prea frumos la mii de km de autostrazi prin anii 2000, la fel cum sunt de parere ca visam cu ochii deschisi si in ceea ce priveste masterplanul actual. Si totusi inca ne place sa spunem ca facem mii de km de autostrazi pentru ca in final sa sfarsim tot cu 20-30 de km noi de autostrada de la an la an...

TibiV

#8884
Quote from: Neufunk on July 07, 2017, 09:15:40 PM
Quote from: dr4qul4 on July 07, 2017, 08:37:45 PM
eu nu am mers niciodata de la Cluj la Sebes (Desi am fost de cateva ori prin zona) si tot cred ca A10 e cea mai bu a idee ever.
A10 leaga Clujul de Timisoara si de Sibiu-Brasov/Bucuresti
Cum naiba sa fie o idee proasta o autostrada care leaga al 2 -lea oras al tarii de al 3-lea? si chiar si de primul?
Pentru ca traficul catre vest este mai mare decat ala catre orasele din jur.
Adica vrei sa spui ca toti colegii nostri care indura (unii aproape zilnic) ambuteiajul perpetuu dintre Sebes si Turda sunt "minoritari", iar ambuteiajul este provocat de aia care merg/vin spre/dinspre vest ?!?!...  :o

Quote from: Neufunk on July 07, 2017, 09:15:40 PM
Plus ca Moldova ar fi profitat de A3, in timp ce (nu?...)  profita deloc de A10.
Moldiova nu ar fi profitat deloc de A3, din simplul motiv ca nu are cum sa ajunga la A3.
Pe o logica inversa fata de ce spui tu, eu zic ca tocmai A10 permite Moldovei sa "profite" de ce avem acum. Adica A1.
In functie de traseul ales (neavand A8, cei din Moldova vor folosi diferitele treceri ale Carapatilor) cei din Nordul Moldovei vor ajunge pe la Cluj, ceilalti pe la Targu Mures. In ambele variante, A10 este solutia perfecta care sa "ii scoata" in A1 si apoi spre vest.
(Este adevarat, sudul Moldovei care ajunge in Brasov nu are nevoie de A10. Dar i-ar prinde bine A13 Sibiu-Brasov, dar asta este alta gasca in alta traista...)

Asdar cei 70 km ai A10 sunt din acest punct de vedere mult mai valorosi decat orice portiune de fix tot 70 km pe Mihaiesti-Bors. Mihaiesti-Bors are sens economic doar complet. Care este diferenta de lungime intre A10 si Mihaiesti-Bors ?...

Ca sa nu mai amintesc ca A10 este cofinantata 85% de UE, in timp ce A3, in ciuda dorintelor noastre (si a disputelor chiar de aici, de pe acest forum) NU are nici o garantie a finantarii europene. Deocandata, in afara de Tg.Mures-Cp.Turzii, toate celelalte sectiuni A3 au avut finantare exclusiv bugetara.

Quote from: Neufunk on July 07, 2017, 09:15:40 PM
... A10. Este o autostrada care trebuia construita, doar ca nu acum. Dupa ce aveai 3 pana la TGM gata si A8 in licitatie / construire, puteai sa incepi si proiectul A10
Aici...
M-ai lasat fara replica...
Poate ma ajuta alti colegi... :(

Ma rezum sa il citez pe amicul dr4qul4...
Quote from: dr4qul4 on July 07, 2017, 08:37:45 PM
... tot cred ca A10 e cea mai buna idee ever.
A10 leaga Clujul de Timisoara si de Sibiu-Brasov/Bucuresti
Cum naiba sa fie o idee proasta o autostrada care leaga al 2 -lea oras al tarii de al 3-lea? si chiar si de primul?

Desi (scuze dr4qul4) cred ca cea mai buna idee ever ar fi fost sa avem A1 ( a se citi PiSi) deja terminata sau cu asteptari de deschidere in primavara/vara anului 2018.
Serbam centenarul Unirii cu neputinta noastra cronica de a trece muntii ...  :(


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Neufunk

Clujul ca judet da, dar tu gandeste-te ca si Moldova ar fi profitat de A3, si ai fi avut induced demand care ar fi crescut traficul pe bucata pana la TGM.

TibiV

Quote from: Dan027 on July 07, 2017, 10:43:37 PM
...visam cu ochi deschisi si in ceea ce priveste masterplanul actual. Si totusi inca ne place sa spunem ca facem mii de km de autostrazi pentru ca in final sa sfarsim tot cu 20-30 de km noi de autostrada de la an la an...

Intra pe pagina 1 la "Autostrazi", la sinteza lui Ionut.
Fo' 748 de km "reali" in exploatare...
Scade "greaua mostenire", adica Bucuresti-Pitesti si Fetesti-Cernavoda - fo' 114 km...
Imparte la 27... (1990 este "anul unu" din "era noastra")
Iti da fo' 23,4 km/an.
Nu vreau sa intru in detalii politice.
Nu ma intereseaza cine a taiat panglica, ma intereseaza cine a trimis buldozerele in teren...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

si poţi să scazi liniştit zece ani în care nu s-a făcut absolut nimic, si o să vezi că media de când am început aderarea vine cam pe la 40 , sigur că ştiind că se poate 100 sau 200  ne e necaz, dar chiar şi la 40 pe an unele vise sunt realizabile :)

TibiV

Quote from: Neufunk on July 07, 2017, 10:58:41 PM
Clujul ca judet da, dar tu gandeste-te ca si Moldova ar fi profitat de A3
Mai frate, ce naiba...
Expresiile "Moldova" si "A3" nu au decat o singura legatura.
Si aia se numeste A8. Deocamdata doar o "karioka" pe harta...

Dar parerea mea personala este ca sansele de a vedea bani europeni pe A8 sunt de 10 ori mai mari decat pe A13 Brasov-Bacau sau pe A3 Nadaselu-Bors.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dan027

Quote from: TibiV on July 07, 2017, 11:11:40 PM
Dar parerea mea personala este ca sansele de a vedea bani europeni pe A8 sunt de 10 ori mai mari decat pe A13 Brasov-Bacau sau pe A3 Nadaselu-Bors.
Pesimismul asta pe care l-am mai vazut si la altii poate avea la baza o antipatie pentru aceasta autostrada, totusi sper sa ma insel.
Chiar imi erai simpatic daca nu iti manifestai pesimismul cu privire la A13...

dr4qul4

Unii de pe aici se pricep la economie cum ma pricep eu la rezistenta structurilor.

Dezvoltarea economica NU vine doar din exporturi. Exporturile dau doar balanta comerciala.

Iar pana ajungi sa exporti un produs, trebuie sa-l produci. iar ca sa-l produci ai nevoie de materie prima.

1 dacie nu costa mai mult in Romania  pentru ca e dificil transportul ei in germania. Costa mai mult pentru ca piesele pentru ea tb transportate pana la Pitesti si mai ales, fabrica trebuie sa-si faca stocuri mai mari ca sa nu ramana fara cand e e accident pe VO.

Pe un trailer transporti 7 masini, insa ca sa produci 7 ai nevoie de 30 transporturi interne. Lantul furnizorilor este imens.
Tocmai de aia avem trafic local mai mare intre Alba si Cluj, decat trafic de tranzit.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Aici nu vorbim de simpatii sau antipatii.
Nu poti "antipatiza" o autostrada....
"Pesimismul" meu nu este de fapt "pesimism", si in mod categoric nu este unul "anti-Brasov".
Este pur si simplu realism.
Vrei sa ma injuri pe mine pentru ca UE nu a aprobat finantare pe A3 decat pe Tg.Mures-Cp.Turzii si pe "neobisnuitul A10"?
Pai astea de la Bruxelles se vad mai "macro", ca fiind parti ale "drumului de mare viteza"  Sebes - Turda - Targu Mures - Ditrau-Tg.Neamt - Iasi - Ungheni"....

Probabil ca ai aflat ca definitia corecta este "un pesimist = un optimist bine informat".

Dar clar vom avea puncte de vedere diferite atata timp ca,t pentru tine, tot ce trece prin Brasov pentru tine este "crucial pentru Romania" si "fara" nu se poate...

Brasovul este in centrul Romaniei, dar Romania nu se invarte in jurul Brasovului...

Abordarea "nici o autostrada care NU trece pe la mine nu este buna" este fix la fel de paguboasa ca abordarea "ecologca" (adevarat, asta este "model Europa de vest") de genul "da, sa se faca autostrazi, dar sa nu treaca nici una la mai putin de 100 km de mine"....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

#8892
Ca sa mai schimbam putin registrul, pun asta aici (nu stiu unde ar merge mai bine):

Proiectul de HOTĂRÂRE de Guvern privind amenajarea punctului internațional de trecere a frontierei de stat româno-ucrainene pentru pasageri și marfă în regim de bac între localitățile Isaccea (România) și Orlivka (Ucraina)

Se pot face propuneri pana pe 15.07


Interesant de vazut daca, dupa punerea in functiune a punctului de trecere a frontierei, trecerea cu bacul Romania-Ucraina va fi mai rapida decat trecerea frontierei pe la Reni-Giurgiulesti-Galati (4 vami).



nicolaem

inainte sa ma injurati ca postez declaratia de mai jos, va rog sa apreciati sinceritatea:

" Eugen Nicolicea (PSD): Autostrazile pot sa mai astepte. Prioritatile PSD sunt salariile si pensiile "

Dan027

#8894
Quote from: TibiV on July 08, 2017, 12:17:42 AM
Vrei sa ma injuri pe mine pentru ca UE nu a aprobat finantare pe A3 decat pe Tg.Mures-Cp.Turzii si pe "neobisnuitul A10"?

Nu am nimic cu tine, pot sa traiesc linistit stiind ca alti oameni au si alte opinii decat mine... oricum daca ar fi cineva care merita injurat cel mai probabil se afla prin CNAIR / MT.

Quote from: TibiV on July 08, 2017, 12:17:42 AM
Dar clar vom avea puncte de vedere diferite atata timp ca,t pentru tine, tot ce trece prin Brasov pentru tine este "crucial pentru Romania" si "fara" nu se poate...

Brasovul este in centrul Romaniei, dar Romania nu se invarte in jurul Brasovului...

Abordarea "nici o autostrada care NU trece pe la mine nu este buna" este fix la fel de paguboasa ca abordarea "ecologca" (adevarat, asta este "model Europa de vest") de genul "da, sa se faca autostrazi, dar sa nu treaca nici una la mai putin de 100 km de mine"....

Mda, se pare ca nici acum nu vrem sa intelegem anumite lucruri...
Normal ca l-i s-au urcat piticeii brasovenilor la cap cand vad ca exista deficiente imense in ceea ce priveste infrastructura de aici desi judetul este top 5 dpdv economic. Nu ar fi comentat nimeni nimic daca pe langa mult vestitele autostrazi ce "ocolesc Brasovul" se mai construia si o centura a Fagarasului, niste centuri pe VP (sau poate chiar o autostrada half-profile), un tunel pe sub Oituz, un miniviaduct la Persani (au murit zeci de oameni in curba aia), etc ... lucruri mici care sa rezolve punctual problemele de trafic.

Contributia anuala la bugetul de stat a Brasovului este cu 200 mil de euro mai mare decat sumele pe care la primeste inapoi si spre deosebire de alte judete aici nu s-au bagat miliarde in diverse proiecte de infrastructura (ciuciu autostrazi, ciuciu cai ferate reabilitate, ciuciu aeroport, ciuciu spital regional, ciuciu stadioane si sali polivalente). Iar de multe din lucrurile astea avem nevoie, se sta cu orele pe VP, avem sute de accidente grave, trenul face 3 ore pana la Sighisoara, spitalele din municipiu sunt intr-o stare deplorabila...