News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Granata06

@Cutter

Prin faptul ca nu mai faci parte din acest guvern, ma gandesc ca ai putea sa revii cu pozitii clare si ferme referitoare la ce face actualul guvern pe parte din infrastructura. Impreuna cu Ionut, sunteti cam singura forta capabila sa spuna lucrurilor pe nume. Spun asta pentru ca este cam liniste, mai ales la TV, unde in afara de DIGI24, nu prea mai intereseaza pe nimeni promisiunile referitoare la autostrazi din programul de guvernare a celor din PSD.

Ionut

Nu e chiar liniste. S-a mai scris si in ZF si in Economica, parca si Pro TV a dat ceva. In momentul asta mai toata lumea asteapta sa vada ce se intampla. E si iarna, nici nu prea ai ce sa dai. In februarie probabil se va mai dezmorti subiectul pentru ca, teoretic cel putin, ajung la "scadenta" depunerile de oferte pentru proiectele de autostrazi. Eu unul sunt foarte curios cum vor inainta aceste licitatii. Vom avea mult de dezbatut pe marginea lor.

Si, desigur, PiSi.

Legat de Catalin, da, si eu cred ca ar trebui sa iasa cu pozitii cat mai dese.

Europiu

Quote from: Ionut on January 27, 2017, 08:09:12 AM
Legat de Catalin, da, si eu cred ca ar trebui sa iasa cu pozitii cat mai dese.

N-ar strica. Dar ma intreb daca nu cumva, acum fiind afiliat politic, nu are oaresce restrictii. Nu, nu ma refer la cenzura. Dar orice statement al lui poate fi interpretat ca "pozitia oficiala a partidului din care face parte". In fine, cred ca cel mai abilitat sa ne spuna e chiar Catalin.

Oricum, eu zic ca acum are o tribuna chiar mai vizibila decat API/PUM (cu tot respectul pentru voi/noi toti!). Chiar daca, in ultima vreme, prin "grija" multora, institutia interpelarii parlamentare a cam cazut in derizoriu.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

RADU_NEAGOE

#8013
nu stiu daca e chiar "legal" sa copiez asta dar iata un comentariu mai "tehnic" la articolul "prapastios" de pe Contributors 
http://www.contributors.ro/analize/tragedia-aciliu-%E2%80%93-mai-este-doar-un-pas/

   ing. Popescu spune:
27/01/2017 la 19:41

Dl. Craciun, vad ca descrieti alunecarile folosind impartirea anglosaxona inginereasca de "rotatie/translatie", care, cel putin acum 15 ani cand am plecat din Romania, nu era in uz (la noi in scoala se folosea "imparteala" in alunecari detrusive sau deplasive; bazandu-se pe directia de curgere pe versant, nu pe topografia planului de alunecare).

Ce vedeti acolo nu este o alunecare "rotationala" (am avut de furca cu una in Pennsylvania acum cativa ani), ci una translationala – noi numim asta "sliding creep". O alunecare rotationala creeaza cavitati cu un prag in "buza" alunecarii (vorbim de un plan concav de alunecare). "Vergeturile" (crapaturile paralele cu planul de alunecare) sunt caracteristice ambelor tipuri de alunecari, la rotationale sunt insa paralele si la foarte mica distanta unele de celelalte, la translationale sunt alternate (cum vedeti in imaginile dv.).

Pe urma, alunecarile rotationale sunt rapide. N-au cum sa fie altfel, pentru ca planul de rupere are o portiune cu componenta verticala foarte pronuntata (planul e ca o oala sau o partie de schi – asta face "rotatia"). Nu s-ar fi vazut luni sau ani la randul o astfel de scurgere; daca planul era "rotational", am fi avut caderi rapide pana la un plan stabil, urmate de alte caderi dupa o alta perioada etc. NU am fi vazut scurgeri lente si cvasi-constante. Folosesc apostroafe pentru ca, din nou, in cartile noastre in romaneste eu n-am auzit vreodata imparteala asta, prima data am vazut asta can m-am mutat in USA, si traduc inapoi din ce am invatat aici.

Alunecarea este de suprafata pentru ca planul de alunecare e clar vizibil in toate pozele (se vede clar substratul), nu se vede o rupere propriu-zisa de adancime (care s-ar vedea, profan, printr-un zid vertical). Fisura cea mai adanca nu pare a avea mai mult de 5 metri, ceea ce o face, cel putin in metodologia noastra, de suprafata.

Viteza este lenta (sub 1.5 metri pe luna viteza medie a frontului alunecarii) spre foarte lenta (sub 0.5 metri pe luna viteza medie). Pe langa asta, panta este antropizata – indulcita la 10-20% (nu mi-e clar cat doar din poze), fata de o panta naturala de pana la 120-170% la alunecarea ceheasca (care a fost o rupere cauzata de cariera de deasupra). Asta face ca energia potentiala stocata in pamantul ala sa fie foarte mica (dl. Craciun, am inteles ca sunteti inginer in alt domeniu – puteti deci usor calcula energia stocata in pamantul ala). Este minuscula si complet neputincioasa sa cauzeze morti in mod normal.

Ideea cu abandonarea traseului este absurda. Nu am abandonat noi autostrada in Louisiana care se scufunda dupa Katrina in 2005; nu au abandonat cehii autostrada. Aici eliminarea geotextilelor (care n-au ce cauta pe lut/argila, si care, din imagini, SUNT planul de alunecare – adica aluneca pamantul pe ele), constructia unui sistem de captare a apelor pluviale, si plantarea de plante cu radacini mixte ca adancime (fixatori) va rezolva problema. Iar pana atunci, o simpla monitorizare cu senzori e suficienta. Am inteles ca se face de catre Universitatea Bucuresti, si pare ca exista senzori. Aveti dreptate legat de intretinere permanenta – probabil va fi nevoie de ea constant (nou strat de uzura cu umpleri la 2-3 ani) dar asta e ieftin, chiar si pe termen lung (si noi avem zeci de kilometri chiar in stat).

Eu fac terasamente de 20 de ani de zile. Inainte (anii '90) am lucrat intretinere la District AND. Stiu prea bine cum arata fundatiile de drum national si alunecarile. Nu sunt geolog, dar stiu suficiente cat sa discutam. Daca va e frica sa circulati pe bucata aia de drum, nu aveti ce cauta nici pe Valea Oltului, unde ar trebui zeci de km de copertine SL anti-bolovanis, nu aveti cauta nici pe DN7-ul paralel, care este la fel de afectat (doar ca acolo alunecarile risca sa duca drumul la vale).

Cat de capacitatea drumului: Un drum cu o banda pe sens (in Romania drum clasa III) are capacitatea intre 4500 si 11000 vehicule etalon (turisme) pe zi (AADT/MZA) conform legii din anii '70 (ca mi-a ramas intiparita pe minte). In SUA, un drum cu o banda pe sens are intre 3500 si 10000 vehicule standard pe zi. Vehicule reale, scadeti 25%, asta e norma standard. DN7, la renovarea din anii '90 a fost prevazut pentru 10.500 autoturisme etalon, adica in jur de 8.000 autovehicule reale, ca toata reteaua AND din contractele alea internationale (parca cu BIRD sau BERD erau). Cifrele astea le-am mancat noi la districtul de drumuri, ani si ani la randul. Am inteles ca DN7 (si din Google Maps asa arata) a fost convertit la doua benzi pe sens partial cu o banda alternativa de mers (banda "de suicid" in SUA). Asta creste capacitatea cu cateva sute de vehicule etalon, dar e periculoasa ca dracu daca nu e corect construita.

Eu nu stiu cum ati ajuns la cifra de 40000 pentru DN7+1, dar o autostrada interstatala cu doua benzi pe sens ca cea din pozele dvs. e clasificata ca saturata in SUA la 40.000 vehicule etalon (30.000 vehicule standard). De altfel DN1 prin Comarnic e deja la saturat complet, si pe-acolo nu se depasesc 20.000 de vehicule etalon pe zi (nici nu au cum). In Romania nu calculam saturatia cand lucram, dar DN1+7 nu are cum sa nu fie saturat complet la <20.000 etalon pe zi.

Iar depasirea capacitatii este mortala; conform studiilor folosite de noi (FHWA) se calculeaza 10 morti nenecesare pe an pentru depasirea a fiecarei mii de vehicule etalon pe an fata de capacitatea normata a drumului.

ciprebbe

Specifica sursa si nu e nimic ilegal.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Razvan.M

Nu sunt din domeniu dar raspunsul pare a unui om foarte decent si care stie ce spune. Din pacate nu are asa multa vizibilitate fata de cata atentie primeste d-l Craciun...

pasadia

Remarcati insa PS-ul din raspunsul lui Baiazid: "Catalin, tu esti?!"

Ma rog, in Baiazid nu am avut incredere niciodata, nu o sa am nici daca se prabuseste astazi versantul ala. Dar tot e amuzant scenariul din mintea mea, cel in care cei doi au lucrat o vreme impreuna (mai ales cand trebuia schimbat MPGT-ul prin toamna lui 2014), dar apoi s-au gasit pe pozitii diametral opuse (cand Baiazid s-a apropiat de grupul de "reformisti" din CNADNR iar Catalin a intrat in Guvern - moment care sunt convins ca a starnit o oarecare revolta din partea lui Baiazid). Dar ma rog, noi ne distram si el capata aderenti in randul unui public complet neinformat. 

dumbravaandrei

Cat despre acele alunecari...
Cu siguranta proiectul tehnic a fost dus la capat  O:-)? Ca nu cred ca a fost inginer pe lumea asta care sa fi spus "ameliorare declivitate teren cu afanarea stratului vegetal superior. (si punct-doar atat, fara dren de adancime, mult mai multe de suprafata si impadurire)" pe care sa-si fi pus semnatura si sa plece la plimbare. Acolo mi se pare ca lipsesc multe lucrari si da, problema este doar una de suprafata acolo (10-15m adancime). Hai sa fim seriosi - dar atat de afanat e stratul ala superior ca pana si copiii in groapa cu nisip compacteaza mai bine decat ce e pe acolo. Aceleasi probleme de constructie si pe LD cat si pe ST (cand ma uit la terasamentul de la Decea ma cam ia cu transpiratii). Ok, punem pamant si trecem cu compactorul pe el dar sunt unele lucrari la care volumul ma sperie... nu se fac nici asa repede si nici asa simplu. Doar cu piatra si pamant intinse cu buldoexcavatorul nu se pot face lucrari atat de mari...

Dar sa inchidem autostrada acolo... pare o idee de 10x mai tampa decat gratierea si amnisitia la un loc...

Granata06

Guvernul a modificat Codurile penale. Ordonanţa de Urgenţă a fost publicată în Monitorul Oficial. O parte îşi face deja efectele, altă parte se aplică peste 10 zile. Guvernul a dezincriminat, printr-o Ordonanţă de Urgenţa (OUG) care nu a fost pe ordinea de zi, abuzul în serviciu, infracţiune de care este acuzat, printre mulţi alţi politicieni, şi Liviu Dragnea. OUG a fost publicată în Monitorul Oficial la ora 01.20.

Asta nu mai este politica. Este un atac frontal la adresa tuturor cetatenilor cinstiti si corecti (ceilalti ii sustin binenteles).
Ma gandesc ca prin adoptarea acestor OUG beneficiaza si unii din CNAIR acuzati de tot felul de lucruri. Sau daca nu beneficiaza, sigur vor prinde curaj acum.


Io

Pute rau treaba cu ordonantele astea. Conflict intre puterile statului, in fapt un atac al unei haite de potai asupra Justitiei.
Un articol de specialist aici: https://republica.ro/referendum-pentru-a-scoate-smecheria-din-romania
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

ioio_viola

#8020
PSD îngroapă infrastructura României și a Timișului. Tocmai a avut loc ședința Comisiei Transporturi unde PSD a respins amendamentul pe care-l propusem pentru Drumul de legătură Timișoara (Sânandrei) - autostrada A1.

În mod incredibil, deși acest proiect are studiul de fezabilitate gata - a fost făcut pe parcursul anului trecut - PSD vrea să-l pună în sertar.

Le-am explicat că este un proiect extrem de important și le-am cerut să-l adăugăm în lista de priorități. Au dat impresia că înțeleg și că ar fi de acord, dar nu îi lasă dictatura din PSD să aibă conștiință. Ăsta e PSD-ul domnului Dragnea, un partid unde oamenii șușotesc cu teamă pe la colțuri.

Iar cel mai mare fricos, cea mai mare dezamăgire pentru Timiș, este chiar Sorin Grindeanu.

ps Am cerut și suplimentarea sumei pentru întreținerea infrastructurii rutiere având în vedere că pe anul acesta s-a redus alocarea la jumătate față de 2016 și la o treime față de 2017. Este absolut insuficient și asta înseamnă drumuri cu gropi, degradate, deteriorarea mai accentuată a rețelei naționale de drumuri.

Iar PSD-iștii păreau de acord și că înțeleg. Dar în acel partid nu e voie să ai conștiință, să acționezi rațional în interesul alegătorilor, așa că iar au votat împotrivă. (Catalin Drula - USR Timis)

Io

Foarte bun Cutter la Digi asta seara. Bravo!  :gj:
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

ciprebbe

   Intr-o seara de vineri..... Pe ulițele Clujului...

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut


carutasul

Asta e clar ontopic, n-ai ce zice, Ionuţ :)