News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Denis

Exista vreun foto-reportaj legat de pasajele din Timisoara (Jiului si Popa Sapca)?

Ionut

^ Exista thread dedicat, vezi daca gasesti aici:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=394.0




Transportatorii vor să blocheze Capitala pe 2 noiembrie

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) anunţ că va organiza, pe 2 noiembrie, un miting de protest în faţa Guvernului. "Mitingul de protest are 5 teme principale, de care Guvernul României este direct responsabil. Important de reţinut este că nu cerem subvenţii, nu cerem măriri de salariu, nu afectăm bugetul statului român cu cerinţele noastre, ba din contră, cerem reglementări ale unor legi, prin Ordonanţă de Urgenţă, pentru a se stopa abuzurile unor grupuri de interese din Parlamentul României care au modificat legi pentru a permite ca activitatea de transport să fie piratată", conform unui comunicat transmis de reprezentanţii COTAR.

Oficialii COTAR precizează că pirateria în transportul de persoane a devenit o activitate tolerată şi nesancţionată de autorităţile române, iar lipsa de implicare a autorităţilor române a permis, în decursul ultimilor ani, dezvoltarea unui fenomen al transportului regulat de persoane fără licenţă, în mod ilegal, dar nesancţionat, cu orare afişate şi staţii de preluare a clienţilor, în mod clar stabilite.

,,Astfel de firme care desfăşoară activităţi ilegale au ajuns să-şi promoveze serviciile şi prin reclame şi spoturi publicitare: "Peste 40.000 de clienţi şi mai mult de 2.000.000 Km anual parcurşi în siguranţă ne recomandă ca cea mai bună şi sigură companie de transport". Lipsesc din această prezentare două cuvinte cheie, care ar trebui să preocupe serios autorităţile române: ilegal şi evazionist", explică reprezentanţii COTAR. Aceştia susţin că legea taximetriei conţine în mod deliberat formulări evazive şi incomplete, pentru a permite "grupurilor de interese apropiate unor interesaţi", să profite de o legislaţie lacunară şi făcută cu dedicaţie.

Potrivit reprezentaţilor COTAR, activităţile ilegale şi evazioniste de transport persoane în regim taxi, prin folosirea unor platforme informatice (de tipul UBER), încalcă dreptul la concurenţă loială şi care conduc la dispariţia activităţii de taxi în condiţii legale.

Capital

dumbravaandrei

Ai ai ai ai .... ce mi-as dori ca dupa un protest din asta sa iasa si ANAF-ul cu ARR-ul sa se plimbe cu taxiul si autobuzul... ca sa vedem ce inseamna dreptul la concurenta loiala... ca se pare ca loialul la ei e mai mult cu conotatie de "La Piovra" decat loial fata de stat... Nu mai zic de autobuze in care nici macar jumatate nu taie bilet sau isi tiparesc singuri cate cotoare vor si taie la nevoie din "cotorul ala bun".
Vorbesc astia de siguranta? Jumatate din taxiurile din Brasov n-ar trece un ITP pe bune nici in 20100... La autocare nu se uita nimeni? La cursele interjudetene nu mi-as urca nici cartofii, dara oameni  >:(  >:(

Io

Hm. Si daca Uber face concurenta taximetriei ce? Care sint argumentele impotriva? Concrete, economice si sociale. Daca exista. N-am vazut unul sa stea in picioare. Nu, nu aduceti in discutie impozitarea ca e ultimul si e slab rau. Care sint argumentele, altele decit urlatul in piata publica si agresivitatea in trafic, d'lor taximetristi?
Inca un fonfleu: "grupurilor de interese apropiate unor interesaţi". Cine? Care? De unde? Exista in Romania o oculta impotriva taximetriei? :lol:

Merg des cu taxiul, n-am folosit Uber niciodata, nu iau autostopisti, n-am cont dar e o idee. Pentru simplul fapt ca pe mine consumator ma avantajeaza concurenta.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

dragos76

pe scurt: concurența neloială. Cât timp Uber zice că "nu face taximetrie", deci nu plătește aceleași taxe (atenție, nu impozite, ci RCA, ITP la alte intervale, taxe locale aferente etc), nu e concurență loială. Multe din ideile Uber sunt foarte ok (cum e chestia cu ratingul dat șoferilor), dar atunci de ce nu își fac și ei o firmă de taximetre unde să își aplice aceste principii.

Nu zic, se știe că în spatele unor firme mari de taximetre sunt oameni "cu greutate", se face și aici evaziune la greu, calitatea șoferilor e cum e etc. Dar nu poți justifica nereguli și probleme în aplicarea unor legi cu alte ilegalități.

cristi5

#7400
Uber e foarte bun si din punct de vedere practic
- nu trebuie sa platesti in masina, sa iei chitanta etc
- merge oriunde in lume (unde merge) la fel. Fara numere diferite in fiecare oras, fara sa trebuiasca sa schimbi valuta, etc. Dupa un zbor de 14h tot ce-ti doresti e sa ajungi la hotel...

Dar taxiurile se adapteaza. Multe firme de taxi in lume au acum un app care debiteaza direct cardul. Cu "oriunde in lume" e mai greu, mycab incearca (plus ca factureaza direct la angajator)

Serban

Am mers cu Uber prima oara acum 1 an si vreo 3 luni. De atunci nu am mai pus piciorul in taxi. Am fost umilit ani la rand, stand pe ninsoare cu prietena sa ne rugam la o coada de taxiuri, doar doar ne ia cineva, si nesimtitii ne faceau tarif minim triplu sau ne refuzau pur si simplu destinatia stand la caldurica in tricou. Se uitau la noi ca la niste scuipati. Plus multe alte exemple in care s-au comportat mizerabil.

Decat sa faca scandal, mai bine taximetristii ar pune mana si si-ar imbunatati serviciile si sunt convins ca nu ar mai renunta lumea la ei. Pana atunci, sper sa dea faliment taximetristii care nu isi fac treaba corect.

dr4qul4

Sa mergeti cu Uber de revelion sa vedeti atunci scoruri :)

Oricum nu este normal ce face Uber-ul. Exact cum spune si colegul, este concurenta neloiala. Transportul de pasageri in Romania si in orice alta tara civilizata se face pe baza de atestat. Nu orice pustan de 18 ani sa poata ajunge sofer.

Si cu impozitarea nu e de glumit. Toti cei care sunt acum soferi pe Uber vor plati mai devreme sau mai tarziu impozit din urma si penalizari. In UE functioneaza principiul "impozitarii la sursa" sau mai exact al impozitarii la locul prestarii serviciului/livrarii bunului.

NU zic sa se intezica Uber-ul (ca in alte tari) dar soferii sa fie obligati sa-si faca PFA, sa aiba atestat si sa plateasca impozit 16%, nu 5. Si sa plateasca si TVA.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dragos76

Sper să nu fiu văzut ca și avocatul diavolului :).

Eu cred că situația stă foarte diferit în restul țării fată de București. Eu sincer nu am mai întâlnit în afară de bucurești situații când:
- să fiu întrebat inainte de a mă urca unde vreau să merg, și practic să fiu primit sau nu în funcție de răspuns
- să mie se ceară de la început un preț în funcție de "șmecheria" șoferului, și să fiu primit dacă accept să merg la acel preț, și nu cu aparatul. Deși aici și uber joacă un pic cam "șmecherește", și în caz de cerere mare ridică tariful.

Dar tot repet ce am mai spus. Nu cred că soluția la niște nereguli e să venim cu alte nereguli.
Legat de problema asta cu taximetrele din B, nu pot să cred că autoritățile (locale, cred) nu sunt mână în mână cu acești taximetriști. Dacă ar fi controale la sânge care să se lase cu ridicări de licențe, nu cred că cineva și-ar mai permite să facă așa mânării.


dumbravaandrei

nu? Vino in Brasov cu trenul si ia un taxi de la gara :D Nu mai vorbesc de Timisoara.

dr4qul4

Eu nu inteleg de ce va plangeti de taximetristi cand voi sunteti singurii vinovati. Eu fac mereu comanda de pe aplicatie: star sau clever. Vine imediat si te duce unde vrei, la pretul corect. Tot cu rating pentru soferi si pret/km afisat in prealabil, plus timpul pana la sosire.
Daca vreti sa-l luati din strada e treaba voastra.
Iar daca vreti sa il luati din centrul vechi, sunt destule din care sa alegi. Va plangeti ca va cer tarif dublu, dar la Uber va ia mai mult.

Pentru cei care nu stiu, si au de gand sa foloseasca Uber, eu zic sa fie atenti la cost: ei practica ceea ce se numeste "tarif exploziv".
Daca plecat de la un meci/spectacol si comandati un Uber, iar in zona sunt 100 de comenzi, tariful platit de voi va fi de cateva ori mai mare decat in mod normal.
Si tot la Uber, sa nu va speriati daca vor lua inca un pasager in masina. Se intampla rar, dar uber-ul are si optiunea asta.

In lege, sunt prevazute amenzi usturatoare pentru "transportul neautorizat de persoane". Poate e legea proasta. Dar e lege si cine nu o respecta suporta consecintele.

Trebuie sa intelegeti ca permisul B este pentru "soferi amatori" iar transportul de persoane se face de catre "soferi profesionisti".

Ce a facut Memento Bus nu e chiar ok, dar macar acele autobuze au un ITP valabil si service-ul facut intr-un loc autorizat nu in spatele blocului, iar soferii sunt profesionisti. Totusi, statul incaseaza bani frumosi pentru licentele de transport, care se scot la pachet.

Ce inseamna la pachet? Inseamna ca statul obliga acel microbuz/autocar sa acopere si zone de unde nu vor scoate profit, dar unde sunt cativa oameni care au nevoie de transport. Asta nu vi se pare concurenta neloiala? 
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Serban

#7406
Quote from: dr4qul4 on October 25, 2016, 05:33:34 PM
Eu nu inteleg de ce va plangeti de taximetristi cand voi sunteti singurii vinovati. Eu fac mereu comanda de pe aplicatie: star sau clever. Vine imediat si te duce unde vrei, la pretul corect. Tot cu rating pentru soferi si pret/km afisat in prealabil, plus timpul pana la sosire.
Daca vreti sa-l luati din strada e treaba voastra.
Iar daca vreti sa il luati din centrul vechi, sunt destule din care sa alegi. Va plangeti ca va cer tarif dublu, dar la Uber va ia mai mult.

Ar fi funny ce spui daca nu ar fi mega trist. Adica daca n-am smartphone trebuie sa ma pedepseasa sau cum? Daca tot dai exemplu centrul vechi, cum faci cand pe aplicatia nu ai nimic disponibil, dar in fata ta sunt 20 de taxiuri care stau la ciupeala? Sau la Gara de Nord unde, tot asa, pe aplicatie nu sunt disponibile, dar in fata sunt o gramada libere care fac tarif?

Destule din care sa alegi in centrul vechi? Ia incearca sa iei la 4 dimineata, eventual sa fie si frig afara. Daca gasesti 1 din 10 care sa mearga pe aparat esti f norocos.

Cat despre tarif la Uber, nu se intampla des sa fie mai mare. Si chiar si atunci cand e mai mare, te anunta in prealabil, te pune sa il confirmi, deci nu e ca si cum te pacaleste si ti ia mai multi bani la sfarsit. Si, oricum, la 1.3 lei/km si daca e marit tariful de 1.5 ori, tot merita sa mergi cu ei, la ce servicii au fata de taxi.

Mi se pare chiar obraznicie sa ii consideri vinovati pe oamenii care vor sa beneficieze de un transport civilizat, la pretul afisat.

patruroti


"Dacă se face o autostradă Piteşti-Sibiu nu este pentru Dacia, este pentru România. (...) Eu cred că există un potenţial turistic şi economic important în România, iar pentru a dezvolta acest potenţial, dezvoltarea infrastructurii are o importanţă majoră. (...) Deci, repet, autostrada Piteşti-Sibiu nu este pentru Dacia, este o autostradă a românilor înainte de toate. (...) Am beneficia şi noi, dar va beneficia în primul rând populaţia", a declarat Caracatzanis în cadrul unei întâlniri cu jurnaliştii, desfăşurată la Centrul Tehnic Titu din cadrul Renault Technologie Roumanie.

In tara asta exista doua tipuri de proiecte: primele care se fac plecandu-se de la ideea de a se fura bani (ne trebuie bani si de aceea trebuie sa construim ca sa avem de unde lua) si s-a dovedit ca de multe ori se fac lucruri inutile sau groaznic de proast ca utilitate dar pe sume colosale si proiecte facute la presiune externa. Indiferent de domeniu, ele respecta aceasta regularitate (o spun cu tristete). Nu sunt offtopic cand spun ca un bun exemplu e aeroportul de la Brasov. Companiile multinationale din mai multe domenii dar in special cel aeronautic au exercitat constant si destul de ferm o presiune asupra decidentilor locali pentru realizarea acestui obiectiv. La fel e si Dacia. Apoi, unii care acum fac excursii cu autocarul DNA-ului, au simtit miros de bani si s-au apucat de treaba hartuindu-se unii pe altii, chipurile din motive politice. In fapt, imparteau frateste agoniseala si nu erau catusi de putin dusmani.
Apoi vine UE si le-o zice verde in fata ca trebuie sa faca aeroportul sau autostrada, care se va si face candva. Abia acum, cand proiectul are sanse sa se faca cat de cat cinstit se vorbeste si de ,,o autostrada pentru tara asta". Pentru mine ramane un slogan atata timp cat motivele pentru care se incep asemenea constructii nu sunt acelea ce contin termenul ,,tara". Textul cu dezvoltarea turismului e un timbru sau cel mult una din consecinte si nicidecum o motivatie decisiva. Decisiv e interesul economic al multinationalelor si a constructorilor. Nu vad absolut nimic rau in asta.
Nu sunt offtopic ci doar cunosc lucruri din spatele scenei si sunt mai putin lacrimogen la cuvintele cheie ,,pentru tara" cand e clar pentru ce se fac asemenea proiecte.

dr4qul4

#7408
^^
Daca nu ai smartphone atunci nu ai cum sa comanzi nici de pe Uber.
Eu gasesc mereu taxi in centrul vechi, la 4 dimineata. Nu ma astept sa ma duca la 7-8 lei (cat face) si ii zic de la inceput: iti dau 15. Omul pune aparatul, dar eu ii dau cat i-am zis.
Daca vei comanda pe Uber tot vei astepta cu taxiurile goale in fata ta.
Va plangeti ca va refuza taximetristii, dar ei spun dinainte cat va costa. Daca Uber vrea sa faca afaceri in Romania, atunci sa angajeze soferi profesionisti si sa plateasca taxe. Nu sa intermedieze platile printr-un offshore obscur.

Si te contrazici singur. Uber-ul nu ofera transport civilizat. Sunt doar soferi amatori, neverificati in nici un fel de companie. De unde stii tu daca acel sofer are probleme cu vederea, sau este nebun. Sau pur si simplu nu stie sa conduca. Poate nu are nici permis si masina are itp-ul expirat, sau e furata sau are defectiuni tehnice. Si tu te urci la el in masina crezand ca e in regula ca are rating bun.
Astept prima mortaciune in care e implicat un Uber. Sa vedeti atunci ce le sare in cap politia si ii umple de amenzi.

Cat timp pretul pe km va fi de 1,4 lei, nu putem vorbi de transport civilizat in Romania.

Si nu sunt obraznic. Sunt realist. Nu va mai asteptati sa va cada din cer.

Exemplul tau cu centrul vechi nu e potrivit. Adica e ok pentru tine sa platesti extra pentru o bere (15-25 lei) dar nu e ok sa platesti 15 lei  pentru un taxi sa te duca acasa?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Serban

#7409
Quote from: dr4qul4 on October 26, 2016, 10:56:25 AM
Daca nu ai smartphone atunci nu ai cum sa comanzi nici de pe Uber.

Corect, dar nu poti compara uber cu taximetria. Taximetria este un serviciu de transport public, reglementat de stat. Uber e o alternativa de nisa. Mai pe romaneste, taxiul trebuie sa fie accesibil oricarei persoane, in timp ce uber nu neaparat.

Quote from: dr4qul4 on October 26, 2016, 10:56:25 AMEu gasesc mereu taxi in centrul vechi, la 4 dimineata. Nu ma astept sa ma duca la 7-8 lei (cat face) si ii zic de la inceput: iti dau 15. Omul pune aparatul, dar eu ii dau cat i-am zis.

Pai bravo ca ii inveti asa. Sunt de acord sa ii lasi un mic tips, dar sa ai dai dublu doar asa pe ochi frumosi mi se pare exagerat. Tu primesti la birou dublu intr-o luna fara sa faci nimic in plus?


Quote from: dr4qul4 on October 26, 2016, 10:56:25 AMDaca vei comanda pe Uber tot vei astepta cu taxiurile goale in fata ta.

Da, dar stiu ca va veni o masina civilizata, care ma va duce unde doresc, fara sa ma intrebe inainte unde merg si fara sa mi ceara 50 de lei pe cursa de maxim 10 (da, am patit-o de mai multe ori sa mi se ceara 50 de lei din centrul vechi in piata victoriei). Dar cel mai adesea 30.

Si ce faci daca pe aplicatie nu se baga niciun taximetrist, tocmai ca sa fii nevoit sa ii abordezi si sa iti faca tarif. A fost subiectul asta in discutie acum vreo luna, dupa un mega scandal la Gara.

Quote from: dr4qul4 on October 26, 2016, 10:56:25 AMVa plangeti ca va refuza taximetristii, dar ei spun dinainte cat va costa.

Acest lucru este ilegal!!!

Quote from: dr4qul4 on October 26, 2016, 10:56:25 AMDaca Uber vrea sa faca afaceri in Romania, atunci sa angajeze soferi profesionisti si sa plateasca taxe. Nu sa intermedieze platile printr-un offshore obscur.

Nici taximetristii nu sunt soferi profesionisti. Si eu pot sa ma apuc de maine de taximetrie, fara nicio scoala sau ceva asemanator.

Quote from: dr4qul4 on October 26, 2016, 10:56:25 AMSi te contrazici singur. Uber-ul nu ofera transport civilizat. Sunt doar soferi amatori, neverificati in nici un fel de companie. De unde stii tu daca acel sofer are probleme cu vederea, sau este nebun. Sau pur si simplu nu stie sa conduca. Poate nu are nici permis si masina are itp-ul expirat, sau e furata sau are defectiuni tehnice. Si tu te urci la el in masina crezand ca e in regula ca are rating bun.
Astept prima mortaciune in care e implicat un Uber. Sa vedeti atunci ce le sare in cap politia si ii umple de amenzi.

Nu ma contrazic cu nimic. In primul rand nu se poate ca soferul sa nu aiba permis sau ITP pentru ca sunt verificati. Din cate stiu, chiar destul de "la sange".

Ca e nebun sau ca are probleme cu vederea se presupune ca se veriffica in momentul obtinerii carnetului. Si de ce crezi ca la taximetristi nu pot exista astfel de exemple? Am mers cu niste specimene care dovedeau asta.

Daca nu ai mers niciodata cu uber, de ce iti spui parerea despre cat de civilizat este? Sa iti spuna oameni care au mers. Masini net superioare si nu ma refer aici neaparat la model (desi am fost si cu bmw nou), cat la faptul ca sunt curate, ingrijite, nu put. Soferii mult mai politicosi decat majoritatea taximetristilor.
[/quote]

Quote from: dr4qul4 on October 26, 2016, 10:56:25 AMCat timp pretul pe km va fi de 1,4 lei, nu putem vorbi de transport civilizat in Romania.

Corect, dar nu e vina mea ca atat e tariful. Sa mareasca tariful, nu sa faca bisnitareala.


Quote from: dr4qul4 on October 26, 2016, 10:56:25 AMExemplul tau cu centrul vechi nu e potrivit. Adica e ok pentru tine sa platesti extra pentru o bere (15-25 lei) dar nu e ok sa platesti 15 lei  pentru un taxi sa te duca acasa?

Omule, nu e vorba de pret! Daca ar fi legal, pe aparat, 15 lei nu as avea nicio problema. E vorba de un principiu, ca te vede ca ai nevoie si speculeaza asta in favoarea lor.

Ca sa continui exemplu tau, cum ar fi daca ti-ar aducea berea cu 15 lei pe meniu, si cand sa ti-o desfaca, te vede rupt de sete si ti zice ca nu mai e 15, e 35. Ca asa vrea chelnerul. Ar fi ok?!