News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

pasadia

Ce descrie dumbravaandrei nu e neaparat pe la cab Piatra Arsa ci pe la cab. Dichiu (se poate merge si pana la Piatra Arsa dar apoi se revine inapoi pentru coborarea spre Bolboci). Rutarea pe GMaps nu merge pe auto caci un segment nu cred ca e validat - in schimb functioneaza daca pun pe modul pietonal si ar fi acesta.

Se poate merge cu masina fara probleme pe tot segmentul, eu l-am parcurs in septembrie anul trecut. Cum a zis si dumbravaandrei, sunt cateva curbe/podete unde nu e asfalt ci doar pietris pe segmentul dintre cab. Dichiu si valea Ialomitei.

dumbravaandrei

Da, traseul e cel pus de pasadia.
Stana e inainte de Cabana Piatra Arsa, pe partea stanga (unde se termina asfaltul). E singura de acolo. Se vede din drum. Stana se vede si din GMaps

@Pasadia: eu mai intai am fost pana la stana si dupa aia m-am intors spre cabana Dichiu si am coborat spre lac.

Frumos loc... eu nu mi-am luat cazare ca stau in Brasov si am putut sa fac traseul intr-o singura zi. Dar am impresia ca la cab. Dichiu se poate lua si cazare.

c_alecs

Defapt, traseul este asta.

TibiV

Foarte tare...

http://www.agerpres.ro/mediu/2016/07/11/harghita-barajele-construite-de-castori-provoaca-inundatii-animalele-sunt-protejate-nu-s-a-gasit-solutie-pentru-problema-17-04-25

Quote
Înmulțirea excesivă a populației de castori creează probleme în Harghita, unde "barajele" construite de aceste aceștia obturează cursurile de apă și produc inundații, problema fiind greu de rezolvat întrucât sunt animale protejate.

Ultima situație de acest gen s-a înregistrat în urmă cu câteva zile, în localitatea Tușnadul Nou, autoritățile descoperind că inundațiile care au avut loc în zonă s-au produs din cauza unui baraj construit de castori, care a împiedicat scurgerea apei.

Șeful Serviciului pentru Situații de Urgență din comuna Tușnad Sat, Korodi Antal, a declarat pentru AGERPRES că în urma unei ploi torențiale a crescut debitul pârâului Mitaci și, din cauza unui baraj construit de castori, apa nu a mai putut circula, a ieșit din matcă și a inundat 21 de gospodării, 14 hectare de fânețe și 2,5 kilometri de drum comunal.

Autoritățile au luat decizia să distrugă barajul, prevederile legale permițându-le să facă acest lucru doar dacă există situații de urgență, sunt inundate gospodării, terenuri agricole și sunt puse în pericol viețile oamenilor.

Korodi Antal spune că trebuie găsită o soluție pentru rezolvarea problemei, chiar dacă este vorba de un animal protejat, pentru că 'oamenii fac legile, iar omul e mai presus de animale'.

La rândul său, inginerul șef Darvas Janos de la Sistemul de Gospodărire a Apelor Harghita a declarat pentru AGERPRES că, în ultimii ani, în urma înmulțirii excesive a castorilor și datorită faptului că sunt animale protejate, apar probleme din cauza barajelor pe care aceștia le construiesc, cu precădere pe cursurile de apă înguste.

'La Tușnadul Nou, pe pârâul Mitaci, (...) era un baraj făcut de castori cu o înălțime de 1,80 metri, care a obturat secțiunea și apa a ieșit din matcă și pe malul drept și pe malul stâng, pentru că nu putea să se scurgă. Pe malul stâng a inundat niște terenuri agricole, fânețe, iar pe malul drept apa a ieșit și a inundat terenuri agricole, drumuri forestiere, drumul comunal și gospodării. Sunt foarte buni constructori, fac niște baraje foarte stabile, în general pe cursuri de apă mai înguste, din crengi pe care le rod de pe maluri, pe care le înădesc și fac niște sprijiniri laterale foarte puternice și foarte stabile. Sunt foarte buni constructori dar, din păcate, lucrează contra noastră. (...) Și nu avem voie să ne atingem de barajele lor decât în situații de urgență, adică dacă se inundă terenuri, gospodării sau se pune în pericol viața oamenilor', a spus, la rândul său, ing. Darvas Janos.

Specialistul SGA a punctat că, în urmă cu câțiva ani, s-a derulat un proiect de populare cu castori a cursurilor de apă, dar nu s-a realizat un studiu de impact pentru a se stabili efectele înmulțirii excesive a acestor animale, care nu prea au dușmani naturali.

În plus, Darvas Janos spune că în România 'legislația este confuză' și nu nu sunt corelate prevederile legii apelor cu cele ale actului normativ prin care se protejează castorii. Potrivit acestuia, soluția ar fi să se populeze afluenții neamenajați, care sunt în afara zonelor de locuit și castorii trebuie opriți să avanseze pe Olt, dar că, deocamdată, toate demersurile făcute în acest sens nu au avut succes.

'S-a făcut (nr: popularea cu castori) în zona Făgăraș, în baza unui proiect de care nu s-a știut, a fost bine ascuns față de public, ulterior s-au înmulțit extrem de mult. Pe Olt au găsit cea mai favorabilă zonă pentru înmulțire (...) Acum avem castori și în amonte de Bălan. Râul Negru — e nenorocire ce e acolo și problema este că, din cauză că sunt extrem de protejați, sunt de multe ori oprite sau îngreunate demersurile pentru a aduce niște lucrări de investiții pe cursurile de apă. (...) Se pare că nu se vrea rezolvarea problemei, fiind de mediu, de populare, nimeni nu vrea să ia nicio atitudine, practic se ocolește problema. Și noi ne lovim în teren de toată problematica asta și, pe undeva, și răspundem. Niciun demers până acum nu și-a făcut efectul dorit', a conchis specialistul SGA Harghita.

Primăria Tușnad Sat a depus o solicitare la Agenția de Protecția Mediului, pentru acordarea de despăgubiri, ținând cont că este vorba de un animal protejat, documentația urmând să fie trimisă Ministerului Mediului.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

Quote from: dr4qul4 on July 10, 2016, 04:24:57 PM
Ca sa incheiem discutia. Nu vad rostul de a desparti sensurile, decat atunci cand se face intai half-profile si apoi se vine si cu upgrade-ul.

Multe dintre exemplele de autostrazi cu sensuri despartite sunt asa pentru ca intai s-a upgradat un drum national existent, iar cand au facut firul 2 au gasit un traseu mai bun.
Mergi pe autostrada de la Genova la Nisa si o sa vezi rostul. Nu a fost facut un upgrade de la DN ci autostrada din start, DN-ul a ramas si el pe coasta, dar sensurile sunt separate pe aproape intreaga portiune, inclusiv cu viaducte separate, tuneluri etc. E acolo inclusiv un giratoriu in tunel si o granita (Franta-Monaco).
Daca pe muntii aia incerci sa faci autostrada cu platforma de 35 de metri te costa enorm, nu ai posibilitatea. Daca vrei doua de ~17 metri, e ceva mai simplu. Sunt 3 benzi pe unele bucati, de-aia e atat de lata, dar chiar si in zonele cu 2 benzi + banda de siguranta tot s-au chinuit sa le insire pe munte, iar numarul de tuneluri si viaducte e infiorator, majoritatea timpului mergi ori in tunel ori pe viaduct.

florin74

Arta in  amenajarea de drumuri - Nantes (Aurelian Bory)


iuli

Va dati seama ce comentarii ar aparea la noi daca ar face cineva asa ceva?
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Io

#6892
Reiau aici "minunea" de la Curtici. Asta: http://www.aradon.ro/comedie-neagra-test-esuat-pe-pasajul-de-la-curtici/1662046

Oarece nelamuriri:
- presupunind ca desenatorului/proiectant i-a scapat, fie, nu i-a trecut vreunui supervizor al lui prin cap sa-i dea peste mina/mouse si sa faca naibii razele alea mai mari? Sau macar sa nu-si puna dupa aia semnatura? Nu e de Procuratura asa ceva?
- imi inchipui ca exista normativ in constructii cind proiectezi un viraj. Recte nu-l faci cu raza mai mica de-atit daca trec pe-acolo autovehicule cu raza de bracaj mai mare de-atit. Normativ ignorat?
- vreunui sef de proiect, sef de santier sau macar vreun maistru constructor nu i-a sarit in ochi? Daca da atunci cum de n-a sarit in sus si sa spuna: stop, asta nu merge. Ne facem de risu' lumii si eu nu vreau sa iau parte la asa ceva! O demisie cu scandal (cred ca presa ar fi vuit) s-ar fi lasat cu un bun branding personal pentru "curajos".

Nu cumva cele de mai sus (am si altele) ilustreaza un soi de iresponsabilitate vesela asa, de santier, de Dorel si de vodca proasta? Si de ris minzesc?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

AdrianB1

Quote from: florin74 on July 12, 2016, 11:06:00 AM
Arta in  amenajarea de drumuri - Nantes (Aurelian Bory)
E plin prin Europa de asemenea amenajari, in Franta aproape ca exagereaza, din cauza ca sunt foarte multe la un moment dat sunt greu de urmarit - din fericire la cum e traficul in zona nu creaza probleme deosebite, se merge foarte incet in asemenea zone.

Ce e aiurea e ca in unele localitati mai mici in care parcarea pe strada e amenajata alternativ pe ambele parti strada e dreapta, dar benzile de circulatie merg in zig-zag. La 30 km/h nu e o problema, dar deja la 50km/h e dificil de condus, cred ca au facut asta intentionat ca sa tempereze traficul. Mai mult de 50 nici nu se poate in asemenea conditii.

Cel mai rau e in Monte Carlo: sunt atatea marcaje, semne, intersectii si sensuri unice incat ori mergi foarte incet si faci coada dupa tine ori nu mai stii unde sa te uiti ca sa te orientezi. GPS-ul mai da rateuri intre blocurile inalte si reflexiile de la muntele abrupt, e distractie totala (not).

nirolf

#6894
Quote from: AdrianB1 on July 13, 2016, 11:43:49 PM
Quote from: florin74 on July 12, 2016, 11:06:00 AM
Arta in  amenajarea de drumuri - Nantes (Aurelian Bory)

Ce e aiurea e ca in unele localitati mai mici in care parcarea pe strada e amenajata alternativ pe ambele parti strada e dreapta, dar benzile de circulatie merg in zig-zag. La 30 km/h nu e o problema, dar deja la 50km/h e dificil de condus, cred ca au facut asta intentionat ca sa tempereze traficul. Mai mult de 50 nici nu se poate in asemenea conditii.

Sunt făcute intenționat pentru a calma traficul. Sunt sate în care o bandă de "DN" devine spațiu verde pentru 10-15 m, eventual sunt și porțiuni mai înalte (ca la trecerile de pietoni). Și radare fixe, bonus. Pentru că în paralel ai o autostradă (cu plată cel mai probabil) pe care poți merge cu viteză. Și pentru că primăriei îi pasă de calitatea vieții locuitorilor.

Așa ar trebui făcut și la noi pe porțiunile unde există autostradă ca alternativă (inclusiv DN1 după Otopeni ar trebui limitat la 50 km/h), am văzut viteji care mergeau pe DN1/7 cu viteză comparabilă cu a mea, eu fiind pe A1. Îmi închipui că și în localitate merg mult prea repede.

dr4qul4

Eu cand am spus ca, dupa ce e gata ciotul A3 din B, pe DN1 tb pusa limita de 50 km, mi-a sarit lumea in cap.

Si la noi autostrada e fara plata. Asta e diferenta de mentalitate.

Ai +1 de la mine.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

florin74

Pentru iubitorii de ciclism, azi, etapa memorabila in Turul Frantei, cu finish pe Mont Ventoux. Se anunta artificii, in ciuda faptului ca organizatorii au decis sa coboare linia de finish cu 6 km, din cauza Mistralului care bate cu 90-120 km in zona descoperita din varf.

O altfel de prezentare a Mont Ventoux
https://www.theguardian.com/sport/2016/jul/14/tour-de-france-2016-mont-ventoux

dr4qul4

#6897
ce? Mont Ventoux nu mai e cea fost? pfff. nasoala treaba. Era sansa lui Quintana sa recupereze. In conditiile astea mai e de categorie speciala? Sau scade la prima categorie?
Raman doar 9,7 km.... si ce e mai rau e ca ultimii 2 vor fi cu panta ceva mai mica.
Bine, daca bate foarte tare vantul, si eventual din fata (nu ca ieri din spate) cei 10 km vor fi infernali.

Mie nu-mi plac modificarile acestea de ultim moment, cu exceptia celor din motive de siguranta (au o alunecare pe traseu si posibil sa mai fie o modificare zilele urmatoare). Month Ventoux + vant puternic insemna extenuare pentru contratimpul de maine (care nu va fi deloc usor)

PS. frumoasa manevra lui Froome de ieri.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

florin74

Exista riscul sa faca planorism pe acolo, nu ciclism. Se anunta rafale de 128-130 km/h. Ieri s-au masurat rafale de 104 km/h
Declaratiiel lui Prudhomme :
"The finish of Thursday's stage will be at Chalet Reynard, situated just as the forestry gives way to the more exposed road that leads to the summit. The final ascent will thus be 10 kilometres in length rather than 15, though the overall average gradient will rise slightly, to 9%."
Scade distanta, dar creste panta medie,

Uite si declaratiile lui Froome si Quintana
Froome : ""To be honest, I don't think it really changes too much. The climb up until Chalet Reynard is very hard in any case. And the stage is still almost 200 kilometres [178km - ed.]. It's very hard, and it could be split to pieces by the wind before the climb. If anything, it's going to be an even more intense stage because it's shorter."

Froome's chief rival Nairo Quintana (Movistar) placed second on Mont Ventoux in 2013 and the Colombian – who raced with a modicum of caution in the Pyrenees – admitted that he was disappointed not to be racing all the way to the summit of the Giant of Provence.
"It's a pain, a shame if we can't go to the top because it's a great climb that suits my characteristics really well," Quintana said.

Asta e, vedem dupa amiaza cine rade la urma.  :lol: .
PS Cel mai mare merit este a lui Sagan pentru miscarea de ieri. Supertare  :cheers:

dr4qul4

La Sagan ma asteptam, dar la Froome? El care nu ataca decat pe munte si se chinuia sa se tina dupa Contador cand bate vantul, a luat 1 minut (cu bonificatii) pe o coborare si pe plat!

Totusi, abia acum incepe greul. Sunt curios ce se va intampla azi. Vad ca anunta "head wind" si sa nu-l coste cumva escapada de ieri...

Eram fanul lui Contador, pentru ca ceilalti ma plictiseau. Insa Froome se reinventeaza.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist