News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

miahi

#6285
Total de acord cu Alecu, metrou pana la Otopeni e "tichie de margaritar" pentru Bucuresti. Cu banii de pe acesta magistrala ar putea face:

- terminal feroviar + aproximativ 1-2 km de sina pentru a face legatura cu actualele magistrale ce trec prin zona
- 3 statii de metrou plecand de la Aviatorilor: Piata Presei , Baneasa , Zona Comerciala Baneasa (poate si Academia de Politie ...)
- 2 statii de metrou plecand de la Pipera (Dimitrie Pompei) spre Bluevardul Pipera (directia Soseaua de Centura) .

Cred ca ar deservii mult mai bine nevoile orasului decat traseu planificat acum, in care se fac 2-3 statii numai de dragul de a trece pe la Petrom City prin "ograda" .

esendy

avand in vedere ca bucurestiul are gara amplasata destul de central, cale ferata exista in zona aeroportului, parerea mea este ca solutia transfer cu trebul (Buc-Aeroport) si terminal CF in aeroport este solutia mai buna, bineinteles cu garnituri noi si moderne. In primul rand mult mai ieftina si mult ma rapid de implementat.

pasadia

Nu terminal, ci mutat M300 + M700 prin Otopeni. Astfel incat sa generezi trafic spre si dinspre provincie fara sa mai intri in capitala.

captiva

#6288
Uite aici niste calcule - http://www.capital.ro/184285.html

Din mesajul tau, doar o singura chestie - statie de metrou pt. 3000 de oameni din Greenfield (care, by the way, e la vreun km de potentiala statie)?  :lol: Pai atatia oameni stau in 25-30 de scari de bloc din Bucuresti. Pentru cei care stiu cum arata cartierele de blocuri din Capitala, imaginati-va cate zeci de mii de oameni stau in catchment area unei viitoare statii de metrou din Rahova, Colentina sau Pantelimon.

isantem

Quote from: aditd on April 27, 2016, 03:11:15 PM
Hai sa vedem niste statii pe magistrala asta:

Ambasada SUA - am auzit ca au trebuit sa faca copertina afara sa nu ploua coada - popular (aici e + cartierul de vile de langa)


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Pesimist romanul domne ....se asteapta ca si peste 30 de ani cand o sa fie gata magistrala de metrou romani inca vor fi la coada pentru SUA. :lol:
Ce sa mai eu zic sa construim langa ambasada o pista de aeroport, maruntis pe langa cat costa metroul.

Cat despre Otopeni aia acolo nu au canalizare si retea de apa inafara de zonele DN-1 dar o sa aiba statie de metrou. Ca romanul......BMW sa am in rest ma cac si in gradina daca bugetul o cere  :lol:

dr4qul4

facem metrou ca sa se duca la mall sa-si ia haine ca sa poata emigra  :D
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

linucsu

Intrebare: o rama de metrou poate circula pe calea ferata normala? Sunt diferente majore de sisteme de semnalizare & managementul traficului?
Intreb pentru ca sunt curios daca s-ar putea trimite metroul la suprafata pe calea ferata pana la Otopeni. Ideea este ca dupa Gara de Nord si
inainte de podul Grant unde tunelul de metrou subtraverseaza calea ferata sa fie facuta o urcare la suparfata pentru metrou. De acolo metroul merge
la suprafata pana la Otopeni.
Avantaje majore fata de un tren normal care ar ajunge la OTP din Gara de Nord  sunt doar la confortul pasagerilor care nu ar trebui sa-si mai mute bagajele din tren in metrou si invers.


aditd

#6292
1. "Promisiune: Până să ajungă metroul la Otopeni, ajunge trenul"
http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/Pana+sa+ajunga+metroul+la+Otopeni+ajunge+trenul

2. Eu am prezentat niste date. Ce e important acolo: masura asumata acolo pentru organizare CE.
Acum pentru multi 1.2 mld (sau cat costa)poate parea mult, dar lipsa de obraz cat ne costa?
E "ca calculu asta":
Decat sa fac A3 Bechtel cu 2 mld SI sa o termine (eu zic ca era gata pana acu) mai bine o fac eu cu 1 mld si o deschid ... cand sunt sanse sa deschida autostrada?
Sau chiar mai bine nu dau bani si nu deschid si am facut economii de 2 mld.
Unde nimeni nu se uita ca 2 mld ... daca era deschisa mai toata autostrada (sa zice ca nu o terminau) probabil deja niste investitii in + erau, gen o fabrica Jaguar la Brasov.
Ca sa nu zic ca romanul de rand (eu, tu, noi, toti) ne plimbam fudul BMW-ul (sau mai simplu cu masina) pe autostrada.

Poate nu cea mai buna asociere, dar ce vreau sa zic:
Cand iti asumi fata de straini SI nu faci sa vezi cum strainul mai putin in urmatorii ani pe la tine prin tara cu investitia.
Mai ales ca de CE o sa cam auda tota EUROPA, chiar si cum linia promisa nu e.
(evident greseala e undeva mai degraba politica - ca s-a promis asta).

3. Cand alegi ce vrei din text ... iese ce vrei tu mai putin mesajul transmis initial.
Da la mall chiar e utila statia.
La ambasada SUA am scris ca mai e un cartier langa (maricel) + toata Pipera legata cu autobuz.
La Greenfiled e abia faza 3 din 7 (numarul mai creste) - asfalt e pe strada, deci o sa cam vina si autobuzul (probabil o sa duca si la statie de metrou) SI da nu m-am uitat exact pe statii.

Dar ce am scris acolo: "Adevarat: posibil sa fie alte lucrari mai imortante - gen Pantelimon (numar mult mai mare de oameni)"

4. Eu am descoperit 783 spre aeroport: bun, rapid, mai ieftin ca taxi-ul si masina(mai ales ca daca parchezi masina la aeroport...) si care circula 24h (mai lejer noaptea).

5. De acord: omul trebuie sa se duca la mall sa isi ia haine sa emigreze.  :D

frunzaverde

Quote from: linucsu on April 28, 2016, 10:11:01 AM
Intrebare: o rama de metrou poate circula pe calea ferata normala? Sunt diferente majore de sisteme de semnalizare & managementul traficului?

Da, o rama de metrou poate circula tractata pe calea ferata. Asa au si venit majoritatea din fabrici, fie ca vorbim de Arad, Craiova, Irun sau Västerås.

Nu poate circula in tractiune din urmatoarele motive:

- 1. sistemele de semnalizare si siguranta sunt complet diferite (INDUSI+BLA/ERTMS la CFR respectiv ATC/ATP la metrou).
- 2. sistemele de tractiune sunt complet diferite (25 kV AC prin pantograf la CFR, 750 V DC prin a treia sina/pantograf la metrou).
- 3. garbaritele si profilurile peroanelor si statiilor difera semnificativ.
- 4. normele de siguranta a vehiculului sunt diferite de normele standard AFER.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

M6 pana la aeroport nu are sens. Acolo trebuie doar facuta o mini-gara  si o cale ferata de 1,5 km pana in aeroport. Sau ca aeroportul sa-si faca o strada catre calea ferata existenta. Daca autobuzul va face 2 minute pana acolo nu va fi o problema mutatul bagajelor. Insa nu e ok sa iasa in DN unde pot aparea accidente si sa faca si 15 min pana acolo!!

In schimb, in viitor este nevoie ca M2 sa fie prelungita pana la viitorul terminal al aeroportului. Atunci va avea statie in Pipera si in Tunari si in Otopeni.

Sa faci autostrada pentru 1 ambasada e o gluma proasta. Iar Mall-ul ala nu are nevoie de metrou ca sa fie plin. are capat de ratb si o parcare imensa.

Sa faci acum statie de metrou sub aeroport e putin cam greu. Sau o facem afara si de acolo mergem pe jos 500 de m pana la check-in?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

#6295
O filmare din Germania, de pe A5, pe o zona proaspat reabilitata (filamrea este fullHD, puteti vedea amanuntele mai bine daca deschideti in fereastra youtube si dati fullHD):

http://www.youtube.com/v/0dp_lWynS8Y

Am pus acest video aici pentru a remarca unele aspecte:
- este o zona pe care calea de rulare s-a facut din beton - nu se face asa peste tot, in Baden-Würtemberg am vazut insa multe zone cu beton, probabil s-au specializat pe acest tip de imbracaminte rutiera
- parapetii mediani din beton, cu umplutura de pietris intre ei - ACESTA ESTE NOUL STANDARD DE PARAPETI MEDIANI IN GERMANIA. Este singura structura capabila sa impiedice intrarea unui camion sau autocar pe contrasens, ca atare ofera protectia maxima. Alt avantaj enorm: la impactul cu o masina mica apare cel mult o zgarietura, asadar nu sunt necesare reparatii, reparatii care pot cauza ambuteiaje majore la traficul din Germania (evitarea ambuteiajelor a devenit sarcina principala a autoritatilor in Germania. Ambuetiajele creeaza pagube directe si indirecte de mai multe miliarde de euro anual, asta pe langa nervii pe care ii produc si riscurile suplimentare de accident ce apar la franarea in capatul ambuteiajului).
- distanta de ca. 1 metru intre marcajul din stanga al benzii de viteza si parapet. In Romania am observat o distanta dupa parerea mea mult prea mica, de numai 20-30 cm, mai ales pe A1 intre Sibiu si Nadlac, ceea ce creste riscul acrosarii parapetului median la orice neatentie usoara si creeaza un efect de claustrofobie la depasirea camioanelor.
- la final se observa trecerea spre o zona nereabilitata
- in primele 8 secunde din filmare se vede si existenta unei rigole de scurgere a apei in stanga, langa parapetul median. Evident rigola este acoperita (nu un sant), cu gratare de scurgere la cativa metri intre ele. Dupa secunda 8 autostrada are panta spre exterior si nu mai este cazul. Rigola apare din nou la minutul 0:52.

Consider imperios necesar sa se analizeze si in România oportunitatea amplasarii acestui tip de parapet median, plus marirea distantei dintre banda de circulatie din stanga si parapet.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

AdrianB1

Parapetii de beton mai sunt intalniti si in SUA acolo unde benzile nu sunt indepartate, daca cineva tine minte incidentul de acum vreo 10-15 ani cand un militar a furat un tanc dintr-un depou si a plecat cu el prin oras, s-a proptit in parapetul autostrazii si acolo a ramas. Daca asa ceva opreste un tanc de 70 de tone atunci chiar e neclar de ce folosim parapeti metalici prin care trece si un SUV daca intra intr-unghi mai mare.

alecu26

rolul parapetilor este teoretic si de a pastra integritatea masini care se loveste, de a o prelua frumos, si a o readuce inapoi pe drum (da, poate cauza un accident pe sensul lui de mers, dar nu grav).

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vancouver

#6298
Doamne, alecu, cum poti sa spui asa ceva. Rolul parapetilor este cu totul altul, si anume de a impiedica patrunderea accidentala pe contrasens.

Patrunderea pe contrasens si ciocnirile violente cu vehicule care circula din sens contrar sunt cauza celor mai grave accidente care au loc pe drumurile nationale din oricare tara - in Germania de exemplu avem 1000-1500 de morti anual de pe drumurile lor federale si de land (Bundesstraßen und Landstraßen = nationale la noi) si doar 500-600 de morti de pe autostrazi. Asta in ciuda aglomeratiei si vitezei mult superioare de pe autostrazi. (ca informatie generala, in Germania totalul mortilor in accidente rutiere a scazut de la 6000 la ca. 4000 in ultimii zece ani. In 4000 intra ca. 500 pe autostrazi, 1000-1500 pe nationale si restul in localitati; in Romania din cate stiu avem vreo 3000 de morti pe an - in scadere si aici de la peste 7000 la un moment dat; pe autostrazi numarul mortilor este f. mic in Romania, dar si reteaua este inca mica).

Asta cu preluarea "soft" de catre parapetii metalici este mai mult la nivel de legenda. In realitate la vitezele cu care se circula pe autostrada parapetii metalici contribuie nesemnificativ la atenuarea fortei impactului (o parte a energiei este absorbita de deformarea parapetului). Dupa impactul cu un parapet metalic intervine insa o rearuncare a vehiculului in spatiul de circulatie, si anume intr-un mod haotic. Mai mult decat atat, franarea generata de atingerea cu parapetul poate fi chiar contraproductiva: alte vehicule, aflate in spate (in coloana) nu vor putea frana la fel de repede si vor lovi masina care a pierdut controlul. In cazul parapetelui din beton vehiculul are sanse mult mai mari de a constinua sa inainteze cu fata, fara a se produce un efect de rasucire si de asemenea isi va reduce viteza doar treptat, ceea ce permite si vehiculelor din spate sa franeze moderat, pentru a evita un impact suplimentar.

De asemenea mai sunt si alte motive f. serioase impotriva metalului, cum ar fi pericolul imens pentru motociclisti, incl. de a fi decapitati sau pericolul ca o parte a parapetelui metalic sa rupa si sa intre intr-un vehicul, cu riscul inclusiv de a perfora corpul unei persoane din masina.

In Austria a fost efectuat un studiu pe o perioada de mai multi ani, focusat pe efectele accidentelor in urma impactului cu diversi parapeti. Rezultatul: PE TOATE AUTOSTRAZILE DIN AUSTRIA PARAPETII MEDIANI VOR FI INLOCUITI CU PARAPETI DIN BETON. In Germania studiul este inca in desfasurare, dar deja s-a decis trecerea treptata la parapeti din beton pe intreaga retea de autostrazi, mai ales pe cele extrem de aglomerate: "Aufgrund von Zweifeln bezüglich der Gleichwertigkeit von Betonschutzwänden im Verhältnis zu den modernen Stahlschutzsystemen für Personenkraftfahrzeuge führt inzwischen (2007) die Bundesanstalt für Straßenwesen (BASt) eine vergleichende Studie mit dem Fokus auf die Unfallfolgen durch. In Österreich sind diese Studien seit einigen Jahren abgeschlossen,[3] und es werden Schutzplanken komplett ersetzt – vorerst auf Autobahnen und Schnellstraßen, zunehmend auch auf Fernstraßen." Sursa: https://de.wikipedia.org/wiki/Betonschutzwand.

Aceeasi situatie o avem si in Irlanda si Marea Britanie:

QuoteUnited Kingdom
Concrete step barrier on M1 motorway UK

With effect from January 2005 and based primarily on safety grounds, the UK Highways Agency policy is that all new motorway schemes are to use high-containment concrete barriers in the central reserve. All existing motorways will introduce concrete barriers into the central reserve as part of ongoing upgrades and through replacement when these systems have reached the end of their useful life. This change of policy applies only to barriers in the central reserve of high-speed roads and not to verge-side barriers. Other routes will continue to use steel barriers.[1] Government policy ensures that all future crash barriers in the UK will be made of concrete unless there are overriding circumstances.[2]
Ireland
The concrete step barrier in the under construction M8 motorway in Ireland (August 2008).

The usage of the concrete step barrier has now become widespread in Ireland. As of November 2008, 405 kilometres (252 mi) of new motorway under construction at present will use the new barrier. Existing motorways such as parts of the M8 and M6 already have the crash barrier. Other motorways are now installing them as part of upgrades (M50).

sursa: https://en.wikipedia.org/wiki/Concrete_step_barrier

In sine eu mi-as pune mari intrebari inainte sa-mi dau cu parerea daca vad ca Germania, Austria, Marea Britanie si Irlanda trec la parapete din beton.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

#6299
Quote from: AdrianB1 on April 28, 2016, 08:34:22 PM
incidentul de acum vreo 10-15 ani cand un militar a furat un tanc dintr-un depou si a plecat cu el prin oras, s-a proptit in parapetul autostrazii si acolo a ramas. Daca asa ceva opreste un tanc de 70 de tone atunci chiar e neclar de ce folosim parapeti metalici prin care trece si un SUV daca intra intr-unghi mai mare.

Ăsta chiar este un argument... :)
Dar oricum, la câţiva km parapeţii de beton trebuie întrerupţi cu unii metalici pentru a putea muta traficul pe celălalt sens în caz de accident grav....

Dar oricum CNADNR va începe să analizeze posibilitatea peste 15-20 de ani...
Deşi pentru ei ar fi cea mai bună soluție dacă vor să nu mai facă mishto de ei adiarc pentru "competenţa" lor cronică în înlocuirea parapeţilor metalici distruşi... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)