News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

AdrianB1

Cele mai bune treceri de pietoni in intersectiile mari si complicate sunt cele subterane in genul celei din Bucuresti de la Piata Universitatii: intrari in toate colturile, spatiu mare, deschis intre ele, ai loc sa pui si cateva magazine daca vrei sa scoti un ban din investitie. Sunt foarte sigure pentru pietoni, prietenoase, iarna sau pe ploaie sunt bune ca mai scurteaza si drumul prin exterior.

Inainte sa ma injurati, am vazut o chestie foarte misto intr-un oras in SUA: skywalks. In Cincinnati exista o retea intreaga de pasaje inchise (in sticla) la nivelul etajului 1 (parter foarte inalt) care leaga cladirile din centru intre ele, de nu mai e nevoie sa iesi pe afara si nu ai treaba nici cu traficul auto. Nu poti face asa ceva in Romania pentru ca strazile si cladirile nu sunt aliniate ca sa permita asa ceva, dar se pot face subterane in zonele in care are sens: un soi de bulevarde pietonale subterane in care nu e frig, nu e canicula, nu ninge si nu ploua. Iarna si vara ar fi preferabile decat plimbatul pe la suprafata, de asemenea pe ploaie in orice anotimp.

TibiV

Quote from: AdrianB1 on April 04, 2016, 01:26:11 AM
Inainte sa ma injurati...
De ce te-am injura ?
Ce frumos ar fi sa avem un asemenea "bulevard subteran" macar de la Universitate la Romana...
Poate pana la Victoriei.
Nu descoperise Bombomel galeriile nefolosite ale M2 ?... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

qsv

Quote from: alecu26 on April 03, 2016, 01:08:52 AM
Greșeala amplasării trecerilor de pieton lângă giratoriu e clasica și e grava. E o regula de baza dar nici un proiectant di  România nu se pare ca o știe.  Nici politia rutiera nici comisiile de circulație din primarii.
Regula e clar evidentiata in normativul AND 600-2015 - "6.2.11. Trecerile de pietoni vor fi amplasate la distanta de punctul de tangenta de iesire de pe calea  inelara, in  asa  fel  incat  intre  calea  inelara si  trecerea  de pietoni  sa  incapa  minimum  2 vehicule."

In urma cu 7-8 ani stateam destul de rau din punct de vedere al normativelor pentru giratii, fiecare autoritate iti cerea sa faci dupa ce normativ i se parea ca e mai potrivit....imi amintesc de "celebrul" normativ al landului Saxonia...

pasadia

Ce ai citat tu se refera la sensul de iesire. Dar exista vreo regula cu privire la trecerea de pietoni de pe srnsul de intrare al masinilor in sens?

Asta ca sa nu spun ca nu inteleg de ce folosesc in normativ termenul ambiguu de autovehicul. Ce lungime consideram ca are autovehiculul? A Smart-ului, a Golf-ului, a unui Transit, sau a unui tir? Nu era mai corect sa treaca 10 metri? Sau 15?

dr4qul4

#6124
ia uitati voi aici

In 500 m avem 3 giratorii (ma rog, avem cedeaza inainte de intrare) cu semafor inainte! Vorbim de 3 intersectii in nu foarte mari.
In astfel de cazuri, cu trafic pietonal ridicat, cea mai buna solutie este circulatia semaforizata. Exact cum avem la Arcul de triumf si Charles de Gaulle
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

qsv

^^
De regula trecerea se pune in aceeasi pozitie pe ambele sensuri, nu se decaleaza, pentru ca asta e si tendinta naturala a pietonului sa mearga pe drumul cel mai scurt. Decalarea zonelor de traversare se aplica in alte situatii, in cazul trecerilor de pietoni de tip "gat de pelican", cu insula mediana si gard.

In normativ e conditia de minim 2 vehicule (nici macar autovehicule :) ), aici mai intervine si judecata proiectantului care ar trebui sa dispuna trecerile in functie de caracteristicile traficului (trafic greu, trafic urban, etc) si in functie de posibilitatile de amplasare a trecerii. ( de asemenea tot in normativ, pe o pagina ulterioara, unde sunt date detalii despre amenajarea insulelor, e data o distanta minima de 6m -  care e mai mica decat 2 autovehicule)
Sunt de acord cu tine ca e inadmisibil sa fie lasat un spatiu mic, iar in cazul unui tir sa poata ramane cu partea din spate pe inelul median si sa blocheze intersectia...


stefan_viziru

Este o stire care arata ca, in esenta, ce se spune pe acest forum este adevarat in cea mai mare parte.
Intarzierile, poticnirile si hotia trebuie sa dispara.  Daca se continua ca in ultimii 10 ani, Romanie este condamnata la inapoiere
economica, din cauza lipsei infrastructurii potrivite! >:(

Sistemul trebuie reformat din temelii! Ce se intampla de 10 ani incoace nu este altceva decat tradarea Romaniei !!! 
A12 sau A6 pentru Romania pana in 2025!

__dir

Nu ar fi rau sa plece si Homor si a aduca pe cineva care nu are nimic de pierdut (posturi, beneficii).

GDPR

Homor si-a asumat ca in aprilie se reda circulatiei OS Lot 3. Hai, nu o fi aprilie, dar trebuie sa fie cel tarziu mai, pentru ca altfel va pleca si el.

clau

Doar ca incep lucrarile in Aprilie a zis nu ca da drumul la circulatie...

alecu26

Exact la acele 2 vehicule ma refeream. Dar normativul e ok. Spune MINIM 2 vehicule. Oare la toti proiectantii nu stiu sa citeasca? Se gasesc programele de proiectare a giratiilor gratis in format demo pe toate gardurile. Ma jucam cu asa ceva acu vreo 10-15, banuiesc ca lucrurile au mai evoluat.

Cu niste date simple obtinute in teren (fluxuri de trafic in toate directiile, plus pietoni cat de cat....) obtii rapid cam care e capacitatea de stocaj necesara. 2 autovehicule e ENORM de putin. Acel sens giratoriu se va bloca in mod constant.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cutter

Vreau să împărtășesc și cu forumul o mare bucurie pe care am avut-o astăzi. Ionuț, iartă-mă dacă postez pe Parcare și trebuia în altă parte :) Promit că e ultima dată.

Proiectul la care am lucrat în ultimii doi ani este astăzi descris în articole publicate în New York Times și The Atlantic:

http://www.nytimes.com/2016/04/05/technology/drones-marshaled-to-drop-lifesaving-supplies-over-rwandan-terrain.html
http://www.theatlantic.com/technology/archive/2016/04/a-drone-to-save-the-world/476592/

Este vorba de un sistem complet autonom de livrare de produse medicale de urgență cu avioane fără pilot de mici dimensiuni ('drone'). Prima aplicație practică va fi în această vară în Rwanda unde flota de 'drone' va transporta sînge pentru transfuzii și medicamente. Practic, atunci cînd este o nevoie sau o urgență policlinica locală comandă produsele necesare și într-o oră îi sunt livrate "din cer" de către sistemul dezvoltat de noi la Zipline.

Sper să aibă succes și fără mine și să salveze multe vieți!


cristi5

#6133
Impresionant proiect @cutter, atat din pdv social cat si tehnic!

Apropo de proiecte faine, poate una din noile reprezentante Tesla va fi in Romania? Au o reprezentanta la mall-ul de langa noi, au catarat masinile pana la etajul 1 si e interesant ca intri la ei in magazin ca intr-un boutique oarecare, vezi masini, si nu miroase a ulei si benzina :)



Stau oamenii la coada la Tesla 3 mai ceva ca cei care bagau bani la CEC sa-si ia Dacie :)


Ionut

Felicitari, Catalin!
Aici se poate discuta despre proiect, ai nimerit topicul. Sper sa se fi meritat totusi iesirea ta din proiect, cel putin momentan.