News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

TibiV

Nush de ce, dar cred ca numai numarul era de Passau...
Buletinul era probabil de Galati, Dolj sau Bucuresti... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#5941
Eu am luat permis in Romania prin 1997, nu am prea condus (vreo 5000 km in 5 ani sa zicem, inclusiv un drum Romania-Suedia, dar foarte putin in localitate), am plecat in Suedia si peste vreo 6 ani a trebuit sa iau permis acolo (Romania nu era in EU). Mi-amintesc ca in Romania la scoala, pe langa oras, facusem 1-2 depasiri pe DN, si ceva conducere de noapte. In Suedia am condus privat, a fost foarte greu ca imigrant sa gasesc pe cineva sa conduca cu mine, si omul, desi era sofer de autobuz si instruia pe alti soferi, a zis la un moment dat ca nu mai are ce sa ma invete, sa merg la o scoala de soferi ca el nu stie ce se cere la examen.

Ei bine, examenul e greu in sensul ca se face  la nivel de orientare. Se spune foarte rar "stanga" sau "dreapta" ci "du-ma la Solna". E treaba ta sa urmaresti indicatoarele si sa te inscrii cum trebuie pe benzi. Intr-o capitala, e greu si pentru un sofer experimentat... Deci se examineaza la un nivel inalt, se presupune ca stii deja sa schimbi viteze, sa tii banda, sa eviti alte masini, pietoni, sa conduci preventiv, sa respecti limita de viteza, etc. Daca cumva te obisnuiesti cu GPS inainte sa mergi la examen, cum a patit un prieten iubitor de gadgets, pici cu brio. Faptul ca condusesem inainte m-a ajutat mai mult la teorie,  ca stiam raspunsul la intrebari de genul "unde e pericolul" intr-o situatie de trafic data. Sotia mea a picat si ea odata practica in Suedia cu toate ca condusese zeci de mii de km in Germania. Eu am picat de doua ori: prima data am condus prea incet (obicei de examen din Romania) si a doua oara am "corectat": prea tare pe langa un "cedeaza trecerea".

Scoala de soferi din Suedia e foarte scumpa si agresiva. Interesul lor e sa conduci cat mai putin privat si cat mai mult cu ei. Te fac prost de cate ori au prilejul. Televiziunile au luat un sofer profesionist cu permis din Spania si l-au trimis sa sa faca pe incepatorul la scoli de soferi, cu o camera ascunsa. A fost un hit TV, l-au facut de cacao pe bietul profesionist, pe greseli minore sau deloc... Dar deprinderile proaste sau lipsa deprinderilor semnalate la scoala mi-au fost confirmate explicit de examinator. Cea mai importanta problema era "planificarea tarzie" a unei intersectii. Comenzile, asigurarea si semnalizarea imi ocupau toata atentia si nu mai apucam sa ma gandesc la nivelul urmator, in ce treapta de viteza sa intru in intersectie, pe ce banda sa ma inscriu, etc. Nu-mi formasem reflexul de a privi in departare pt planificare timpurie: de exemplu instructorul de la scoala mi-a reprosat pe o banda de iesire de pe autostrada ca nu m-am uitat pe podul care traversa autostrada sa vad daca urmeaza sa vina ceva din stanga, desi intersectia benzii mele cu cea care venea de pe pod era la 150m, si aveam banda de accelerare.

Examinarea e complet decuplata de scoala. Instructorul nu a vrut sa-mi dea nici o hartie ca am condus la ei, proprietarul scolii s-a induplecat, insa examinatorul nici nu a vrut sa se uite la ea. Poti sa dai examen oriunde gasesti un slot de timp... In comparatie  am facut scoala romaneasca la Cluj dar locuiam legal in Arad, si am dat examenul acolo.  S-a considerat  un mare noroc ca am luat permisul. Am dat examen pe o Dacie berlina de scoala pe care bineinteles ca n-o mai condusesem si care avea o bara fi=5 cm in loc de schimbator de viteze.  Probabil ca elevii scolii respective, care au dat examen in aceeasi tura, pe langa ca cunosteau masina si teava, unsesera politistul prin intermediul scolii.

Pe scurt, autoritatea drumurilor, care organizeaza examene, e foarte severa, practic trebuie sa stii "sa te descurci singur in oras", dar si pe autustrada. Cred ca e parte din "viziunea zero", telul lor de a avea zero morti pe an in trafic.  Ca sa ajungi la nivelul respectiv trebuie sa conduci mult cu o ruda sau prieten (pe raspunderea permisului lor), scoala te usuca de bani, dar te poate ajuta sa ajungi la nivelul cerut de examen. Tot ca parte a viziunii zero e si educatia de risc, despre care am mai vorbit (derapaje in conditii controlate, franare cu si fara ABS, impact, rasturnare, plus pregatire teoretica). Nu se da examen dar trebuie facuta.

Un exemplu: in Suedia nu ai voie sa semnalizezi fara ca in prealabil sa te asiguri in oglinda _si_ sa intorci capul peste umar ca sa te uiti in unghiul mort si (mai ales la viraj dreapta) ca sa verifici daca vine un biciclist. Daca semnalizezi sau iei virajul fara sa te asiguri atat in oglinda cat si peste umar, pici examenul. Pozitia masinii e considerata mai importanta decat semnalizarea: daca esti pe banda de dreapta si nu semnalizezi, nu e o tragedie. Nici daca e o singura banda si o iei la stanga, si marchezi intentia stand lipit de marginea din stanga a benzii. Rezultatul e ca multi uita sa semnalizeze, chiar si in sensuri giratorii...

Ca o alta comparatie, mi se pare ca in Romania se depaseste foarte mult pe DN (conduc cam 1-2 saptamani in fiecare vara). Era justificat acum 20 de ani cand existau tractoare si Rabe care mai mult de 40 nu puteau. Dar acum parcul de vehicule s-a imbunatatit considerabil, s-ar putea merge in coloana cu 90 fara probleme. Nu stiu cum se poate examina asa ceva (adica se poate examina ca daca nu esti in stare sa mergi in siguranta cu 90 intre localitati nu iei examenul, dar nu si faptul ca bizonul se abtine de la depasiri la examen), dar se poate educa la scoala de soferi (sau in conducerea privata), se poate  face o campanie de promovare, etc.

TibiV

Tineti minte accidentul în lant din Slovenia discutat pe larg incepand cu pagina 377 a acestui topic ?...

Ei bine, se pare că fost provocat de niste români...

http://www.mediafax.ro/externe/doi-soferi-romani-inculpati-in-slovenia-in-urma-unui-accident-in-lant-soldat-cu-cel-mai-grav-bilant-din-istoria-tarii-15097766
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

danutzu_1069

#5943
Hai sa schimbam macazu'
In timp ce ai nostrii constructori au "aruncat" careva grinzi peste Mures, turcii au ridicat ultima sectiune de 9m din al 3lea pod peste Bosfor:




si au si sudat-o:


Pentru cei care nu stiu despre ce e vorba, Istanbul-ul va avea o a 3a autostrada de centura, care se intinde mult spre nord, si traverseaza Bosfor-ul, aproape de iesirea spre Marea Neagra, pe podul mentionat mai sus.
Podul, pe langa cele 3 benzi pe sens, vine la pachet cu cu cale ferata dubla.
Tot la capitolul constructii sa mai mentionez si faptul ca aceasta autostrada va trece pe langa noul aeroport Ataturk, care se construiese, pe partea europeana, aproape de Marea Neagra.

Pai sa nu te oftici cand citesti si vezi pozele astea?
(sursa: SSC: İSTANBUL | YSS: Third bridge and ring road | U/C )

Harry

^^ Turcii sunt la ani lumina in fata noastra....Dar ca o nota interesanta, printre utilajele folosite la ridicare acestui pod a fost si o macara gigant apartinanand Grup Servicii Petroliere Constanta.

===============
In alta ordine de idei:

azi au fost alte 3 accidente serioase si in sfarsit au iesit si militenii pe strazi. Rezultatul:
Quote
La trei zile de la accidentul cumplit din staţiunea Mamaia, zeci şoferi au fost prinşi de poliţişti riscându-şi propria viaţă dar şi pe a altora. 135 de kilometri la oră este viteza cu care a fost prins în această dimineaţă un bărbat din Năvodari, în staţiunea Mamaia. Aproape dublu faţă de cea permisă de lege.
'În zilele de 4 și 5 martie, polițiștii rutieri din cadrul IPJ Constanța au desfășurat acțiuni pe linia disciplinării conducatorilor auto în trafic. Ca urmare a acestei acțiuni, polițiștii au aplicat 241 de sancțiuni contravenționale în valoare de peste 77.000 de lei, constatând și două infracțiuni la regimul rutier', a declarat Alexandra Crețu, purtător de cuvânt al IPJ Constanța.

http://www.reporterntv.ro/stire/sofer-prins-cu-135-de-km-h-in-statiunea-mamaia-numarul-amenzilor-pentru-viteza-este-impresionant

danutzu_1069

Parca la celalalt pod a fost macaraua noastra. Ala de peste golful Izmit.

(auzi la ei, fac un pod, asortat cu o autostrada, peste ... un golf. Cica sa mai scurteze distanta.

Harry

App de poduri, nu stiu cati cunosc dar podurile A2 de la Cernavoda au....trotuare. Problema e ca idiotii le-au facut din metal subtire de cativa mm, defapt 2 fasii de metal cu nisip intre ele. Si evident din lipsa de mentenanta au ruginit au gauri in ele sunt un pericol serios.

TibiV

 :o
Unde anume mai exact ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry


florin74

#5949
Quote from: horatiu.cosma on March 04, 2016, 10:34:52 PM
@Florin, tot anul trecut a fost santier pe langa linia de tramvai. Si ce s-a rezolvat? De la Horia Demian si pana in Bucium, acea banda 1 reabilitata pe ambele sensuri e pe post de parcare. Dejaba le reabilitam, fiindca nu creste capacitatea. Eventual nu ne mai rupem masinile in canale, dar in rest, tot acolo e. Dar o noua ruta est-vest trebuie facuta neaparat. Pe POR am vazut ca is multi bani, de ce zici ca doar de 2 km ar fi?

Axa 4.1 Mobilitate urbana - alocare regiunea NV 161 mil euro. Sunt 6 municipii resedinta de judet, sa presupunem ca fiind mai mare, ii revine 25% - 40 mil euro in 7 ani. In care trebuie sa faci investitii pentru imbunatatirea transportului public urban (material rulant, extindere trasee tramvai, depouri, modernizare infrastructura rutiera deservita de transportul public etc) transport electric si nemotorizat - piste biciclisti, zone si trasee pietonale, alte masuri ( park and ride, perdele forestiere, management trafic).





mircea

Quote from: JohannDB on March 04, 2016, 08:03:36 PM
Dacă este să ne luăm după articol (din Ziare.com), la care n-am reușit a identifica "scribul", suma de numai 600 lei pentru 1km de DJ reparat, mă face să mă îndoiesc din...îndoituri, dar dacă este reală și reparația a fost pe bune (tehnic și calitativ), atunci ridică mari semne de întrebare la prețul reparațiilor prin licitații....
Acum, toți avem nume care mai decare...și la SDJ Iași, acest "Minciună" este cel care face plângerea, împotriva celor ce-au răbdat opt ani de "drum desfundat"....... Așa grăit-a "șăful" Minciună : "Am facut atunci o plangere si i-am rugat sa sisteze. Era jumatatea verii si noi inca nu atribuisem contractul de plombe", a spus Daniel Minciuna, seful Directiei Judetene de Administrare a Drumurilor si Podurilor Iasi (încheiat citatul).
  Și precum a spus și colegul alecu26,- lantul juridic e corect si democratic si legal...dar ar cam trebui sa se opreasca la judecator, așa ar fi normal și eventual să-l ia cineva la întrebări pe d-nul Minciună legat de o formă a abuzului în serviciu prin neîndeplinirea atribuțiunilor de serviciu în dauna intereselor persoanelor, care persoane rabdă de vreo opt ani (cum s-a afirmat mai  sus)...
În rest pagini  din "Kafka" și absurd . Și este vorba de un biet kilometru de DJ......

Oamenii au turnat beton (făcut în roabă) în gropi. Nu înțeleg de unde cerințele astea absurde cu tehnic și calitativ și mirarea ta legată de prețul reparațiilor. Au cumpărat saci de ciment de 600 de lei. 
Și mi se pare corect ca Minciună să depună plângere pentru că îl obligă legea! Că legea e absurdă, asta-i partea a doua.
Ciudat e că s-a ajuns în sala de judecată. Problema e la procuror. Ăla trebuie să decidă dacă deschide sau nu dosar la Judecătorie, în funcție de ce plângere are sub nas. Probabil că judecătorul va da amenzi penale de câteva sute de lei și va închide dosarul, dar procurorul respectiv rămâne un bou cu țâțe!


alecu26

Quote from: Io on March 06, 2016, 08:30:59 AM
Harry, multumesc pentru corectie.
Ma mir foarte sa vad ca acel viraj constituie o problema in 2015 pe drum uscat si mult latit pe fiecare banda, cu vizibilitate buna, zau! Totusi, daca se intimpla atit de multe acolo n-au decit sa instaleze panouri avertizoare mari "Atentie, viraj deosebit de periculos. Reduceti viteza!" sau "X morti, Y raniti, Z accidente in virajul urmator!" asa cum sint pe V. Bogatii sau cum au fost pe urcarea din Selimbar catre Fantanita Haiducului. Multi reactioneaza la asa ceva si se mai linistesc naibii.

Dintotdeauna mi s-a parut ca se conduce prea tare si foarte agresiv cam pe tot drumul Constanta-Mangalia. Poate e doar impresia mea.

Acolo ar ajuta foarte foarte mult curatata vegetatia din interiorul curbei. Se vede pe imaginea din satelit, ca, copaci mari sunt doar la exterior. Deci ceva intentie si gandire exista, daor ca DRDP Constanta are probabil altceva de pazit. Si pusi niste parapeti mai seriosi pe mijloc, nu bidoane de plastic. Si daca limitarea la 50 nu functioneaza, bagate benzi rezonatoare mai seriose.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

Quote from: mircea on March 07, 2016, 09:56:58 AM

Oamenii au turnat beton (făcut în roabă) în gropi. Nu înțeleg de unde cerințele astea absurde cu tehnic și calitativ și mirarea ta legată de prețul reparațiilor. Au cumpărat saci de ciment de 600 de lei. 
Și mi se pare corect ca Minciună să depună plângere pentru că îl obligă legea! Că legea e absurdă, asta-i partea a doua.
Ciudat e că s-a ajuns în sala de judecată. Problema e la procuror. Ăla trebuie să decidă dacă deschide sau nu dosar la Judecătorie, în funcție de ce plângere are sub nas. Probabil că judecătorul va da amenzi penale de câteva sute de lei și va închide dosarul, dar procurorul respectiv rămâne un bou cu țâțe!

Exact asta vroiam sa subliniez si eu. cat de multe se pot face cu resurse putine. Si intradevar....faptul ca procurorul nu a pus NUP, pe acel dosar, arata si mai multe despre cum gândesc unii. Acel procuror nu e departe de politia rutiera care sta in boscheti. Teoretic procurorii sunt si ei magistrati, au terminat un institut, au o calificare si o pregatire. Ma gândesc cum o fi scris motivarea trimiterii in judecata. O fi mers pe lucrari neautorizate pe domeniul public?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).