News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: iuli on February 15, 2016, 09:42:02 AM
Deci? I-a luat si pe ei prin surprindere iarna? Cum e cu drumurile la negru in alte tari???

Ar mai fi de remarcat utilitatea spațiului liber dintre sensuri.
Dacă ar fi fost ca la noi, cu sensurile lipite şi separate doar cu parapeţi, mi-e teamă că acele camioane ar fi măturat parapeţii fără probleme şi ar fi ajuns pe contrasens fără probleme...
Nu vreau să mă gândesc ce casualties ar fi fost atunci...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Acolo mai incape o autostrada intre sensuri. Evident ca e utila acea zona, dar nu cred ca la noi are sanse de a fi implementata. In ultimii 5 ani, cate accidente au avut loc pe autostrazile noastre, in care un sofer sa treaca de pe un sens pe altul si sa ucida persoane de pe contrasens? Nu am auzit de asa ceva, ar fi fost ceva prea mediatizat. A ajuns pe contrasens TIR-ul cu cereale pe A2, am fost si eu acolo, dar nu au fost victime. A mai ajuns pe contrasens un camion pe Gilau-Turda, tot fara victime. Cred ca sunt suficient de sigure solutiile actuale. Dar sa fie inlocuiti parapetii distrusi, altfel o sa avem si astfel de tragedii.

Europiu

@TibiV: Nu stiu cat e de util spatiul dintre sensuri. Am mai spus-o odata: asa cum e facut la ei, fara parapeti, noaptea e nasol de tot cu traficul din sens opus.
Inclin sa cred ca tocmai lipsa parapetilor spre interior a dus la formarea acelui depozit de masini pe median. Altfel, ar fi ramas pe drum, cu aceleasi efecte, evident.

^^^ Fraza finala din articol m-a dat gata: "o mare lectie pentru natiunile care intretin oneros someri ce ar putea raporta statului"...  :)
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

c_alecs

Quote from: iuli on February 15, 2016, 09:42:02 AM
Deci? I-a luat si pe ei prin surprindere iarna? Cum e cu drumurile la negru in alte tari???

E clar. La noi se face tot ce se poate in domeniul deszapezirii. Multumim pentru argument! :thumbsup:

alecu26

Quote from: horatiu.cosma on February 04, 2016, 01:50:48 PM
http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-20772472-pregateste-ministerul-transporturilor-constructorilor-sistem-care-inregistram-blocam-utilajele-specialistii-contractati-nu-mai-fie-folositi-ofertele-din-alte-licitatii.htm

In teorie, pare ok. Dar ma intreb si eu, daca sunt 3 licitatii ce se desfasoare in acelasi timp(si pentru deszapezire e foarte probabil), atunci cum va reusi CNADNR sa isi dea seama ca nu exista specialisti si utilaje inscrise la mai mult de o licitatie, daca blocarea lor se face doar dupa semnarea contractelor?

Asta e veche si in mai toate licitatiile din ultimii zece ani. Hartiile se fac foarte usor. Nu stiu ce vrea sa schimbe acum. Nu acolo sunt problemele. Nu ar mai trebui dat voi sa se participe cu atatiea subcontractori, cu atatia terti sustinatori, etc, etc. Ori ai experienta ori nu ai. Sau daca vrei sa ai, ea acea firma partenera in asociere. Este greu sa incasam o garantie de la Impregilo. Dapoi daca era vorba de cine stie ce tert sustinator pe experienta similara? Ne-a ferit dumnezeu de echipa de fotbal de pe Sebes TUrda, dar nici cu astia nu e mai bine.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

AdrianB1

#5720
Quote from: Europiu on February 15, 2016, 11:56:28 AM
@TibiV: Nu stiu cat e de util spatiul dintre sensuri. Am mai spus-o odata: asa cum e facut la ei, fara parapeti, noaptea e nasol de tot cu traficul din sens opus.
Inclin sa cred ca tocmai lipsa parapetilor spre interior a dus la formarea acelui depozit de masini pe median. Altfel, ar fi ramas pe drum, cu aceleasi efecte, evident.

^^^ Fraza finala din articol m-a dat gata: "o mare lectie pentru natiunile care intretin oneros someri ce ar putea raporta statului"...  :)
Nu mi s-a parut deloc nasol cu traficul din sensul opus si am umblat un pic noaptea pe acolo; daca observi, distanta intre sensuri e mai mare de 25 de metri, ajunge pe alocuri pana la 50 de metri, nici macar o faza lunga nu te incurca pentru ca bate mult in lateral.

In caz de accident e mai bine sa nu ai parapeti, ai loc unde sa scoti masinile si pe unde sa vina masinile de interventie. De asemenea nu mai ai parapeti de reparat sau inlocuit, iesi per total mai ieftin. Si nu in ultimul rand o gramada de cazuri in care o masina ar fi intrat intr-un parapet se lasa cu consecinte mult mai usoare, doar o iesire pe camp la acelasi nivel, in multe cazuri nici nu ai de facut reparatii la masina.

PS. Pentru cine mai tine minte bucata de A1 pe la km 80, fara parapeti pe mijloc: pe o asemenea autostrada fara parapeti laterali poti sa aterizezi cu un avion, mai ales in caz de razboi cu un avion de vanatoare. Suedia chiar avea in doctrina militara utilizarea anumitor segmente de sosea ca piste de decolare pentru Saab-uri. Noi avem o gramada de parapeti, pana si aterizarea unui ULM sau a unui Cessna e un risc.

Europiu

^ Depinde pe unde ai umblat. Latimea medianului nu e standardizata. Uita-te, daca ai chef si timp, pe I-urile din WY, CO, NM - uneori medianul nu are mai mult de cinci metri.

Nu exista nici macar cerinta (standardul) de a fi la nivel.

Motiv pentru care imi permit sa nu fiu de acord nici cu partea legata de "consecinte mai usoare" la iesirea de pe drum. Nici pentru cel care iese, nici pentru cei din sensul opus. In plus, eu zic ca, intr-un pile-up, situatia devine mult mai putin periculoasa pentru cei din capul coloanei, in cazul "cu parapeti laterali ". Doar o parere...
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

TibiV

Quote from: AdrianB1 on February 15, 2016, 11:57:08 PM
Pentru cine mai tine minte bucata de A1 pe la km 80, fara parapeti pe mijloc: pe o asemenea autostrada fara parapeti laterali poti sa aterizezi cu un avion, mai ales in caz de razboi cu un avion de vanatoare. Suedia chiar avea in doctrina militara utilizarea anumitor segmente de sosea ca piste de decolare pentru Saab-uri.

Acum îmi dau seama cât de bătrân sunt faţă de voi...
Secţiunea respectivă din A1 aşa a fost proiectată, nu a fost mare secret nici la vremea respectivă (şi nu a fost o gândire revoluţionară, la sfârșitul WWII cam 5% din autostrăzile Germaniei erau piste aviatice...)

Până prin '93 a fost singura porțiune de autostradă perfect dreaptă, pe 2 km, fără parapeţi. Oare de ce ? Mama nu se supără !... :)

Între timp am descoperit că avem mai mulţi km de aerodroame militare (majoritatea inutile...) decât km de autostradă, aşa că s-a redat Rutierului ce este al Rutierului.... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

danutzu_1069

Bine punctat @TibiV !

qsv

Salutare,

Legat de zona mediana, am sa va prezint cateva informatii dintr-un articol din revista constructiilor, scris de inginerul Stefan Cios in care se analiza modul in care s-ar putea construi autostrazi mai ieftine. Articolul e disponibil aici :

https://issuu.com/revistaconstructiilor/docs/rc_nr_113_aprilie_2015 si aici:
http://www.revistaconstructiilor.eu/index.php/2015/04/10/se-pot-construi-autostrazi-mai-ieftine-ii/

"Banda mediana
In conformitate cu PD162, banda mediana se realizeaza cu latime de 3 m (2,5 m la zona de munte) si include:
o structura rutiera care asigura impermeabilitatea suprafetei si care este alcatuita dintr-un strat asfaltic de uzura (4 cm) asternut pe un strat din agregate stabilizate (15 cm) si o fundatie din material granular (15 – 20 cm);
doua randuri de parapete me­talic tip glisiera la marginile benzii mediane sau un rand de parapete cu fata dubla pe mijlocul benzii mediane;
un rand de panouri antiorbire, amplasat pe unul dintre sirurile de parapete;
un sistem de canalizare a apei in curbe, cu guri de scurgere si evacuare laterala prin conducta pe sub calea din interiorul curbei.
Conform HDM este indicat ca banda mediana sa fie cat mai lata. Exprimarea, in textul normei, este: ,,In general banda mediana trebuie sa fie atat de lata cat este posibil. Cu cat este mai lata banda mediana se reduce frecventa accidentelor grave, se permite adaugarea de noi benzi in viitor si se diminueaza problemele de orbire din cauza luminii vehicu­lelor care circula din sens opus".
HDM accentueaza asupra conceptului de ,,zona libera", care este suprafata cuprinsa intre marginea partii carosabile si primul obstacol ce reprezinta un risc pentru utilizatori. In cazul in care ,,zona libera" este configurata corespunzator, din punct de vedere al inclinarii terenului, adica avand latime suficienta si inclinare redusa, se pot elimina diversele echipamente de protectie din banda mediana.
In figura 2 sunt pre­zentate sectiuni tip pentru amenajarea benzii mediane.
Se observa ca:
daca se poate asigura o distanta de cca. 20 m sau mai mare intre marginile partii carosabile ale celor doua cai si talu­zuri descendente cu inclinare 1:6 sau mai mica spre centrul benzii mediane, nu este necesar niciun dispozitiv de protectie. Eventual, in functie de situatia locala, se amenajeaza un dren la mijlocul benzii mediane, in punctul de cota minima;
daca este asigurata ,,zona libera" dinspre ambele cai, eventualele obsta­cole (pomi, stanci etc.) pot ramane in teren in intervalul dintre cele doua zone libere si nu se pre­vede niciun dispozitiv de protectie;
se prevad parapete la marginea platformei, atunci cand inclinarea taluzului catre centrul benzii mediane depaseste anumite limite;
daca latimea benzii mediane este de 11 m sau mai mica sunt necesare parapete pentru separarea sensurilor.
Regulile de amenajare a benzii mediane, conform HDM, se pot sintetiza astfel:
pe masura ce creste latimea libera a benzii mediane, pana la valori de cca. 20 m, creste gradul de siguranta a traficului;
la latimi de peste 20 m gradul de siguranta este corespunzator si de aceea, acolo unde este posibila ocuparea terenului necesar, este de dorit ca banda mediana libera sa aiba o latime de minimum 20 m;
se pot adopta si latimi mai mari, in situatii in care se urmareste, in viitor, adaugarea unor benzi suplimentare, aceasta urmand a se face prin reducerea latimii benzii mediane;
latimea minima a benzii mediane este de 11m pentru autostrazile interurbane si de 3 m pentru autostrazi in zone de munte si urbane;
pentru latimi mai mici de 11 m este necesara introducerea de parapet separator.
Graficul din figura 3 prezinta nece­sitatea amplasarii unui dispozitiv separator in banda mediana, in functie de intensitatea traficului si de latimea acesteia.
Se observa ca:
indiferent de nivelul traficului, daca latimea benzii mediane este de min. 22 m (72 feet), nu este necesar dispozitiv separator (bariera);
pentru o banda mediana cu latime intre 15 m – 22 m, introduce­rea unei bariere este optionala si se hotaraste de catre proiectant;
pentru o banda mediana cu latime <15 m este necesara bariera atunci cand traficul depaseste MZA > 20.000 vehicule.
Propunem ca, pe toate sectoa­rele unde este posibil, sa se pro­iecteze benzi mediane cu latime de minimum 20 m. Pentru situatii in care, din anumite cauze, nu este posibila amenajarea unei benzi mediane decat cu latime variind intre 11 m – 15 m iar traficul MZA are valori <20.000 vehicule, propunem ca banda mediana sa fie libera, fara bariera. Aceasta se va putea monta ulterior, daca MZA va depasi limita de 20.000 vehicule.
Atunci cand banda mediana se poate amenaja numai cu latime sub 11 m, va fi necesara bariera.
Foto 4 prezinta o banda mediana lata.
In tabelul 4 prezentam o estimare a costului benzii mediane in variantele PD162 (3 m latime) si HDM (20 m latime).
Diferenta este de 109 euro/m, adica 109.000 euro/km, care repre­zinta o economie la banda mediana de cca. 63%."

danutzu_1069

Si pasajele care traverseaza autostrada cu cat se scumpesc?
Si bine inteles, apare un risc: pilon(i) de sustinere pe zona mediana

qsv

^
danutzu_1069 - desigur ca se vor scumpi, dar trebuie facuta o analiza amanuntita, nu putem noi asa doar pe baza de "feeling" sa stabilim cum e mai bine.
Ar trebui o analiza complexa cu luarea in calcul a numarului pasajelor (si costul suplimentar pentru realizarea lor in noile solutii - lungimi suplimentare probabil, in opozitie cu economiile facute din renuntarea la parapete si totodata "costul" vietilor umane salvate. In ceea ce priveste pilonii, m-am uitat intr-un caz https://www.google.ro/maps/@46.8959416,-102.7895598,3a,75y,286.72h,76.02t/data=!3m6!1e1!3m4!1sLoP7yKUSPiixlOxk3lbdvg!2e0!7i13312!8i6656 si am vazut doar o protectie suplimentara in zona pasajului cu parapete metalice urmate de unele grele din beton.

Oricum in cazul nostru normativul e clar, si  nu se pot realiza lucrurile altfel decat prevede acesta....pana la schimbarea lui.

danutzu_1069

Si inca ceva: costul suplimentar cu exproprierile.

cezar-mario2012

 Spațiul median este făcut așa și pentru o eventuala bandă în plus. Nu toate autostrăzile lor sunt asa, sunt destule cu parapeti. La noi nu este posibil așa ceva, au dat uni lanțurile de pe A3 ca să întoarcă, dar așa...

Europiu

Quote from: danutzu_1069 on February 16, 2016, 09:49:49 AM
Si inca ceva: costul suplimentar cu exproprierile.

Nu numai asta (desi e foarte adevarat!) dar cred ca nu putem compara SUA cu Europa in ce priveste "spatiul disponibil".
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).