News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

TibiV

Horatiu, la voi cum e vremea?
Nu de alta, da cică de mâine vă vine UMB-ul la lucru...
Sper că firma de care scrie TNR nu a băgat plugurile şi pe la Gilău !... :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Europiu

Quote from: TibiV on January 17, 2016, 03:49:28 AM
Quote myself...:

"nivelul nu doar al tehnologiei actuale, dar si al celei previzibile în următorii 20 de ani."

Despre asta vorbim...
Cei care sunt de generaţia mea îşi mai aduc aminte probabil aminte despre " lovitura" mediatică a rezolvării "fuziunii la rece" undeva la începutul anilor '90 (sau sfârșitul anilor '80 ?... )

Oricum subiectul a murit în faşă , pentru ca era un fake...

Imi cer scuze ca insist, dar e greu sa spui ce e "previzibil". Uita-te la aceasta diagrama. E adevarat, sunt multe paliere intinse pe zeci de ani, dar si salturi spectaculoase in zona "emerging technologies". La asta ma refeream.

Sigur ca istoria cercetarii consemneaza multe rateuri, dar eu incercam doar sa insuflu un pic de optimism. La aparitia lor, in anii '50, nimeni nu le prevedea un viitor celulelor fotovoltaice. La urma urmei, s-ar putea sa aveti dreptate la capitolul aviatie; necesarul de energie/unitate de timp e mult prea mare. Dar eu zic ca, daca ajungem la stadiul in care singurii combustibili fosili pe care ii folosim sunt in aviatie, tot am realizat ceva.

Dar problema poate fi vazuta si sub aspect pesimist-filozofic: marimea fizica producatoare de dureri de cap este nu atat energia cat entropia. In toate aplicatiile tehnologice, noi incercam sa tinem lucrurile sub control, adica sa reducem entropia, ceea ce este impotriva echilibrului natural. Ca un exemplu, explozia unei bombe atomice are o eficienta energetica mult mai mare decat un reactor nuclear, desi vorbim de acelasi proces fizic. Nu ma refer la output-ul absolut, ci la raportul in/out.

Mai sunt si alte directii de urmat. De ce, la o adica, nu s-ar suprima (sau reduce la strictul necesar) calatoriile de afaceri in favoarea meeting-urilor on-line?

@frunzaverde: am uitat sa mai pomenesc un aspect: 'sun-light concentrators' pot sa-ti mareasca input-ul energetic pe aceeasi suprafata. Evident ca e o complicatie tehnologica in plus :), dar, presupun, fezabila pentru statii "fixe".

OK. Cred ca v-am plictisit destul. O duminica buna va doresc, stay warm and safe!
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

ciprebbe

Vine degeaba UMB ul. Ar putea amână cu o săptămână.  Am trecut la ora 14 prin Gilau și viscoleste -6 în termometre
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

horatiu.cosma

Drumurile de acces sunt inghetate, deci daca senilatele curata putin, se poate ajunge lejer pe lot. Intrebarea e daca se poate sau nu lucra la suprabetonare la temperatura asta. Din cate am inteles de la cineva care a lucrat la centura de diamant a Clujului, s-ar putea la -6 grade, dar stiti voi mai bine. Daca nu, atunci vin dejaba.

yetiman

Decat sa faca traba de mantuiala, mai bine asteptam cateva saptamani sa vina vreme mai buna.
Ar fi pacat sa ne trezim ca trebuie distrus si refacut ce s-ar face acum.

Si sa ne gandim putin si la oamenii care ar lucra acolo, pe frig si ninsoare. Nici productivitate nu ar avea mai deloc.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

horatiu.cosma

#5525
Pai da. Oricum, pana nu o sa poata intra in padure, nu prea mai au foarte multe de facut. La cat de frumos au lucrat pana acum, ar fi pacat sa inceapa sa faca rabat de calitate.

bridge

Quote from: yetiman on January 17, 2016, 04:57:57 PM


Si sa ne gandim putin si la oamenii care ar lucra acolo, pe frig si ninsoare. Nici productivitate nu ar avea mai deloc.


Cred ca nici bani nu primesc daca stau acasa.

adiarc

pot lucra la suprabetonare, "in cort" la căldurica,dar nu stiu daca se merita d.p.d.dv al costurilor....

degeaba accelerează daca nu avem viaduct peste Someș sau autorizație pt.defrișare
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

bridge

#5528
Quote from: horatiu.cosma on January 14, 2016, 09:30:47 AM
http://www.petreanu.ro/therme/

Azi se deschide "Therme Bucureşti". Daca merge cineva in viitorul apropiat, please share, mi se pare foarte tare, dar sunt curios si de o parere obiectiva :).


un fleac:))
http://www.profit.ro/stiri/economie/aproape-un-sfert-din-proiectul-initial-al-therme-a-fost-finantat-de-contribuabili-prin-ajutor-de-stat-14477893

ciprebbe

Update ora 20 Gilau:
UMB-istii lipsesc din peisaj. Hotelul închiriat de ei e pustiu. Nici un bec nici o mișcare la fel și în organizarea de șantier.  Cred ca e alegerea corecta.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alexV

ce or construi, oameni de zapada?

colinb73

#5531
E o informatie pe gandul.info cam ceea ce s-a hotarat la MT: http://www.gandul.info/stiri/marea-imparteala-a-anului-electoral-2016-planul-de-cheltuieli-scris-de-ministrii-guvernului-ciolos-14967603

- 120,4 milioane euro (542 milioane lei) pentru lucrări cale ferată Sighişoara-Simeria.
- 102,2 milioane euro (460 milioane lei) pentru lucrările la autostrada Timişoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Sebeş-Turda, Câmpia Turzii-Ogra-Târgu Mureş (costă în total 1,44 miliarde euro).
- 77,3 milioane euro (348 milioane lei) pentru implemetarea modernizării căii ferate Radna-Gurasada-Simeria (costă în total 897 milioane euro) şi Braşov-Sighişoara (costă în total 887 milioane euro).
- 47 milioane euro (211,6 milioane lei) pentru finalizarea magistralei 4 metrou.
- 45 milioane euro (202 milioane lei) pentru lucrările la magistrala 5 metrou.
- 40,5 milioane euro (182,8 milioane lei) pentru DTE la coridorul IX de transport rutier: Ploieşti-Buzău, Buzău-Focşani, Focşani-Bacău, Bacău-Paşcani (costă în total 1,575 miliarde euro).
- 37,8 milioane euro (170 milioane lei) pentru creşterea capacităţii de transport cu metroul.
- 34,4 milioane euro (155 milioane lei) pentru Elaborare Documentaţie Tehnică de Execuţie (DTE) pentru proiectul autostrăzii Braşov-Comarnic (costă în total 1,237 miliarde euro).
- 34,2 milioane euro (154 milioane lei) pentru DTE la autostrada Craiova-Caransebeş (costă în total 1,14 miliarde euro).
- 33,9 milioane euro (152,5 milioane lei) pentru DTE la autostrada Târgu Mureş – Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni (costă în total 1,4 miliarde euro).
- 31,1 milioane euro (140 milioane lei) pentru DTE la autostrada Bucureşti-Craiova (costă în total 1,036 miliarde euro).
- 18,6 milioane euro (83,9 milioane lei) pentru elaborare DTE la proiectul autostrăzii Nădăşelu-Suplacu de Barcău (costă în total 115 milioane euro).
- 17,77 milioane euro (80 milioane lei) pentru DTE la calea ferată Cluj-Episcopia Bihor (costă în total 196 milioane euro).
- 12,5 milioane euro (56,4 milioane lei) pentru DTE la autostrada Braşov-Predeal (costă în total 518 milioane euro).
- 11,2 milioane euro (50,6 milioane lei) pentru demararea implementării proiectului autostrăzii Suplacu de Barcău-Borş (costă în total 92 milioane euro).
- Demarare Implemetarea proiectului autostrăzii Sibiu-Piteşti (costă în total 2,075 miliarde euro).
- Selecţia executantului pentru Centura Bucureşti Sud.
- Reorganizare instituţională la CNADNR, Metrorex, CFR şi Portul Constanţa.
- Încheierea de contracte de performanţă pentru CNADNR şi CFR.
- Creşterea numărului de zile de navigaţie pe Dunăre, prin îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie şi a adâncimilor de navigaţie în punctele critice.

Din pacate nu e completa, are cineva o sursa mai buna ?

ultrasbz

65.3 mil euro pentru DTE autostrada Caransebes-Craiova si Craiova-București?

Parca era vorba ca ne tinem de masterplan. Sau poate astia erau bani in plus si trebuiau cheltuiti pe ceva...

TibiV

Quote from: TibiV on January 15, 2016, 04:02:08 PM
Abia postat pe site-ul guvernului aici: http://gov.ro/fisiere/programe_fisiere/MT_Plan_strategic.pdf
(Sunt planuri pentru fiecare minister, dar am pus doar ce ne intereseaza pe noi).



Este vorba de poziţia K-12.
Şi este pe Calea Ferată (de la K-09 la K-13).
Aveţi surse mult mai bune aici pe forum decât ce înţeleg unii ziariști.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe