News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

marisRO

La multi ani si drumuri bune!

stangabriel

La multi ani! Va rugam nu :drunk: si  :vroomvroom: ca e posibil sa  :madwife: si  :police:  .   :bye: 2015  hy 2016  :excited: :thumbsup:

jalemare

Ministerul Fondurilor Europene a realizat un procent de 74,31% al plăților către beneficiarii celor 7 programe operationale 2007-2013. Așa cum era de așteptat, POS-T rămâne repetentul de serviciu. Nu pot să nu mă gandesc la sutele de vieți pe care le-ar fi salvat cei 40% lipsa...
Astfel, pe Programul Operațional Regional procentul este de 73,67%, pe Programul Operațional Sectorial Mediu — 70,83%, Programul Operațional Sectorial Transport — 61,15%, Programul Operațional Sectorial Creșterea Competitivității Economice — 85,91%, Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane — 86,66%, Programul Operațional Dezvoltarea Capacității Administrative — 84,95% și pe Programul Operațional Asistență Tehnică — 73,42%.
Cifrele sunt preluate din comunicatul MFE.
La mulți ani, oameni buni!
Să fiți sănătoși!

Raducu Popa

La multi ani tuturor si la cati mai multi km de autostrada!

grig73

#5419
La putini ani de asteptat autostrazi!Multumiri tuturor ce ne-au informat si care ne-au educat pasiunea de infrastructura!

rocklee

la multi km de autostrada ... :dunce: :cheers: :vroomvroom:

danutzu_1069

Iaca prima postare pe 2016!
Si nu poate fi decat, La Multi Ani colegilor de forum
si
La Multi Km de autostrazi colegilor de drum!

marius_ar


Morosanu

La multi ani tuturor!!!!!! :cheers:
Politica distruge tot ce atinge.

AFC

La multi ani voua si familiilor voastre! La 2016 km de autostrada cat mai repede!
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

jalemare

Neluțu cred că-i Narcis  :lol:
La mulți ani!
http://cronicipebune.ro/11310-2/


mirceaVRo

La  multi ani si drumuri bune ! :D

cristi5

#5427
In primul rand, la multi ani!

Despre derapaj si conducere pe timp de iarna problema cred ca tocmai asta e, ca intre pilot de raliu si zero nu exista nimic in domeniul educatiei de risc in Romania afara de intelepciunea populara cu "frana de motor" si "iarna lasa masina sa mearga cum vrea ea". Nu putem fi toti educati de super-stars, si inainte sa alergam ca la raliu trebuie sa invatam sa mergem pe jos... Nu avem suficienti piloti de raliuri (avem multi care s-ar vedea) ca sa invatam manevre sofisticate si riscante ca iesirea din viraj/derapaj prin acceleratie. Contravirajul e si el destul de neintuitiv si necesita exercitiu (dar e prezent in cartea de soferie din Suedia, ca al doilea sfat, dupa ambreiaj). In schimb e destul de simplu sa inveti pe cineva sa calce ambreiajul in caz de urgenta. E mult mai bine sa apesi disperat pe ambreiaj decat sa tragi disperat de volan! Daca decupleaza din timp, nici nu-i nevoie de cine stie ce contraviraj (la supravirare). Odata ce soferul simte ca are din nou aderenta, masina nu mai fuge lateral ci se indreapta (prea mult) spre interiorul curbei, soferul poate  indrepta masina pe directia drumului (adica descopera singur contravirajul).

Al treilea sfat important din cartea de soferi suedeza e sa exersezi oridecate ori ai ocazia, asa cum zice si @stangabriel. Din punctul asta de vedere am fost un elev silitor :) Nici eu n-am crezut treaba cu ambreiajul asa ca am facut urmatorul exercitiu, cu tractiune pe fata: intr-o parcare (goala!) alunecoasa intorci brusc volanul la 40kmh. Din cauza manevrei bruste, masina continua pe directia initiala (subvirare). Apoi calci ambreiajul, rotile din fata castiga aderenta si masina vireaza! Se poate apoi experimenta cu decuplare treptata sau decuplare brusca...

Quote from: MNU on December 31, 2015, 05:41:55 PM
In cazul unei frane de motor, in TOATE CAZURILE se iese din situatia periculoasa prin recastigarea controlului si oprirea in siguranta.

PS: spune undeva Titi Aur ca primul lucru ce trebuie sa-l face e sa calci ambreiajul?

Vorbim de diferite aplicatii ale unui principiu: aderenta e cu atat mai slaba cu cat se transmite la roti mai multa putere sau mai multa frana

Daca prin "frana de motor" intelegi ca lasi motorul neaccelerat, e un inceput bun pt ca transmiti mai putina putere la roti.   Dar nu cred ca e vorba de "toate cazurile". De ex daca soferul vireaza  prea mult iarna pt viteza pe care o are nu-l mai scoate din derapaj (cu pierderea aderentei pe toate rotile!) nici frana de motor, nici  nici ambreiajul, nici metodele lui Titi Aur, nici 4x4, nici ESP, nici divinitatea...

Daca te referi la cuplare in treapta de viteza inferioara, din cauza franei de motor rotile de tractiune pot sa-si piarda aderenta! Am fost siderat cand am derapat asa cu un Volvo 240 (tractiune spate, volanul probabil nu era chiar la centru, am dat 1a, apoi cuplat prea brusc => a fugit spatele). Se poate intampla si la tractiune pe fata (rotile fata pierd aderenta din cauza franei de motor => subvirare)

Cred ca exista _multe_ solutii pt iesirea din derapaj, dar cele mai multe dintre ele nu sunt usor de stapanit. Asa cum pilotii de raliu obtin derapajul (supravirare) pierzand intentionat aderenta pe spate in multe feluri (frana brusca ce face sa se ridice spatele, frana de mana, acceleratie brusca), exista multe cai de a iesi teafar din curba. Masele largi populare trebuie sa le invete pe cele mai simple.  Reducerea (sau intreruperea) acceleratiei e o ruda mai saraca a ambreiajului (reduce puterea transmisa rotii, imbunatatindu-le aderenta) care poate fi suficienta. Daca nu are efect, se poate calca ambreiajul cat e nevoie.

Din aceste multe posibilitati, pilotul probabil are interesul sa predea chestii avansate si spectaculoase, pe care le stapaneste si-n somn... La raliuri se foloeste ambreiajul mai mult la plecarea de pe loc, in rest piciorul stang se folosete pt frana... Masina decupleaza si cupleaza automat la schimbarea vitezelor, puntea spate se decupleaza (prin diferite mijloace, de ex diferential dinamic) la viraj in ac de par cu frana de mana (sa nu moara motorul din cauza blocarii rotilor spate).

Accelerarea pt iesire din derapaj contrazice oarecum principiul aderentei. Dar ca sa mearga cred ca trebuie sa _ai_ deja ceva aderenta, macar pe fata (nici mie nu-mi pare posibil cu tractiune pe spate, n-am reusit niciodata). Rotile din fata trebuie sa fie pe directia de miscare a masinii, iar miscarea sa fie deja pe directia drumului (chiar daca masina e oblica pe drum) adica contravirajul trebuie sa fi fost deja executat cu succes. Si vine TIRul pe contrasens! Cati instructori pot sa predea asa ceva? E mult mai simplu sa spui "nu merge tare si in caz de ceva apasa ambreiajul, apoi contraviraj ca sa te redresezi". Sigur ca iesirea din viraj cu acceleratia va fi mult mai rapida, dar nu suntem la raliu...

Alte aplicatii interesante ale principiului aderentei:
- daca accelerezi prea tare iarna rotile pierd aderenta si patineaza. De aceea e potrivit se pleci cu a 2a de pe loc: dai mai putina putere rotii, ca sa pastreze mai multa aderenta.
- diferenta de aderenta intre punti poate provoca derapaj pt ca rotile care nu trag au aderenta mai buna decat cele cuplate, chiar si cand nu accelerezi! De aceea, la tractiune fata, masina tinde sa urmeze directia rotilor din spate, adica sa continue in directia initiala (subvirare), iar la tractiunea pe spate masina ia curba pt ca are aderenta pe fata, dar spatele tinde sa alunece pe directia initiala (supravirare). Solutii? 4x4 simetric sau... calci ambreiajul in curba :) Am vazut soferi batrani facand asta in Ro (probabil n-am inteles mare lucru atunci), mai recent s-a considerat probabil ca beneficiile aduse de frana de motor sunt mai mari...
- ABSul reduce automat frana ca sa recapete aderenta.
etc...

TibiV

Deci de fapt poliţiştii au dreptate: reduceţi viteza şi adaptaţi-o la condiţiile de drum...

Azi la TV-uri a fost o ştire cu unul care în noaptea de Revelion şi-a încolăcit merţanul pe un stâlp (pe care l-a îndoit rău...) în București, într-o curbă deloc periculoasă din Titan...
Din 5 pasageri, evident că a murit cel de pe locul mortului...
În București este uscat iască pe șosele...
Nu vreau să mă gândesc ce viteză avea ăla...

Deci până la lecţii de controlul derapajelor, hai să facem ceva cu controlul vitezei...
În video ăla rusesc postat de cineva acum vreo două zile, majoritatea nebunilor care făceau "spectacol" goneau ca turbaţii. Pe zăpadă...

PS

Cristi, mulțumesc că ai postat...
Muream de plictiseală !... :lol:

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Europiu

LA MULTI ANI voua si familiilor voastre! Sa fiti sanatosi si sa aveti drumuri bune.

O micuta contributie la tema '(don't) drink and drive': in Colorado (poate si in alte state, nu stiu) sunt firme de avocatura care te platesc sa nu conduci baut, clipuri ca
acestea fiind frecvente de Father's Day, 4 iulie, Thanksgiving sau Anul Nou. Ce ziceti, o implementam si la noi?  :)
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).