News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Ultima oară când am mers de la București spre Zalău, am luat-o pe A3, apoi Gilău și DN 1J spre DN 1F. Am prins Gilăul foarte aglomerat, s-a mers bară la bară până spre ieșirea dinspre Oradea (mulți pietoni și mașini care intră de pe drumurile laterale, plus că la insulițele nefinalizate autovehiculele mari trebuie să încetinească mult). Am făcut 50 de minute de la ieșirea de pe autostradă până la intrarea pe DN 1F. Cu Gilău - Nădășel s-ar transforma în 5 minute. Nu cred că găsim în țară un raport de câștig ca timp așa de bun (timp traseu actual/timp pe autostradă).

Bogdan_Cluj

Quote from: Neufunk on September 03, 2017, 09:34:52 PM
Care sa lege ce de ce? Adica, serios, stau si ma gandesc. Ok, deschizi bucata aia, si ce ai realizat? Cat de utilizata va fi? La ce se leaga?

Daca Suplacu - Bors era deschis atunci poate ca avea sens, insa asa..

Nu zic ca nu ar trebui deschisa, dar cred ca nu avem suficiente motive sa cerem un pod de la Armata doar pentru chestia asta, plus problemele evidente de realizare.

Tot ce vine din zona Nord-Vest a Romaniei si merge spre Sud (Alba Iulia, Sibiu, Tara Romaneasca) intra in Cluj prin Baciu pe un drum de 1 banda pe sens, printre case prin Baciu. Traverseaza un cartier blocat din Cluj, si merge dupa aceea pe drumul Cluj-Floresti, care am inteles ca este cel mai aglomerat segment de drum din tara (da, da, din tara), prin Floresti si Gilau bara la bara dupa care urca pe A3 la Gilau. Asa ca din cauza acestui pod lipsa se pierd aproximativ 30-40 minute + aglomeratie in 3 sate si in 1 Cartier al Clujului.

Datorita lipsei podului trebuie sa treci prin cele doua puncte rosii de pe harta din stanga (calitate F) de deasupra de A3 (verde), iar pe poza din dreapta prin cele doua intrari: Floresti -> rosu = 58660 si Baciu ->galben = 26762.

Daca nu esti din zona, poti sa citesti aici care sunt provocarile cu privire la traficul de tranzit din zona Cluj Napoca

Bineinteles ca treaba cu armata era o gluma.

Neufunk

Inteleg ca ar reduce timpul, si imi pare normal, insa trebuie sa ne gandim si la beneficiile aduse in raport cu banii cheltuiti.

Cat te costa sa adaptezi astfel incat sa poti intra pe podul de pontoane, cat te costa semnalizare in prealabil, cat te costa podul in sine, cat de sigura este treaba, care sunt avantajele aduse ca timp (pentru ca este logic ca la ponton se incetineste, poate chiar exista niste curbe destul de stranse la intrare si iesire, se creeaza ambuteiaje)..

Nu contest ce zici tu, dar totusi am o intrebare. DN1J ce are? De ce sa treci prin Cluj oras si doua comune limitrofe foarte aglomerate cand ai aceasta alternativa, si nu mai ai treaba decat cu Gilau in sine?

TibiV

#9183
Neufunk,

a fost doar o gluma asta cu pontoanele...

Nu exista pontoane atat de inalte incat sa poata fi folosite la trecerea unui canal artificial indiguit.
Adica sa fie folosit de automobile, nu de tancuri, TAB-uri si alte vehicule militare prin definitie "off-road"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Neufunk

Stiu, dar daca chiar ar fi nevoie de o solutie ar putea fi facuta.

Distrugi indiguirea fix cat iti trebuie, aduci armata sa-ti planteze pontoanele, aduci ceva excavatoare sa faci panta mai lina, eventual ceva balast pentru calea de rulare, niste parapeti de plastic pentru a directiona benzile catre pod si ala esti.

Insa nu prea merita efortul pentru situatia actuala. Daca era o autostrada completa care se oprea in acest punct, da, merita, dar altfel..

vladb

Imi permit sa iti raspund eu deoarece sunt un locuitor al celei mai aglomerate si mari comune din tara - Floresti. Pe de alta parte parintii si socrii sunt in Zalau. Asa ca DN1J nu are secrete fata de mine:
1. Repet ce au zis si antevorbitorii mei. Podul de pontoane era O GLUMA! :). Nu se pune sau s-a pus vreodata problema asta. Banuiesc ca iti dai seama  ca o astfel de solutie ar fi mai de ras chiar decat situatia curenta. Pe de alta parte, pontoanele nici nu ar avea "suportul" necesar. In acel loc Somesul e doar un firicel de apa + plus un canal de servitute al Hidroelectricii.

2. DN1J e de fapt...un DJ upgradat din considerente de asigurare a creditelor bugetare pentru intretinerea continua a sa datorita traficului preponderent greu ce il "chinuie". De altfel pe unele harti exista si indicativul de DJ - doar de cativa ani a fost preluat de CNADNR. Iar situatia din teren confirma intru totul: drum ingust, declivitati semnificative pentru un tir, serpentine, etc. Tocmai din cauza traficului greu + lipsa unei fundatii corespunzatoare, drumul e plin de capcane: sleauri, acostamente inexistente sau afuite, gropi, alunecari de teren pe suprafete mari, etc. Drumul nu a fost NICIODATA mai mult de galben. Doar ca eu am o vorba: "decat ambreiajul, mai bine o bucsa" (cu trimitere la traficul ingrozitor pe relatia Floresti - Cluj).

Deci concluzia e ca DN1J nu este si nu a reprezentat niciodata o alternativa viabila pentru ocolirea Clujului pe relatia SM - Turda. Daca vrei o comparatie: adauga serpentine si rampe/pante la pseudo-varianta TgM (Ungheni-Acatari) si ai acelasi film (trafic mai putin intr-adevar).

GDPR

In orice gluma e un sambure de adevar. ;) Ne place sau nu, dar stramosii se descurcau mai bine cand era vorba sa dea drumul la trafic, chiar pe solutii provizorii:



sursa imaginii

TibiV

Adrian,
multumesc !
Fabuloasa povestea....

Quote
Pentru fundatii s-au folosit peste 6500 mc de beton, iar pentru structura viaductului cca. 3900 mc de beton armat. Pentru realizarea boltei s-a folosit un cintru construit din 1200 mc de lemnarie. Constructia viaductului a durat 14 luni, lucrarile fiind terminate pe 12 iulie 1946. Proba s-a efectuat cu mai multe locomotive cu aburi din clasa 50. Inginerii prezenti la fata locului in timpul incercarilor nu au observat nici o anomalie, dupa cum nici nu s-a observat nici o modificare nici dupa cutremurul din 1977, când toate viaductele de pe linie au fost verificate.

Vai, ce seamana povestea viaductului Caracau cu Aciliu... :D
(Glumesc, desigur... Glumesc, dar nu rad... Nu rad deloc...)

Mai, cum naiba se puteau face repede si bine lucrari impresionante acum 70-100-120 de ani ?!?!...
Bine, recunosc, este o intrebare pur retorica, al carei raspuns il stiu...

Acum 70-100-120 de ani nu existau nici CNAIR/CNADNR, nici CFR Infra...  :|

Unde esti tu, Tepes Doamne....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

@DRDP Timisoara: Daca zic STRABAG, va pica vreo fisa? ;)

Dominik

Strabag au facut destul de multe lucrari in Banat...posibil sa castige ei lucrarile pt Centura Timisoarei sau a unui pod de pe centura Aradului ??
You're in Steelers Country

GDPR

#9190
^Pasaj peste CF Arad-București:

QuoteDECIZIE Nr. 2316/C4/2947
Data: 06.09.2017

NGC

^^^ Corect! O sa pun decizia in topicul corect, pentru ca e interesanta.

Apropo, contul "DRDP TM" de aici de pe forum chiar apartine DRDP Timisoara? :o

Neufunk

Se incurca STRABAG cu lucrari d-astea mici.

Ei la o magistrala de metrou, la podul peste Dunare, la PiSi / CoBra ar trebui sa fie.

bbk

In vara au lucrat la  reamenajarea locurilor de parcare de-a lungul DN 68 A în Faget

Inviato dal mio SM-N910F utilizzando Tapatalk

voicul

Acum fac piata Universitatii si ceva din Magheru.

Ideea este cand "o magistrala de metrou, la podul peste Dunare, la PiSi / CoBra" si cum nimic concret in viitorul apropiat mai faci si lucruri mici sa dai un salariu la angajati. (parerea mea)