News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

pasadia

Quote from: myid on July 04, 2017, 09:45:34 PM
agree, e o emisiune din 2016, in care datele si ideile prezentate nu mai sunt valabile.
Anyway, ineptia lui Costache si faptul ca DIGI da asa ceva pe post, alaturi de aiurelile lui Mihaita Goga, imi da serios de gandit ca DIGI merge intr-o directie buna.

Din 2016 zici? Si de ce nu il mentionezi si pe Baiazid? Caci sincer sa fiu cel mai dezamagitor in acel reportaj el a fost. De la Goga sau de la ziaristii Digi nu am pretentii, dar de la el, mai ales cand e prezentat ca reprezentat ASCORO (deh, si tu ai la logo acelasi lucru), as fi avut cateva pretentii in raport cu adevarul.

Nu stau acum sa caut minutul din inregistrare, tot ce iti pot spune ca Mihai, cu gura lui si avand in spate excavarile de la Aciliu a sustinut ca proiectul initial (SF-ul) prevedea tunel acolo si ca constructorul a insistat si obtinut solutia mai ieftina. Si nu iau apararea Imbreglio, dar stim prea bine ca lucrurile au stat altfel. Si cand timp nu identificam in mod corect cauzele (calitate proasta a PSF-ului/SF-ului, lipsa de planificare si urmarire a acesteia, lipsa de profesionalism in interiorul CNADNR, etc...) o sa tot dam interviuri alarmiste la televizor. Dar doar atat!

adiarc

Cetateanu turmentat : "Da...domnu..Tudose....hap( sughitz )...io cu cine votez? ...hap( sughitz )"

...adica in traducere libera,pe cand un cazier cu angajatii din institutiile statului care nu-si fac treaba,conform legii?...da..da..stiti d-voastra..de genul celor care au nevoie de luni de zile sa analizeze oferte..sau acei "cari" "prigatesc" "caitilii" acelea minunate de sarcini cu zeci de clarificari?,etc,etc .... :lol:...la gazeta cu ei.... :lol:    :lol:

http://www.capital.ro/tudose-sunt-o-multime-de-firme-care-au-nenorocit-proiecte.html

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

GDPR

#8867
Eu cred ca se referea la firmele care baga metilic in etilic.  :D

cristi5

Cele 6 licitatii respinse de ANAP in ultima vreme mi-au adus aminte de acest cantecel despre infrastructura.





Neufunk

Si eu sunt cam de aceeasi parere. Cred ca pentru Romania si pentru Cluj ar fi fost mai bine sa rezolve A3 pana la Bors decat sa faca Sebes - Turda. Ar fi avut un impact major inclusiv pentru Moldova, care mergea de la Cluj la Oradea pe autostrada.. A10 trebuia facuta si ea, dar nu acum.


florin74

^ Ce zici de o ora si un sfert?  :bash:

M-am lecuit si acum vin prin Daia Romana, pe un drum ingust, dar macar am facut 25 de minute pana la iesirea din Alba spre Cluj.

dumbravaandrei

@celor cu terminarea Gilau-Bors vs A10
Nu cred ca avea sens sa tinem un proiect bun neinceput care in mare parte a mers mult mai bine decat celelalte proiecte de autostrada pentru ca pe unele loturi se ocupa niste idioti si incompetenti. Pana la urma urmei A10 asigura legatura intre doua zone bine populate
Iar daca desteptii aia de pe A3 ce ar fi trebuit sa se miste cu Gilau Bors nu ar fi dormit in papucii prostiei, era gata de multa vreme... Si ce frumos ar fi fost A3 gata pana la Bors, A1 gata la Nadlac, A3 pana la Tg Mures si A10 aproape de inaugurare. Vorbeam de altceva, de alte modele gravitationale, alte modele economice etc.

A3 Gilau-Bors nu e gata din motive de prostie si incompetenta, nu ca nu a avut finantare. Dimpotriva, chiar e unul din proiecte ce nu a dus lipsa de finantare niciodata. Din pacate nici de capete seci nu a dus lipsa....

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

#8874
eu nu am mers niciodata de la Cluj la Sebes (Desi am fost de cateva ori prin zona) si tot cred ca A10 e cea mai buna idee ever.
A10 leaga Clujul de Timisoara si de Sibiu-Brasov/Bucuresti
Cum naiba sa fie o idee proasta o autostrada care leaga al 2 -lea oras al tarii de al 3-lea? si chiar si de primul?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dumbravaandrei

#8875
@bridge alea sunt mii de lei din cate imi amintesc. Deci 132 milioane anul asta. Sper sa nu-mi amintesc gresit, ca au prezentat sumele in 10 formate in buget de nu mai stiai nimic...

Pe Gilau-Bors ce se putea aloca mai mult anul asta avand in vedere ca:
I. Suplacu-Bors:
1) CNAIR / MT nu stie cum si in ce forma vor continua lucrarile (impart in mai multe loturi sau nu, cate loturi or sa fie, stadiul actual al lucrarilor abandonate, AM, PT etc... multe necunoscute. La ora actuala nu stim nici daca Corsan-Corviam au lasat PT-ul la CNAIR sau l-au luat cu ei in mormant).
2) Trebuie re-expertizare !!!! Alrfel va fi vacarmul claim-urilor si blocaje nenumarate...
3) De licitatii s-a ocupat careva?!? E iulie si nu avem nimic pe acest sector. Maine daca urca licitatia in SEAP si pana in februarie 2018 tot nu se semneaza un contract pe acest sector.
4) S-a spus clar atunci cand s-a facut bugetul: nu prindem sume pe proiecte moarte sau in coma (adica proiecte care sigur nu vor misca anul acesta). S-a avansat solutia creditului de angajament in cazul in care rasare miscare

II. Nadaselu - Mihaiesti
Nici bine nu a inceput lucrarea ca deja avem blocaje / contestatii la traseu. Au inceput ceva miscari serioase cu exceptia explorarii arheologice? Nu. Pot sa inceapa lucrari mai serioase? Maltauro nu da semne de acest gen

III. Mihaiesti - Suplacu
1) La tunele liniste totala... nu stim unde, nu stim cat, nu stim cum, nu stim cine. Sub 5 ani de executie nu cred ca se intampla sa ai tunelele gata
2) Restul traseului nelicitat, doar niste hartii pe care le-a lasat Bechtel si pe care in 3 ani putem sa le folosim ca hartie igienica :)

Adica anul asta efectiv blocam bani acolo. Si e clar ca cel putin pana in semestrul II 2018 lucrurile or sa stea la fel. Poate prin 2019 miscare mai mare pe Gilau-Bors, dar pana atunci va fi o amorteala frustranta...

dr4qul4

Voi vreti autostrazi doar pentru a fugi din tara?
Sau care sa fie folosite de 2 ori pe an, cand se intorc romanii in tara pt sarbatorj?
Eu credeam ca avem nevoie de ele pentru dezvoltare economica. Adica pentru a lega orasele noastre intre ele.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dumbravaandrei

Mai intai sa le faca. Si in functie de modificarile in codul fiscal vedem la ce o sa le folosim. Din punctul asta de vedere, in mediul privat, dupa ce mai iese cate un adormit din Kisseleff sau Victoriei incepem sa cantam in cor melodia Andrei cu "o fi soare da' nu-l vad io"  :(

Neufunk

#8878
Quote from: dr4qul4 on July 07, 2017, 08:37:45 PM
eu nu am mers niciodata de la Cluj la Sebes (Desi am fost de cateva ori prin zona) si tot cred ca A10 e cea mai bu a idee ever.
A10 leaga Clujul de Timisoara si de Sibiu-Brasov/Bucuresti
Cum naiba sa fie o idee proasta o autostrada care leaga al 2 -lea oras al tarii de al 3-lea? si chiar si de primul?
Pentru ca traficul catre vest este mai mare decat ala catre orasele din jur. Plus ca Moldova ar fi profitat de A3, in timp ce profita deloc de A10. Este o autostrada care trebuia construita, doar ca nu acum. Dupa ce aveai 3 pana la TGM gata si A8 in licitatie / construire, puteai sa incepi si proiectul A10 (simultan ar fi mai bine, dar nu suntem capabili).

Exporturile Ardealului merg spre vest si intr-un mic procent spre Constanta, iar economia este cea care conteaza.

Quote from: dr4qul4 on July 07, 2017, 08:58:45 PM
Voi vreti autostrazi doar pentru a fugi din tara?
Sau care sa fie folosite de 2 ori pe an, cand se intorc romanii in tara pt sarbatorj?
Eu credeam ca avem nevoie de ele pentru dezvoltare economica. Adica pentru a lega orasele noastre intre ele.
Cresterea economica se face prin industrie si exporturi. Clujul nu exporta pana la Bucuresti cat ar exporta spre vest, fara sa vorbim ca Moldova ramane pe uscat. Ar fi fost mai bine, economic vorbind sa avem o autostrada de la Cluj pana la Bors decat de la Cluj pana la Bucuresti.

dumbravaandrei

@Neufunk
Cu exceptia cerealelor/animalelor si a daciilor, in constanta nu prea avem export. Nu la volumul in care sa fie sustinut de o autostrada SPRE Constanta. Din pacate, la noi Constanta este mai mult port de import decat de export.
De asta, lucrurile trebuie duse de la Constanta spre Cluj si nu invers.
Indiferent de situatie, A10 si A3 nu au treaba cu exportul prin Constanta. Acolo au treaba A1, A2, A7 si foarte limitat A/DX12.
In schimb, A10 are treaba cu cresterea gradului de mobilitate a fortei de munca si a calificarii acesteia. Oare cum ar fi sa faci o ora  de la Cluj la Sebes sau de la Cluj la Targu Mures? Oare care va fi mobilitatea fortei de munca si a specialistilor? Cum poti sa dezvolti o fabrica  sau centre logistice intr-o zona atat de mare?
Daca mai punem la socoteala TM si A1 deja se contureaza un adevarat conglomerat economic ce va aduce beneficii NETE economiei tarii. Adica si aluia din Botosani, si aluia din Tulcea, si aluia din Teleorman si aluia din Satu mare si de oriunde.

Cunosc multi ingineri care locuiesc in Sibiu si au proiecte in Sebes / Cugir. La fel cunosc multi si din Cluj care ar prefera sa poata sa faca un astfel de traseu intr-un timp rezonabil.

A10 nu este, nu a fost si nu va fi niciodata un proiect concurent A3. Este o piesa esentiala intr-un puzzle economic foarte complicat si valorifica potentialul zonei, nu capacitatea de tranzit. Daca marfurile / serviciile doar iti tranziteaza tara, ai muncit degeaba.