News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

pasadia

Apropo de Waze - s-a hotarat sa fie incompatibil cu Windows phone?

cezar-mario2012

Quote from: pasadia on June 17, 2017, 10:18:10 AM
Apropo de Waze - s-a hotarat sa fie incompatibil cu Windows phone?

Windows phone și Nokia pierd teren pe toate fronturile, multe aplicați nu mai apar pentru sistemul de operare Windows.

cezar-mario2012

#8762
 Cam așa se scoate o parte din traficul orașului:


Neufunk

In Bucuresti traficul se poate imbunatati substantial cu o retea de trenuri suburbane, extindere de tramvai si metrou, autobuze si troleibuze cadentate cu rute gandite, etc.. dar nu exista buget de investitii (adica, exista, dar trebuie sa se poata accesa fonduri UE si asta doare) si nici vointa.

Pe langa asta, Bucurestiul inca mai are nevoie de pasaje, bulevarde si chiar inele interioare, insa ultimele doua sunt aproape imposibil pentru ca se lasa cu daramturi si altele (chiar daca uneori nu darami si expropiezi nimic de valoare, ci gherete imputite si campuri).

carutasul

Neufunk, bancul: cică într-un sat, un ţăran, Ion ( sau ce vrei tu, poate fi si Janosi sau Hans, că e universal valabil) avea un taur . Tot satul venea cu vacile la el si nu era una să nu rămână gravidă. Doar că era singurul taur din sat si cerea cam mult Ion. Aşa că se duc cu toţii la primar, se sfătuiesc, şi până la urmă primarul vine cu ideea: ia să cumpere primăria taurul şi scăpăm de o grijă. Pun ei mână de la mână, primarul dă spargere la fondul de urgenţă, la PNUD că tot e la modă ( Ion cerea o avere, dar ce e drept, merita) . Cumpără taurul.
A doua zi, vine primul ţăran la primărie cu vaca. Taurul, somnoros: N-am chef acum, vino mai târziu!  Mai vine el peste două ore, iar: n-am chef. In fine, până seara reuşeste, dar îi zice primarului.
Primarul se duce la taur: Taure, am dat o avere, ce faci? Iar taurul: Mă doare'n....  acum sunt funcţionar public !
Cred că tuturor ne place cum lucrează acum UMB, asta dovedeşte că are nişte oameni care chiar ţin la meseria lor. Dar dă-le lor toate contractele, şi o să vezi cum devin... "funcţionari publici" :)  Iar inginerii de acum pot pleca... Ideea de monopol e dăunătoare oricum ai întoarce-o. Sigur că se poate face o listă neagră a celor care chiar lucrează prost, am văzut exemple, sau care încurcă lumea degeaba, precum turcii sau cei de pe A3 care erau morţi dar n-o ştiau :)  Probabil s-ar putea inventa nişte situaţii clare şi proceduri simplificate pentru proiecte prioritare, ca să dureze mai puţin birocraţia, dar după cum vedem principala problemă e de fapt la pregătirea proiectelor, pentru că birocraţia de după inceperea lucrarilor pare mai complicată şi mai de durată decât procedurile normale de până la începere şi asta este exasperant de fapt.

Neufunk

Pai macar asa ceva..

AdrianB1

Quote from: Neufunk on June 17, 2017, 04:16:10 PM
Pe langa asta, Bucurestiul inca mai are nevoie de pasaje, bulevarde si chiar inele interioare, insa ultimele doua sunt aproape imposibil pentru ca se lasa cu daramturi si altele (chiar daca uneori nu darami si expropiezi nimic de valoare, ci gherete imputite si campuri).
Cu mentalitatea unor ONG-uri gen USB sau OPTAR, care spun ca daca mai construiesti infrastructura o sa fie folosita, nu poti sa mai construiesti mai nimic. Unde gresesc cei cu asemenea opinii e presupunerea ca exista crestere infinita, gen daca faci 10 autostrazi urbane cu 10 benzi oamenii nu o sa mai faca nimic toata ziua decat sa conduca prin oras ca tot au pe unde. De asemenea cu mentalitatea comunista (da, Nicu Sordan e comunist conform programului de candidat la primarie) prin care aia care merg cu masina sunt burgheji si ar trebui toti trimisi sa taie stuf la canal la Sighet, poporul cu origini sanatoase merge cu autobuzul etc.
Extinderea metroului si constructia unor pasaje si poduri gen Razoare, Iancului, Dristor, etc. e solutia corecta tehnica, non-politica, dar investitiile se fac politic pentru ca primarul e ales politic, asa ca atunci cand investitiile se fac dupa votul pensionarelor catre stiriste nu se va rezolva nimic.

Neufunk

ONG-urile nu pot face nimic daca nu au puterea de decizie. Legarea cu lanturi se poate rezolva rapid cu jandarmii.

Reteaua de metrou nu este toata rezolvarea. Trebuie mai mult de atat. Trebuie un sistem de transport in comun facut de la cap la toata, in care metroul joaca o parte importanta. Avem nevoie si de linii express de tramvai care sa comande semafoarele, si de autobuze si troleibuze facute dupa un program bun care sa aduca oameni din adancul cartierelor catre tramvai sau metrou. Pe langa asta, mai ai nevoie si de trenuri suburbane care sa iti ajunga cat mai adanc in inima orasului.

Am mai sustinut treaba asta si pe alte forumuri, in Bucuresti avem nevoie de o noua gara si tuneluri de CF. Unde? La Unirii, in buricul targului, unde sunt garile adevarate in tarile adevarate. GdN este impractica pentru orice tren, exceptie ramele (dar chiar si alea pierd timp) si mai ai nevoie de cel putin o conexiune pentru a ajunge in centrul Bucurestiului. O gara la Unirii ar fi un formidabil nod de transport, cu nenumarate linii de tramvai, autobuz, troleibuz si metrou, pe langa trenuri. Asta iti ofera si spatiul oportun pentru un CBD, pentru ca indiferent cate mijloace duci in Pipera, niciodata nu va fi suficient (de eficient).

Cu un asemenea nod de transport poti inclusiv sa bagi linii de tren suburban (gen S-Bahn) care sa-ti aduca oameni cam de pe la 60 de kilometrii de Bucuresti pentru a munci in capitala. Nu numai ca vei scoate masini personale de pe drumuri, dar vei creste substantial si economia zonei, mai ales daca ajutoarele sociale sau somajul nu se mai dau daca nu accepti un loc vacant de munca. Fireste, pentru asta trebuie un plan mai detaliat, dar ideea ramane.

Si mai ai partea rutiera si urbanistica, unde si acolo trebuie facut ceva. Trebuiesc definite zone clare pentru suburbii, pentru blocuri, pentru orice, si sa nu se permita construirea acolo pana ce nu se construiesc drumuri, utilitati si servicii publice. Dupa ce primaria construieste in anumite zone drumurile, le leaga la restul retelei, asigura transportul in comun, etc.. se poate da drumul la constructii, si alea in mod organizat.

La rutier nu prea mai ai ce sa faci inafara de bulevarde si pasaje noi. Bulevardele oarecum se incadreaza la paragraful anterior, pentru ca atunci cand vrei sa dai drumul la o zona de dezvoltare, un bulevard este obligatoriu, bulevard care sa se conecteze cat mai rapid la restul retelei de inele (care si alea mai trebuiesc construite, un mic detaliu) si alte bulevarde.

voicul

Teoretic o sa vedem primele rezultate concrete de "park & ride" pe M4 in 2017.
Practic nu am mai auzit nimic de proiect, dar poate il termina anul asta.

Neufunk

Da, un proiect oarecum sortit esecului daca esti corporatist si lucrezi in Pipera.

Mergi acolo, iei M4, dupa care M1 si la final M2? Faci 2 schimbari si mai vi si cu masina? No thanks. Daca faceau o prelungire a M2 pana la Otopeni, rezolvai si problema aeroportului si puteai face si un P&R adevarat, iar banii pentru M6 ii directionai pentru continuarea M5 si inceperea M7.

Daca prelungirea o faceai prin Voluntari - Tunari si apoi Otopeni, puteai face un masterplan pentru dezvoltarea organizata de suburbii pe campurile din Voluntari, suburbii deservite de metrou, autostrada cu iesire pe A0 in viitor, etc..

voicul

Ar putea sa puna o statie de biciclete in ambele puncte ... dar e greu. Nu doar pentru primarie, dar si pentru oameni in general.

Suntem obisnuiti sa stam la coazi (din comunism) si acum respectam traditia si stam in trafic.
Viteza medie la masina in B este de 8 - 15 km/h la ore de varf (nu e statistica clara) si la bicicleta 15 - 20.
Ai zice ca e oferta la bicicleta mai rau ca la hipermaket: mai ieftin, mai rapid si mai sanatos (3 la pret aproape 0) si cu toate astea, desi matematic e corect, toata lumea iti da dreptate, majoritatea o sa ia masina!

"E vreme pentru toate, unde ne grabim atata, nu vezi ce trafic e!" :(

AdrianB1

Bicicleta suna bine doar pe hartie. Am mers in ultimii 7 ani o vreme cu bicicleta la birou, sunt 3 probleme majore:
1. vremea rea, in special iarna si ploaia, fac impracticabila bicicleta pe distante mai mari de 1-2 km
2. poluarea. Cand pedalezi in spatele unui autobuz fumegator preferi sa stai in masina la coada, dar cu plamanii intregi
3. igiena. Daca faci 17 km pana la birou, ca mine, nu mergi la pas de plimbare (15 km/h) ci un picut mai repede (25-30 km/h). Cand ajungi la birou faci un dus, daca ai asa ceva, altfel nu mergi cu bicicleta
Eu m-am lasat din motivele 1 si 2, in special 2. Am incercat sa merg cu masca anti-poluare, merge cand e mai racoare dar nu cand sunt peste 25 de grade afara.

Asa ca merg cu motocicleta, in afara de perioadele cand e zapada pe jos nu am probleme deosebite - pot sa merg linistit pe ploaie sau la 0 grade, nu stau in spatele autobuzului prea mult pana sa il depasesc si nici nu inspir ca la efortul de a pedala. Un scuter e si mai bun pentru oras, dar cu motocicleta merg si in afara orasului si 2 vehicule similare chiar nu tin sa am.

voicul

Bun si scuterul/motorul, desi cred ca multi s-ar gandi unde sa il tina (iarna in mod special), dar si vara sa nu fie furat.

Punctul 3: poate in cladirile mai noi sa fie dusuri si da, asta ar fi o problema majora ca oamenii sa nu ia bicicleta.
Desi exista bicicleta si trotinete electrice cu autonomie si viteze de pana la 20 - 25 km.
Nu rezolvi punctul 1, dar 9 luni pe ani tot te descurci altfel. Nu mai faci nici miscare ... desi poti sa faci daca vrei.

Are efect masca? Respiri la fel de usor?

AdrianB1

Da, masca are efect, dar nu poti pedala prea repede fara sa te sufoci, volumul de aer care trece prin filtre e limitat.

Cine are unde sa tina o masina sigur poate sa tina un scuter in locul ei, ocupa mult mai putin spatiu.

perfidus

#8774
Vedeti ca o sa va mute iarasi Ionut la PMUD :D.
Interesante discutiile, daca la B este asa de greu sa se convinga primarii ca solutiile cerute in PMUD sunt viabile si ca e de dorit un echilibru transport-public / transport individual cu accent pe primul tip, nu stiu ce putem facem noi in municipiile mai mici.
Ceva semne de dezmortire se vad totusi la Cluj, dar si acolo se preconizeaza un scandal cu garajele de resedinta (se doreste demolarea lor si organizarea de parcaje modulare).
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat