News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

voicul

Nu se aplica, dar legislatia spune ca depasirea se face doar pe partea stanga.

Haosul cel mai mare l-am vazut pe A3, sectiunea cu 3 benzi, unde majoritatea merg pe banda 2 si depasirile sunt pe banda 3. Banda 1 ... noroc cu tirurile :)

nirolf

La noi e destul de ciudată legea:

https://razvanbb.ro/lamurire-oficiala-depasire-versus-devansare/

Eu pe A3 merg pe 1 constant, mi se pare aiurea să schimb 1-2-3-2-1 pentru toți amețiții care nu știu să conducă.

TibiV

Aici discutia se poate lungi oricat, dar...

OUG 195/2002:

,,Art.45
(1) Depăşirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lângă un obstacol, aflat pe acelaşi sens de circulaţie, prin schimbarea direcţiei de mers şi ieşirea de pe banda de circulaţie sau din şirul de vehicule în care s-a aflat iniţial.
...
(4) Nu constituie depăşire, în sensul alin.(1), situaţia în care un vehicul circulă mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circulă pe altă bandă în acelaşi sens de circulaţie.
"
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

Adica daca erai deja pe banda 1 si accelerezi, nu este depasire. Daca schimbi special banda ca sa treci pe langa alta masina, atunci este depasire, indiferent daca schimbi de pe 2 pe 1 sau de pe 1 pe 2.

laszlo.robert

#8644
Laurashgeo :Si eu am impresia ca se merge bine in Romania ,de cite ori vin in tara.Mai ales ca traficul pe autostrazi este mult mai aerisit si deplasarea mai relaxanta.Cozile infernale care le aveam pe DN-uri sunt nesemnificative pentru capacitatea unei autostrazi chiar si 2x2.Daca s-ar respecta putin si regurile de baza pentru deplasarea pe autostrazi ar fi si mai lejer.
Unica portiune ce este cite odata la limita capacitatii de trafic sunt primii 30 km din A1 la Bucuresti-ar necesita largire la 2x3.
Apropo zona dezastru din M1 de care ai amintit va intra in reabilitare capitala concomitent cu largirea la 2x3 intre Gyor si M0.Este si bucata de autostrada cea mai traficata din Hu ,cu virfuri de 100.000 vehicule/zi.
Se mai are in veder largirea la 2x3 a M5 intre M0 si Kecskemet(viitorul nod cu M8 si a  M7 intre M0 si Szekesfehervar pe sensul catre Balaton (sensul spre Budapesta este deja la 3 benzi).

MRS



A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

voicul

Nu este un model bun, dar ea are o scuza: a fost prima care a avut masina si pe vremea ei nu erau atatea masini. :)

TibiV

#8647
 :lol: :lol: :lol:
Cred ca explicatia este alta: sunt din provincie (ca sunt doua parcate aiurea...) si "nu cunosc orasul"... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

#8648
Apropo de minusuri, ma doare in basca de ele, dar acum ca am luat minusul nr. 400, m-a cuprins curiozitatea si am aflat cine e harnicul nostru coleg :lol: Dupa cum bine zicea @NGC, e un frustrat care lucreaza la CNAIR (sau poate MT) si e fan al unui anumit partid politic, nu spui momentan cine  ;). Si nici macar nu actioneaza in mod "hidden". Are si doua conturi, din care unul fara nicio postare, dar din care da minusuri.
Mai cu spor colega, mai fa-ti cateva conturi fantoma, ca sa poti sa dai cate zece minusuri deodata.  :p

vladb

^Eu nu pot sa inteleg doua lucruri: daca nu va deranjeaza de ce tot amintiti de treaba asta, respectiv de ce nu il dai in vileag sa il intrebam ce anume nu i-a convenit. Hai ca nu vorbim de infractiuni, nici macar de contraventii. Eu zic ca puneti prea mult la suflet...Eu personal cred ca am dat un singur minus --> lui Horatiu in perioada "incipienta" cand punea niste intrebari ce aveau raspunsul cu vreo 2 posturi mai sus. Sper sa nu te superi Horatiu, regret ideile preconcepute avute atunci si admir munca ta...

GDPR

Sincer nu ma deranjeaza, dar cand vezi ca iei cam 10 minusuri pe zi, in fiecare zi, inclusiv in zilele in care postezi o stire micutza, sau nu postezi nimic, incepi sa te intrebi cine ar putea fi indarjitul si ce problema(e) are. E clar ca are o apasare, avand in vedere ca in fiecare zi isi incepe munca in jurul orei 6 dimineata, cum a facut si azi, de exemplu.  8)

pasadia

Apropo de probleme insipide - eu sunt in situatia inversa: primesc prea multe like-uri. De obicei aveam cam cu 100 de like-uri mai multe decat dislike-uri (dar asta dupa ce avusesem si karma negativa). Dar de o vreme incoace nu inteleg ce se intampla. Cred ca am primit vreo 300-400 de like-uri si doar vreo 50 de dislike-uri. Si nu pot zice ca as fi avut cine stie ce activitate.

TibiV

Incurcate sunt cararile karmei... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Quote from: laszlo.robert on May 30, 2017, 09:07:34 AM
Nu stiu daca se aplica in Romania ,dar in restul Europei mersul de singur pe o banda de depasire cind banda dreapt este  libera este ilegala si se sanctioneaza contraventional.La autostrazi 2x2 banda dreapta se numeste de deplasare,banda stinga de depasire.La autostrazile 2x3,2x4 banda dreapta de deplasare ,restul banda de depasire 1,2,3.Depasirea unui vehicul prin dreapta care se deplaseaza incet pe banda stinga,  indiferent cite benzi sunt libere prin dreapta acestuia constituie infractiune grava si se suspenda carnetul de conducere.
In SUA depasirea prin dreapta este permisa la autostrazile cu mai multe benzi de 2x2.

Hai sa nu exageram. In Germania este asa:

- depasirea prin dreapta se sanctioneaza cu amenda 25,- € (nici vorba de suspendare de permis, nici vorba de puncte)
- prin depasire se intelege mersul mai repede pe banda aflata mai in dreapta fata de cel de pe banda din stanga (adica in conceptia germana, nu conteaza daca se schimba sau nu vreo banda, tot depasire este)
- in conditii de mers aglomerat (ambuteiaj), pana la 80 km/h, este posibila depasirea prin dreapta (adica circulatia in coloana, iar banda din dreapta se misca uneori mai repede, asta este OK) - mai precis amenda de 25,- € nu se aplica decat daca cel care depaseste merge mai repede de 80 km/h
- automat in localitati se poate merge pe orice banda si depasi pe orice parte, oricum in localitati nu se poate merge mai repede de 80 km/h.

ATENTIE: este mult mai drastic pedepsit mersul la distanta foarte mica de cel din fata sau - mai grav - datul de flashuri (80-500 € amenda, in caz de intimidare se poate si inchisoare). Deci daca avem un prost in fata, care nu se da la o parte, nu trebuie fortat, ci mai bine depasit prin dreapta - este numai 25,- € amenda daca nu se pune in vreun alt fel in pericol traficul.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

voicul

#8654
Deci asta e motivul pentru care nu dau flash-uri germanii? Mizilicul asta de 500euro?

Auzisem ca premiul pentru cei care spalau strada benevol (prin scuipat peste tot) era 200 de marci. Si asa s-a eliminat breasla micilor intreprinzatori, ramanand doar mafia celor autorizati de primarie :lol: