News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Ionut

Exista un calendar, aici:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=9.msg14#msg14

Este tinut la zi acel stadiu al proiectelor.
Am putea, in schimb, sa fac un thread separat cu investitiile majore pe infrastructura (rutiera, mai intai).

Ar fi util, mai usor de vazut si urmarit?

NGC

#8056
Din calendarul de mai sus lipseste ceva.

16.02.2017: Depunere oferte "REVIZUIRE STUDIU DE FEZABILITATE, REVIZUIRE PROIECT TEHNIC SI DTAC "VARIANTA DE OCOLIRE BÂRLAD""
27.02.2017: "Realizarea Autostrazii Brasov - Targu Mures - Cluj - Oradea, Lotul 1: Targu Mures - Ungheni si Drum de legatura - relicitare"

Toate aceste informatii sunt deja in sinteza licitatiilor.

bgd77

#8057
^^

Cred ca e mai usor de urmarit daca:
- avem calendarul ordonat atat dupa proiect (cum este pe thread-ul trimis de tine) cat si dupa data (cum a facut AlexAllex)
- schimbarile in calendar sa se faca atat in primul post cat si intr-un post nou; asta fiindca daca se fac intr-un post nou, se primesc notificari; daca doar se editeaza primul post, nu se primesc notificari si nu cred ca multa lume vede ce se modifica


cristi5

Animatie cu accidentul din Ungaria, la 2km de vama Nadlac. Ca sa evite in ultimul moment (ceata densa) coada de TIRuri care asteptau la vama pe banda de urgenta, un TIR a intrat pe banda 1 (banuiesc ca franase mult sau chiar a oprit pe banda 1) si a fost lovit din spate...

http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/autocar-cu-pasageri-romani-implicat-intr-un-accident-langa-vama-nadlac-foretele-isu-arad-si-timis-intervin.html

JohannDB

#8060
Nădlac II...PTF.....ieșirea din țară pe A1 cu M43 maghiară, este o creație care a făcut acum primele victime, la "modul serios"...
   Acum un an de zile am intrat și eu prin acest PTF în țară, tot în condiții de ceață deasă și cu o coadă de camioane de numai vreo 30 de bucăți. Trecerea pe lângă camioanele trase pe banda de urgență (deși "scurtă", coada) și de care știam din conversațiile pe stația de radio, mi s-a părut interminabilă... Repet, era o "coadă scurtă"...... M-am ghidat pe lateral-dreapta după luminile laterale de gabarit ale camioanelor, dar la momentul la care banda de canioane începe și "se retrage" mai spre dreapta, pentru a intra pe DOUĂ RÂNDURI la cântar, m-am trezit într-o masă lăptoasă și fără repere, deoarece PRACTIC nu vedeam la 5 metrii în față (și marcajele de bandă pentru a ajunge la gheretele poliției de frontieră, deși noi, erau aproape șterse.....
  Așa pe bâjbâite am ajuns la ghereta poliției de frontieră și la sesizarea mea, mi-au spus că și ei au cerut dublarea marcajului și iluminare suplimentară "anticeață", dar, dar.....
  La "Nădlac II", pe A1, au intrarea și ieșirea din țară toate tir-urile, înafara celor cu animale vii, ADR, cisterne, "frig", și agabaritice (mai nou din ianuarie acest an intră și agabaritice, dinspre Ungaria, pe aici) .
Când vii din Ungaria spre România pe ultimii kilometrii de M43, nu ai altceva, decât banda de urgență.... Și cum România nu este încă în acel "Schengen" astfel ca, în principiu, niciun camion să nu se mai oprească la PTF, ci să fie controlat prin sondaj (ca în Ungaria/Austria, cu ieșire obligatorie din drum la o "pistă" cu cântar, sau prin "echipele mobile de traseu"), dai de coadă, vrei-nu-vrei deoarece la intrarea în RO dinspre Ungaria, la Nădlac II avem două cântare pe două culoare.... Dar aici e aici, cât de repede lucrează personalul ce "cântărește" tir-urile... Doar așa se face coada; aici aș fi nedrept să-i acuz pe români de "lentoare", deoarece pe ieșire la Borș / Nădlac I (vechi), unde sunt cântare, cozile se fac întotdeauna din cauza intrării în Ungaria, unde când ungurii au mai mult "chef", se produc cozi pe ieșire, cu tot scandalul/întârzierile/nervii de rigoare................
Și pe ieșirea din Ro spre Ungaria pe Nădlac II, unde pe ieșire nu avem nici noi nici ungurii-pe intrare cântare, tot se mai fac cozi pe A1, atunci când vecinii unguri devin mai "zeloși"....
DECI, pe vreme cu ceață densă, pe oricare parte se poate întâmpla ORICÂND acest lucru.... Un carambol provocat de coada la trecere..... .................. Și asta, deoarece, poate că la proiectare nu s-a gândit la spațiu lateral mai mare (poate că era preponderentă ideea "Schengen" cu trecere rapidă), dar iată că încă controlul mai zelos de multe ori (din nefericire cu  multe motive azi) creează cozi cu potențial accidentogen/ucigaș........

JohannDB

Revin, pentru că am uitat să mai spun ceea ce am văzut eu venind dinspre HU către RO pe M43......   Mai ales la vreme de noapte, autostrada M43 (așa se vede), nu oferă nimic altceva decât două trei console cu indicația kilometrică și apropierea de punctul vamal..... Sunt două benzi/sens ,cu banda de urgență și atât..... Apoi, foarte aproape de PTF (partea maghiară) se lărgește spre cele două benzi ale cântarului românesc....
   Aici adăugați o ceață "lăptoasă"/destul de densă...; rezultatul ????..... Dar mai este un lucru, ....... MERSUL LA ASPIRAȚIE, fără distanța de siguranță, mai ales pe ceață......  Deși tir-iștii au stați, și mai nou și "toți civilii" (care, unii degeaba le au că tot nu știu ce să facă și cum să se comporte), nu se "chinuie" să fie un pic mai cu răspundere sau să asculte simțul de "autoconservare".... Mersul "tare" indiferent de condiții, mersul la "aspirație".... Mersul "dubarilor" (alți "zmei", printre care și cei de la "curierat"), ....de parcă, toți, ar fi la "Formula I și să te pună naiba să fii în fața lor.....

Goldmund

Pentru cei foarte tineri:
aveti rabdare, poate veti trai voi intr-o Romanie condusa bine, fara coruptie si cu autostrazi bune prin toata tara. Generatia mea nu mai crede in minuni, mai ales ca in anul 1972 am citit promisiunile politicienilor de atunci cum ca Romania va avea 2000 km de autostrada in mai putin de doua decenii, dupa ce A1 Bucuresti-Pitesti era gata...

ovicor

@ Goldmund, ai vrut sa scrii 1992 .

Europiu

Nu stiu... Copil fiind, eu am vazut harta IPTANA (fara sa stiu ca se numeste asa, evident!) cam prin perioada aceea, '73-'74...
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

yetiman

#8065
Nu stiu care erau promisiunile "politicienilor" (daca puteau fi numiti asa), dar harta IPTANA este intr-adevar din acea perioada (1968-1969).  :D

Vedeti aici, la pagina 35 este harta retelei de autostrazi prevazuta in studiile de atunci.

LE: Iata si harta de care ziceam:
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

TibiV

Vad pe harta aia ca A1, A2, A3, A4, A5, A6, A7 sunt aproape exact acolo unde sunt construite/planificate astazi...

Deci ne-au trebuit 50 de ani (ma rog, la anul se fac cei 50...) doar ca sa fim "mai inteligenti" si sa mutam A8 putin mai la sud... :lol:
Ca alta schimbare fundamentala, de amploare, nu vad...

Si unii credeau ca "tehnicienii" de pe vremea aia erau prosti... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

A1 mergea pe valea Muresului astfel incat ramanea loc si pentru A6. Un A6 care ar fi mers direct intre Bucuresti si Craiova, ramanand doar 180-185 de km.
Ce mi se pare interesant este ca A3 Bucuresti -Ploiesti a ramas pe acelasi traseu, desi la un moment dat vroiau sa o faca la vest de DN1.
O harta normala, care arata ca relieful ramane acelasi si aglomerarile urbane nu se modifica radical in 50 de ani.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

frunzaverde

Quote from: yetiman on February 17, 2017, 09:45:17 PM
Nu stiu care erau promisiunile "politicienilor" (daca puteau fi numiti asa), dar harta IPTANA este intr-adevar din acea perioada (1968-1969). Vedeti aici, la pagina 35 este harta retelei de autostrazi prevazuta in studiile de atunci.

Harta respectiva NU este din 1969. Este din 2003 - si puteti sa va dati seama de chestia asta foarte usor - in 1969 vecinii de la nord si de la est ai Romaniei nu erau Ucraina si Rep. Moldova ci URSS.

Deci harta e cel mult o reconstructie a "planurilor" din 1969 (care de fapt nu erau planuri, era o mapa de lucru de vreo patru foi), cu carioci moderne, pe "trasee" moderne (inspirate clar din harta TEM pe care tot IPTANA a facut-o in anii '90).

Nu este o reproducere corecta si fidela a planurilor existente in 1969. De unde stiu asta? Simplu. Constructia A1 a starnit interes public. Si Romania Libera din 28 septembrie 1969 a stat de vorba cu ing. Stere, directorul IPTANA de-atunci (pe-atunci ii spunea DTANA). Si reporterul l-a intrebat care sunt prioritatile pentru viitor. Directorul a raspuns clar si raspicat: Bucuresti - Ploiesti si Bucuresti - Urziceni - Slobozia. Stim ca ce spunea directorul in septembrie 1969 era corect, pentru ca "Autostrada Litoral" a primit la inceputul anilor '70 si o evaluare tehnica, fiind propusa planificarii pentru "urmatorul cincinal" (fara succes), urmand acelasi traseu : Bucuresti - Urziceni - Slobozia - Constanta.

Harta 1969 "reprodusa" din 2003 nu include nici o autostrada Bucuresti - Urziceni - Slobozia (doar o autostrada directa Bucuresti - Slobozia). E clar ca e o reconstructie bazata pe o "lista de obiective", facuta cu gandul la retea cum arata acum, mai degraba decat o copie a unei harti originale.

P.S. Nu stiu daca vreo harta a fost vreodata facuta publica in anii '69-'70; planurile DTANA/IPTANA nu au fost niciodata politica de stat - doar studii de sertar; orice incercare de implementare fiind refuzata din start de autoritati inca inainte de prima etapa de proiectare.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

north

#8069
Hmmm... harta cu pricina apare în însăși monografia IPTANA, elaborată chiar de IPTANA, într-adevăr în 2003 (v. pag. 35):
http://www.iptana.ro/romania/download/PARTEA%20I_Generale.pdf

LE: Pentru cine este interesat și de continuare, ca lectură de weekend  :)
http://www.iptana.ro/romania/download/PARTEA%20II_Drumuri.pdf
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling