News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

marisRO

La multi ani!  :cake: sa fim sanatosi si la multi km  :vroomvroom: fara probleme

dr4qul4

La Multi Ani!
Multa sanatate in 2017. Restul sunt detalii.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Raducu Popa

La multi ani !
Si multe bucurii in 2017.

Multumesc ca existati.

Harry

#7758
LA MULTI ANI 2017!!!!

rebel

La multi "kmmmm" ani :D

SB76UFO

La multi ani si multa sanatate!
"Prostia este eternă și invincibilă"

ion59


danutzu_1069

La Mulți Ani cu sănătate, pentru colegii forumişti şi mai ales pentru eroii reportajelor de pe şantiere!

JohannDB

De câteva ore trăim "prezentul" noului an 2017. Vă doresc tuturor, multă sănătate, multe bucurii, împlinirea viselor, realizarea planurilor și mii de kilometrii fără probleme, asfalt uscat și "drumuri bune" !!  Ce mi-aș mai dori ca la "infrastructură" să mergă toate treburile, astfel încât să nu avem ce....comenta....  :lol: :lol: :lol: La Mulți Ani !! :drunk:

adiarc

La Multi,Multi Ani si Multa Sanatate in 2017.

Fie ca aceasta liniste sa tina cat mai putin..... :D
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alexandru_m

La multi ani si multa sanatate tuturor!

Daca tot e senin in Bucuresti zilele astea, poate si vrabiutele incep sa ciripeasca din Ianuarie  :D Nu de alta, dar cam au de ciripit  O:-)

olea10

La Multi Ani Tuturor!

perfidus

Quote from: cristi5 on December 30, 2016, 07:51:08 PM
Ma gandeam la starea infrastructurii romanesti in general, ceva de genul:

- cablu TV, top level, TVul e la putere
- telefonia fixa s-a imbunatatit mult
- telefonie mobila buna si foarte buna exceptand acoperirea pe CF si in zonele mai indepartate
- Internet-ul are o penetrare buna si viteze mari, profitand de cele de mai sus
- posta, la pamant, mai ales reputatia proasta. Cu toate astea hartia e la putere in multe institutii, singurul mod acceptabil de comunicare ramane posta sau ghiseul.
- bancile, nu ma pricep dar pare eterogen si ne-integrat cu sistemele statului, pt ca nu exista sau nu sunt accesibile conform legii

...
E clar ca unele sisteme sunt in evolutie pozitiva, altele o iau la vale. Putem discuta de ce (de ex concurenta pe piata telecom cred c-a fost un factor pozitiv). Ce vreau sa remarc e ca trebuie profitat de partile din infrastructura care sunt "state of art", cum ar fi internet-ul. Daca ar exista un sistem de identificare online oficial (certificat digital distribuit de stat ca in Estonia sau de o intelegere a bancilor si acceptat de stat ca in Suedia), s-ar putea infiinta casute postale oficiale electronice pt toti cetatenii care doresc => modernizarea postei nu mai e o problema atat de mare. Practic se sare o etapa, cum s-a sarit si cand au trecut multi direct la telefon mobil, fara sa mai aiba fix (si au introdus fix doar pt internet mai tarziu).

Dupa aceea se pot moderniza evidenta populatiei, sistemul electoral (odata ce ai un CI digital, poti sa-ti tiparesti singur un certificat electoral pt vot anticipat sau prin corespondenta), bancile si alti agenti economici se pot moderniza cu semnaturi electronice, etc.

Asta ar fi o aplicatie simpla a unei astfel de analize, se pot gandi si altele.

O asa analiza merita mai multa atenție acum la început de an pe lângă tradiționalele urări de "Fie ca" - de care nu ma dezic si va doresc și eu cât mai multe realizări în 2017.

Ce nu am văzut în lista - însa este legat de câteva aspecte menționate -  un capitol de care sunt tot mai interesat si anume mobilitatea populației active (a fortei de munca) în zonele metropolitane - adica in apropierea marilor orase.
Este evident ca in acest moment cei mai multi aleg sa folosească deplasarea cu mijloace proprii (autoturism) urmat de transportul in comun rutier (o moștenire de pe vremea unui celebru ministru zis si "manivela" care a dat liber la o mulțime de companii de transport persoane "de casa" si a facut lobby pentru a se crea un haos de autorități, norme si legi) iar pe ultimul loc deplasarea pe CF (am lasat de o parte deplasarea cu bicicleta - care ar putea fi minunata dacă nu ar fi atât de proasta infrastructura dar si legile sau aplicarea lor, dar poate fi o solutie complementara transportului in comun - vezi vagoanele speciale de navetiști pe biciclete din Germania și nu numai).

Aceasta ordine de lucruri creează acum și distorsiuni mari în traficul auto resimțit pe șosele.

Dacă la nivelul administrației centrale ar fi cineva interesat și de aceste priorități (în mod real, nu doar declarativ) s-ar găsi ușor pârghiile necesare ca să se îmbunătățească lucrurile din perspectiva  mobilității populației, cu efecte adesea incredibile.
Alții le experimentează deja: economii in bugetele populației, costuri economice mai mici prin scurtarea duratei de tranzit a mărfurilor si un randament mai bun al forței de muncă, un trafic mai sigur pe șosele,  o calitate mai buna a vieții cetățenilor prin redarea spatiilor din orașe pentru oameni, costuri mai mici în sănătate odată cu reducerea poluării in marile orașe, si lista continua.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

cristi5

Corect, am uitat P+R, transport in comun metropolitan, piste de bicicleta, etc. Toate variaza functie de localitate dar de ex pistele de bicicleta sunt in general proaste: nr de ciclisti morti in trafic e f mare. Si soferii par a fi in faza de razboi cu biciclistii (care s-a mai vazut si in alte parti), mi-a placut povestea asta

https://feher.live/2016/12/10/fight-club-de-bucuresti/

Cel mai mult mi-a placut nenea ala care a iesit afara numai ca sa-i traga una biciclistului.

TibiV

Ce stiti despre Razvan Cuc ?....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)