News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

voicul

@AdrianB1 Spre exemplu tara ... Romania.
Cutii de sardele - numite blocuri - deja cu vechime de 20 - 30 - 40 de ani, totul impachetate in ceva numit cartier.
Din greseala in B unele cartiere mai mari ca orase intregi din Ro.
Concret unde as putea sa imi fac loc de parcare?

Si daca locuri de parcare nu face, drumuri nu face nici nu prea le repara ... ce face mai exact primaria?

Sa presupunem ca intradevar nu poate sa tina cu numarul prea mare de imatriculari de masini, dar in B s-au facut 10.000 de locuri de parcare anul asta?
In alte orase s-au facut locuri de parcare?

Si atunci dupa cum am spus: de ce nu pun direct amenda la fiecare proprietar de masina?
Da tu si tu si tu, cativa, pot intradevar 1 an sa parcheze regulamentar, dar la 1 mil masini (fara studenti si cei in trecere) si 200.000 de locuri de parcare, direct ai acuzat si ai dat drumul la masina de amenzi.

Unde e macar planul: pe viitor o sa mai facem 10.000 de locuri de parcare / pe an?

AlexxC

Sunt cartiere de blocuri în care nu ai cum sa creezi locuri pentru că nu mai e spatiu... Poate doar eventual să mai tai din copaci si sa te bagi pe spațiul verde,ceea ce e nebunie curată.
Am fost în deplasare cu munca 3 săptămâni în Viena și transportul public e atât de rapid, sincronizat si diversificat încât mașină devine inutilă iar abonamentul universal lunar e 48 euro(220ron).Ma duceam la muncă cu zâmbetul pe buze si nu am întârziat nici măcar odată. Aici stau si îngheț dimineața în ger între 5 si 25 Min după un autobuz după cum îmi e norocul.

dorum

... din pacate iar comparam mere cu pere... :(

voicul

Nota: (pe care o sa pun in subsolul mesajelor mele sa se stie punctul de vedere)
1. Nu sunt adeptul si evit sa parchez pe trecerea de pietoni.
2. Sunt o gramada de nesimtiti ce parcheaza SI merita sa le se ridice masina (cum parchezi masina cu roata din spate pe linia de tramvai si nu iti dai seama de incurcatura pe care o produci? Pai nu cred ca o astfel de orientare sugereaza sa mai ai carnet!)
Deci chiar sunt de acord cu ridicarea unor masini - care sunt cazuri extreme.

Revenind la subiect:
Da nu este loc si nu ai cum sa faci loc. (cand s-au marit ultima data orasele, ca teoretic sa fie mai mult spatiu?)

Si atunci 1 mil de masini si 500.000 de locuri de parcare (mai sunt mall-uri, magazine, institutii care au locuri de parcare - 200.000 sunt ale primariei).
Sa mai zicem ca mai au si oamenii curti cu loc de parcare, deci de la mine 900.000 de locuri de parcare (ireal si fantezist ce zic aici!)
Deci avem 100.000 de locuri minus.
Si te duci in Victoriei si zici:
- Vreau si eu loc de parcare.
- Sigur sefu 24 Ron fiscalizat - 1h.
- Ba tu esti nebun!
- Stai frate ca nu e tot: nu avem locuri de parcare!
- Pai daca parchez aiurea o ridica.
- Las ca te rezolv eu: pe A3 in prima parcare ... acolo sigur gasesti un loc, pentru ca in B oriunde ai parca avem minus 100.000 de locuri stationare.

Deci legea spune ca trebuie ridicate 100.000 de masini zilnic? (in cazul fantezist expus de mine - nu cred sa fie mai mult de 500.000 de locuri de parcare cu totul).

Deci stai sau te misti cu masina in oras - cel putin 100.000 de mii de amenzi pe zi?

Ce este asta?!!!

cezar-mario2012

 Dacă te duci în Victoriei și îți cere 24 ron pe oră, asta este, ai bani plătești dacă nu iei metroul. Peste tot în Europa în centru parcare costă mult, așa că majoritatea merg cu transportul în comun.

Acum referitor la ridicarea de mașini este OK să fie ridicate cele ce obstrucționează circulația, adică parcate pe trecerile de pietoni, stațiile mijloacelor de transport, trotuare (acolo unde pietoni nu mai au pe unde să treacă și își pun viața în pericol mergând pe carosabil), pe calea de rulare a mijloacelor de transport în comun...
  Trebuie evitate abuzurile de ridicare a mașinilor din zone care nu îngreunează circulația.

dr4qul4

exact. toate locurile de parcare din centru ar trebui taxate. sa nu mai existe posibilitatea sa parchezi in centru fara sa platesti. cu taxatoare automate exact ca in afara.
cine nu isi permite. pe jos sau  cu metroul.

si cand ma refer la centru ma refer si la opera si la dorobanti si la tineretului
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Quote from: cezar-mario2012 on December 21, 2016, 09:47:13 AM
Acum referitor la ridicarea de mașini este OK să fie ridicate cele ce obstrucționează circulația, adică parcate pe trecerile de pietoni, stațiile mijloacelor de transport, trotuare (acolo unde pietoni nu mai au pe unde să treacă și își pun viața în pericol mergând pe carosabil), pe calea de rulare a mijloacelor de transport în comun...
  Trebuie evitate abuzurile de ridicare a mașinilor din zone care nu îngreunează circulația.

Daca legea se va aplica asa perfect de acord.

Altfel: "În total, sunt aproape 350.000 de maşini care circulă pe arterele oraşului. În Constanţa avem 13.000 locuri şi încă 12.000 pentru riverani. În Mamaia sunt circa 2.500 de locuri de parcare + oraşul mai are 18.000 de locuri de parcare rezidenţiale. - Liviu Tramudana, purtător de cuvânt Primăria municipiului Constanţa
În timpul sezonului estival, valorile de trafic din Constanţa cresc cu 30 de procente. "
350.000 de maşini - hai sa zicem 50.000 de locuri de parcare.

Adica 300.000 de ridicari legale pe zi - fara trafic-ul suplimentar din extra sezon?

Daca eu merg cu 120 km pe drum cu limita 100km - primesc amenda, DAR a fost decizia si optiunea mea.

Daca merg la Constanta legal si fara dubiu mi se ridica masina in fiecare zi, unde legea este aplicata de fapt discriminatoriu - in practica doar la cativa li se va ridica masina si la restul nu, pe criteriu loto - cine are ghinion, DESI 85% din proprietarii de masini din Constanta sunt in aceeasi situatie.

La valori de 85% fac infractiune - ori acceptam ca suntem infractori (conform legii) - ori modificam legea si punem ca impozit (sau 1 amenda pe an direct acasa), ca sa nu discriminam la nivel national.

Nici o sesizare API/societatea civila, macar de forma?

ciprebbe

Sesizare ca ce?
Ai vazut normele de aplicare si conditiile in care se ridica?
Ai vazut abuzuri? sti exact cum se va proceda? Am inteles ca se va infiinta serviciu in cadrul primariei pt asa ceva iar ridicarile le va dispune rutiera dupa ce in prealabil conducatorul este amendat. Crezi ca cei de la rutiera nu cunosc situatia locurilor de parcare? Chiar crezi ca va dispune rutieristul ridicarea unei masini care nu incurca pe nimeni?
Pleci de la premise total gresite si matemetic iti da ca 85% sunt contravenienti.
Personal oricand sustin mijloacele de deplasare alternative si transportul in comun.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

voicul

Ok.
Matematic tu la ce procent esti?

Sincer e aceeasi situatie ca la amenzi deci oricum (procentul care il alege fiecare) sunt infractori.
Amenda in B e vreo 200 ron cu 50% in 48h.
Ridicare de masina ... era vreo 600 - 800 ron - cu tot cu amenda + 20 ron taxi / deranjare prieten cu masina + 1h mers ridicat - rezolvat situatia.

Sesizare referitoare la legea de "ridicarea a mașinilor" care va fi aplicata oricum discriminatoriu si care incrimineaza garanteaza ca 80% (dar fiecare isi alege procentul aici) din proprietarii de masini sunt infractori.

alexandru_m

Un bun inceput cred ca ar fi obligativitatea locurilor de parcare la constructiile noi. Blocuri, ansambluri rezidentiale, cladiri de birouri, etc.

Pe strada paralela cu cea pe care locuiesc este aproape gata un bloc cu vreo 200 de apartamente. Sincer, nu am vazut rampa pt parcare subterana, iar in curtea interioara mai mult de 50 de locuri nu cred ca vor fi. Fiind bloc nou, cred ca viitorii locatari vor avea cel putin o masina/apartament. Imi e groaza cand ma gandesc ce se va intampla cand va fi gata blocul.

Strazile din jur au doar case, iar locurile de parcare sunt cam fixe momentan, iar in capatul strazii avem un parc. Atunci cand este cald afara seara este dezastru. Toata lumea vine cu masina, parcheaza, scoate copilul, carutul, catelul, purcelul si merge in parc.

Nu inteleg cum este posibil sa primeasca autorizatii de construire cladiri care se stie ca vor paraliza zona adiacenta...

ovideatza

Fiecare constructie noua este ridicata cu respectarea unui regulament in ceea ce priveste nr de locuri de parcare.
Din pacate acel regulament este depasit de realitatea curenta. Dupa cum zici, realitatea e ca poate 80% din apartamente vor avea minim 1 masina, unii chiar 2. Se ajunge la unele constructii ca nr de masini = nr de apartamente.

Legea prevede ca un procent din nr de apartamente sa beneficieze de locuri de parcare. Procentul impus de lege nu poate fi 100%...

Idem si in cazul cladirilor de birouri. Exista anumite normative care fac corelatia intre nr previzionat de utilizatori ai cladrii si nr de locuri de parcare. Spre exemplu stiu un proiect de cladire birouri 8-9 etaje, parca 9-10.000 mp si avea impus 190 locuri de parcare. In practica probabil ar fi fost nevoie de mult mai multe locuri in felul in care se foloseste la noi masina.

Situatia nu se poate rezolva decat prin incurajarea folosirii transportului in comun. Daca vei creste nr de locuri de parcare in mijlocul oraselor vei "invita" practic pe mai multi sa foloseasca autoturismul propriu, generand aglomeratie, ambuteiaje, parcari ilegale in continuare, etc.

alexandru_m

Cat timp se vor construi birouri /  blocuri in orase oamenii in mod evident vor veni acolo. In cazul birourilor solutia ta poate functiona, macar partial. In cazul spatiilor de locuit clar nu va merge. Nu va renunta nimeni la masina personala pt ca are transport in comun langa bloc. Poate o va folosi mai rar, dar nu o va vinde. Iar aici alta solutie decat locuri de parcare nu vad...

dragos76

păi e clar că situația e total diferită când vorbim de parcările în zonele de rezidență i.e cartiere de locuințe) față de parcarea mașinilor în centru, zone de business, lesuire etc.

Eu cred (asta pe baza experienței mele din Cluj) că situația cea mai problematică și periculoasă e cu a doua categorie. De bine de rău în zonele rezidențiale sunt tot felul de alei dintre blocuri unde există ceva trotuare dar formale, lumea lasă mașinile parcate în acele zone iar pietonii circulă pe alei, pe carosabil. Ok, nu e ideal dar nici foarte periculos sau neplăcut, în general se circulă cu viteze mici pe acolo.

Problema cea mai gravă e când mașina e folosită pentru deplasarea în oraș, și dacă e nevoie și mai ales dacă nu. Aici deja vorbim de un "moft", sau lux. Cum ziceau și alți antevorbitori, în nici un oraș mare din Europa (cel puțin) nu se încurajează deplasarea cu mașina proprie către astfel de locații. Sunt parcări, dar puține și scumpe. Dacă ai tupeul să parchezi unde nu e legal, ai plătit la greu (și nu e vorba neapărat de ridicarea mașinii, poate fi blocarea roților sau simplă amendă). Astfel nici pietonii nu mai au de suferit, prin faptul că li se obstrucționează sau chiar blochează căile de deplasare, dar și traficul va fi redus deoarece mult mai puțină lume își va lăsa mașina acasă (de voie, de nevoie).

Ok, nu e simplu să renunți la confortul deplasării cu mașina proprie, dar de undeva trebuie început. Și poate să gândim un pic mai puțin egoist. La o adică, pe termen lung, toată lumea are de câștigat.

AlexxC

La mine in parcare un procent de aproximativ 20-30% din masini sunt folosite doar pentru a iesi din oras in weekend. Eu sunt inclus intre acestia ,folosesc masina in oras doar noaptea sau in weekend,in rest RATB si metrou.
Momentan e destul loc unde locuiesc dar pe viitor mi-ar place sa am un loc in afara orasului unde sa imi las masina si sa o folosesc doar extraurban.
Nu m-ar deranja sa platesc si o taxa anuala pentru intretinerea si constructia respectivei parcari pentru ca e mai convenabil decat sa cumpar cu 6000$ un loc de parcare mai scump decat masina mea :))
Cum ar arata orasul fara 25-30% din masini?

voicul

#7709
M-am linistit cand mi-am dat seama ca nu e nici o diferenta intre legea care ridica masini si legea care da amenzi pentru parcare neregulamentara. In ambele cazuri tot atatea locuri sunt.
Orice ai face 80% (fiecare isi alege procentul) din proprietarii de masini o comit. Acum e legea doar cu amenda, in curand cu ridicatul.

M-am agitat putin pentru ca m-am gandit cum sa te faca contravenient in 80% (fiecare isi alege procentul) de cazuri, dar practic e mai simplu sa faci legea asa si sa o aplici partial sau limitat ca numar de aplicari.
A mai si fost un post scris de un coleg in care zicea ceva gen: numai in Romania esti privit ca infractor.
Cred ca si in afara e la fel facuta legea.

In alta ordine de idei:
Transportul in comun este o solutie care nu prea iese in Ro: http://bit.ly/2hr0PPN

dar sa fim corecti

http://bit.ly/1LZTnCA

Deci clar nu o sa iasa nici cu asta pe viitor.

Partial mai avem o mica scapare asa: http://bit.ly/2hHwKi6

Pentru ca problema vine de aici: http://bit.ly/2i0wZ5z

Chiar mi-a zis cineva venit din US:
- Ce bine e aici ca nu e trafic?
- Cum? E din plin!
- NU. Trafic de oameni.

Deci ... sa scapam si sa intram in categoria 20% (dar fiecare isi alege procentul).