News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Ionut

Tabloul de bord al UE în domeniul transporturilor: România, pe ultimul loc

"Tabloul de bord al UE în domeniul transporturilor" este un document de referinţă care compară rezultatele înregistrate de statele membre în 30 de categorii cuprinzând toate aspectele sectorului transporturilor. Potrivit acestui document, Olanda se află în fruntea tabloului de bord în domeniul transporturilor pentru al treilea an consecutiv, cu rezultate foarte bune la 15 categorii, urmată de Suedia, Germania şi Austria. Deşi aceste ţări au puncte forte în domenii diferite, toate au în comun un cadru pentru investiţii robust, punctaje ridicate în domeniul siguranţei transporturilor şi rezultate bune în ceea ce priveşte punerea în aplicare a legislaţiei UE.

Pe ultimul loc în tabloul de bord în domeniul transporturilor se află România, din cauza unor note foarte scăzute pentru calitatea infrastructurii de transport (rutiere, feroviare şi portuare) precum şi pentru finalizarea reţelei trans-Europene de transport (TEN-T). Cu toate acestea, satisfacţia consumatorilor faţă de transportul urban, feroviar şi aerian a crescut. De asemenea, în România satisfacţia faţă de transportul aerian este una din cele mai mari din UE.

Capital



ion59

Mai e o lună de zile! Or avea acordul organismului ăla care controlează documentația de la licitații? Că acolo se împiedică cu lunile.

Ionut

ANAP, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice.

dr4qul4

Sa-i spuna cineva ca licitatie lansata = publicare in SEAP
Si chiar lansata, o licitatie poate fi anulata. Gaseste CNADNR motive. Si daca scapa de anulare, pana la urma e doar un SF asa cum au mai fost multe altele inainte. Licitatie pentru lucrari nu face? Macar tunelele de pe A1?

Eu cred ca il putem trece la broken promises.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

lupualb

Sefii Impregillo din Italia au fost arestati pentru frauda si trucarea de licitatii. Alo DNA!

infraAdi_ro

Se schimba ora in noaptea asta.....dormim mai mult.Ora 4 va deveni ora 3.
Romania are un viitor doar daca are prezent!

dr4qul4

Sau petrecem mai mult. Doar e sambata   :D
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Horațiu 87

Alţi cinci şefi din Regionala Craiova a CNADNR, trimişi în judecată de DNA pentru lucrările la Transalpina

Aceştia i-au acceptat abuziv afaceristului Nelu Iordache condiţii de plată defavorabile statului, prejudiciul estimat de anchetatori fiind de 10 milioane de euro

Marţi, 25 octombrie, procurorii din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie (DNA) - Secţia de combatere a infracţiunilor asimilate infracţiunilor de corupţie au dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a cinci şefi din Direcţia Regională a CNADNR Craiova şi a omului de afaceri Nelu Iordache pentru noi nereguli constatate la modernizarea, de către societatea celui din urmă, Romstrade SRL, a DN 67C Bengeşti - Sebeş pe o porţiune de 148 km (Transalpina).

Directorul regional Adrian Lumezeanu, directorul economic Doina Ilie, şefa Serviciului organizare şi derulare achiziţii Delia Mihaela Nedelcu, consilierul juridic Emil Ion Pană şi Florina Iovan, persoană desemnată să efectueze controlul financiar preventiv, toţi din cadrul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Craiova, sunt acuzaţi de anchetatori de săvârşirea infracţiunii de abuz în serviciu cu consecinţe deosebit de grave dacă funcţionarul public a obţinut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit. În acelaşi dosar, Nelu Iordache este acuzat de săvârşirea infracţiunii de complicitate la abuz în serviciu.

Risc valutar transferat din sarcina Romstrade în sarcina CNADNR

În rechizitoriul întocmit, procurorii au reţinut că inculpaţii Adrian Lumezeanu, Doina Ilie, Delia Mihaela Nedelcu şi Emil Ion Pană, în calităţile menţionate, cu încălcarea prevederilor legale privind achiziţiile publice, au semnat cu o societate reprezentată de inculpatul Nelu Iordache, un contract privind modernizarea DN 67C Bengeşti - Sebeş pe o porţiune de 148 km (Transalpina), la data de 5 septembrie 2008. Viza de control financiar preventiv pentru acest contract a fost acordată de inculpata Florina Iovan.
"În cuprinsul documentului a fost introdusă o clauză diferită de prevederile documentaţiei de atribuire, potrivit căreia plata lucrărilor de către C.N.A.D.N.R se va face prin emiterea de bilete la ordin în euro, plătibile în lei la cursul BNR euro/leu valabil la data plăţii. Această clauză a fost introdusă la solicitarea omului de afaceri, care a şi condiţionat semnarea contractului de introducerea acestei modificări. Astfel, în perioada 2008-2012, pentru facturile emise, firma omului de afaceri a primit un număr de 48 de bilete la ordin, care, ulterior, au fost vândute către mai multe instituţii de credit. În urma acestui demers infracţional a fost cauzat C.N.A.D.N.R. un prejudiciu în sumă de 45.798.769 lei (aproximativ 10 milioane de euro - n.r.), reprezentând echivalentul diferenţei de curs valutar dintre momentul emiterii unui număr de 48 de bilete la ordin în euro şi momentul plăţii lor în lei. În acelaşi timp, a fost obţinut un folos patrimonial pentru firma reprezentată de inculpatul Iordache Nelu, constând atât în transferul riscului valutar din sarcina acestuia în sarcina C.N.A.D.N.R., cât şi în obţinerea unui preţ mai bun pentru biletele la ordin vândute decât ar fi obţinut dacă ar fi fost emise în lei. Până în acest moment, C.N.A.D.N.R. nu s-a constituit parte civilă în procesul penal. (...)
Facem precizarea că această etapă a procesului penal reprezintă, conform Codului de procedură penală, finalizarea anchetei penale şi trimiterea rechizitoriului la instanţă spre judecare, situaţie care nu poate să înfrângă principiul prezumţiei de nevinovăţie", se arată în documentul citat.

Recepţia finală a obiectivului nu a vut loc nici până în prezent

În cauză, a fost dispusă măsura asigurătorie a sechestrului asupra bunurilor mobile şi imobile ce aparţin inculpaţilor Nelu Iordache, Delia Mihaela Nedelcu şi Adrian Lumezeanu. Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului Bucureşti, cu propunere de a se menţine măsura asigurătorie dispusă în cauză. Anterior, Nelu Iordache a mai fost trimis în judecată de către procurorii anticorupţie pentru infracţiuni similare. Valoarea totală a lucrării adjudecate oneros, în opinia procurorilor anticorupţie, de Romstrade, a fost de 345,4 milioane euro fără TVA. În anul 2012, când anchetatorii au început cercetarea minuţioasă a afacerii, se executase 80% din lucrări. Momentul arestării omului de afaceri în urma unor acuzaţii din alte dosare, dar care privesc cauze legate de acelaşi contract, a fost urmat de rezilierea înţelegerii şi intrarea în conservare a obiectivului. Sarcina finalizării lucrărilor a fost asumată de CNADNR, dar recepţia finală nu a avut loc nici până în prezent.

http://saptamana.net/articol/10656-alti-cinci-sefi-din-regionala-craiova-a-cnadnr-trimisi-in-judecata-de-dna-pentru-lucrarile-la-transalpina

dumbravaandrei

#7435
Noh... vreti parcare? Luati parcare... in fiecare seara tre sa fie cate un imbecil in fata blocului care parcheaza ca dracu (puteti vedea si restul de masini cat de bine sunt parcate). Am sunat la politie au zis ca nu au cum sa o ridice... CAND NAIBA REVINE LEGEA CU RIDICATUL MASINII?!?!?!? :madwife: :bash:






infraAdi_ro

Vad ca i-ai lasat o scrisoare de noapte buna :lol:
Romania are un viitor doar daca are prezent!

dumbravaandrei

Nu eu... un alt vecin...
Pentru exemplare din astea avem nevoie de o lege care sa permita ridicarea masinilor...

dr4qul4

Macar pe acolo nu trece nici un tramvai!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dumbravaandrei

In cazul asta ar avea loc sa ocoleasca  :lol: :lol: :lol: