News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

adiarc

Nu...nu sunt de acord.....in fata unei asemenea atitudini ( cel putin la companiile private cu,care am colaborat eu ),soluția e simpla....ori demisionezi ori vei fii demis...nimeni nu sta dupa lamentări cand e vb de banii lui
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Beowulf

#6571
Da, dar asta e diferenta dintre privat (sfera economica) si stat (sfera politico-birocratica).

La privat daca esti ineficient (gresesti, te misti greu, furi) creezi o paguba care se reflecta in diminuarea profitului, pe cind la stat, logica e diferita, fiind bazata pe aparente juridice (respectarea unor norme, acoperirea de hirtii, lipsa oricarei motivatii de a se grabi, selectia politica a personalului, deseord fiind create posturi in mod artificial pentru nepoti si colegii de partid, lipsa motivatiei de a elimina ineficienta si incompetenta etc.).

Nu se spune degeaba ca statul e cel mai prost administrator...
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

ovideatza

Asta cu DNA-ul ca sperie e o mare abureala, inventata tot ca o piedica in acest proces.

Nimeni nu a obligat pe vreun angajat CNANDR sa fie acolo. Daca nu le convine ca trebuie sa munceasca de ce nu pleaca?
Daca sunt buni, competenti, isi vor gasi de lucru si in mediul privat.

Asa e peste tot la stat, se plang ca e greu, etc, dar nici unul nu pleaca. Si cei de acolo care chiar vor sa schimbe ceva se lovesc de acesti "stalpi".

DNA-ul trebuie sa continue. Daca se opreste, am incurcat-o definitiv.
Ca nu e sfant DNA-ul, clar, asta e alta discutie. Dar macar a inceput sa produca niste rezultate. Trebuie sa nu se opreasca si sa "atace" peste tot, indiferent de "culoarea politica". De asemenea, pe partea de servicii si de controlul civil al serviciilor va trebui sa se discute la noi in tara, inainte de a prinde acestea o putere mult prea mare. Un echilibru intre puterile in stat trebuie sa existe.

Dar revenind la subiect, cei din CNANDR si ministere trebuie sa isi faca treaba. Daca nu vor sa plece. Altfel nu vom progresa.

Exercitiul curent este un esec deja. Si pentru stat si pentru mediul privat. Va fi probabil mai rau decat cel incheiat.
Poate la absorbtie nu se va vedea, ca se vor baga tare in ultimii 2-3 ani pe proiecte majore, publice, dar pentru mediul privat exercitiul este cam ratat. Am in vedere ca pt intreg exercitiul pe POR pentru IMM-uri sunt doar aprox 800 milioane euro alocati...

Vorbim de alternative la A1 pt absorbtie.
Teoretic trebuie sa avem un numar de X proiecte pregatite + Y pe lista de rezerva.
Nu avem nimic, si nici nu vom avea pana la sfarsitul anului. 3 ani pierduti. Nici macar nu stim ce vrem sa facem (A7/DX7).
Si din pacate din cauza parlamentului guvernul tehnocrat nici nu isi va asuma sa dea o directie. Adica 1 an semipierdut, ar fi fost pierdut daca nu ar fi deblocat unele lucruri si nu ar fi lucrat la altele pt a face in viitor lucrurile sa mearga mai repede. Dar daca avea si sustinere parlamentara efectiva si ar fi existat un minim consens politic pe cateva elemente majore, s-ar fi putut probabil aproba MasterPlan-ul si organiza licitatiile pt SF-PT si sa fie in lucru.


marius_tm

Schimbare majoră pentru România: De mâine, intră în vigoare noile reguli pentru achiziţiile publice


http://www.capital.ro/noile-legi-privind-achizitiile-publice-intra-joi-in-vigoare-normele-de-aplicare-vor-fi-adoptate-pe-31-mai.html

Beowulf

#6575
Evident ca DNA-ul trebuie sa continue, dar schimbarea oamenilor si pastrarea sistemului nu cred ca va imbunatati semnificativ ceva. Ministrii Transporturilor, precum si sefii CNADNR s-au tot schimbat si nu s-a rezolvat nimic, dimpotriva. In plus, in aparatul de stat concedierea oamenilor este chiar mai complicata decit la privat, iar o restructurare reala nu garanteaza ca vor ramine cei care trebuie cu adevarat, criteriul politic fiind singurul care determina actiunea in cadrul departamentelor statului. Ma tem ca asta e realitatea si dorinta de a imbunatati ceva doar prin rotatia cadrelor este pur si simplu gindire deziderativa. Daca statul ar fi un administrator competent, comunismul ar fi fost un sistem de succes.

Poate n-ar fi rau sa se analizeze in mod serios variante in care initiativa privata sa ia locul cit de mult posibil CNADNR-ului, in privinta realizarii si administrarii autostrazilor. Stiu ca a esuat incercarea de concesionare a unor portiuni din A3, dar cred ca trebuie regindit intreg sistemul. Asa pur si simplu ne batem joc de noi si de banii nostri, pe care oricum ii platim prin impozite, taxe ,accize , rovinieta etc., pentru ca e clar ca nu functioneaza.
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.


nicolaem


marius_tm


alecu26

nu o luati chiar asa.

1. In MT si CFR salariile pentru functii relativ echivalente sunt muuuuult mai mici. Si nu vorbim de procente de 10-20-30% ci de cateva ori mai mici.

2. Din ce inteleg eu, in acest interviu se vorbeste de structura veche AM POST care acum in POIM e la ministerul fondurilor europene, si se doreste infiintarea unei sub autoritati tot in MT, care sa se miste mai cu talent. In felul acest cred eu ca se doreste evitarea acreditarii pe rand a mai multor AM-POIM, se face una singura la MFE, si asta mult mai usor are in coordonare sub echipe...pe la diferite ministere.
Drumurile noastre POATE;

Beowulf

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Economie/Stiri/Ciolos+vrea+o+noua+structura+care+sa+se+ocupe+de+autostrazi+ridi

"După ce guvernul Ponta înființase chiar legal o agenției națională de autostrăzi (ANA) entitate care practic nu a funcționat niciodată, guvernul Cioloș propune o nouă structură dedicată marilor proiecte de infrastructură."
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

vancouver

#6581
Foarte bine, bravo.

ATENTIE, extrem de important: pentru eficienta maxima trebuie ca noua companie de autostrazi sa se ocupe si de intretinere. Altfel va iesi un talmes balmes in unele situatii, cum este situatia actuala de pe OS3. Daca avem institutii diferite una de investitii initiale si alta de intretinere, atunci OS3 ar fi trecut pana acum de doua ori, de la investitie la cea de intretinere si inapoi, pentru remedierea problemei. Dar remedierea daca se face in regie proprie, nu poate fi facuta de institutia care se ocupa de investitii, deci iar inapoi la cei cu intretinerea dupa rezilierea contractului cu Impregilo. Si cu acuze dintr-o tabara in alta: tu esti vinovat, ba tu si nimic nu s-ar fi facut in directia remedierii. La fel, daca facem o reabilitare majora, gen extindere A1 Buc-Pitesti la 3 benzi, trece A1 de la intretinere la investitii, apoi dupa ce investitia este gata trece inapoi, sau cum? Ce se intampla daca investitia nu merge cum trebuie, se face doar 50%, se reziliaza sau se abandoneaza? Unele tronsoane gata trec inapoi la intretinere? Altele raman pe termen nelimitat la cei cu investitiile, dar nu se ocupa nimeni de intretinere???

Deci inca o data: trebuie sa existe o singura institutie sau companie care sa se ocupe de la A la Z de un anumit tip de infrastructura. Sa-i zicem "COMPANIA NATIONALA DE AUTOSTRAZI DIN ROMANIA" (CNAR). Iar vechiul CNADNR sa devina CNDR, si sa se ocupe numai de DN-uri si variante ocolitoare la nivel de DN, cu accent pe intretinerea curenta si de iarna.

Un avantaj major: va exista o defalcare f. clara a sumelor care merg spre autostrazi (vizibil in bugetul de stat pe fiecare an)
Un dezavantaj: trebuie regandit sistemul de taxare cu rovinieta.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

alecu26

Nu sunt de acord. Daca trebuie sa fie una...atunci in ea trebuie sa fie companii, echipe de proiect. Chiar vazusem un exemplu recent din Suedia, parca, unde când s-a lansat un nou proiect, echipa respectiva s-a mutat intr-o noua locatie, etc.

Altfel chiar e un talmes balmes in care de exemplu unii se razbuna pe Salini pe LD2 pentru ce s-a intamplat pe OS3. In plus, skillurile cerute conducerii (asta e de fapt cel mai important) sunt cu totul diferite in cazul de implementare proiecte cu intretinere si mai ales administrare pura (gen incasare rovignete, etc).
Drumurile noastre POATE;

Eurocopter

Vancouver are dreptate, trebuie una si buna, pe modelul ASFINAG. Daca separi implementarea proiectelor de autostrada de intretinerea ulterioara, iar nu se intelege tanda cu manda. O companie de autostrazi cu doua directii majore, implementare si intretinere. Practic noi prin asta obtinem un fel de descentralizare, pentru ca CNADNR-ul de azi are prea multe atributii si asset-uri in subordine pentru a le putea manageria pe toate cu succes.

vancouver

#6584
Da, exact. ASFINAG este un model de succes. Putem chiar prelua 1:1 organigrama si modul de organizare, poate chiar platim servicii de consultata catre ASFINAG pentru a ajuta la implementarea in Romania a unei structuri identice.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.