News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

marinul

am facut eu acum vreo 6 ani Cluj-Bucuresti dus cu trenul, intors cu avionul :) la acelasi pret

ciprebbe

Acu juma de ora la iesirea din Valcea

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dr4qul4

Banuiesc ca poza e de aici...un firicel de apa
Budesti
Daca a plouat la fel si mai sus pe Samnic......atunci DN73C se inchide iar pe Dealul negru vor mai aparea surpari.



Sursa + poze
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

adiarc

S-a votat Legea Achizițiilor Publice
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

rocklee

ajuta ceva noua lege sau e mai rau ca pana acum  ??? ???

adiarc

Din ce m-am uitat pana acum....era o condiție a Comisiei Europene pt accesarea fondurilor europene.....asta e partea buna...

Pe de alta parte pt licitatii de sub 70.000 lei nu mai trebuie licitatie.In multe tari europene e asa,dar ,legat de specificul nostru nu stiu daca sa ma bucur sau sa plâng ( era si pana acum ceva similar in vigoare ).
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

myid

Aceeasi intrebare o am si eu

Noua lege a achizitiilor publice, nu aduce de fapt mai multe contestatii ? Adica achizitia nu devine mult mai subiectiva ? Pentru ca de acum incolo calitatea va prima in defavoarea pretului cel mai mic, si atunci aceasta masurare a calitatii in foarte multe cazuri e chestionabila .

Mersi pentru raspunsuri .

dr4qul4

NU va prima calitatea.
Va prima cel mai bun raport calitate/pret. Va aduce contestatii, dar va elimina problemele care apar dupa adjudecare.
Vedem ce iese. Eu sper sa se mearga doar pe cateva criterii simple si cuantificabile. Altfel o sa avem licitatii anulate si de 10 ori.

Sa vedem cum se va descurca DNA-ul dupa licitatiile astea. 
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Singurul lucru pe care il permite noua lege este furtul cu legea in mana.

Legat de eliminarea problemelor dupa adjudecare ...  :lol: , hai sa glumim despre altceva. NUMAI SI NUMAI criterii neinterpretabile asigura o licitatie cinstita. Calitatea este ceva extrem de subiectiv si de interpretabil.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

esendy

daca se va merge pe licitatii fidic rosu (asa cum s-a declarat), la executie mai poate fi vorba de diferente de calitate?

dr4qul4

pe fidic rosu e si  mai rau. pentru ca ar conta pana si calitatea parapetului folosit. Oare cu cate procente e mai bun sau mai prost new jersey fata de cel metalic? Sau tipul de vopsea folosit pentru marcaje.

@vancouver, total de acord.
Iar singurul criteriu neinterpretabil este perioada de garantie.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alecu26

#6431
nu purtasem deja discutia asta pe alt thread?

Daca totusi se va da la preturi ceva mai mari, calitatea va creste, va creste si viteza de executie, si vor scadea claimuri. DOAR, aceste miscari nu vor fi direct proportionale cu pretul in plus platit.

Sunt niste mecanisme care se declaseaza la mai toate firmele de constructii, când se intra pe minus, (pe toata lucrarea sau chiar si partial pe fiecare pret in parte).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

north

1. Cu dedicație și drag pentru oamenii care (chiar, efectiv) construiesc România. Cinste lor!

2. Referitor la ideea de mândrie (în sens bun) și entuziasm privind propriul job, indiferent care ar fi acesta - dacă așa am gândi și simți cu toții (sau măcar cea mai mare parte dintre noi), țara asta ar fi departe.

3. Facem o producție artistică (mai mult sau mai puțin) similară privind construcția de autostrăzi? :)

https://www.youtube.com/watch?v=EvPlkBFC8Hs?vq=hd1080
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

bogdix

@alecu26
Calitatea nu poate sa creasca doar din cresterea pretului de adjudecare. Antreprenorii vor fi in situatia de a face mai multi bani... Crezi ca nu vor merge tot la "minim normativ" ?

Poate ar trebui revizuit Caietul de Sarcini ala tipizat si introduse acolo niste limite minime pentru diversi parametri de calitate, nj doar o referinta a lor in normative unde sunt dati sub forma de interval.

alecu26

pai si atunci ce am facut? platim mai mult pentru acelasi rahat? Ba chiar am impins totul spre o procedura de contestatie imposibil de lunga?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).