News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

akacrys

Transporturi și infrastructură
- Elaborarea planului de reformă instituțională pentru companiile din subordinea/autoritatea Ministerului Transporturilor care derulează proiecte de infrastructură majoră în domeniul transporturilor.
- Îmbunătățirea performanței economice a companiilor din subordinea/autoritatea Ministerului Transporturilor prin consolidarea sistemului de guvernanță corporativă implementat în prezent.
- Demararea elaborării Codului de Transport al României care să reglementeze următoarele domenii de interes pentru politica de transport a României și anume: Politica de finanțare a infrastructurii de transport cu obligația asigurării unui procent din PIB pentru dezvoltarea infrastructurii de transport în conformitate cu obligațiile europene asumate precum și introducerea taxelor partajate si/sau încrucișate între sectoarele de transport ale României; Politica de tarifare și taxare a serviciilor publice din domeniul transporturilor; Politica de dezvoltare a infrastructurii de transport pentru domeniul rutier, feroviar, naval, aerian și intermodal.
- Continuitatea implementării proiectelor de infrastructură de transport din domeniul feroviar si rutier(autostrăzi și cale ferată) cu finanțare din fonduri structurale și din bugetul de stat (cofinanțare) pentru a finaliza obiectivele strategice ale României de finalizare a fostului coridor IV de transport rutier precum și a coridorului IV de transport feroviar Nord si Sud situate pe rețeaua de transport TEN-T Core.
- Asigurarea atragerii si absorbției eficiente de fonduri structurale și/sau din împrumuturi publice contractate conform legii de la Instituțiile Financiare Internaționale pentru a dezvolta proiecte de infrastructură cuprinse în Master Planul General de Transport al României, inclusiv analiza oportunității inițierii măsurilor legale pentru activarea clauzei de reformă structurală în domeniul transporturilor pentru asigurarea de fonduri suplimentare cu încadrarea în țintele de deficit bugetar.
- Implementarea proiectelor care privesc dezvoltarea infrastructurii Aeroportului București dar și pentru dezvoltarea infrastructurii celorlalte aeroporturi de pe teritoriul României.


Se pare ca a luat in seama propunerile API,  suna promitator, pana la proba contrarie  :)

nicolaem

"......finalizare a fostului coridor IV de transport rutier precum și a coridorului IV de transport
feroviar ......"

oare putem spera in sfarsit la oprirea sabotarii PiSi?

jalemare

Raportul anual al Consiliului Fiscal, foarte multe date interesante...
http://consiliulfiscal.ro/RA2014.pdf

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

adiarc

Incredibil.....eu unul nu voi accepta asemenea sugestii , cum ca Neaga ar trebuii sa rămână.....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

A fost un mic discurs a lui Costache la Digi si a vb ( ma bucur ca a preluat de la API - ar fii un început de dialog  ) , despre acel "task-force" , care va fii constituit la MT pt a vedea schimbările necesare.....nu a spus nimic de componenta acestui task-force, iar aceasta componenta , este cea mai importanta , dupa părerea mea.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

VictorC


bond

"- Elaborarea planului de reformă instituțională pentru companiile din subordinea/autoritatea Ministerului Transporturilor care derulează proiecte de infrastructură majoră în domeniul transporturilor."
lucrurile astea cer timp. tare ma tem ca o sa ramana doar planul dupa ei si n-o sa vedem prea curand CNADNR, de ex., restructurat
sper sa nu am dreptate

nirolf

Excelent articolul!

Spulberarea unui mit: Parcarea pe trotuar este ilegala, chiar daca se lasa un metru liber pentru pietoni. Politia Rutiera interpreteaza eronat legea, contrar deciziilor justitiei

QuoteInformatia pe scurt:

    > In randul publicului exista convingerea ca parcarea masinii pe trotuar este legala atata timp cat este lasat spatiu liber de cel putin un metru pentru pietoni, convingere sustinuta oficial si neoficial de catre Politia Rutiera

    > Legea stabileste care este regula generala: parcarea pe trotuar este ilegala, singura exceptie este doar atunci cand exista panouri si marcaje ce permit in mod expres parcarea pe trotuar

    > Abia in acest caz - al exceptiei marcate prin panou permisiv - intervine si conditia lasarii unui spatiu liber de un metru pentru pietoni

    > La o analiza in detaliu a textelor de lege in cauza pare ca ar exista un conflict intre Legea privind circulatia pe drumurile publice si Hotararea de Guvern care aproba Regulamentul de Aplicare

    > Totusi, Justitia a decis definitiv si irevocabil inca din 2012 ca nu exista conflict legislativ si ca regula generala din lege are prioritate fata de regula de aplicare: parcarea pe trotuar este considerata ilegala daca nu exista un panou si marcaj permisiv

    > Judecator CSM: "Trotuarul este pentru pietoni. Pe trotuar poate opri sau stationa un autoturism numai daca sunt indicatoare sau marcaje in acest sens"

    > Politia Rutiera, in raspunsurile oferite cetatenilor, interpreteaza eronat legea si incurajeaza practic parcarea pe trotuar: "Cat timp se lasa un metru liber, e legal"

    > Timp de sapte luni, Brigada Politiei Rutiere nu a putut oferi un raspuns HotNews.ro in care sa clarifice situatia din punctul sau de vedere

cezar-mario2012

 Problema cea mai mare este lipsa parcărilor, legea este buna, dar nu ar trebui să faci mai întâi parcări. Unele străzi sunt foarte înguste, aleile dintre blocuri și singura posibilitate de a parca este pe trotuar, fiind trotuar pe stânga, cât și pe dreapta, cei de pe drepta trag mașina la margine, iar cei de pe stânga trag pe trotuar. În primăvară au venit cei de la Vesta și au pus stâlpi pe trotuarul din stânga, mașinile au parcat la limita trotuarului așa că mașina de gunoi nu a mai putut intra pe alee, dar dacă era un incendiu? Înainte de a propune ceva trebuie văzut dacă se poate aplica sau crează cadrul pentru a pute fi aplicat.

Eu zic că mai întâi să facem parcări, dar cei care parchează pe trecerea de pietoni, stați de transport în comun sau pe traseul tramvaielor, troleibuzelor nu au nicio scuza și trebuie sancționați corespunzător.

dragos76

Și asta cu "făcutul prima dată de parcări" e cu nunanțe. Dacă se parchează acuma ilegal la greu în centrele orașelor, unde ai transport public, nu văd neapărat o obligație de a face acolo parcări. Dar pe de altă parte în zonele rezidențiale ar trebui demarate astfel de proiecte (în special în cartiere vechi, din start proiectate cu o mașină la 5-6 apartamente, cum era acum 30 de ani).

cezar-mario2012

#5066
 Chiar dacă exista transport public parcări tot trebuiesc, eu pot da exemplul doar Bucureștiul, dar presupun ca este valabil și în alte orașe. Sunt zone de interes care nu sunt acoperite de transportul în comun, iar crearea de parcări subterane sunt cel mai bun exemplu sau etajate ar ajuta mult și transportul public eliberând căile de rulare. Am văzut în multe orașe europene acest model, iar în spațiul eliberat s-au creat piețe și parcuri. Exemplu: în San Sebastian sunt parcări în zona centrala, dar costa 3 euro/h dacă ai treaba și îți permiți vi cu mașina, dacă nu vi cu autobuzul.
Nu toată lume merge cu autobuzul, mai ales la noi, crearea de parcări va crea și oportunitatea de a dezvolta transportul public. Cum ? Simplu, nu mai parchezi pe stradă, la parcare cu mașina. Nu îți permiți parcarea, lasă mașina acasă sau nu îți mai cumpăra una, două... Atunci, da, legea să fie dură ai parcat neregulamentar, să te ardă, ca a doua oară să nu mai faci și nu mai ai scuza lipsei locului de parcare.

Exemple, sub toate aceste piețe și parcuri sunt parcari pe 3-5 nivele și sunt în centrele orașelor:

A Coruna, Spania se mai lucra la amenajare


San Sebastian, Spania


Aviles, Spania


Gijon, Spania


Santander, Spania


...și exemlele ar putea continua...

nicolaem

bine ca am scapat de ei!

Teodorovici azi (sursa Digi) : "nu trebuie marite bugetele pentru investitii deoarece oricum companiile nu au reusit sa cheltuiasca sumele aprobate"

:bash: :bash: :bash:

ZF:
"Cheltuielile de investiţii se vor reduce anul viitor la 4,5% din PIB, de la 6,4% în acest an, iar pentru anii următori sunt prevăzute niveluri de 4,3% în 2017, 4,9% în 2018 şi 4,7% în 2019."

asta vroia Teodorovici. Acest buget inseamna sinucidere pt economia tarii.
Sper sa se revizuiasca tot bugetu; de noi veniti

dorum

...daca e asa, din punctul nostru de vedere (Transporturi, infrastructura, investitii) va trebui sa luptam... sau ne suim sacii in caruta si ne vedem de ale noastre... ce simplu e asa, avem bani pt salarii si pensii, da-o dracului de infrastructura, ca nu aduce voturi...

adiarc

nu am scăpat de ei...Parlamentul este cel care face jocurile......orice alta viziune a actualului guvern, fata de aceasta ar avea nevoie de o adoptare in Parlament ( care va fii sau nu , votată ),sau ordonanța de urgentă , care s-ar putea solda cu o moțiune de cenzura din partea Partidului Ajutoare Sociale si Salarii la Bugetari

In plus eu unul sunt profund dezamăgit de numirea la Transporturi.....de ce ? Pt ca omul a fost in ultimul timp Dir la CFR , o companie chiar mai ineficienta decat Cnadnr....sper sa ma contrazică prin fapte.....deocamdată a dat-o in bara cu " vrem 1%din PIB pt transporturi " ....adica cam 1,5 mld de euro.....niște firimituri in comparație cu nevoile
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura