News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

igorashu

Quote from: yetiman on May 07, 2015, 07:03:16 AM
Solutia "pe baterii" ar trebui sa vina de la timpul de incarcare. Deocamdata aici este punctul slab.
La autonomie nu e chiar asa mare problema. De exemplu Tesla duce cam 400 km. Cu putin progres s-ar putea ajunge la 6-700 km, care e echivalenta cu o autonomie "normala".
Daca s-ar putea opri la o "benzinarie" electrica (nu stiu cum s-ar putea numi, ca si motorina tot de la benzinarie o luam  :D ) si incarca in timp similar (5-10 minute), nu ar mai fi problematic.
Si citisem, nu cu mult timp in urma, ca exista teoria necesara si chiar si unele teste care sa permita asta. Daca tin bine minte, era vorba de "aranjarea" electronilor in baterie intr-o ordine anume (nu dati cu pietre daca gresesc, nu sunt in domeniu). In teorie asta ar permite incarcarea unui telefon in cateva secunde, iar a bateriilor de masina in cateva minute.
Corect. Nu m-ar deranja să încarc de la o stație de încărcare la fiecare 200 km dacă durează 2-10 minute. Pentru naveta zilnică 200 km sunt arhisuficienți. La drum lung, am timp să beau un suc, să mă dezmorțesc, consoarta să se ducă la budă (asta e o problemă pe care tehnologia n-o poate rezolva :lol: )
Există deja tehnologii pentru încărcarea bateriilor Li-Ion în câteva minute până la 70%. Nu cred că se va putea face asta acasă pentru că-ți trebuie o instalație puternică (a se citi "scumpă") care să-ți poată da curentul necesar. Din păcate ciclul laborator-producție durează câțiva ani.

Quote from: BIGRED1984 on May 07, 2015, 01:42:38 PM
Nu doreste nimeni (dintre producatori) o inventie radicala, sa treci de la 7 % la 2% consum pentru toate masinile de serie, cu aceleasi performante.
Nu doreste nimeni (dintre producatori) o masina electrica si cu autonomie de 1500 km si incarcare in 3h.
Ca inginer, asta mă deranjează. Se face o risipă fantastică de resurse și se încearcă soluții care mai de care mai fantasmagorice. VAG a avut profit de aproape 3 miliarde EUR în 2014. Nu au bani să facă și ei un prototip full electric cu tehnologii de vârf? Musk a dat la liber toate patentele în ideea să se stabilească niște standarde pentru încărcare și nu numai. N-are VAG bani să facă o replică a Tesla și să scadă costurile de producție? Să facă o rețea de stații de încărcare sau de schimbare rapidă a bateriilor? N-au... ei fac eco-Diesel  :o

Nu mă pot abține să nu compar soluțiile tehnice Tesla vs BMW hibrid. Care vi se pare mai fiabilă?


nicolaem

Sebba tu chiar crezi ca daca ar exista un proces care ar reduce de la 7 la 2% consumul la o masina nu s-ar gasi nici macar o companie auto care sa implementeze doar din cauza unor teorii conspirationiste cum ca petrolistii conduc lumea? sa fie macar unu care sa sparga "cartelul"?

Habar nu am ce inseamna cracarea catalitica, google zice ca se foloseste inca din 1941.
Oare daca procesul e fiabil, ieftin nu s-ar folosi?
Sunt atatea companii in prag de faliment sau chiar falimentare ( vezi volvo, Chrysler, Fiat, atatia chinezi care vor sa sparga piata) oare toti sunt tembeli? Gandestete ca din faliment esti erou mondial daca ai scoate 100cai cu 2% si iti explodeaza vanzarile

sebba

man, nici mie nu mi-a venit sa cred pana nu m-am lovit chiar eu de acele ziduri
nu, eu nu am inventat nimic, insa persoana in cauza imi e cumnat si chiar a venit cu niste idei destul de interesante, ca snu folosesc alt termen
m-am implicat insa personal in contactarea marelui producator auto (nu dau nume ca nu are rost, e destul de mare si destul de tare) si crede-ma ca nu mi-a venit sa cred ce s-a putut intampla si de cat negativism gratuit am avut parte

e lunga povestea insa un episod scurt, la "poarta fabricii" (nu chiar, ci la un sediu de-a lor unde era si ceva departament de proiectare/cercetare):
- buna ziua, avem o inventie si vrem sa facem o scurta prezentare unuia dintre inginerii dvs
- nu se poate! aveti programare?
- nu, nu avem, dar vrem sa facem una. va rugam sa ne spuneti cum se poate face o programare.
- nu se poate face programare!


si nu s-a putut intra, discuta, prezenta, face ceva... nimic, nimic!
cu chiu cu vai prin prieteni, cunoscuti, lantul amintirilor, s-a gasit prietenul preietenului raposatului unchi vecin cu matusa Tamara... care a reusit sa deschida o mica portita si s-a ajuns la un alt departament de proiectare/cercetare de la alta marca auto care e detinuta de acelasi concern

pana acum (povestea e din noiembrie 2014) nu s-a concretizat nimic si nici nu cred ca va iesi ceva
asa ca... gogosi d-astea cu "progres", "reducerea consumului". "imbunatatirea...", "norma".... eu nu le mai cred nici cat negru sub unghie



Sailing away! S/Y Haimana

Danny550394

Quote from: igorashu on May 07, 2015, 03:41:56 PM

Nu mă pot abține să nu compar soluțiile tehnice Tesla vs BMW hibrid. Care vi se pare mai fiabilă?


Designul de la Tesla este perfect pentru o masina electrica.
Dar BMW hibrid e... hibrid si este doar partial electric. Adica mai are un motor cu ardere interna :).
"To underline its low-emission talents, i5/i7 boasts two e-motors, not only one like the i8. Depending on the driving situation and the momentary performance duties, it can be electric front-wheel drive, electric rear-wheel drive or petrol-electric all-wheel drive"

QuoteMusk a dat la liber toate patentele în ideea să se stabilească niște standarde pentru încărcare și nu numai. N-are VAG bani să facă o replică a Tesla și să scadă costurile de producție? Să facă o rețea de stații de încărcare sau de schimbare rapidă a bateriilor? N-au... ei fac eco-Diesel  :o

Musk a dat liber la patente anul trecut. Acum vrei ca VAG, GM si ceilalti sa-ti scoata o masina electrica comparabila cu Tesla S intr-un an de zile?

Da,si din cauza e-Diesel-ului VAG sunt indieni...si din cauza ca Golf GTE foloseste 2 ambreje iar VAG se transforma in indieni (chiar, 3 ambreaje, ca doar unul este DSG). Ca sa nu uit de unde am plecat cu discutia. :lol:

Inteleg ca esti foarte preocupat de masinile electrice dar de aici pana la a acuza toti producatori de masini ca nu se preocupa de ceea ce face Tesla foarte bine (si nu sunt sarcastic) este doar o aberatie.

Modul in care Tesla foloseste acumulatorii este perfect. Superchargerul de la Tesla face ca acumulatorul sa poate fi incarcat la 80% in 40 de minute sau 100% in 75 de minute ceea ce face ca Tesla S sa fie devina chiar o masina pentru drumuri mai lungi dar cu conditia ca posibilitatea de incarcare folosind Supercharger-ul sa existe din 300 in 300 de km. Dar cel mai aproape Supercharger este la Viena.
Oricum pretul masinilor electrice este prohibitiv. Daca ar costa 30000 de dolari cu siguranta am vedea mult mai multe.

In rest nu ai nicio informatie ca nu se proiecteaza ceva electric de catre ceilalti. Tragi aceasta concluzie doar prin lipsa informatiei.

http://www.caranddriver.com/news/2016-audi-r8-e-tron-photos-and-info-news Mi-as dori ca cei de la Audi sa foloseasca acelasi tip de conector la incarcator ca cei de la Tesla. Cum de altfel mi-as dori ca toti producatori de automobile electrice/hibride sa foloseasca acelasi tip de conector (nu ca cei de compania cu Maru'). Cred ca la la fel cum in acest moment gasesti benzina,motorina si GPL sa gasesti si posibilitatea de incarcare a unui automobil electric intro benzinarie.

Restui informatiilor postate tin de teoria conspiratiei.

TibiV

Quote from: ciprebbe on May 07, 2015, 03:20:46 PM
Ai parcat ca un bou (raspuns DGPMB)
https://www.facebook.com/aiparcatcaunbou/photos/np.1430984298057752.100001689566669/893656604026273/?type=1&notif_t=notify_me

Se pare ca boul a disparut de pe FaceBook...   :lol:
Dai click si..."Acest conţinut este indisponibil momentan". Momentan de azi dimineata....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

sebba

am un prieten in Bucuresti care si-a luat de curand o Tesla S, cica cel mai tare model si se lauda ca vine cu jucaria si pe la Arad prin viitorul apropiat
din vorba in vorba - prin telefon - am inteles ca o incarcare completa la priza de acasa ar dura zeci de ore
n-am intrat in prea multe detalii, zicea el ceva de statii de incarcare ultra-rapide, undeva la 40 minute -  si care din pacate inca nu exista la noi dar se pare ca ceva alternative mai lente ar avea pe traseu
abia astept sa o vad si sa ma dau cu ea... va spun impresiile dupa ce se va intampla, posibil in vreo 2 saptamani :)

PS: o sa-l bag la priza la mine acasa, sper sa nu-mi dea contorul peste cap! :lol:
Sailing away! S/Y Haimana

ciprebbe

Quote from: TibiV on May 07, 2015, 08:37:30 PM
Quote from: ciprebbe on May 07, 2015, 03:20:46 PM
Ai parcat ca un bou (raspuns DGPMB)
https://www.facebook.com/aiparcatcaunbou/photos/np.1430984298057752.100001689566669/893656604026273/?type=1&notif_t=notify_me

Se pare ca boul a disparut de pe FaceBook...   :lol:
Dai click si..."Acest conţinut este indisponibil momentan". Momentan de azi dimineata....

Nimic nu se pierde daca a fost pe net  :p

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

danutzu_1069

Ma mir ca nu l-au scos cu textu "se afla in misiune ordonata"...

marius_ar

La Arad a inceput Raliul Aradului 2015. Maine va avea loc Superspeciala Aradului, in fata Primariei si prin parcarile din centrul orasului...
















^^ castigatorul de anul trecut ^^



Mai multe poze, la cerere sau pe blogul meu.

horatiu.cosma

In Cluj, pe strada Horea, se lucreaza la modernizarea primei benzi, trotuare, eliminare cabluri si stalpi, bagat totul in subteran, tot tacamul. Partea proasta e ca se taie toti copacii, si nu este singurul exemplu in acest sens. Chiar asa de multi copaci si spatii verzi avem in orase de ne permitem sa ii taiem, cum se poate afla cine a autorizat asa ceva?

ciprebbe

O mica corectie, se modernizeaza tot de la trotuare pana la linia de tramvai (si zonele cu 2 benzi). Se circula doar pe linia de tramvai, aseara am trecut pe acolo si se inainteaza foarte incet.( si e doar inceputul)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

igorashu

Quote from: Danny550394 on May 07, 2015, 07:09:36 PM
Designul de la Tesla este perfect pentru o masina electrica.
Dar BMW hibrid e... hibrid si este doar partial electric. Adica mai are un motor cu ardere interna :).
Well, dooh. Doar am specificat că e hibrid.
Întrebarea era "care e mai fiabil?". Evident că full electric. Care e mai eficient și flexibil(de la sursa de energie până la roată)? Tot full electric. Deci ăsta ar fi drumul de urmat.
Care-i buba electricelor? Bateria.
Și atunci ce face (o parte din) R&D de la Audi? (Observă, te rog, că nu i-am făcut pe toți indieni :p) Bagă bani în e-Diesel, într-un proces mai păgubos ca randament și costuri.
Logica e imbatabilă... nu mai zic "pentru indieni" pentru că nu e politically-correct  :lol: BTW, lucrez și cu nemți și cu indieni ;)

E bine măcar că apar PHEV. Când oamenii vor observa ce mișto e pe electric, vor cere mai mulți schimbarea.
Apropo, prin 2006 un amic din Milkaland mi-a împrumutat un scuter electric pentru câteva luni. De atunci m-am îndrăgostit de electrice - am lăsat și mașina și motocicleta în parcare. Mă duceam și la cumpărături cu scuterul. De-atunci tot zic că următoarea mașină va fi electrică - între timp mă rog să nu-mi pice turbina :D

Quote from: Danny550394 on May 07, 2015, 07:09:36 PM
Musk a dat liber la patente anul trecut. Acum vrei ca VAG, GM si ceilalti sa-ti scoata o masina electrica comparabila cu Tesla S intr-un an de zile?
Corect. Dar măcar niște încărcătoare standardizate putem cere într-un an? Ca să nu repetăm istoria USB-ului.
Știam de e-Tron, dar era în eternul stadiu de concept. Și recunosc că-mi place mai mult ideea lor de câte un motor pe roată - pică unul, mergi în 3 (cilindri :lol: ), ESP/ABS ar fi mai ușor de implementat, ba cred că au renunțat și la diferențial. Aici apreciez că au fost nemți  :p

marius_ar

Pentru cei interesati, am postat o galerie de imagini cu toate masinile care au luat startul la cursa speciala de raliu din centrul Aradului: http://mariusgancea.blogspot.com/2015/05/raliul-aradului-2015-ps-5-sss-arad.html

Goldmund

igorashu,
Exista multe firme auto care au cel putin cate un model electric( A3 Sportback e-tron., BMW i3, Renault Twizy,etc.) nu-i asta baiul. Problema este ca modelele electrice sunt inca f. scumpe, acumulatorii sunt scumpi si au o viata scurta de viata(...), consumul electric in masina trebuie redus drastic daca doresti sa faci deplasarea atat cat scrie in cartea masinii(fara clima, etc) si bineinteles rarele statii electrice cu incarcare rapida.  Masina electrica ramane inca un exot(ic). Si inca ceva:
atata timp cat o masina limuzina (familie cu doi copii) face  intr-o zi non-stop o mie km., atata timp acea masina nu are nici o concurenta din partea uneia "electrice".
In oras, da, e altceva, dar cu minusurile (de)scrise mai sus.