News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cezar-mario2012

Nu compar mere cu pere, ei s-au referit expres la aceaste secțiunea dintre Pitești și Sibi6, cum autostrada le-ar aduce o economie de 30 €/mașină.  Si chiar dacă ar fi pe întreg drumul până la graniță,  tot nu sunt 30 €, acum au Sibiu-Deva autostrada,  pana la sfârșitul anului Arad-Mako sau poate Margina-Mako si Sibiu-Ohaba. Este exclus sa ai +30 € cost acum fara aceste secțiuni,  doar nu cara o mașină pe trailer. Chiar daca ai componente aduse de dincolo de Sibiu,  tot nu costa atat, acele fiind in număr mult mai mare pe transport,  costul fiind divizat pe unitate.

cricric

Quote from: ciprebbe on April 24, 2015, 04:53:09 PM
Atentie la B1TV de la ora 17.00 ( o sa vedeti de ce)
Nu-mi zi ca al treilea tip din studio e Baiazid.

yetiman

Bun, nu compari mere cu pere. Dar atunci simplifici prea mult. Nici eu nu pot sa spun daca cifra e mare sau nu.
Dar poti sa iei in calcul si economia de carburant (la un camion nu cred ca ar creste consumul mediu - oricum ei au vitaza maxima limitata), si, probabil, cel mai important factor ar fi castigul de timp. Nu doar minutele castigate pe bucata respectiva (la un camion timpul ar fi la jumatate), ci si posibilitatea de a imparti altfel timpii de condus cu cei de stationare obligatorie. Si care ar putea avea chiar un efect in cascada. Un camion trebuie sa opreasca la timp fix, si sa faca pauza obligatorie chiar daca se afla la cativa km de destinatia (nu stiu daca exista vreo toleranta in acest sens, ne-ar putea spune cineva implicat in transporturi asta)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

horatiu.cosma

Tineti-ne si pe noi la curent cu highlight-urile :)

ciprebbe

Quote from: cricric on April 24, 2015, 05:33:32 PM
Nu-mi zi ca al treilea tip din studio e Baiazid.
ba da plus cutter de la noi.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

frunzaverde

Quote from: cezar-mario2012 on April 24, 2015, 04:57:02 PM
Întrebare de unde le dau celor de la Dacia 30 € economie de masina daca ar avea acum autostrada?

Pe Pitesti - Mako, un TIR incarcat cu Dacii are de parcurs cam 340 km fara autostrada.

Sa presupunem ca autostrada dubleaza viteza medie de circulatie a TIR-ului de la 40 km/h la 80 km/h (cam medii in industrie) si ca scade consumul cu 9L/100 km (la fel, e destul de rezonabila asumptia).

Asta inseamna ca Pitesti - Mako, fara autostrada, se parcurge in 4h25 suplimentare fata de optim, cu un consum de carburant suplimentar de 30 L. 30 L * 5.3 = 159 RON (nu stiu daca asta e pretul la diesel in Romania, asta am gasit pe net). Pierderea asta inseamna in jur de 50 EUR + o noapte in plus de cazare pentru sofer, deci inca vreo 25 EUR.  Total, 110 EUR.

Transporti 8 masini, inseamna 13.75, transporti 6, inseamna 18.33. Pe urma, mai ai si lantul logistic invers, de adus piese la Dacia din care se fabrica masinile. Mai aduni faptul ca nu ai garantia ca TIR-ul va ajunge la timp, si deci ai nevoie de lanturi logistice mai lungi si de stocuri mai mari.

Deci, per total, 30 EUR suna realist. Poate un pic umflat, dar realist. Nu e o suma uriasa per total, insa - costurile logistice pentru un vehicul nou pot fi de 15-30% din valoarea masinii. Simplul fapt ca aleg sa faca transportul rutier in loc de feroviar adauga un cost de cel putin 100 EUR, autostrada sau DN.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

Damn, nu pot urmari. Dar poate faceti voi un rezumat. Go, Catalin (cutter)! :cheers:

cricric

Quote from: ciprebbe on April 24, 2015, 05:42:56 PM
ba da plus cutter de la noi.

Pe cutter il stiu. M-am prins dupa aia ca-i Baiazid dupa ideile lui crete. Nu stiu de ce, dar chiar asa mi-l imaginam.

dr4qul4

un trailer care transporta masini dacia va consuma mult mai putin pe A fata de DN7.
Drumul este si mai scurt, dar mai ales nu urca si coboara si nu schimba vitezele (unde un tir consuma mult mai mult). Un sofer de tir iti poate explica exact consumul, dar diferenta e comparabila cu mersul blana si apoi stat cu motorul la relanti vs pilot automat.

Tir-ul merge cu 90 pe autostrada si cu 0-90 pe DN7.

Cand va fi gata, mergi, cu masina full, cu 90 pe autostrada, pe pilot automat, si apoi intoarce-te pe DN7, si vei avea consum dublu.

In plus, time is money, iar salariul soferului, asigurarea si ratele la banci se masoara in ore
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

hentz

Quote from: Ionut on April 24, 2015, 05:48:08 PM
Damn, nu pot urmari. Dar poate faceti voi un rezumat. Go, Catalin (cutter)! :cheers:


http://inregistrari.b1.ro/view-evenimentul_zilei-109.html


De la 9:30 intra si colegii pe fir.

cezar-mario2012

#3760
Eu spun una si voi înțelegeți alta. Directorul comercial al Dacia a declarat "...existenta autostrăzi PITEȘTI-SIBIU ar aduce o economie de 30 € pe masina transportată. ..", nu a spus Pitești-Mako.
Eu nu am spus ca nu trebuie autostrada Pitești-Sibiu,  nu cred on acei 30 € economisiți,  timp sigur,  ceva economie, da, dar nu 30 €. Din punctul meu de vedere,  autostrăzile muntane ar fi trebuit construite primele.  Beneficiile ar fi fost majore,  de timp, cost si stres.

danutzu_1069

aplica acelasi algortm de calcul, dar pe dublu sens, pentru portiunea care vrei. Dar fa socotelile pentru un camion. pui un consum de 45% . si tine cont de traseul DN ului, cate curbe in urcare are. Tine cont ca in situatiile astea consumi timp si carburant mult.

horatiu.cosma

M-am uitat putin la emisiune. Ca si rezumat, s-a cam insistat prea mult pe CoBra vs PiSi. A incercat cutter sa aminteasca faptul ca se pot face ambele pe un mixt de finantare, dar prezentatorul era fixat pe ideea "una sau alta". Nazare si-a facut campanie, aruncand cu noroi in PSD. Eu nu cred ca el nu a vazut documentul de implementare al Masterplanului, doar ca sa ajunga la Bruxelles a trecut in prealabil prin Parlament... Ce mi s-a parut interesant a fost intrebarea lui Baiazid: chiar avem nevoie de CoBra, o sa mai avem munte, natura etc dupa CoBra, sau se va extra-industrializa zona? Foarte buna intrebare. El spunea ca daca facem cateva centuri si tunele rezolvam problema, ceea ce, pe hartie e adevarat(pentru anul 2015 cel putin).

TEO73H11

Faptul ca autostrada Pitesti Sibiu este o necesitate si ar trebui sa fie prioritatea 0 suntem in majoritate de acord,dar  tin sa amintesc ca in 99 atunci cand au venit Renault in Romania, nu exista nici un km de autostrada spre Nadlac ,apoi in Ungaria lipea M 43 si o buna bucata din M5 spre Budapesta si mai departe spre sudul Europei via Slovenia lipseau o buna parte din M7 in Ungaria ,cu desavarsire H 5 Lendava Maribor in Slovenia si multe bucati lipsa pe A1 Slovenia Maribor Lubiana,pe aceasta ruta se economisesc mai bine de 200km decat via Viena.Sfatul meu pentru Renault e un pic de rabdare,in putini ani sa speram vor (vom) avea 1000 de km in plus  de autostrada fata de 1999.

sebba

nu stiu de ce ne cramponam de nevoile renault, hai sa ne ocupam de nevoile noastre, ale tarii, si apoi de ale unuia sau altuia, fie "el" si renault
stia foarte bine in ce se baga si chiar i-a convenit, cum de altfel le convine la toti marii "ei" ce vin pe aici sa faca afaceri, asa ca sa ma mai lase cu economia de 30 eur la o masina, e fix-pix acea economie, e ca mancatul de sub unghii...

oare ce o sa faca dupa ce o sa fie autostrada gata? o sa ieftineasca dacia cu 30 euro? :lol:
Sailing away! S/Y Haimana