News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Quote from: AlexIP on January 28, 2015, 10:49:23 PM
Eu nu-s de acord cu frunzaverde. Pentru că dacă te uiți pe topicul cu DN-uri o să vezi un exemplu ce înseamnă limite de viteză puse prea jos: frustrare, oboseală, agitație, stres și așa apar mai multe accidente decât dacă s-ar da liber tuturor

Absolut ca limita de viteza prea JOS e la fel de rea ca limita de viteza prea sus. Stresul si frustrarea sunt ele in sine probleme care fac condusul riscant, ori prin nerespectarea regulilor (care par absurde), ori prin condus mult mai agresiv pentru a ventila riscul. "viteze maxime prea mici" ESTE o alta problema; nu neaga absolut deloc problema "viteze maxime prea mari".

Rolul administratorului drumului este sa asigure un regim de mers care sa asigure viteze sigure pentru toti participantii la trafic (de la TIR-uri incarcate plin, care se chinuie sa duca 90 km/h pana la Ferrari cu cadranul pana la 320 km/h) in asa fel incat toti sa poata convietui sigur, fara frustrari nenecesare care sa compromita siguranta.

Absolut ca regulile absurde sunt absurde, si nu sunt bune nimanui. In SUA, din 1973 pana in 1987, adica 14 ani, viteza maxima a fost de 55 mph, adica 88 km/h. Nicaieri in SUA, pe nicaieri, deci nici pe autostrazile din desert cu MZA 1000 pe drumuri 2x2, nicaieri, dar absolut nicaieri, nu aveai voie sa depasesti 88 km/h. Bineinteles ca creaza frustrare si nerespectarea legilor in masa, si nimeni nu vrea asta. Asta e la fel de absurd ca situatia cealalta! In Mozambic, viteza maxima pe DN e 120 km/h. Prin sate au 100 si 80 km/h, din experienta, pur aleator. Asta creaza nesiguranta by default.

Dar asta nu contrazice in vreun fel faptul ca nu exista siguranta la 220 km/h in trafic public. Pur si simplu distantele sunt prea mari pentru a avea timp de raspuns care sa-ti permita sa faci ceva in orice situatie neprevazuta. Studiile de siguranta indica 140 km/h ca o granita a sigurantei rutiere garantabile; dincolo intram in taram de "risc necontrolabil". De asta soselele sunt calculate (inclusiv in DE) pentru 140 km/h si nu mai mult - pentru ca nu prea stim sa le calculam pentru 160 si sa mentinem siguranta rutiera la 140.

SUA a fost de foarte bun simt cand a renuntat la absurditatea de 55. Statele din SUA au pus limite rezonabile si prudente, de 120 km/h (75) in majoritatea statelor cu densitate redusa si de 113 km/h (70) in statele dense. Cea mai mare viteza legala din SUA azi este 136 km/h (85) pe un singur drum din Texas, un drum taxat, construit special pentru viteza mare.

Uite aici un studiu aprofundat al situatiei (o teza post-doc) despre viteza si modelarea vitezelor. E extrem de citat, fiind una din referintele primare in domeniu : https://lup.lub.lu.se/search/publication/21612

Quote from: AlexIP on January 28, 2015, 10:49:23 PM
De câte ori mă întorc în țară pe M5 în Ungaria mă trezesc că toată coloana de automobile în care circul ajunge undeva pe la 150-160 km/h, după care încetinește la poduri/parcări, de frică... după care iarăși accelerează, iarăși așa.

Eu vad problema in tempo-ul in sine - 150-160 ca viteza a coloanei NU este o viteza sigura in orice circumstanta, fiind nevoie de masuri externe de calmare a traficului, fiind o buna idee reducerea mediei undeva la 120-130 km/h. Se face asta prin educatie de condus (o chestie deficitara in Estul Europei), si prin masuri de descurajare a vitezei excesive.

Quote from: AlexIP on January 28, 2015, 10:49:23 PM
Dacă s-ar ridica limita la 140 km/h (149 efectiv) sunt sigur că ar scădea numărul de accidente.

Vezi studiul de mai sus, care spune, fara echivoc, ca nu.

Quote from: AlexIP on January 28, 2015, 10:49:23 PM
La fel în satele din vestul țării, unde se poate ridica liniștit la 70 limita, așa cum e deja pe Arad - Lipova parțial. Cu o limită ușor mai sus, traficul devine mult mai calm.

Posibil, dar trebuie luati in seama si utilizatorii drumului care nu folosesc masinile - pietonii din satele care sunt fortati sa navigheze printre masini la 70 km/h. Solutia mult mai buna (dar si mult mai costisitoare) este centura ocolitoare la respectivele sate.

Quote from: AlexIP on January 28, 2015, 10:49:23 PM
În Germania, așa cum e acum, e decent. Peste tot pe unde era limită de viteză era aglomerație, se mergea în coloană, cum se dădea drumul imediat se împrăștiau cei cu 200, cei cu 180, cei cu 160, cei cu 140, se împrăștiau pe drum și devenea mult mai lejer traficul. DAR, e un mare dar, peste 160 km/h doar la 3 benzi / sens.

Vezi ca interpretezi corelatia INVERS. Limitele de viteza au fost puse acolo unde era aglomeratie sau erau probleme, nu invers.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

stangabriel

Hai sa dam o sansa automatizarii,daca nu ajungem la un punct comun :vroomvroom: :

http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-19222870-germania-testa-masini-autonome-sectiune-autostrada.htm

Germania va incepe sa instaleze diversi senzori pe o portiune a autostrazii A9 pentru a pregati terenul in vederea testarii masinilor capabile sa se conduca singure. Testele ar trebui sa inceapa la final de 2015, dar inainte de 2020 e greu de crezut ca un astfel de model va fi la vanzare.

CinX

Autostrada care conecteaza Audi de BMW :D

stangabriel

http://www.zf.ro/opinii/autostrada-campia-turzii-targu-mures-sau-cum-guvernul-ignora-in-continuare-realitatea-blocajelor-de-pe-centura-capitalei-13794688

Autostrada Câmpia Turzii - –Târgu Mureş sau cum Guvernul ignoră în continuare realitatea blocajelor de pe Centura Capitalei

stangabriel

Grija pe seara la drum.

http://www.meteoromania.ro/anm/?page_id=92

ATENŢIONARE METEOROLOGICA   COD GALBEN

În intervalul menţionat, precipitaţiile vor cuprinde cea mai mare parte a ţării, iar în regiunile vestice şi nord-vestice, cantităţile de apă vor fi în jur de 15 l/mp şi izolat, în Carpaţii Occidentali, Carpaţii Meridionali şi în Subcarpaţii Getici peste 35...40 l/mp. Vor fi ploi, iar în zonele de munte, treptat vor predomina ninsorile şi se va depune strat consistent de zăpadă. Precipitaţii sub formă de lapoviţă şi ninsoare se vor semnala, în dimineaţa zilei de 31 ianuarie, local şi în nord-vestul şi centrul teritoriului. Vântul va prezenta intensificări în toată ţara, cu viteze mai mari în Banat, Crişana, sudul Transilvaniei şi în Dobrogea, unde la rafală se vor depăşi 70 km/h. La munte, vântul va sufla tare, cu peste 90 de km/h, temporar viscolind zăpada.

Notă: În regiunile vestice, pe litoral, precum şi în zonele de munte vântul se va intensifica treptat din prima parte a zilei de vineri 30 ianuarie.

igorashu

Cred că îmi scapă mie ceva... de ce am alege varianta mașinilor autonome în detrimentul trenurilor?
Milioane de mașini x Ț-șpe sisteme de monitorizare și decizie (presupun că ar fi aceleași standarde, dar implementări diferite) = carnagiu.
Avem deja experiența unor recall-uri majore pe subsisteme infinit mai simple: accelerări automate, airbag-uri, etc. Nu mai vorbesc de problemele de securitate. Atacurile teroriste ar trece la un alt nivel.

stangabriel

Aseara vorbeam cu cineva despre senzorul de apropiere in trafic la masini. Dupa ce ca stam cu telefonul la volan,acum putem sta pe net si mai linistiti, ca ne anunta masina daca dam peste ceva. Stiu ca nu pentru asta a fost conceput, dar pentru asta va fi folosit.

NGC

Se pare ca MT doreste sa reinceapa privatizarea CFR Marfa, conform anuntului de astazi pentru "Servicii de asistență juridică în vederea selectării și contractării de servicii de consultanță pentru privatizarea Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă "CFR Marfă" – S.A".
Daca veti deschide arhiva pentru documentatia de atribuire, veti gasi de fapt documentatia de atribuire pentru ... carburanti.  :lol:

trifuhoria

E interesanta discutia masina vs tren. In stuttgart se lucreaza la un proiect nou.



CataOT

O informatie in special pentru domnul @alecu26 , care era interesat de acest proiect . Se pare ca au fost depuse 5 oferte pentru Hidrocentrala in pompaj de la Tarnita . Speram sa fie firme serioase si statul Roman sa aiba numai de castigat .
http://www.mediafax.ro/economic/cinci-oferte-pentru-constructia-hidrocentralei-tarnita-cum-va-arata-proiectul-de-1-miliard-de-euro-video-13795366

NGC

^^^ Pentru cei interesati, Ionut a creat acum cateva saptamani un nou board, "Domenii strategice in economie", unde se gaseste inclusiv un topic cu Hidrocentrala Tarnita Lapustesti;)

rocklee

#3372
cum reactioneaza bebelusi cand trec printrun tunel..  :o :D :D:D


stangabriel

http://adevarul.ro/news/eveniment/perchezitii-bucuresti-11-judete-intr-un-dosar-evaziune-fiscala-erbasu-strabag-printre-firmele-vizate-1_54cdd127448e03c0fd2a656b/index.html

Aproximativ 150 de percheziţii au loc, duminică dimineaţă, la mai  multe firme de construcţii din Bucureşti şi din 11 judeţe, printre care şi Erbaşu, Strabag şi UTI. Este vorba de un dosar de evaziune fiscală de 30 de milioane de euro.

Ştire în curs de actualizare.


adiarc

#3374
http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Extern/International/Bechtel+mita+ambasadori+autostrada+Kosovo+Transilvania

Potrivit unei analize a Economist Intelligence Unit, Bechtel a livrat 12,5% din drumul pe care se angajase să-l construiască. A încasat totuşi 64% din valoarea contractului, reziliat în mai 2013",

mai sa fie , cum a reusit cel mai (in)competent min al transp.,din istoria faraonica a marilor proiecte,sa piarda acest contract.Prietenii , stiu de ce .... :)....dar ar fii corect sa afle si DNA-ul de ce...si noi toti.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura