News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stangabriel

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-18735118-romania-este-tara-cele-mai-multe-decese-cauzate-accidente-rutiere.htm

România este statul UE cu cele mai multe decese cauzate de accidentele în trafic, menţionează ultimul studiu al Comisiei Europene despre sănătate publică. De patru ori mai mulţi români decât britanici mor anual în trafic. Suntem urmaţi de Polonia, Lituania şi Croaţia.

Din 2009 până în 2012, accidentele rutiere mortale au scăzut în România dar prea lent comparativ cu celelalte ţări europene. În ultimul deceniu, în România scăderea accidentelor rutiere mortale a fost de 24%, de două ori mai puţin decât scăderea înregistrată în medie în UE.

Tinerii sunt cel mai frecvent implicaţi în accidente mortale, cu un vârf de risc între 15 şi 24 de ani. Bărbaţii sunt mult mai frecvent victimele accidentelor rutiere decât femeile.

Studiul citat menţionează că cele mai multe accidente rutiere pot fi prevenite prin îmbunătăţirea drumurilor şi respectarea măsurilor de siguranţă rutieră. În timp ce Lituania este oferită drept exemplu pozitiv pentru o scădere accelerată a ratei accidentelor rutiere mortale, România alături de Malta, Croaţia şi Bulgaria este trecută la capitolul negativ al ţărilor unde frecvenţa acestor accidente scade prea încet.

myid

#2971
message sent by teocharis
"pe ce te bazezi?
Europa de Vest foloseste intensiv transportul fluvial: Rheine, Seine, vezi si canalul de gabarit marit proiectat intre Sena si Antwerpen/Rotterdam"



Vorbesc de transportul de containere, ca sa fim bine intelesi . La asta se referea articolul lui Baiazid si raspunsul meu.

Din experienta mea si am avut cateva :

==> Minim 3-4 saptamani de transfer pentru container de la Constanta la Viena - toate in functie de cotele Dunarii si de vreme ( inundatii destul de mici iti pot bloca transportul la Portile de Fier )
==> capacitate maxima pentru un convoi pe Dunare este de 180 de TEU ( ceea ce oricum este enorm pentru Dunare ).  Pe Dunare, conteza mai mult tonajul si nu TEU , pentru ca flotabilitatea este mai importanta .
Asta in conditii bune de navigabilitate ( astea sunt informatiile mele, am incercat sa caut dar nu am gasit, am intrebat transportatori care subinchiriaza barje si asta a fost raspunsul )
==> din cotatiile primite de la diferiti transportatori - au nevoie de minim 15-20 de containere pentru a realiza un transport . Astazi transportul de containere pe Dunare se realizeaza doar de marile companii din industria metalurgica (daca mai folosesc si ele ) si in aval .
==> Nu exista un planning predefinit asa cum este la transportul naval. Aici astazi ai o barja, saptamana viitoare nu mai exista transportul din lipsa de cerere .
==> tot din cotatiile primite, pretul este exorbitant , cel putin in amonte. Mult mai ieftin cel feroviar

Transporturile inter-fluviale din Europa se realizeaza in proportii covarsitoare intre porturile maritime pentru transfer de marfa. . Nu intre porturile maritime si clientul final cum dorim noi.

Daca mai ai si alte intrebari cu cea mai mare placere iti pot raspunde. Dar sa fie pertinente

:)

dr4qul4

Ue da bani serioși pentru infrastructura portuara intermodala pe Dunăre.
Cele 4 capitale europene ale tarilor fara deschidere la mare au început deja sa foloseasca acest tip de transport. Au apărut chiar si nave fluviale specializate cu ajutorul cărora se vor reduce simțitor timpii de transport. Cu barja e mai greu, alea mai mult plutesc in deriva.
Dunărea trece exact prin mijlocul oraselor in timp ce camioanele încep sa fie interzise după linia de centura.
Un alt avantaj este posibilitatea folosirii containerelor duble care pe rutier nu pot fi folosite (decât în unele zone din America).

Pe un singur vapor se încărca mai multe containere decât pe 3 trenuri.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

frunzaverde

Quote from: dr4qul4 on December 03, 2014, 07:35:34 PM
Cele 4 capitale europene ale tarilor fara deschidere la mare au început deja sa foloseasca acest tip de transport. Au apărut chiar si nave fluviale specializate cu ajutorul cărora se vor reduce simțitor timpii de transport.

O barja cu impingator parcurge distanta Constanta - Krems (in amonte) in cam 25 zile, incarcata cu 30-40 TEU (containere) x 2.

In conditii optime, aceiasi barja cu impingator ar parcurge dus-intors Constanta - Krems - Constanta in 21 zile, conform Via Donau, un fel de think-tank / lobby-group la nivel inter-guvernamental / agentie de implementare, si ar putea fi incarcata cu 120 TEU.

Cu vapoare specializate, de ultima generatie, cu Dunarea imbunatatita, s-ar putea reduce, in conditii optime, durata de parcurs la 16 zile dus-intors. Dar vorbim de "conditii optime", vapoare noi, proceduri noi, lucrari de imbunatatire a circulatiei pe Dunare, timpi minimali de asteptat la vamuire, etc. etc. Probabil va fi nevoie de buffere contractuale de macar 1-2 zile, si la urcare si la coborare.

Deci 10-15 zile ca sa urci un container de la Constanta la Viena... Asta doar timp de tranzit. Din cate stiu, se poate aranja sa duci un container la Viena in 4 zile (garantat) de la Constanta, pe camion. Asta era acum multi ani, probabil ca timpii de tranzit au mai scazut de-atunci. Cu trenul nu stiu cat sunt ofertele curente, dar presupun ca se pot garanta sub 4-5 zile daca ai o naveta (full train load). Din Hamburg pana la Viena, exista solutii in <48h. De la Rijeka la Viena, overnight/same-day. Cum naiba sa fii competitiv cu 10-15 zile? Si asta daca n-ai ghinion de gheata/nivele scazute pe Dunare etc. etc.

Nici chiar raportul COLD, scris de lobby-ul containerelor pe Dunare (Via Donau) nu e foarte optimist : http://www.via-donau.org/uploads/project_downloads/COLD_Final-Report-___Annex.pdf


Quote from: dr4qul4 on December 03, 2014, 07:35:34 PM
Dunărea trece exact prin mijlocul oraselor in timp ce camioanele încep sa fie interzise după linia de centura.

Nu uita ca ai nevoie de infrastructura portuara pentru a descarca containere. In general, terminalele de containere, fiind instalatii destul de mari, se construiesc la distanta de orase. Si, in plus, mare parte din parcurile de logistica sunt si ele in afara oraselor. Si majoritatea clientilor finali de containere sunt si ei la marginea oraselor.

Quote from: dr4qul4 on December 03, 2014, 07:35:34 PM
Un alt avantaj este posibilitatea folosirii containerelor duble care pe rutier nu pot fi folosite (decât în unele zone din America).

Containerele normale au doua dimensiuni - 8'/6" si 9'/6", adica 2.6m sau 2.9m (aproximativ). Presupun ca te referi la double-stacking, adica incarcarea unui container deasupra celuilalt. Intr-adevar, in Europa nu se permite double-stacking-ul pe feroviar (si nu stiu nicaieri unde se permite pe rutier; nu cred ca exista retele de drumuri care sa aiba asemenea standarde tehnice incat inaltimea maxima a unui vehicul sa fie de 8m). Dar asta nu e o problema, din doua motive:

1. capacitatea cailor ferate romane, ungare, sarbe si austriece este EXTREM de ridicata comparativ cu traficul care are loc pe CF in momentul de fata.
2. atat CFR, cat si MAV, OeBB si JS au experienta cu trenuri grele si lungi de marfa generala, avand locomotivele necesare unei astfel de operatiuni (SJ-ul, de exemplu, nu are; nici RENFE-ul).

Quote from: dr4qul4 on December 03, 2014, 07:35:34 PM
Pe un singur vapor se încărca mai multe containere decât pe 3 trenuri.

Nu cu echipamentele curente de pe Dunare, unde 1 vapor ~ 1 tren. Cu investitii masive in lucrari de amenajare ale Dunarii, poate; dar oricum, nu conteaza, exista capacitate feroviara pentru a expedia oricate trenuri de containere poate procesa Constanta. Mai mult, costurile transportului pe CF sunt relativ reduse. Costurile pe rutier vor scadea pe masura ce Constanta - Bucuresti - Nadlac va avea mai multa autostrada.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

Cat face azi un tren de la constanta la Nădlac? Nu e foarte competitiv.
In plus, articolul lui Baiazid era pentru rutier.
Ca sa aduc un tir cu remorca din germania, plătesc minim 1700 euro. Marfa e pe paleti, nu pe container. La asta se adaugă si asigurarea bunurilor.
Si durează 3 zile. Șoferii de tir au pauze de respectat.
Pentru mărfurile scumpe e ok, in schimb pentru miile de containere cu jucării chinezești nu cred ca se merita.
Cu vapoare specializate si cu dotări portuare cred ca se pot obține 10 zile pana la Viena.
Transportul rutier se va scumpi din ce in ce mai mult.
Iar cu trenul.....mai e mult  pana vom închide coridorul.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ghrt

Acestea sunt teorii. Eu ca end-user am încercat să transport ceva agabaritic, relativ micuţ, din Germania (Koblenz) în Giurgiu sau Olteniţa. Era semnificativ mai ieftin, aproape la jumătate. Numai că pe rutier, decât pe Rin-Main-Dunăre! Şi asta dacă găseam o barjă cu grupaj (şanse reale zero).

Preţul cotat de tine este cam mare, am adus din UK fără grupaj la un preţ mai mic iar cea mai mică ofertă a fost semnificativ mai mică. Şi se mai şi plăteşte ferry-ul peste Canal.

Am o cunoştinţă care efectuează transport regulat de jucării RO-DE cu TIR-ul că este cel mai eficient (cost/viteză).
Cont (aproape) inactiv.

myid

like frunzaverde! ai avut un pic mai mult timp ca mine

Deci eu am fost indulgent cu 180 TEU ?

O seara faina

dr4qul4

Prețul dat de mine este cu tot cu TVA. Si fara grupaj pentru ca tirul se umple complet iar datele nu sunt flexibile.

Ce e ciudat e ca marfa ajunge in Germania din China via Turcia, pe vapor. Se descarca in Hamburg, o duc pe tir la așa zisa fabrica unde se brodează logo-ul si se împachetează individual.

In momentul acesta nu este rentabil pe fluviu, dar vedeți si voi ce sume aloca UE pt acest sector. Si chiar si așa nu va fi vreodată rentabil pentru majoritatea firmelor. Doar cele cu adevărat mari, care au nevoie de cantități enorme de materie prima\marfa.

Si nu vad cum cineva poate crede ca la fiecare vapor descărcat in constanta vor pleca 3-4000 de tiruri in plus fata de mza existent. Cele 28 de vapoare despre care vorbește Baiazid vor fi facute in 5-7-10 ani, nu peste noapte. Momentan sunt 2.
Trenul reprezintă o soluție mult mai buna ca ambele, dar acolo e nevoie de investiții cu mult mai mari decât fondurile existente.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

frunzaverde

Quote from: dr4qul4 on December 03, 2014, 10:58:29 PM
Cat face azi un tren de la constanta la Nădlac? Nu e foarte competitiv.

La Curtici e trecerea feroviara. In momentul asta, media e undeva la 31-36h via Livezeni. Via Predeal, media e undeva la 33-37h, din cauza reabilitarii. Depinde ce tonaj ai, ce trasa prinzi (si pe unde trebuie sa astepti). Se poate si via T. Severin - Timisoara, dar ai limitari din cauza minunii de la Balota. Se pot scoate 24h Constanta - Curtici, insa trebuie aranjat cu MULT timp inainte si te costa. Vezi si anexele strategiei de transport intermodal, care confirma timpii dati de mine.

Exista si optiunea via Ciceu - Episcopia Bihor, nu stiu timpii, probabil <40-48h.

De la Curtici la Viena mai dureaza in jur de 20-24h. Se pot scoate si sub 15h, daca chiar se vrea. Mai adauga formalitatile la vama, care pot dura 5-6 h. In total, 48-75h dureaza un tranzit Constanta - Viena (2.5 - 5 zile contractual). Koper - Viena dureaza 14-19h, spre comparatie, cu tot cu vamuirea. Vorbim de navete, nu de containere individuale care stau la grupaj sau care merg cu transbordare in multiple locuri. Alea asteapta sa se formeze un tren; exista trenuri de containere regulate Constanta - Budapesta. De altfel, daca ai un singur container, e mult mai complicat de aranjat un transport pe CF pe o ruta secundara decat pe Constanta - Budapesta.

Atat tarifele cat si durata in tranzit sunt competitive, asta daca ai multe containere (>5-10 bucati). Durata in tranzit e ceva mai mare ca la camion (care e mult mai flexibil), dar costurile totale sunt mult mai mici. Daca ai o naveta intreaga, nici nu se mai pune problema, trenul e singura optiune care te scoate la un pret rezonabil.

Timpii se pot reduce chiar si astazi. O mare parte din timpul de tranzit e petrecut asteptand incrucisari in diverse locuri. Chiar si azi, nu vad de ce nu s-ar putea efectua tranzitul Viena - Constanta la ~48h in mod regulat.


Quote from: dr4qul4 on December 03, 2014, 10:58:29 PM
Ca sa aduc un tir cu remorca din germania, plătesc minim 1700 euro. Marfa e pe paleti, nu pe container. La asta se adaugă si asigurarea bunurilor.
Pentru mărfurile scumpe e ok, in schimb pentru miile de containere cu jucării chinezești nu cred ca se merita.
Cu vapoare specializate si cu dotări portuare cred ca se pot obține 10 zile pana la Viena.

In conditiile miilor de containere, barja si trenul au cam aceleasi costuri. Trenul iti aduce marfa in 2-3 zile, vaporul in 10-12. Vei prefera, automat, trenul.

Quote from: dr4qul4 on December 03, 2014, 10:58:29 PM
Iar cu trenul.....mai e mult  pana vom închide coridorul.

Chestia e ca coridorul e deja inchis. Se poate (si se face) tranzit de marfa containerizata pe intreaga ruta. DPDV al fluxului marfurilor, ce se face acum e upgrade. Azi nu e foarte rapid (2 zile jumate - 3 zile e mult, mult de tot). Cand va fi gata toata ruta, in ~2020 (fara Predeal - Brasov, cei cativa zeci de km nu sunt extrem de importanti ca se fac intr-o ora sau doua), o naveta de containere va putea face ruta in 20-22h, nu mai mult!

Dar chiar si azi, viteza medie comerciala a trenurilor de containere pe linii nereabilitate (25-35 km/h - viteza maxima 50-65 km/h) este peste cea a barjelor de containere (5-12 km/h). Scopul e, bineinteles, aducerea vitezei comerciale undeva la 65-70 km/h (viteza maxima 120 km/h).

P.S. In 2014 s-au facut lucrari destul de serioase de investitii pe Valea Jiului (M202), scoateri de restrictii, inlocuiri de linii pe segmente, reabilitari de poduri etc., pentru cresterea vitezei la marfa pe perioada in care M200+M300 sunt in reabilitare. Lucrarile continua.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

MRS

@frunzaverde: mie mi se livreaza rutier Bucuresti - Budapesta/Viena/Bratislava chiar si Praga uneori, sub 24h. Cta Sud este la +2.5h


A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

SB76UFO

Nu stiu cum e cu garniturile de tren care doar tranziteaza tara (ex:CT-Curtici) dar la firma care lucrez 11 containere au facut 10 zile din CT la SB. Din cate am inteles garniturile de tren nu circula cu mai putin de 30 vagoane si atunci marfa trebuie tot timpul grupata. In plus pe la Lehliu-Gara trenul fiind oprit s-a furat din marfa(nu din marfa noastra). Pana au facut ancheta (verificari+procese verbale)cei de la politia feroviara au trecut 3 zile. Deci pentru a aduce o marfa (containere)din CT oriunde in tara cu trenul ori platesti bine de tot, ori esti la mila domnului (cfr marfa).
"Prostia este eternă și invincibilă"

igorashu

#2981
Și totuși...
QuotePA1A006 - To develop container transport on the Danube (project example in EUSDR Action Plan) - City of Vienna / Port of Vienna (AT)
QuoteThe goal of this transnational project is a strong cooperation between ports and partners of the private sector (e.g. logistics) in order to exploit the potential of
container navigation. Upgrade of the required infrastructure in order to develop the most important partner ports as well as the establishment of a network within those
ports is needed. Main activities within this field could comprise the preparation of feasibility studies, the connection of ports, the development and implementation of
projects. The project should also help to increase the use of multimodal transport.
sursa

Edit:
QuoteConvoys with pushed barges and an overall slot capacity of 576 TEU are considered to be the optimum future container transport method on the Danube. Every unit of the convoy would carry 144 TEU arranged in three tiers, each tier holding 48 TEU, that is 20 containers in the width and 12 in the length.

weaz

Sa ne delectam privirea. Google iar a pierdut sirul si au aparut toate autostrazile care nu sunt gata. Insa arata foarte bine :)

horatiu.cosma

Unde, unde , vreau sa vad si eu :)?

horatiu.cosma

Gata, am vazut. Cat de tare se termina A3 la Tg.Mures, intr-un sens giratoriu  :lol: