News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.


igorashu

Și s-a lansat...
http://www.engadget.com/2014/10/09/tesla-d-awd-driver-assist/
691 CP, 0-100 in 3.2 s, autonomie 265 mile (425 km), 120.000 USD.

alecu26

si cat cost curentul electric? Cam in cate sute de mii de km iti scoti bani? Intreb chiar de curiozitate...nu e o intrebare aroganta.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

frunzaverde

#2583
Quote from: alecu26 on October 10, 2014, 04:48:02 PM
si cat cost curentul electric? Cam in cate sute de mii de km iti scoti bani? Intreb chiar de curiozitate...nu e o intrebare aroganta.

Iti scoti banii foarte repede:

Consum Tesla Roadster Model S

291 Wh/mila = 181 Wh/km = 18.1 kWh/100 km

Daca ai abonament monom clasic:

Pret electricitate in Romania: 0.4757 RON/kWh
Consum/100 km : 8.61 RON

Da' daca ai masina electrica, eu zic sa-ti iei abonamentul de zi/noapte, si sa lasi masina la incarcat noaptea, ca telefonul:

Pret electricitate pe tarif diferentiat: 0.1848 RON/kWh
Consum/100 km : 3.34 RON



Spre comparatie, consum mediu Dacia Logan e 6.9 L/100 km (si nu e Tesla Roadster), si o Mazda RX8, mai apropiata de Tesla e de 10.6
Pret benzina = 6.04 RON/litru

Consum Dacie Logan / 100 km : 41.67 RON
Consum Mazda RX8 / 100 km : 64.02 RON

Deci, poate fi si de 20 ori mai ieftin cu electrica decat cu benzinara, daca-ti iei abonament la curent corespunzator. Plus ca alimentarea la statiile Tesla e gratuita (dar n-avem asa ceva in Romania).

O benzinara de clasa Teslei S e vreo 35.000 EUR, Tesla e vreo 60.000. Te mai scuteste guvernul si UE de niste taxe, eu zic ca se merita parleala, chiar si in Romania, daca ambitiile (si portofelul) te fac sa tintesti spre clasa aia. In SE, cu toate facilitatile guvernamentale, e comparabil TCO-ul cu un Volvo de 300.000 SEK, si cu siguranta Teslaul e si mai rapid, si mai special ca cutia de Volvo.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

dupa un asa calcul nu mai pare scumpa.
In plus e extrem de silentioasa si nu o gasesti pe orice drum.. Doar ca trebuie sa ai vila ca de la bloc e cam greu sa o incarci :)
In alta ordine de idei, in multe orase din UE pe langa prima la inmatriculare si impozit 0, pentru o masina electrica nu platesti( sau macar discount) parcare sau congestion charge.
Care pot ajunge la cateva sute de euro/luna in unele orase.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

adiarc

am vazut un documentar despre primul proprietar de Tesla  ( modelul S ) , din Romania.
Acesta spunea ca a venit din Olanda , aproape gratis , beneficiind de intelegerea hotelului unde  a stat si a catorva benzinarii clasice , care l-au ajutat cu o priza. :D
Referitor la performante , modelul S are un pret similar ( modelul  lui era 85.000 dolari ) , cu modele premium cu , caracteristici similare , cum ar fii BMW seria 5 , Audi A6 , Mercedes clasa E , etc.In schimb ca avantaje incontestabile fata de acestea , sunt cele date de intretinere - are doar un motor electric deasupra puntii spate , deci la revizii se fac doar verificari de rutina - fara schimb de ulei , filtre , etc.De asemenea nu are cutie de viteza , planetare , etc , si trebuie avut grija la accelerari pt ca accelereaza non stop , pana catre 300 de km/h , cu acelasi cuplu nebun.In plus locul clasic ocupat de motor este tot un portbagaj spatios.
De asemenea trebuie avuta grija mai mare in oras , si in special la trecerile de pietoni pt ca este silentioasa aproape in totalitate ( ca motor in totalitate ) , singurul zgomot usor fiind datorat rularii cauciucurilor.
Impedimentul cel mai mare , este ca , momentan , reviziile ( cel mai aproape de noi ) , se pot face in Austria.
Sincer , daca mi-as permite o asemenea masina , as lua-o fara sa ezit.Are o autonomie similara fata de un benzinar gurmand - cu motor de min 3L
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dr4qul4

pai si cum mai intri pe santiere sa faci poze?
:no: tot Dusterul e mai bun  :lol:
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

adiarc

da....ai dreptate... :lol:
probabil in scurt timp vor scoate si un SUV
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alecu26

#2588
wow...deci de la 150.000 de kilometri deja ti-ai scos banii? Nu stiu cati km fac pe zi taxiurile in Bucuresti...sa se descurce cu autonomia..dar la ei ar fi mana curata asa ceva.

Pai Austria in curand pentru Arad, Tm...va fi la distanta foarte mica. Se pregateste Sibiu si Deva.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Pelbartus

Printre ultimele lucruri ce le-am citit inainte sa plec de la lucru a fost topicul acesta, subiectul Tesla.
Plec de la lucru, trec 3 minute si 5 colturi de strada si in fata mea e o frumoasa Tesla model S visinie.  :D Din pacate, l-am pierdut la urmatorul sens giratoriu si nu am apucat sa o studiez mai bine.
Numarul era de Norvegia, nu de Romania.

ciprebbe

In Cluj sunt 2...... "problema" cu ele e ca nu se aude motorul, numa te trezesti ca trece si casti ochii.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

igorashu

Economii se fac și la componente/revizii. Dispar o grămadă de repere, motorul termic, cutia de viteze, dispare cardanul.
Nema ulei, filtre, pompe, etc.
Musk zicea că vor lansa Model 3 (aluzie la seria 3 de la BMW) la un preț de aproximativ 35.000 $. Autonomie în jur de 400 km. Cum statul român acordă o subvenție de 7000€ pentru mașini electrice, vremurile se anunță interesante.

adiarc

eu sper ca pt o eventuala extindere in Europa ( in prp fabrica de acumulatori ) , Romania sa fie un candidat serios luat in calcul
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

weaz

Tesla Motors nu vor investi in urmatorii 20 de ani in nici un loc din Europa sau altundeva.
Pretul mare al unei masini electrice este dat doar de acumulatori. Cea mai buna tehnologie pe care o avem, cea cu litiu, este mult peste restul tehnologiilor deja dezvoltate pentru acumulatori, de asta sunt si folositi la scara asa larga. Cercetare exista dar este foarte departe de maturitate(atat functionala cat si capacitate de productie) orice metoda alternativa.
Tesla construieste asta la ora actuala http://en.wikipedia.org/wiki/Gigafactory doar pentru a-si produce singura bateriile si a reduce pretul lor, ceea ce inseamna ca nu vor avea bani de alte investitii prea curand. A transporta peste ocean masina chiar si cu acea mare fabirca este mult mai ieftin decat a face o alta la noi sau prin jur pe undeva.
Al 2-lea mare aspect este litiul din ele. Este metal rar, ca si denumire chimica, ca si cantitate care se gaseste pe oriunce pe gogoloi. Nici o tara nu exporta ca materie prima asta decat in catitati extrem de mici. Motivul este folosirea lui la industria nucleara. Nici o tara din zona nu are resurse de asa ceva.

Asa ca pentru un oarece viitor le vom primi din US.
Dar complet de acord sunt incredibile. Se pe deasupra sunt si mai putin poluante. Chiar daca il extragi cel curent electric din carbune, randamentul la fabrica+ pierderile pe liniile de transmisie+ pierderile la incarcarea bateriile+ pierderile din motorul electric < randamentul per litru de benzina(atentie este energie utila rezultata din litru de benzina) ars in motor.
Aici ar trebui sa se investeasca masiv. Subventii pentru masini electrice. Nu numai noi dar si cei din vest. Iar Elon Musk a demonstrat ca se poate ca o natiune sa se dezvolte incredibil cu asemenea investitii(cu cap la foarte inceput din partea statului). Acest exemplu este cealalta companie a lui SpaceX care rupe tot pe plan aerospatial. La doar cativa ani dupa ce a aparut, rupe chiar si alianta dintre Boeing si Lockheed Martin(ULA) care au multe resurse in spate.