News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

iuli

Zicea cineva pe undeva ca la noi nu exista masini de curatat pe marginea drumului. Uite ca exista si functioneaza pe un DJ, mai precis DJ691.





PS: NU faceti poze in timp ce conduceti!!!
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

bogdymol

Tot pe DJ691 e o limitare de viteza imediat dupe ce iesi de pe autostrada in formatul: 70-30-50, la o distanta de 30 m un semn de celalalt :bash:
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

sebba

^indicatoarele sunt bine puse dar a cazut placuta pe care scrie ca trebuie sa faci media geometrica a valorilor afisate :lol: :lol:
Sailing away! S/Y Haimana

alecu26

intrebare....ca vad ca situatia se tot schimba acolo:

daca merg de la Deva la Szeghed....se poate sa merg pana la Sanovita pe autostrada si sa ies acolo ca haiducul??? si de acolo e mult mai putin pana in DN.

Daca as folosi aceasta varianta...ar rezulta cel mai scurt drum ca si timp.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dorum

nu poti...e blocat cu dale de beton la Balint/Tipari (nodul cu A6) sensul spre Sanovita

Am vrut eu sa ma bag de cateva ori insa n-am putut :(

Archi

Hint: Pe relatia Sanovita-Traian Vuia cand am fost eu mergea. La intersectia cu A6 trebuia sa o iei spre Lugoj, dar intorceai la nodul de la Tipari  ;).
Posibil sa mearga si direct pe A1, dar asa (daca nu cumva intre timp au blocat) se poate sigur.

alecu26

ma lipesc de ele cu botul masini si un pic tot le misc....asa incet...:)
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ashbird

#2437
cine stie cat este limita de viteza pe A92 -- Munchen - Aeroport munchen ?
Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

NordKapp

Pe acea porțiune limitarea e în funcție de trafic. Dacă e liber nu e limita, dacă e aglomerat apare viteza maximă pe panourile electronice.

alecu26

legat de noile licitatii de autostrzi....ce sa vezi...surprize surprize....Fara teloxim, fara selina....

Nu mi-e foarte clar cine sunt ce de la Drumuri Poduri Gheroghieni....
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

myid

^^^

la care licitatii te referi ?

north

Quote from: alecu26 on September 09, 2014, 03:02:09 PM
North, in cazul asta chiar nu inteleg de ce ai face un drum express. Doar ca sa dea bine in calculele de calcule?

Ce inseamna un drum express care sa poata fi transformat in autostrada? Unde lasi spatiul? pe mijloc sau spre margine? Un drum express cu elemente de 120km/h si structuri de autostrada (pasaje peste si poduri de autostrada) as zice ca costa undeva la 80-90% din costul de autostrada. Iar in momentul in care doresti sa faci upgrade-ul vei ajunge cu siguranta la mult peste 110-115% din costul autostrazii.

Avantajul drumului expres este si costul initial de investitie scazut, care e foarte important in lumea de azi in care finantarea costa asa de mult si e asa importanta in structura costurilor.

Cel putin asa vad eu lucrurile...dar e doar un punct de vedere personal, si poate eu nu reusesc sa trec peste blocajul in care ori fac jumate de cale de autostrada ori fac autostrada. Drum express upgradabil chiar nu mi se pare o solutie. Mai bine fac drum express cuviteze si caracteristici de drum expres real si ma gandesc la upgradarea nodurilor sau adaugarea de noduri pe parcurs...pentru ca ""bottle neck"" urile apar la noduri.

O cale de autostradă: 1+1 = bad bad bad! Pentru asta nu am decât două cuvinte - M70, M15 (în HU). 'Nuff said. Cred că ai citit nenumăratele discursuri furibunde pe tema M70 de pe SSC HU (la un moment dat era tag la thread-ul unguresc "Don't complain about the M70"  :)).

Drum expres: 2+2 = good! Conceptul la DX proiectate la noi: fără bandă de avarie (deci -2*2,5 m) şi cu bandă de 3,5 şi nu 3,75 m (deci -1m pe patru benzi).
Mediana de asemenea era parcă redusă la 1,5 m (dar nu se putea asta în zona podurilor care erau separate cf. medianei de autostradă de 3 m).

Ca atare o economie de 7,5 m dintr-o platformă de 26 m de autostradă (maxim), având practic aproape aceeaşi funcţionalitate ca autostrada. Ori, o reducere cu 30% a lăţimii platformei... se simte.

În final: ai prins Cernavodă - Constanţa în perioada când era doar o cale? Eu am numărat o bună serie de depăşiri în stil kamikaze mergând o singură dată pe ea...
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

rocklee

acele utilaje ce erau scoase la licitatie a cui erau ??? ??? ??

ciprebbe

A celor de la Bechtel erau.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alecu26

#2444
North, nu am citit pe forumurile ungare....asa ca nu comentez situatia respectiva. Or avea dreptatea lor, dar pentru un sofer Roman obisnuti cu DN-urile noastre din zona de deal (Sebes Turda, Sebes-Sibiu...sa dau doar cateva exemple care ma oripileaza ca sofer si care le cunosti bine) un salt la o jumate de autostrada proiectata cu o platforma FOARTE GENEROASA si cu elemente in plan si in profil longitudinal de 120 km/h este asemanator saltului pe luna a lui Armstrong.

Revenind la Sebes TUrda....in actuala varianta de proiect, cu salba de poduri peste Mures, fara sa ma insel foarte mult as zice ca proportia de cost intre lucrari de poduri si lucrari de drumuri este de 50-50. (la poduri includ si pasajele superioare si cele de autostrada).

Potrivit caietului de sarcini acestea (structurile) raman cam toate la fel. Deci nici o economie aici.

La drum, conform noilor normative (cel putin cel din 2007), scadem platforma de la 26 de metri la 22 de metri. (din care intradevar 3 metri sunt de acostament consolidat, fata de 1,5 la autostrazi). Zona mediana, daca se vrea drum expres transformabil in autostrada eu zic ca trebuie facuta de la inceput de 3. De altfel nu se merita invers....ca acei metri au doar o coaja de asfalt, pe cand daca faci mai mica platforma pui mult asflat care ulterior nu-l mai folosesti. Si cumva costurile in plus cu platforma si terasamentele marite se compenseaza prin folosirea a mai putin asfalt. In fine...sa zice ca economia globala pe lucrarile de drumuri este de aproximativ 20%.

Deci....20% din 50% (cat revine drumurilor) inseamna 10%. Sincer nu mi se pare o asa mare economie....care sa justifice abordarea unui drum express...ca prima faza de constructie....plus ca adaugarea ulterior a alementelor sa-l facem autostrada ducea la un cost total cu mult peste 100% plus dernajul foarte, foarte mare in timpul executiei.....cand largirea se facea simetric cu cativa metri, pe fiecare sens. Acest lucru este adevarat doar aici...pe sebes-Turda unde prin exceptie podurile sunt extraordinar de multe. (poate doar loturile 3 din Orastie Sibiu si Deva Lugoj mai au aceasta paritcularitate...dar acolo vorbim de distante mai mici). Intr-o zona de campie, unde podurile sunt exceptii, chiar si cele mici, intradevar un drum expres poate fi foarte foarte eficient.

Daca ar fi sa ne putem intoarce in timp as propune alta abordare....pentru Sebes Turda, asa de dragul exercitiului teoretic. Facute terasamentele si asfaltul la nivel de autostrada, si podurile doar pe un sens. Am ajunge la o investitie de doar 75%, iar deranjul ulterior de dublare a podurilor este practic minim, fiind structuri independente), as zice fara costuri suplimentare si fara deranj mare asupra traficului in desfasurare.

in plus...as indrazni sa zic ca s-ar obtine chiar economii, intrucat constructia podurilor poate fi data undor firme strict specializate pe asa ceva, care ar face la preturi mai mici decat un antreprenor general.

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).