News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

Posesorii de SUV-uri, obligați să plătească tarife triple de parcare în Paris

Parizienii au votat duminică, în cadrul unui referendum, în favoarea unei triplări a tarifelor de parcare pentru SUV-urile de mari dimensiuni. Totodată, capitala Franței va continua planurile pe termen lung de a deveni un oraș în care se poate circula facil cu bicicleta.

Aproximativ 54,5% dintre participanții la referendum au votat în favoarea măsurii, în timp ce 45,5% au respins-o, însă este important de menționat că doar 5,7% dintre alegători s-au prezentat la consultarea decisă de municipalitate.

Referendumul, desfășurat la mai puțin de un an după ce locuitorii orașului de pe Sena au votat pentru interzicerea trotinetelor electrice, vizează triplarea taxelor de parcare pentru mașinile de peste 1,6 tone până la 18 euro pe oră. În acest fel este vizată descurajarea utilizării în oraș a mașinilor ,,voluminoase și poluante", a explicat primăria.

Noul tarif ar urma să se aplice, de asemenea, mașinilor electrice cu o greutate mai mare de două tone.

economica.net

reed

nu stiu unde sa pun chestia asta insa ce am vazut la unguri este ca pun mult pamant peste terasament in zona culeelor sa consume tasarile mai repede.
(GPS)




26ld

^Cam asa a facut si Webuild pe drumurile de legatura de la pod, surprinse si din drona.

dumbravaandrei

#14073
[pamflet-ironie]
Oare ce s-ar intampla (intr-un univers semi-paralel), daca
- CN(A)IR publica un caiet de sarcini
- Antreprenorii depun o oferta comerciala ca raspuns la caietul de sarcini
- CN(A)IR califica ofertele
- Cetatenii (oricare ar fi ei) voteaza cine ia contractul. Pe orice criteriu considera sau isi inchipuie ei.
*) Asa ai scapa si de eventualele contestatii pe evaluarea ofertei. Ar ramane de dezbatut in instanta doar calificarea/descalificarea
**) Mai scapa si astia din companii de "vina" ca n-a putut un constructor sau altul...
***) Asa poate ar mai comunica public si companiile, sa convinga votantii...
****) Daca se intampla ceva in timpul proiectului (avize/schimbari de proiect/sincope/etc), CN(A)IR ar putea sa zica "tati... te-au votat, sa se spele pe cap cu tine, nu veni la mine sa imi spui ca nu te incadrezi in buget/timp/resurse"
*****) Si uite asa boborul ar fi cu adevarat suveran si stapan pe... ce ar mai ramane pe aici...

Si da, normal ca e o prostie crasa ce am spus mai sus. Iar postarea asta e pentru "fanboys" sau cei care tot spun "sa castige X say Y", sau pentru cei cu exprimari de genul "Constructorul X sa stea la el acasa si sa lase pe altul pe aici pe langa pravalia mea"
[/pamflet-ironie]

floryncd

 >:(
Pe DN5, între Giurgiu și București, în toate șanțurile de scurgere este o rușine națională.
Gunoaie de toate felurile s-au acumulat acolo, de mulți ani.
Nimeni nu a curățit șanțurile.

Cine poate face ceva?


AlbertoMG

Buna ziua tuturor!

Ma numesc Alberto si sunt spaniol. Am locuit si lucrat in Bucuresti din vara 2015 pana in vara 2018 si sincer va spun ca-mi place mult de Romania.

Va citesc zilnic de cand am invatat despre Asociatia Pro Infrastructura dar nu am scris nimic niciodata. Acum, dupa mult timp vreau sa va intreb ceva: care a fost situatia de la Autostrada A3 si Bechtel? Am inteles ce a fost un fel de "acord" intre guvernul lui Nastase si Bechtel, dar cum a fost exact si ce s-a intamplat? E ceva scris undeva? Inteleg ca a fost ceva de spaga aici si acolo dar atat.

Multumesc mult si scuze daca nu e topicul potrivit!

pasadia

Bun venit.

Contractul semnat cu Bechtel in 2003, inainte de accederea in UE (petrecuta in 2007) a fost acordat prin negociere directa (fara licitatie) si cu clauze ce sunt considerate a fi in favoarea constructorului (care isi putea face proiectul si traseul dupa cum dorea, cu solutii tehnice pentru care erau prevazute costuri considerabile, etc...).

Au existat multe speculatii legate de motivu semnarii contractului, cea mai des intalnita fiind cea care spune ca a fost conditia pentru accederea in NATO (petrecuta anul urmator, in 2004). Si nu neg ca este posibil ca Departamentul de Stat si ambasada US sa fi facut presiuni in directia asta, DAR:
- eu personal ma uit la averea acumulata de Miron Mitrea, cel care era ministru transporturilor in acea perioada. Dintr-un simplu sindicalist, omul a ajuns milionar, cu vile in Austria si foarte-foarte putin interesat ulterior de viata din Romania (nu zic, acelasi lucru e valabil si pentru alti ministri din epoca respectiva, cea a guvernului Nastase, precum Dan Ioan Popescu, cel care era ministru economiei.
Din cauza asta cred ca contractul, asa cum a fost semnat, a fost semnat DOAR pentru a umple buzunarelor unor politicieni.

Ulterior, din intregul contract de vreo 415 km nu s-au realizat efectiv decat foarte putini (portiunea Campia Turzii - Gilau, vreo 50 de km si incepute bucati intre Bors si Surplacu de Barcau). Multi au dat vina pe Bechtel pentru acest lucru ignorand insa cateva elemente:

- piedicile administrative puse de statul roman (modul extrem de lent in care se faceau expropieri, problemele legate de mutarile de utilitati) - probleme pe care le mai avem si acum
- costul extrem de ridicat datorat modului in care a fost construit contractul
- lipsa finantarii (nu existau fonduri europene iar din fondurile nationale se investea mai degraba in ceea ce durea mai tare in acel moment, si anume reabilitarea drumurilor nationale).

Acestea sunt cateva informatii, fara a intra in detalii. Dar nu stiu sa fi existat niciodata vreo ancheta oficiala care sa lamureasca aspecte juridice.

TibiV

Despre "dosarul Bechtel": o fosta colega a ajuns purtator de cuvant al Guvernului pe vremea lui Tariceanu (adica dupa Bombonel-Nastase).

Guess what?
Dupa un an si jumatate, Guvernul Romaniei NU reusise sa gaseasca contractul cu Bechtel. Adica hartiile alea semnate, parafate etc.

Au venit multe alte guverne (primul a fost Boc & Co) si... guess what? Nici macar in ziua de astazi, adica in februarie 2024, statul roman (aka Guvernul Romaniei) NU a gasit contractul cu Bechtel...

Orice coleg este bine-venit sa ceara (L544) contractul public dintre Bombonel si Bechtel... Dau o sampanie si 500 RON pentru API celui care obtine (macar) o copie a contractului..
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


Ionut

Astăzi am fost la TVR la Punctul critic. Despre trafic. Din orașe în special.

Vedeți ce-a ieșit dacă nu aveți ce face:


TVlad

La matricea origine-destinatie si modelul de trafic pentru Bucuresti stiu ca lucreaza acum primaria generala. Nu stiu ce alte metode au pentru alcatuirea matricii origine - destinatie dar in mod sigur datele se gasesc contra cost agregate de Google sau Facebook si operatorii mobili.

Disciplina soferilor in trafic e, dupa parerea mea, cea mai putin semnificativa cauza a ambuteiajelor. Da, blocheaza intersectii dar in primul rind avem prea multe masini pentru capacitatea de tranzit a drumurilor existente.

Orasul e construit prea dens pentru transport auto individual (asa a fost modelul de urbanism din perioada comunista cind detinerea unui automobil era o extravaganta) iar densificarile suplimentare din ultimii 20 de ani au inrautatit situatia.

Din pacate cred ca mare lucru nu se mai poate face, va trebui sa ne obisnuim cu ideea. Cine va continua sa circule cu masina personala in acest oras va trebui sa isi asume disconfortul.

hefaistos

^^^ aia cu nu găsim contractul Bechtel mi se pare o gluma de prost gust. Ceri o copie de la partenerul de afaceri. Dacă partenerul e de bună credință ti-o va da. 
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Hercule

@Ionut apropo de circulatia in orase, daca stiam de emisiune ca iti mai dadeam un subiect.

In Targu Mures strada Gheorghe Doja, intrarea in oras dinspre vest, inclusiv conexiunea la A3 a fost "modenizata". Asta inseamna piste de bicicleta si spatii verzi la marginea drumului. Toate acestea cu costul eliminarii unei benzi de parcare si ingustarea celorlalte doua benzi. Multe din statiie de autobus nu mai au refugiu iar autobusul opreste pe banda 1. Acolo unde sunt refugii acestea sunt subdimensionate, un autobus nu incape in refugiu, nici ca lungime nici ca latime. Benzile dedicate virajului stanga sau dreapta s-au scurtat.

Bineinteles intrarea in oras e super aglomerata. Cozile la intrarea in oras se intind pana in satul alaturat Cristesti. Salvarea de-abia trece din cauza ca bordurile sunt foarte inalte (e drept ca lipseste ultimul strat de asfalt, dar acela e doar 3 cm). Nervi, poluare, accidente, sau pe scurt: dezvoltare/modernizare.

PS: apropo de lipsa refugiilor pentru autobuse, am extras din Codul Rutier:
Quote from: Codul RutierArt. 5 (3) Autoritatile publice locale sunt obligate sa amenajeze statiile mijloacelor de transport public de persoane, prevazute cu alveole sau refugii, cu avizul politiei rutiere.
Deșteaptă-te române!

TVlad

Bine dar pe Gh. Doja inca se mai lucreaza. Poate dupa ce termina va fi mai bine.

Hercule

Se lucreaza in sensul ca mai trebuie un strat de asfalt si se pun la punct trotuarele. Bordurile sunt puse pe pozitia finala deci nimic din dimensiunile drumului nu se vor mai modifica pana la finalizare.

Hai sa-ti dau un exemplu: cum mergi spre oras, incepand cu zona Prodcomplex erau trei benzi. Se vede foarte clar pe Google Maps. Pe prima banda era statia de autobus, cine trecea de autobus avea suficient loc sa se incadreze fie inainte fie la dreapta spre str Bega. Pe 2 benzi se putea trece lejer de autobusul oprit in statie. Pe 3 benzi incapeau suficiente masini la rand la semafor.

Situatia de acum e urmatoarea:
* toata zona cu galben e transformata in trotuar
* banda spre dreapta se desprinde mult inspre semafor, are o distanta de aprox 20-25 metri unde incap vreo 4-5 masini
* masinile mari nu au voie in fata si au obligatoriu dreapta. Daca intra o masina mare ocupa tot. Din lipsa spatiului mai ramane cate o masina mare partial pe doua benzi.
* autobusul nu are refugiu si opreste pe prima banda (cu rosu figurat un autobus oprit)
* bineinteles ca daca prinzi un autobus in statie blocheaza tot traficul spre oras.

Powered by API/PUM imgur uploader

Cum spuneam: nervi, frustrare, aglomeratie, poluare, accidente. ZI DE ZI!!! De fapt un scuipat pe obrazul localnicilor!

Ma mir cum au avut acordul politiei rutiere pentru asa ceva.

@Ionut ma gandesc ca asta era un subiect bun pentru Forum PeUndeMerg ► România ► Brașov | Regiunea Centru ► [Centru] Proiecte. Daca consideri poti lua ultimele 3 postari pentru un subiect nou. Multumesc!
Deșteaptă-te române!