News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

GIV

#14010
sa ne mai descretim fruntile: :lol:

Cristian Pistol, directorul general al CNAIR: Lucrările pe acest lot au început pe 1 iulie 2034.

 https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/o-noua-portiune-din-autostrada-sibiu-pitesti-ar-putea-fi-gata-in-2024-grindeanu-lucrarile-inainteaza-foarte-bine-2560753


kitsune

#14011
Hehe, aveai vreo 200 de caractere acolo.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

misiekwas

#14012
Pe 15 octombrie 2023, în Polonia au avut loc alegeri parlamentare și - pe lângă o serie de probleme majore (norme democratice, sistemul judiciar, avort) una dintre cele mai importante teme discutate a fost "excluziunea socială legată de transport" și cred că dezbaterea pe această temă este destul de interesantă aici, pentru că o serie de aspecte se referă și la contextul românesc.

Pe scurt, efortul de a construi autostrăzi și de a se concentra pe mobilitatea individuală bazată pe mașini a fost atât de reușit încât a produs efectiv un dezastru, excluzând zone uriașe din țară de la accesul la transportul public (14 milioane de locuitori ai comunelor fără transport public în 2019). Mutarea tranzitului interregional de la DN-uri la autostrăzi a tăiat cursele de autobuz și a tăiat liniile de tren, preluate inițial de dubele, dar ulterior fie abandonate, fie de o calitate atroce. Această prăbușire a companiilor PKS (transport cu autobuzul de stat) duce la excluziune socială și dificultăți în accesul la sănătate, educație, oportunități de angajare. Rezultatul este creșterea inegalităților între regiuni, în loc de o îmbunătățire. 



Guvernul și administrațiile locale au luat unele măsuri după pandemie, prin introducerea de subvenții și prin repunerea în circulație a unor șine care nu au mai circulat după reducerile de la începutul anilor 2000, ceea ce a dus la scăderea numărului de autobuze la 6,5 milioane, dar în mare parte pe hârtie (un autobuz la ora 6 dimineața nu rezolvă nimic).


Spre deosebire de multe alte domenii, a existat un consens destul de mare în ceea ce privește măsurile și direcțiile de revitalizare a transportului public extraurban:

1. Standarde minime pentru serviciul de transport: cel puțin patru perechi, dintre care una după ora 20.00.
2. O legătură cu trenul până la sediul fiecărui powiat (nivel mediu al administrației locale) și autobuze până la fiecare comună.
3. Modernizarea și redeschiderea liniilor mici și prelungirea lor astfel încât să lege centrele urbane sau să asigure legături convenabile (invers decât Santana-Brad), iar atunci când este imposibil, un serviciu de autobuze care să înlocuiască trenul.
4. Integrarea biletelor: același bilet trebuie să fie valabil pentru legăturile cu autobuzul și cu trenul.
5. Sistem integrat pentru legăturile cu autobuzul și trenul și achiziționarea online a acestora, care să permită schimbarea între autobuze și trenuri aparținând unor operatori diferiți.
6. O subvenție dedicată pe care autoritățile locale sunt obligate să o cheltuiască pentru întreținerea și extinderea transportului local și pentru calitatea acestuia.
7. TVA de 0% pe bilete.
8. Sincronizarea orarelor între liniile locale de autobuz și legăturile feroviare, astfel încât autobuzele să aștepte trenul, în special în sate și orașe, unde gara este departe de localitate.

BTW. Un bonus, chiar a devenit si un subiect de popularizare si discutii pe TikTok si YouTube, mai jos o prezentare destul de bine informata (in polona, dar merge cu auto-translate de subtitrari in engleza si romana)

alexa_adrian2001

pentru ca nu stiu in care thread sa deschid aceasta discutie intreb aici:

Vi se pare normal ca un ministru de transport/sef cnair si asa mai departe, din banul public ca doara noi ii platim, sa se deplaseze pe distante super lungi cu masina sau chiar cu avionul doar ca sa faca un PR, sa se laude ca ia ce se mai lucreaza!!

In toamna asta stafull cnair + mt: azi la pod braila, imediat dupa pe A3, de ici colo. Buun - trebuie vazut: dar de aia ai subalterni in zona!!! Nu?? Pai pe banii mei te plimbi de n'ai treaba si pentru ce??? Ii un ministru demn de control? Ca habar nu au ei tehnic ce se intampla acolo.

In fine - as putea continua disctutia dar ma opresc.

pasadia

Dar de ce sa te opresti? Pune mai degraba la calculul tau faptul ca asa ceva se face de ani de zile. Eu nu pot sa uit perioada pandemiei (ma rog, anul electoral 2020), cand Bode, ministru al transporturilor pe vremea aia, organiza in fiecare vineri o vizita in teritoriu pentru Ludovic Orban (prim-mistru pe vremea aia). pachetul era cam asa:

- dimineata, sau ma rog, pana pe la 14-15 vizita la vreo 2 obiective de infrastrutura din zona aia. Din delegatie faceau parte pe langa consilierii lor, responsabilii de presa, presa centrala (unii adusi chiar de la Bucuresti), plus evident reprezentantii autoritarilor locale (mai ales cele de aceeasi culoare politica).
- dupa-masa intalniri private cu conducerea locala de partid, texte de campanie pentru presa cu multitudine de promisiuni electorale.

Repet, in fiecare zi de vineri, in fiecare saptamana, pret de cateva luni de vara. Stiu ca am asistat la acest circ ambulant cand au venit sa vada santierele ciotului A3 de la Rasnov si cel al aeroportului si nu iti poti inchipui scarba generata de acele personaje.

misiekwas

Nu cred ca ai cum sa scapi de asta, pentru ca ține de cultura politica românească și da în general bine cu electoratul: lumea vrea "ministru/primar gospodar", care se duce, implica, supraveghează personal. În general, modelul de "vizita de lucru" și prezența personala în loc de acțiunea instituțională. Și nu văd sa se schimbe.

alexa_adrian2001

Trist frate trist! Ar trebuie sa se publice sa zicem asa o fisa a postului unui ministru de transporturi si ceea ce se face in fapt!
Ah - si ar fi interesant un document lunar cu cheltuielile lor in ce priveste aceste deplasari.

Cred ca ar rezolva mai multe un ministru daca ar citi zilnic pe forum problemele reale + rezolvarile date de pasionati. Ar rezolva mai multe decat prin acele vizite scumpe doar pentru PR.

Oricum presa se inspira de aici. De cand pasionatii de infrastructura se deplaseaza pe banii lor pentru a filma cu dronele lor, presa nici macar nu mai trebuie sa cheltuiasca nimic si deja au continut de publicat.

Harry

#14017

carutasul

Am zis să nu îl mai fac public dar nu mă pot abține.
Alaltăieri când căutam grinzile m-am intersectat cu Dorel cu excavatorul. Drumul era drept dar traiectoria lui era sinusoidală, așa că am tras pe dreapta. La începutul filmulețului se vede cum merge (am stat ceva în spatele lui dar nu am mai păstrat și partea aia) și pe la sfârșit....vedeți voi.
 

Tavi

L-a parcat în ... șanț?

carutasul

din fericire cumva a realizat că e pe traiectorie de coliziune cu mașina din față și a intrat în șanț. A mers destul de mult în zig-zag, pe drumul ăla fiind șanțul nici nu te poți feri, nu ai unde să te oprești... pericol public, într-un fel s-a terminat cu bine, că probabil după ce s-a trezit a ieșit cumva :)


cristi5

#14022
Un pic de reclama la noul uploader cu copy-paste si drag & drop. Amanunte pe "asistenta tehnica". Reply acolo daca e ceva.


dumbravaandrei

#14023
Marti am venit de la parinti spre casa (Siret-Brasov). Bineinteles, la iesire din Siret accesul pe DN2 este interzis, asa ca na, am facut stanga spre Negostina.
La iesire din Negostina am pozat coada de tiruri UA, de la iesire din Siret pana la Balcauti. Adica vre-o 6km de coada...


Apoi am mers mai departe... si tot vedeam ca navigatia nu ma scoate la Balcauti, asa cum facea de obicei. Si am zis "ma, ce Craciunul masii a patit rahatul asta de navigatie?!?" La drumul spre Balcauti, statea o masina de jandarmi care mi-au zis sa merg mai departe pe drumul ala pana la Darmanesti...

la iesire din Calafindesti am facut o alta poza... cu coada cel putin pana la Granicesti...


Discutand cu tata, coada asta este strict pentru vama Siret si Vicov. Iar el cand merge la Radauti merge pe la Manastioara - Climauti-Fratauti. Si tot pe acelasi drum sunt trimise si camioanele UA spre Vicovu de Sus, atunci cand Siretul se umple...

Deci un minim 15km de coada de camioane la iesirea din tara, a doua zi de Craciun. Care de anul asta e si Craciunul lor.
Da, era politie de frontiera multa, vorbeau cu soferii de camioane, am vazut inclusiv politisti care imparteau ceai si apa soferilor de tir. Ca o fi initiativa personala sau institutionala, nu stiu. Dar situatia acolo este crancena.

JohannDB

Am avut colegi care înainte de Crăciun au intrat în coada pentru Siret de la Dărmăneși, km 450...... Au sta 82 de ore....  Cu chiu cu vai la Ieșirea din Siret, după ce-au traversat podul peste Siret, la borna 479+ i-a ajutat rutiera să ajungă la cântar..... Toate zilele astea au văzut cum se lucrează după ce se iese de la noi de la cântar și de la poliția de frontieră.... Coloana se mișca de 2 sau 3 ori pe zi câte 2,3, 4 km.... Ucrainienii au lucrat într-un total dispreț.....; la noi nu se mai putea ieși din PTF, deoarece nu era unde, intrarea pe Ucraina fiind blocată, blocată ore întregi......
 Colegii au ajuns acasă abia vineri noaptea, după ora 24:00......
Pe Siret, mai bine îți iei lumea-n cap decât să te duci acolo.....
 Și la ora asta, dacă te uiți pe google, ai galben și roșu de la km 457, Românești...... și PTF-ul este la 484...... :rant:  :rant:  :rant: