News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

QuoteReacția directorului general CNAIR, Cristian Pistol : ,,Condamn cu fermitate recentele cazuri punctuale expuse într-o investigație jurnalistică ce vizează angajați CNAIR ! Activitatea CNAIR s-a remarcat, în mandatul meu, prin proiectele majore de infrastructură și prin absorbția record a fondurilor europene! Abaterile izolate nu vreau să umbrească munca onestă a majorității covârșitoare a colegilor mei. De fiecare dată am sancționat cu fermitate orice abatere identificată și nu am ezitat să sesizez autoritățile statului care au atribuții în cercetarea și pedepsirea oricăror derapaje! Voi acționa și pe viitor într-un mod consecvent, cerând subordonaților CNAIR să respecte legile statului pe care îl reprezintă și pentru care lucrează. Voi înștiința și în continuare organele abilitate, ori de câte ori vor fi identificate ilegalități. Îi consider parteneri pe toți cei care reclamă cu onestitate abateri de la normele legale și mizez pe sprijinul lor în continuare!

tom_sawyer

#13921
Tot despre infrastructură. De asta personal sunt revoltat când aud că se mai construiește un nou stadion pe undeva, cu bani de la buget, prin CNI:

Câți români nu au toaletă în casă

România este ultima țară a Uniunii Europene din punct de vedere al dotării locuințelor cu toalete și dușuri. Aproape un sfert dintre români nu au toalete în case. Vecinii bulgari stau mult mai bine la acest capitol pentru că sub 10% dintre ei trăiesc cu toalete în curte. Același lucru se întâmplă și în statele din fostul bloc comunist. În Ungaria, Polonia sau Slovacia sub 1.5% din populație nu are acces la toaletă în propria locuință.

Lucrurile s-au îmbunătățit din 2011 încoace, dar lent și mai avem mult până să ajungem cel puțin la nivelul vecinilor bulgari. În ultimii 10 ani, 15 procente dintre români au reușit să-și amenajeze o toaletă în interiorul locuinței.


https://panorama.ro/cati-romani-nu-au-toalete-in-casa/





În una din cele mai mari comune din jud. Galați (~12.000 locuitori) abia anul acesta încep lucrările la rețeaua de apă și canalizare:
https://www.viata-libera.ro/satul/198368-incep-lucrarile-de-apa-si-canalizare-de-la-matca

TVlad

#13922
Sint si aici niste detalii: va puteti intreba: "ce poate fi rau in a avea sistem de canalizare in sat? E vorba de un progres evident, un atribut elementar al civilizatiei!"

Da, dar sa nu subestimam capacitatea functionarilor de stat de a transforma orice initiativa buna intr-o porcarie. Mi-a povestit un coleg bun prieten cazul satului bunicilor lui din jud. Brasov. Pina acum vreo 15 ani, tot satul avea WC in curte. Un piriu trecea prin spatele caselor, venind din munte, printr-o padure. Apa era curata, misunau cleni si vara tinerii din sat faceau baie si se odihneau pe iarba pajistii.

In urma cu 15 ani se instaleaza retea de canalizare, pe fonduri europene. Progres, lux! Statia de epurare, prin acelasi proiect, la capatul satului. Se branseaza toata lumea si, ce sa vezi: din statia de "epurare" toate "produsele" se deverseaza prin conducta direct in piriu! Gata cu pestii, gata cu scaldatul iar aerul din vale imposibil de respirat. Colegul face fotografii, reclamatii peste reclamatii la Garda de Mediu Brasov, degeaba, primeste numai raspunsuri evazive. Singurul efect e ca primaria instaleaza camere la statia de epurare ca sa vada cine fotografiaza! Si-a cumparat atunci o drona si s-a putut constata astfel ca statia nu realizeaza decit barbotarea amestecului si o separare mecanica sumara. Nici vorba de tratare chimica sau macar de o retea de tuburi pentru disiparea mizeriei in straturi de nisip. Se arunca totul direct in piriu, curat european...


carutasul

Și Sabarul încă pute deși au construit o stație de epurare chiar lângă șantierul A0, nu sunt sigur dacă e pusă în funcțiune sau nu. Evident că în teorie nu ar trebui să aibă autorizație de mediu cu asemenea porcării, dar cu cât suntem mai departe de "centru" cu atât lucrurile devin mai dubioase. ( Încă din vechiul regim Bragadiru deversa direct în Sabar, dar măcar atunci erau 5-6 mii de locuitori probabil...) Probabil dacă le aduc din cifre ca să dea bine ( de exemplu au estimat 20 de gospodării dar în realitate ai 200) pe hârtie nu e nici o poluare... Măcar prin Galați trec niște râuri mari :)
Sunt foarte curios, că pe "plaiurile căruțești" e de asemenea în lucru un astfel de proiect care evident se va vărsa în Jiu. Încă nu e gata, dar e musai să fac o vizită când va fi...

JohannDB

O întrebare de "parcare"....
Undeva, într-un  cadru organizat, s-a spus ca podul peste Argeș, DN 5 km 19,0-19,3..., după terminarea reabilitării și instalarea celor cca 65 de tone de parapet de despărțire a sensurilor, ar fi avut 2 (doua) expertize ulterioare, de la momentul la care s-a constatat ca podul "se cocoșează" sub tonajul suplimentar, permanent....
S-a cerut prezentarea acestora, dar nimeni nu vrea nimic... să arate....
 Și din ce văzusem prin proiect, acele "betoane", ar fi trebuit să fie niște  parapeți metalici pentru protecție "de tip greu", adică  ceva ușor  și  rezistent, asa cum utilizează  și  alții, mai la vest...
Deci: Ce spun acele expertize ??

dorum

Quote from: TibiV on March 17, 2023, 10:03:26 AMCorect...

Am ajuns sa imi placa mai multe capetele gen Sanovita...


Eu pe pasaj, fara "copyright" :)
Ce amintiri imi trezesti la viata :)

TibiV

Am gasit poza mai usor pe Hotnews (cu google) decat pe forum...  :(

(Este drept, Hotnews dadea sursa: forumpeundemerg.ro )

PS

Cu atatia IT-isti, nu putem face ceva cu functia search pe forum?...
Eu imbatranesc pana imi gasesc propriile poze/postari...  :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mircea

Quote from: mirceaeliade on March 20, 2023, 09:44:02 AMParerea mea e ca 'partenerul strategic Ford' a fost intotdeauna o motivatie de presa.  Cam intotdeauna proiectele mari au fost impinse de interese politice, si de bine de rau, Craiova are un grup politic indeajuns de influent sa atraga atentie 'de la centru' astfel incat macar anumite proiecte sa primeasca semnal verde.  Asa cum [mi se pare mie] ca Grinda in mandatul sau a tras macar sa se porneasca mai multe proiecte in aproprierea TM,  asa s-au dat drumul si in trecut la proiecte in jurul Craiovei [uneori meritat alteori mai putin] poate inaintea altor zone cu potential interes mai mare.

Răspund aici ca să evităm offtopicul pe DX12. A tras Grindeanu de proiectele din zona TM la fel de mult ca Rus sau Cuc... Nici măcar alea pornite deja nu dă semne că l-ar interesa.

A1-DN69 se mișcă într-un ritm care-i face invidioși chiar și pe pizza.

A9 e într-un limbo de când a ajuns el ministru.

A6 L-DTS a pierdut aiurea un an și ceva "scurtând" ( cum se bătea cu cărămida în piept fără să i-o ceară nimeni) în total cu câteva luni în plus finalizarea SF-urilor.

VOTM S, cel pe care l-a stricat el cu mâna lui, renunțând la actualizarea SF-ului, e tot fără girație la Urseni pentru că "să facă autoritătile locale overpass dacă au chef".

VOTM V a anunțat cu surle și trâmbițe că s-a terminat SF-ul la un an și ceva DUPĂ termenul de predare ( nu s-a sinchisit să spună de ce s-a întârziat) și a intrat într-o nebuloasă.

Explică-mi, te rog, care ar fi proiectele alea de care spui tu ca ar trage, că poate mie mi-au scăpat.

mirceaeliade

Nu am zis ca face treaba buna, ci doar ca chiar vorbeste despre proiecte din jurul TM.  Ba ca vrea giratoriu suspendat pentru trenuri, ba ca vrea si terminal nou la aeroport, si cale ferata, si autostrada, si DX toate la aeroport.  Mi se pare personal ca trage spre A6, nu bine, dar clar in detrimentul la A8 sau A13 sau A3.  Nu as fi surprins sa fi tras in trecut (cand a fost prim-ministru) si ca TM sa fie capitala EU culturala (nu ca ar fi un lucru rau, dar de ex ar fi putut baga Iasiul la inaintare).   

Din nou asa cum pe la Galati au tras politicienii locali si cu un pod si cu un DX si cu vreo 2 DXuri paralele pentru care nu vor bi bani, si DXuri in dobrogea, si latire la 4 benzi peste tot, nu neaparat sa traga si bine, macar pe hartie se fac chestii. 

La Iasi si Suceava de bine de rau se trage ceva acum pt ca cateva personaje, fie impinse de non-profituri, fie pe scari politice, au ajuns aproape de 'butoane' si mai dau drumul pe la cate un robinet prin zona.  Dar de exemplu la BV A3 e in pod si e planuit sa ramana in pod inca vreo 10 ani (si nici nu vorbesc de portiunea gaura spre TgMures), pe A13 chiar si portiunea gata din 2021 inca nu are macar in castigator, iar pe restul A13 cine stie ce se intampla, aeroportul trebuia sa fie gata de cine stie cati ani si acum inca asteptam vara sa vedem de se intampla, pt ca legaturi cu drumuri si cai ferate nu stiu daca sunt. 

Din nou, nu zic ca trage bine, ca e cam tipic politicului romanesc sa tragi strab si si prost (inca un exemplu: Craiova parca o adusesepe Rihanna pe al un concert pe acolo, si clar ca tot din banii contribuabilului au venit).  Dar sunt zone in care, parerea mea, nici macar nu se trage prost ca sa iasa macar un terci.

dumbravaandrei

#13929
Nu exista traseu de A care sa fie dictat de "centru" si implementat in teritoriu fara sustinerea locala.
Pe CoBra avem exemplul rasunator in care tocmai - administratiile locale sapa proiectul autostrazii pentru niste interese imobiliare meschine la scara proiectului, dar relevante la nivelul amibelor din apl-uri.
CoBra o sa tot cada in prioritate si o sa se tot indeparteze de un orizont de implementare pentru ca primariile, consiliile locale, prefecturile si consiliile judetene din Brasov si Prahova nu sustin cu nimic aceste proiect. Si te trezesti cu case sau terenuri in situatii care impiedica desfasurarea proiectului. Nu mai zic de partea de avize si conditionalitati precum tunelul dacic de la Campina, portalul traco-getic de la Barcanesti etc (aici cocoasa de la Focsani sau A1 urcat pe la Cunta sunt exemple graitoare din istoria recenta)

Asa ca nu mai spuneti ca CoBra e defavorizata sau deprioritizata din cauza altor proiecte, din moment ce nu e sustinuta de la nivel local.

mirceaeliade

^Cred ca incercam sa zic cam ce zici si tu. Poate nu formulez eu clar.  In zona BV mie mi se pare ca NU exista nimeni care sa traga PENTRU proiecte. Sigur si in alte zone sunt care sapa proiecte, dar cel putin aici nu pare sa fie nimeni cu influenta la centru care sa zica STOP si hai sa mai si facem ceva.  Uite de exemplu si la Focsani s-a tras sa nu se faca autostrada pe unde era normal, pentru interese individuale, dar dupa ce au tras cativa, de bine de rau vom avea o cocoasa sa bata vantul cum inca sunt in alte zone. 

Nu neaparat se dicteaza de la centru, dar daca de la centru 'vrea' un giratoriu feroviar (suspendat?) pe langa Timisoara, el poate chair va ajunge sa fie facut - asta SI pentru ca altii NU vin sa ceara ceva mai important.  Pe cand la BV chiar absolut nimeni nu a parut sa traga pentru un proiect atat de evident (si nu megaproiect la pretz) cum a fost aeroportul.  Noroc ca a fost Drula sa scoata de la sertar Fagaras-BV, dar aia nu cred ca a fost ca cineva LOCAL a tras PENTRU proiect.  Si chiar daca restul A13 e blocat, si atata s-a facut pt ca cineva de la Bacau a tras pentru el, nu pentru ca cineva din BV sau CV a batut la usi.

mateisn

@TibiV poți folosi căutarea google doar pentru PUM, pune la începutul căutării "site: www.peundemerg.ro"
Nu e același lucru, dar mai bun decât nimic

mircea

@mirceaeliade Tot ce ai pomenit tu, minus giratoriul de pe Baader cu Demetriade că acolo nu știu ce merite deosebite are, sunt proiecte vechi care abia se mișcă. Deși din ce-mi amintesc, giratoriul era/este o doleanță a autorităților locale, nicidecum ceva împins cu insistență de la MT. Dar să zicem că aici are o bilă albă. În rest...

Terminalul de Externe la aeroport e din cel puțin 2015 în discuții. O parte din el s-a și construit (Sosiri). Că s-a lipit el de semnarea de la Plecări, e pur întâmplătoare treaba căci totul era deja pregătit din timp, inclusiv finanțarea. Are zero merite pe partea asta. Așa cum nici @cutter nu are pentru finalizarea terminalului de Sosiri deși el era ministru când s-a finalizat construcția.

CF-ul la Aeroport, iar e o chestie pur locală despre care se dicută de prin vremea cu terminalul de Externe, când traficul pe TSR creștea de la an la an. Ai linia de Radna care trece la 1km de aeroport și s-a dorit o bifurcație acolo. Nimic complicat de făcut. 2 peroane și 1 km de linie simplă pe care pui un Desiro să se plimbe până la Timișoara Nord și înapoi cu o stație intermediară în 700 și o oprire la Est. Acum văd că vor să complice mult proiectul cu estacadă, linie pentru marfă, electrificare și orice poate umfla prețul ca să nu se mai justifice investiția...

DX/DN cu legătură la Aeroport, poți căuta pe forum să vezi cam de când au început discuțiile. Dar local le tot rumega fost președinte al CJ, Dobra de prin 2019. El visa un DJ cu 2 benzi pe sens care să plece din actualul giratoriu de pe DN6 la descărcarea de la Izvin și cu trecere la nivel a CF în apropierea aeroportului. Lucru preluat și de actuala conducere și împins înainte cu un minuscul succes, dacă ne gândim că în sfârșit s-a semnat protocolul CJT-CNAIR și din DJ se va face DN/DX. Atât s-a putut în aproape 4 ani... Great success!


Cum poți să spui că trage către A6 când intenționat a băgat-o într-un blocaj?! Din cele 36 de luni cât aveau Egis, 12 au trecut deja fără să se întâmple nimic! Dar noi "scurtăm" termene... Deși nu e clar ce se întâmplă cu prima licitatie, unde Egis a câștigat la CAB și CNAIR trebuie să continue licitația... Poate plătim și niște daune la Egis fară ca ei să livreze nimic, că doar ne-au mai obișnuit miniștrii psd cu asemenea "cadouri".

Uneori mă întreb dacă citim același forum. Și nu mă refer la tine, sau la membri exclusiv noi. Suprinzător de mulți membri de pe forum pleacă pe fente politice străvezii deși au tone de informații citite...

mirceaeliade

#13933
Din nou, daca unul 'trage' nu zic ca si trage si bine.  Unul incompetent poate chiar crede ca trage inainte cand colo el ajunge in sant. Dar parerea mea e ca e mai grav cand absolut nimeni nu trage in absolut nici o directie.

A6 de exemplu:  nu sunt sigur ca incompetenta nu e indeajuns sa explice situatia la A6; dar cel putin la nivel declarativ se trage PENTRU proiect.  In contraexemplu, la A13 pe primele tronsoane au trecut vreo 15 luni de cand e gata SFul si inca nu exista desemnari, si asta dupa vreo 5 ani de lucru la SF.  Pe a doua sectiune noroc cu Drula ca a scos de la sertar si noroc ca l-a semnat inainte sa fie dat afara ca sigur se baga din nou la sertar sau eventual sa faca ce au facut pe A6.  La ultima portiune A13 DOAR aia de la Bacau trag pentru el, si uite ca e la a 3-a licitatie de SF. Poate gresesc, si sunt subiectiv, dar situatia A6 pare ca sunt persoane, incompetente sau nu, care trag pentru proiect comparativ cu A13 si ce se mai intampla pe langa BV. 

Sau un alt exemplu oarecum potrivit ar fi Cluj: cred ca Boc&company trag pentru proiecte acolo, dar e destul de clar ca si metroul si DXul de la Tureni sunt in cap din cauza incompetentelor lor.  Dar nu cred ca ei NU trag pentru proiectele de acolo.  La Iasi si Suceava au rasarit de-alde Urtoi si Scrisoreanu sa traga pentru proiecte dupa ani de facut nimic.  Si la Constanta cred ca acum lucrurile sunt pe dos, dar macar acolo au terminat A2, nu au distrus portul, si au adus eolienele in zona.  La Sibiu e clara situatia.  La Bihor par chiar sa se miste cei de acolo independent de centru, si sunt un model.  Si cred ca ii trag si pe aia din Arad dupa ei.  La Alexandria de bine de rau exista proiect care chiar avanseaza; si asata desi e totusi un oras de doar 40,000, si desi poate chiar sunt multi morti pe DN, nu e ca si cand drumul ala ar duce mai depate cum ai putea sa motivezi pt BV. 

La BV mi se pare ca ciotul ala de 4.6km facut cam in camp cu utilitate oarecum limitata, cu drumuri de legatura mai lungi decat segmentul de autostrada, a fost facut cam la misto ca sa inchida gura celor care maraie. Pe mine m-ar multumi daca as vedea macar un bou ca trage pentru proiecte pentru zona BV.  Macar atunci as putea sa injur pe cineva anume, asa cum poate tu il injuri pe Grinda pt A6. 

pasadia

Pai hai sa vorbim atunci despre asa-zisii politicieni de Brasov:

- Mihai Vestea, vărul presedintelui CJ Brasov, fost primar de Predeal (unde si-a tras pentru el cabana Poiana Secuilor, cel putin), a fost de curand secretar de stat la MLDAP. Predealul a ajuns o epava (el parasindu-l dupa ce s-au tras toate tunurile posibile), apoi a activat ca consilier judetean si parlamentar fara sa iasa in fata cu nici un proiect.
Cat a fost in Guvern s-a laudat doar cu proiectul drumului de pe valea Doftanei. Gurile rele imi spun ca el a fost printre cei care au cerut gara subterana pentru Predeal in cadrul discutiilor privind tunelul de baza de pe M300 (o prostie daca ne uitam la costuri si utilitate).

- Dragos David, fost parlamentar si europarlamentar de pe vremea PD-L, director de peste 10 ani la Agentia Metropolitana Brasov. Mentinut in functie de primarul USR, ii angajazeaza acestuia sinecurile in diverse posturi, paraseste PNL. Practic zero proiecte semnificative (ma rog, sa punem niste merite in dreptul lor pentru un transport metropolitan anemic in care obliga primariile deservite sa suporte niste costuri imense raportat la ineficienta RAT Brasov - prin urmare avem o frecventa de tot rahatul).

- Roxana Manzatu, cel mai tanar si mai constant reprezentant PSD la nivelul consiliului judetean si al parlamentului, cred ca e deja la al doilea mandat de secretar de stat la ministerul fondurilor europene. Cunoaste STRICT doar domeniul asta (macar il cunoaste cat de cat), dar nu reuseste sa depaseasca acest nivel care ii e harazit de ceilalti pesedisti (fata tanara pe care o impingem in fata ca sa aratam diversitate). Restul pesedistilor se complac in horeca (si asta face foarte atractiv pentru ei sa conduca ANPC-ul) sau in imobiliare. Plus, evident, in a conduce spre dezastru Universitatea Transilvania Brasov (care a avut de la Revolutie incoace conducerea formata din membri PSD)

Si iti insir si alte nume daca doresti, inclusiv din linia a doua - Gabriel Andronache, Ciprian Sterpu, Cristian Iliescu, Tucunel, etc... Ajungi sa ii cunosti si iti dai seama ca nu e o distanta atat de mare pana la Razvan Cuc.

Aporopo, era 2018, venise Cuc impreuna cu Neaga, directorul CNAIR pe vremea aia la Brasov pentru a-i speria pe Azvi cu rezilierea pe DN73. Si imi aduc aminte ca eu i-am intrebat despre stadiul Brasov - Fagaras, cand Cuc nu stia nimic iar Neaga a inceput sa vorbeasca despre negocierea cu consultantul angajat de pe vremea Bechtel sa faca SF-ul pe acest segment. Si ma rog, se avansasera niste termene inca de atunci, privind rezilierea acelui contract si lansarea unui licitatii pentru SF pe Brasov - Fagaras. Ma rog, nu stiu cat s-a lucrat in CNAIR pe tema asta si poate chiar e meritul lui Drula, dar...