News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gruiarew

Aia cu siguranța personală nici n-am mai pus-o în discuție. Nu există să nu fie ceva ce să te agreseze ori fizic (m-a călcat unul cu niște schiuri d-ăia de pantofi de era să fac pe mine) și tot drumul a cântat maneaua la niște "băjeți" ce stăteau pe locul de gravide. A și mai era unul rânced în spate de tot. Nu știu, eu le-am trecut la chestii normale.

Cu ridehare-ul e și acolo cu dus și întors că nici acolo nu știi în mașina cui te sui, mai ales noaptea. În Brno aveau autobuz din 30 în 30 de minute toată noaptea. Și erau pline de oameni, unii muți de beți. Dacă făceau gât se oprea autobuzul între stații și cum am zis în maxim 2 minute apăreau băieții de la regie cu Skodele. Erau niște ăia cât dulapul și aveau grijă să te rețină până venea poliția. Era cică 7000 czk (cam 300€) distracția. Și de obicei ți-o cam luai la / până la secție + te cam spălau băieții cu furtunul. Fumatul în stație 700 czk. Nu știu de unde ieșeau dar apăreau imediat când era ceva ce nu trebuia să fie.

Dacă nu se poate altfel aș prefera și la noi civilizație cu parul.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cristi5

#13846
Quote from: TVlad on October 18, 2022, 12:38:11 PMArticolele cu pricina sint imbibate de propaganda idioata stigisto-feminista.

Pai si forumul nostru (si multe altele) e dominat foarte tare de baieti. Intrebarea era nu daca va face cineva un astfel de comentariu, ci cand :)

Totusi e ceva in ideologia asta de stanga. Produce orase mai placute/"democratice". Ideologia de dreapta, fiecare pentru el, nu avem nevoie nici de transport in comun, nici de trotuare. Suburbia americana.

Mi se pare ca Romania se indreapta cu pasi repezi intr-acolo. E mai sigur sa fii in masina in orase decat sa fii pieton sau biciclist!

Quote from: TVlad on October 18, 2022, 12:38:11 PMOrasele noastre nu sint proiectate pentru nimic, masini, carute sau trotinete.

Brasov, Timisoara sunt exemple clare de proiectate pt alegatorul sofer. Evident primarii respectivi visau zeci de mii de voturi pt fiecare banda in plus.

Consecintele? Accidente mortale pe treceri de pietoni. Vedem si acum in Bucuresti, proteste sa se instaleze un amarat de semafor.

TVlad

Sa nu ducem lucrurile la extrem. Nu cred ca a sustinut cineva aici sau in alta parte ca ar trebui facute strazi fara trotuare sau ca transportului in comun ar trebui desfiintat.

Preocuparea pentru calitatea vietii cetateanului (pieton, biciclist, automobilist, etc.) este o indatorire a oricarei administratii. Ceea ce fac agitatorii de stinga e sa creeze false conflicte intre diverse grupuri de cetateni: pietoni si automobilisti, barbati si femei, etc.

cristi5

#13848
@TVlad nu e vorba de extrem ci de fapte
- majoritatea primarilor sunt barbati. Covarsitoare. La fel arhitectii sefi
- majoritatea primarilor/edililor sunt soferi si gandesc pt soferi, nu pt transport in comun, nu tren metropolitan, nu pt pietoni, nu pt ciclisti
- e statistic mai sigur in orase sa fii in masina. Peste 40% (record european detasat!!) din victime rutiere la nivel national (urban+rural) sunt pietoni si ciclisti, majoritatea in intravilan. Victimele din vehicule (sub 60%) sunt impartite intre localitati si in afara lor
- orasele cu conducere de stanga de-a lungul deceniilor sunt mult mai placute. Uita-te la lista primarilor Vienei din 1955 si pana azi. Barbati, e drept. Dar socialisti (Gemeinde Wien e de fapt o traditie mult mai veche)
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_mayors_of_Vienna
- majoritatea membrilor pe forum sunt barbati :)

Deci daca ne uitam la fapte si cifre nu putem zice ca "orasele Romaniei nu sunt proiectate pt nimic". Ba sunt majoritatea proiectate / *transformate* pt masini. Benzi si parcari. Si nu vorbim inca de "fara trotuar" dar troutuare facute in bataie de joc, 30 cm latime, sunt destule. Inclusiv in orasul de 5 stelutze. Lipsa de respect pt pieton (loser care n-are bani de masina) e crasa.

Si nici aia cu propaganda de stanga nu merge. Poate ca oamenii / femeile care fac afirmatiile respective chiar au ceva rezultate si ar fi bine sa le studiem intai. Dar pe un forum de barbati e usor sa zicem "propaganda feminista" si sa trecem la topicul urmator :)

De-asta m-am gandit sa insist un pic.

oc7avian

Iar destule reclame la mașini au fost făcute cu apropouri că sunt simbol al masculinității. Există un procent semnificativ de oameni care cred că nu ești bărbat dacă nu ai mașină ori conduci un Smart/Mini etc. La fel cum nu erai bărbat în trecut dacă nu știai să repari singur X, Y, Z.

Nu e niciun feminism aici. E doar ce rezultă după ce observăm la rece situația de pe străzi, prezent care e o sumă de consecințe ale ultimelor decenii. Iar pe baza observațiilor poți lua acțiuni concrete, țintite.

Apropo, Hotnews a revenit cu un articol-opinie pe baza reacțiilor cauzate:

https://www.hotnews.ro/stiri-opinii-25852089-cum-ajuns-injuram-cei-care-vorbesc-despre-functioneaza-lumea-civilizata-cazul-traficului-din-bucuresti.htm

gruiarew

Și totuși cred că nu contează ce are în pantaloni cel de la volan sau cine a desenat orașul acum 1000 de ani. Omul se trezește dimineața îsi ia copilul și nevasta (care are) și se duce la lucru. Că-i el sau ea care cară plodul la școli mi se pare irelevant. Sau că-i el sau ea care merge la muncă cu mașina. Tot atâta loc ocupă hardughia pe asfalt și tot atâta fum scoate, dacă-i d-asta clasică.

Cristi5, zici că avem multe accidente cu pietoni și bicicliști. Aia e doar din cauză că se amestecă traficul cu astea trei categorii. În loc să tai o banda din bulevard și să plantezi morcovi ca să faci bandă de bicle (Timișoara) sau să mâzgâlești asfaltul peste gurile de canal (Sibiu) se putea lăsa doar traficul auto pe bulevarde iar pe străduțe secundare, pe lângă rău / liniile de tren, piste de biciclete. Dar să fie continue și să lege ceva de altceva. Ai trântit niște dung pe asfalt ce se termină într-un giratoriu și ai marcat 2km de pistă de bicicletă? Perfect! Și când ajung în capăt ce fac?

La fel și transportul în comun. Liniile alea trebuie să ducă undeva și să lege ceva de altceva. Dau iar exemplu din Brno... aveai două statii mari și late Ceska și Hlavni Nadrazi (gara mare). De acolo ajungeai oriunde în oraș.

Transportul de noapte venea din toate colțurile la gară. Veneau opreau și stingeau numărul cu liniile. Apoi în funcție de cum se umpleau se împărțeau. Oricând și la orice oră ieșeam în stație mă urcam în autobuz. Dacă venea din dreapta ajungeam la gară. Dacă venea din stânga ajungeam la Ceska și de acolo mă uitam ce trebuie să schimb ca să ajung unde vreau. Asta ziua. Noaptea toate te duceau la gară erau liniile de noapte. Făceam între 50 - 53 minute de când închideam ușa la garsonieră până mă pontam la ușa corporației. Zilnic. Era ireal.

În Timișoara nu știu exact cum e dar în Sibiu ultimul autobuz de la gara pleca cu 15 minute înaintea trenului de Timișoara. La aeroport parca era la fel, dar acolo era cu 30 minute.

În Timisoara avem bărbați la conducere, atât la primărie cât și la CJ. În Sibiu avem femei și la primărie și la CJ. Singura diferență ce-o văd e că la despărțirea benzii de bicle pe bulevard cei din TM au folosit morcovi. În SB s-au rezumat doar la mâzgâleli pe asfalt. Bașca la SB cel mai mare cartier (Arhitecților) nici azi n-are transport în comun, fiecare se decurcă cum poate, mulți s-au luat SUV-uri și o taie peste câmp.

Deci aia că dacă erau femei era mai bine, e doar în bancul cu Bulă când s-a dus și el în Tailanda. Eu l-aș lua pe fiecare "ales" și l-aș pune să se plimbe zilnic cu autobuzul, cu bicicleta, pe jos sau cu căruțul să vadă și ei pe viu realizările ce le-au făcut pentru populime. Să vadă cum e să ajungi de la lucru la școală cu plodul și apoi la muncă. Până la urmă avem un traseu predictibil. Casă - școală - muncă - ceva de luat potol - casă
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cristi5

#13851
@oc7avian ce tare c-a trebuit sa revina hotnews cu un articol :) E foarte bine ca le-a dat de gandit multora, chiar daca unii au "gandit" niste injuraturi macho :lol:

Au selectat ideea principala:

QuoteUn articol publicat de Pressone în 2019, despre exemplul orașului american Boston, arată exact acest lucru: investițiile făcute de orașe în transportul cu mașina personală se dovedesc pe termen lung foarte păguboase. Străzile vor rămâne la fel de aglomerate.

Ca să ne întoarcem la ce spune Ana Drăguțescu, ,, dacă ai lărgit o stradă, lumea va afla: ,,hai că-mi iau și eu mașina în dimineața asta că am auzit că mergi ca prin brânză și ajungi în Pipera în 10 minute". Și s-a terminat discuția. Adică vom reveni de unde am plecat în urmă cu șase luni sau un an".

Consecinta? E incetinit si transportul in comun, daca nu e bine separat. 

Alta consecinta: cand e mai liber drumul, soferii o calca cu testosteron pe cele 3-4 benzi. Pietonii (de pe trecere sau aiurea) au sanse mult reduse sa ajunga la liman.

kitsune

#13852
Cu tot respectul pentru victimele din accident, dar nu pot trece peste comicul titlului (cum spunea un meme celebru, "they had us in the first half"):





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Diferenta intre taur si bou consta in doua elemente anatomice...

https://ro.wikipedia.org/wiki/Taur
QuoteTaurul (Bos taurus) este un mascul necastrat a subordinului Ruminantia (rumegătoarele) ... Un taur castrat este un animal domestic care se numește ,,bou".

O fi facut vreun jurnalist cercetarile de rigoare pentru a identifica denumirea corecta a bietului animal?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Eu mă refeream la faptul că titlul sugerează că "animalul" era șoferul vinovat  :lol:
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Stiu, dar asta mi-a reamintit cum se injura in trafic....

Se spune mereu "Boule, mi-ai taiat fata!", nu se spune niciodata "Taurule, mi-ai luat fata!"...

 :lol:  :lol:  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ghrt

Un studiu despre traseele urşilor în zona A8, are şi poze :)

https://milvus.ro/despre-ursi-si-autostrazi/

Studiul face parte din documentaţia pentru AM.
Cont (aproape) inactiv.

dr4qul4

#13857
Plimbareti ursii astia. Ce naiba cauta la Acatari, nu mai au loc la Sovata?
Oare sunt si la Borsec ?  :lol:

Stiti care e ironia? Numarul ursilor a crescut si datorita lui cutter. Nu era el direct implicat, dar guvernul Ciolos a anulat cotele anuale de vanatoare. Practic a interzis vanatoarea animalelor (din afara fondurilor particulare), ceea ce a dus la explozia numarului de ursi.
Si i-a facut si mai plimbareti, pentru ca ursii tineri nu mai gasesc teritoriu liber unde sa se aseze si sunt impinsi catre zonele locuite, unde gasesc si mancare si nici nu mai au de ce sa se teama.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

pasadia

In aceeasi categorie de ipoteze neverificate:

- cresterea numarului de ursi se datoreaza cresterii numarului de observatoare pentru ursi. Acestea sunt folosite de ROMSILVA sau alti proprietari de padure ca spatii in care hranesc ursi si aduc contra-cost turisti pentru a face bani pe seama "urmarii animalelor".

- cresterea numarului de ursi se datoreaza unei abundente de hrana generate de multe lucrari de exploatare forestiera din ultimele decenii. In zonele cu padure taiata (mai ales padure taiata la ras) este tolerata aparitia unei vegetatii formata preponderent din arbusti fructiferi (mure, zmeura afine, etc...), vegetatie care aduce o hrana mult mai bogata pentru ursi si o inmultire exagerata a acestora - la pachet cu o constitutie mai slaba, specific dietei vegetariene).

Nu am idee daca sunt corecte teoriile mele, dar m-am saturat sa mi se tot spuna ca e Ciolos de vina pentru ca a interzis vanatoarea. Ca unul care a mers pe munte si a intalnit destui ursi si inainte de 2016, chiar nu cred ca vreo decizie de atunci a produs efecte atat de repede.

hefaistos

#13859
Cresterea numarului de ursi se datoreaza lipsei unui "corector" care sa controleze numarul acestora: pradatorul situat deasupra lor pe lantul trofic. In natura corectia se face prin concurenta pentru hrana si teritoriu (infometare, eliminare de la sansele de reproducere sau direct moarte in luptele dintre rivali). Problema e ca, in interactiunea cu omul, corectia ii forteaza sa dea navala inafara zonei salbatice sau sa atace prazi de oportunitate aflate in trecere (oameni sau turme). Solutia este ca omul sa se interpuna ca "pradator" si sa controleze numarul ursilor. Un alt efect favorabil pentru noi este ca in urma vanatorii ursii capata teama de oameni si incep sa-i perceapa ca pe un pericol nu ca pe o prada.   

Cam asta am citit intr-un articol de specialitate, nu sunt expert in domeniu, nici pe departe, dar mi se pare logic si de bun simt.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.