News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

reed

Quote from: g.chris on May 29, 2021, 10:57:34 AM

 @rocklee ai prins si masina Google Street View

Si il vedem si pe domnul Rocklee facand poza
Ungheni, Mureș County
https://maps.app.goo.gl/9oUJEu6NVBUs4f6N9

pasadia

Pentru ca capacitatea administrativa a centrului (CNAIR in speta) e extrem de redusa. Pentur ca ar trebui proiectele sa fie pregatite (SF, PT, expropieri) la nivel regional. Pentru ca decizia de investitie ar trebui luata la nivel regional si finantarea, daca e cazul, poate sa fie partial din bugetul national (CNAIR / MT). Si pentru ca chiar si forumul refuza sa discute serios aceasta eventualitate.

Dar bine ca avem concomitent facultati de drumuri si poduri prin nu stiu cate municipii, bine ca avem constructori locali recunoscuti si acceptati (multi dintre ei fara vreun angajat in Bucuresti), bine ca avem pe forum mai multi ne-bucuresteni activi, etc... Insa daca investim in centura Sfantu Gheorghe sau in centura Sighisoara, asta nu se poate decide decat in Dinicu Golescu nr. 38.

TibiV

@pasadia ,

stiu ca nu ma simpatizezi, si asta nu este o problema pe un forum de o asemenea amploare...

Asa ca de cativa ani am evitat sa intru in controverse cu tine.

Dar... Acum am o simpla nedumerire...
Nu inteleg foarte clar care este plangerea ta despre ne-bucuresteni?...

Astia ar trebui sa fie cat mai multi, pentru ca ei stiu pe unde trece drumul la ei prin sat/comuna/ora/municipiu, si pe unde ar trebui sa treaca...

Eu as putea sa iti desenez o VO pentru Dej, chiar si nodul Cluj-Dej-Baia Mare/Bistrita (pe rutier, ca pe feroviar "alea iacta est") dar in restul tarii recunosc ca sunt incompetent, invat de la voi...

Daca vrei sa spui ca este prea multa centralizare in decizii, sunt de acord.
Daca vrei sa spui ca cei de la centru nu sunt capabili sa ia mereu deciziile corecte, sunt iarasi de acord...

Dar astea sunt generale. Exista extreme si extreme.

Nu toti din UAT-uri sunt Bolojan. Adevarat. Versus "Nu toti din tara sunt focsaneni cu cocoasa"...

Mai simplu: "localii" prea puternici pot sa te "cocoseze".
"Localii" prea slabi pot sa nu faca nimic...

Deci (imho) problema este institutionala (si nationala): pana unde merge puterea de decizie la fiecare nivel...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Calin88

#13773
@pasadia

De acord cu ideea de dezcentralizare dar nici nu vreau sa ma gandesc ce proiecte ar pregati CJ din Brasov, tinand cont de cum se fac drumurile judetene la noi.

Cred ca, totusi, ar trebui sa ramana o centralizare macar la nivel de masterplan. Adica sa nu faca CJ Covasna centura Sf Gheorghe in asa fel incat sa fie greu de legat la proiectele mai mari, gestionate de la centru. Sau cineva sa se asigure ca infrastructura facuta de judete vecine sa poata fi legata usor si nu ne trezim cu un drum reabilitat complet intr-un judet care se termina intr-un drum dezastru in judetul invecinat (eventual daca s-ar face local sectiunea de A13 dintre Brasov si Sf Gheorghe care ar trece prin 2 judete diferite)

Cum, de exemplu, se face pe feroviar, unde reabilitam Brasov - Sighisoara, avem SF pentru legatura feroviara la aeroport + dublare si electrificare pe Bartolomeu-Codlea si, in acelasi timp, facem SF pentru trenuri metropolitane pe aceleasi linii pe contract separat, necorelat.

dumbravaandrei

In concluzie, autoritatile locale nu trebuie lasate sa "gandeasca foarte liber si creativ".
De aceea, avem nevoie de o legislatie specifica si de un suport organizational specific astfel incat sa ne asiguram ca un drum expres deserveste nevoile si celor dincolo de UAT-ul pe care il traverseaza. Trebuie sa aibe niste referinte in tot ceea ce inseamna "cea mai buna solutie, la un compromis optim".

Si da, avem nevoie si de structuri specializate sa poata ajuta un CJ/Asociatie Metropolitana/GAL sa conceapa, implementeze si sa asigure mentenanta unei astfel de investitii.
Desi din punctul meu de vedere, astfel de investitii trebuie coborate la nivel de ADR, nicidecum UAT.

oneLess

^ Poate ar merita un topic propriu subiectul!

pasadia

Eu cand am propus mutarea deciziei si administratiei unor proiecte de infrastructura rutiera am avut grija sa nu pun DELOC cuvantul judet in acele texte. Tocmai pentru ca nu trebuie sa fie la nivel de judet ci de asociere (de judete / localitati / DRDP-uri). Deci da, pot fi ADR-urile deja existente, sau se pot crea (legifera) ADI-uri noi cu atributii.

carutasul

La nivel de regiune, normal. Pe de altă parte trebuie să aibă și ei un pic de discernământ, știu că e greu să îi suspectezi de asta dar până la urmă trebuie și ei responsabilizați, să își asume și proiectele și greșelile...

Ionut

API pe Facebook

Infrastructura de transport În faţa ta! Astăzi de la ora 14:05, pe Digi24, îl puteți urmări pe Ionuț Ciurea, Directorul Executiv al Asociației Pro Infrastructură, într-un dialog cu Claudiu Pândaru și Florin Negruțiu, într-una din puținele emisiuni-etalon rămase în peisajul media autohton.

Vorbim despre autostrăzile din PNRR, dar ne plimbăm și pe căile ferate și zburăm puțin cu TAROM. Vă recomandăm popcorn dar și ceva de calmare.

daniel321

#13779
Pe Digi24 pe data 02.07.2022 la ora 14:00 IONUȚ CIUREA, DIRECTOR LA ASOCIAȚIA PRO INFRASTRUCTURA va discuta despre autostrazi

https://www.facebook.com/MNDroneShooting/posts/pfbid0265Hx2K3nvFkSVafaCohu5K4RG8LwtDTG6m3GvNkSxg3br9ca2Y1n54dysJg1bu2ul

b1

Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

dumbravaandrei

#13781
Nici nu ne inchipuim cate economii facem ca-l avem pe "'nea Alin" sa ne verifice rugozitatea si aderenta asfaltului.
Americanii nu au asa noroc si au trebuit sa bage niste mormane de bani in draciile astea:


JohannDB

#13782
În ultima vreme, transporturile grele și supradimensioante, au căpătat o amploare de neînchipuit..... Am ajuns în ultimele două luni să dormim 2-3 ore în decursul a 24 de ore.....
    AFLU CU STUPOARE că de 2 (două) zile, pe DN 5 la km 19 +300+600, respectiv PODUL PESTE ARGEȘ, dintre 1 Decembrie și Adunații Copăceni, A FOST LIMITAT LA  60 DE TONE.......
  Cine a venit cu această idee "creață", la un pod abia REABILITAT și  care în atare condiții rupe Bucureștiul de vama Giurgiu....... CUM mama dracului mai treci cu lungimi pe ocolite pe la Ghimpați , unde au plantat un căxcat de giratoriu din biboane (și spațiul fizic al intersecției nu permite lungimi și/sau lățimi), unde un trailer strâns, dar totuși lung de 26 de metrii abia intră spre Giurgiu, pe DN5B cu telecomanda în cca 10 minute de manevre......
  Ca să nu mai vorbesc de ruta spre IAȘI, de la Roman, pe DN2 de la "Săbăoani/Castelul de Apă, km 341+900, pe DN 28 km 00 spre Târgu Frumos.... La Km 7 podul peste Siret și acesta ABIA REABILITAT, a fost în primele două săptămâni limitat la 40 de tone, dar mai apoi, pentru a nu mai protesta transportatorii pentru acest rahat de restricție, ce și-ai spus stimabilii de la "drumuri :: Nu mai  limităm la 40 de tone podul, ci limităm TOT SECTORUL DE DN 28 de la KM 00 la KM 18 (până la Strunga) la 60 DE TONE.......
  Până unde merge bătaia de joc față de transportatori ?? Până unde merge "turismul prin transporturi" în acestă țară ??
    Cum se face că lucrări abia terminate sunt de toată jena și le protejăm prin restricții de tonaj de RUPEM ȚARA ÎN BUCĂȚI, ce produc pierderi de timp, de kilometri, produc costuri prin plimbări prin România ...... Cineva chiar este împotriva la toate ?????

TVlad

#13783
Or stii ei cum au "reabilitat" podurile respective, ca pe ala din jud. Neamt...

JohannDB

Nuuu, nu este vorba de vorbe de duh..... Este o realitate CRUNTĂ prin care la peste 60 de tone îți trebuie STUDIU DE TRASEU, care costă și ăsta cam pentru 150 km, cca 700-1000 de euro.... Plus că fiind făcut pe Google, din birou, ai mari surprize în teren...... De exemplu cu 38 m lungime și 3,70m pe gondolă (la 25 cm deasupra asfaltului) la CAREI prin SPLENDIDELE GIRATORII de pe centură abia poți trece în 45 de minute de manevre și cu "răsturnare de trailer", sau demontare de panouri de la parapeți.... CEL MAI PROST GIRATORIU este cel de la ieșirea spre Satu Mare, din "Centura Carei".... Proiectanți de trei lulele și "aprobatori" de aceeași speță, care n-au habar de traficul real..... Dar cine mai este azi "meseriaș" în posturile din DRDP-uri...... Vine unul să-mi spună mie cum se iau virajele și când îi pun telecomanda-n mână "moare pe el", că realitatea-i alta, decât aceea din birou.....