News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

medicul de garda

A ajuns Ungaria tara cu cea mai ieftina benzina, ce s-a ales de lumea in care traim... Vad ca exista un avantaj in a avea relatii bune cu Putin si a sabota initiativele UE. >:(
Trust me, I'm an east-european doctor!

vancouver

Da, numai ca in Romania pretul este liber, pe cand in Ungaria e stabilit arbitrar de stat (pe o durata limitata). E cu totul altceva, practic pretul din Ungaria nu poate fi luat in seama.

Multe benzinarii din Ungaria se plang ca merg in pierdere si unele limiteaza cantitatea maxima vanduta. Parca am mai vazut filmul asta pe vremea lui Ceausescu: rationalizare, primesti maxim 1 paine de caciula, etc... Asta duce la dezinteres, scaderea calitatii produselor, scaderea cantitatii vandute, lipsa de investitii - in final efectiv la saracie. Ceea ce am trait noi in anii 1980-1989.

Masuri de conducere inteligenta a ieconomiei din partea unui conducator iubit mai vedem si in Turcia, si avem 75% inflatie acum in mai 2022 fata de mai 2021.... Undeva trebuie sa refuleze, cineva trebuie sa plateasca.

Niciodata cand statul ieftineste ceva sa nu crezi ca nu platim cu totii. Cu varf si indesat. Statul nu poate stabili preturi, cuvantul pret inseamna altceva. Cat pretuieste ceva, si asta se poate pretui numai liber intre oameni.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dragos76

Apropos de asta, știe cineva care e prețul neplafonat la benzină în Ungaria, cel pentru străini?

bogdymol

#13758
Poza de saptamana trecuta dintr-o benzinarie MOL din Budapesta:


Benzina standard: 748 HUF = 9,52 lei = 1,92 €
Motorina standard: 760 HUF = 9,65 lei = 1,95 €

De la un coleg am auzit ca a alimentat cu motorina la Szeged cu 690 forinti (8,78 lei = 1,78 €).
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

tom_sawyer

Maşină confiscată, în Bihor, conform legii, după ce pasagerii au aruncat gunoiul pe marginea şoselei

Autoturismul cu care circula un cuplu a fost confiscat după ce aceştia au fost prinşi în flagrant aruncând deşeurile pe spaţiul verde într-o parcare amenajată pe marginea drumului, în localitatea Sânmartin din judeţul Bihor. Cele două persoane au fost surprinse în flagrant în timp ce abandonau deşeurile de un echipaj al Poliţiei Sânmartin, care patrula în zonă. Poliţiştii i-au anunţat pe comisarii Gărzii de Mediu care, apoi, i-au şi amendat pe cei doi soţi şi le-au confiscat autoturismul, care este al patrulea vehicul indisponibilizat de comisari pentru astfel de fapte, în ultimii 2 ani.

Persoanele vinovate au fost identificate cu ajutorul camerelor de supraveghere achiziţionate de CJ Bihor şi puse la dispoziţia Inspectoratului de Poliţie Judeţean şi a Gărzii de Mediu, care permit identificarea persoanelor şi a autovehiculelor, inclusiv pe timp de noapte sau în condiţii meteo nefavorabile.


Citeste mai mult: adev.ro/rd417b


TVlad

Dar nu au confiscat si camionul? Si soferul lui a aruncat ceva in iarba.

Pe de alta parte, sanctiunea mi se pare exagerata. Una e sa confisti masina implicata in infractiune (de exemplu o camioneta incarcata cu moloz in vederea aruncarii lui pe cimp, la marginea drumului) si alta o masina cu care intimplator nesimtitii se deplaseaza.

tom_sawyer

ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 92 din 19 august 2021 privind regimul deșeurilor

Articolul 20
Eliminarea
[...]
(3) Abandonarea deșeurilor este interzisă.
(4) Eliminarea deșeurilor în afara spațiilor autorizate în acest scop este interzisă.
(5) Incendierea deșeurilor de orice fel este interzisă.

Articolul 64
(1) În cazul nerespectării dispozițiilor art. 20 alin. (3) și (4) se aplică sancțiunea contravențională complementară de confiscare a vehiculelor folosite pentru descărcarea/ abandonarea deșeurilor în spații neautorizate, după caz.
(2) În cazul confiscării vehiculului, contravenientul este obligat să transporte, pe cheltuiala sa, bunul care a făcut obiectul confiscării, la locul de predare în custodie stabilit de agentul constatator.

https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/245846

GIV

#13762
au pus cei de la webuild clip despre podul de la braila si printre cadre au specificat ca avem o retea de autostrazi cu o lungime mai mare de 23 de km. au pus imagine cu alunecarea de pe a10 de la oiejdea :)))


cum s-o fi nimerit?

horyatm

^^^^

Eu cred că după ce le-a fost confiscată mașina nu vor mai arunca nici măcar un chiștoc sau o gumă de mestecat pe stradă. Într-adevăr pare puțin absurdă măsura, însă sincer să fiu situația deșeurilor este una critică, iar astfel de sancțiuni au ajuns să fie necesare. Până acum astfel de fapte erau sancționate mult prea blând.

Articolul 64
(1) În cazul nerespectării dispozițiilor art. 20 alin. (3) și (4) se aplică sancțiunea contravențională complementară de confiscare a vehiculelor folosite pentru descărcarea/ abandonarea deșeurilor în spații neautorizate, după caz.
(2) În cazul confiscării vehiculului, contravenientul este obligat să transporte, pe cheltuiala sa, bunul care a făcut obiectul confiscării, la locul de predare în custodie stabilit de agentul constatator.


În speță s-ar aplica varianta "confiscare a vehiculelor folosite pentru abandonarea deșeurilor în spații neautorizate". Ar trebui să fie puțin mai clară sintagma, fiindcă după logica asta, dacă cineva ar arunca un șervețel din mașină pe stradă ar risca să i se confiște mașina, ceea ce e absurd.

dr4qul4

Doar pentru abandonarea deseurilor voluminoase ar trebui confiscate si doar autoutilitarele.
Avem  o problema cu deseurile dar sa nu cadem in cealalta extrema. Eu ca sofer nu pot impiedica un pasager sa arunce gunoi din masina. Solutia nu este confiscarea ci amendarea celor care au comis contraventia. Ganditi-va ca un pasager dintr-un taxi/masina inchiriata arunca o doza de suc. Confiscam masina? Atunci ar trebui sa confiscam si trenurile din care zboara sticlele de bere.

Eu chiar sunt curios cand vom vedea o decizia ICCJ sau chiar CCR pe aceste masuri.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

JohannDB

#13765
Hmmmmm.... După mai bine de 2 luni, "autoritățile" se deplasează la vama Albița, pentru a vedea la "fața locului" cum poate fi fluidizat traficul......
  Am fost la Albița, acum  trei săptămâni... Am "vegetat" prin vamă zile întregi !!
  Marasmul începe în vama moldoveană, de la Leușeni.... Un drum "pe dig" destul de îngust, în curbă pe la mijlocul distanței și cu glisiere metalice pe margini, lucru ce-l îngustează simțitor; nu poți trage prea tare pe margine/dreapta !!
  Coada de mașini, în R.Mordova începe pe al lor M1/E 581 cvasipermanent de la intersecția cu cu R33 de la benzinăria "Avante".... Lungimea asta de aici la vamă (Leușeni) înseamnă 9 km (în zilele mai puțin bune/nenorocoase/proaste). Altfel coada, mai de bun simț, începe "Rompetrol" sau "Bemol", către vamă, ceea ce înseamnă 6,5-7 km. De la benzinăria din curbă "Vivalex" acest drum se lățește și mașinile din coadă se răsfiră pe două rânduri, până la bariera de acces în zona de control al camioanelor. Unii pe banda de margine, pur și simplu trebuie să intre în pauză, de 9-11 ore, că se duce dracului tot programul de muncă.
  În dreptul "Petrom"-ului, vis-a-vis este bariera de intrare camioane în controlul vamal moldovenesc.
  De aici, se iese în zona "Duty-free"-ului și se trece în șir indian spre RO, dar numai până la podul peste Prut... Se trece podul în funcție de cum pleacă alte camioane ce au trecut podul, pe partea RO.
  După podul peste Prut, de la ghereta polițistului, la maxin 10 m distanță începe altă coloană de camioane, pe un rând, până la dispozitivul de raze-Rx și după acesta continuă, până unde se iese din drumul principal, după care se bifurcă pe 2 rânduri.... Asta ține până la ghereta polițistului de frontieră RO care face înregistrările de intrare (acest post e în paralel cu cel de fluxul de ieșire camioane spre Moldova).
De la această gheretă de poliție de frontieră coloana continuă pe două rânduri, cu o curbă la dreapta și apoi la stânga, până la începutul liniei drepte spre cântarul de la noi; aici coada trebuie să se "subțieze" pe un rând, pentru că este musai ca toate camioanele să treacă pe cântar ; cele goale ar putea fi exceptate, deoarece au sub 40 de tone și trecute pe un flux separat, numai că fizic nu este spațiul necesar..... Din cântar mașinile în cca 60 m cu o curbă spre stânga, intră pe 4 linii de "vamă", unde sunt "căutate" de vameșii noștrii !! Din cele 4 fire sunt folosite când trei, când patru, dar e cu cântec la modul cum lucrează vama... Schimbul de tură dimineața începe pe la 7:30 și ține până pe la 8:45/9:00, când nu mișcă nimic... Apoi o pauză de masă, pe la 12:30 până pe la 13:45, când iar nu mișcă nimic. Schimbul de tură al serii, cu același ritual și la miezul nopții aceeași pauză; la toate aceste pauze, nu mișcă nimic niciun metru.... Apoi rămâne ritmul operațiunii, în sine, de vămuire... Simultan sunt "deschise", cercetate, verificate, identificate, închise, sigilate 8-10 camioane la o "serie" ce se află la primele gherete... Partea de scriptologie, de inregistrare, introducere date, de verificare în sistem ia timp și ia timp destul, mai ales că internetul funcționează de "n" multe ori cu o mare...... lentoare......
  Din momentul deschiderii unui camion până șoferul își primește actele în mână, poate trece și  o jumate de oră...... Aici avem o variabilă, foarte "variabilă".....  Numărul vameșilor este mic, apoi "cheful de lucru", care contează ENORM..... Nu e de mirare că oamenii stau trei-patru zile în vamă... Se stă pe Leușeni, apoi se stă la noi !! Concediu plăcut !!  :rant: 
  Și după ce ieși din Albița, mai vine și "vajnicul" ISTCR, (în dreptul stației Petrom, că au tupeu) să te întrebe de sănătate, după statul în vamă vreo 2...3...4 zile.... Dacă n-ar fi de Kafka, ar fi de Stan & Bran...

kitsune

Că tot veni vorba de aruncat gunoi din mașină, probabil că un nene amator de semințe neprăjite a trecut pe aici:





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

adiarc

 :lol:  :lol:  :lol: ecologist
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura


reed