News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

BigZ

Oare sa fie legislatia asa "interpretabila" pe cat sustine stimabilul de la CNAIR? Adica sa dai niste raspunsuri cum ca "SF-ul este orientativ si constructorul isi da singur detaliile". Pe bune? Ce zice legea? Ce detalii tehnice sunt obligativitatea beneficiarului? Chiar nu se poate contracara raspunsul acestui domn pe legislatie? Ar fi pacat sa ramana la dumnealui ultimul cuvant...

dr4qul4

pe fb API are 40k de urmaritori si maretul cnair are doar 52k. Din care majoritatea se informeaza tot de la API.
Stati linistiti ca nici oamenii de rand nu mai pun botul la ce zice gogaie, prea multe minciuni ca sa le mai inghita cineva. sunt terecuti de mult la fake news
In schimb API este o sursa credibila de informatii.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ciprebbe

^^Sincer nu stiu daca se merita sa coboram asa de jos.
Si tot sincer sper sa vedem la licitatii minim 2-3 constructori seriosi nu sa patim ca pe PiSi2 sau mai nou pe DN71.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

TibiV

@BigZ

Pai ultimul lui raspuns cat de cat "logic" era ca asfaltul "aluneca ca gresia in baie"...
(Sau pixometrul?!.... Am si uitat in atatia ani...)

Pentru noi, astia mai vechi de pe forum, ce spune el este echivalent cu basmul "Cenusareasa si cei 7 pitici".

Bine, noi stim basmul asta.... Problema ar fi ca nu toti jurnalistii au citit "Scufita Rosie si vrejul de fasole fermecata"....  :lol: :lol: :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Nu are sens să încercați să scoateți piatra aruncată sau să vă faceți sânge rău, e de notorietate competența respectivului de pe vremea de tristă amintire 2017-2019, nu are cum să se schimbe ceva doar cu trecerea timpului. Important pentru interesul public e să țină în continuare steagul sus vocile din societatea civilă care scot la lumină stadiul real al proiectelor, blocajele care trenează, potențialele riscuri împreună cu soluțiile profesioniste.

În cazul de față, e foarte importantă presiunea pe răspunsurile la clarificări, am încercat și noi să ne uităm peste ele (atât cât ne-a permis timpul anul trecut) și să schimbăm puțin atitudinea în CNAIR, solicitându-le să răspundă corect, la subiect, fără ambiguități și cu asumare de răspundere. A da un răspuns în dorul lelii acum înseamnă doar o acoperire a mizeriei sub preș, dar care va ieși la suprafață mai târziu în timpul contractului, când e mult mai greu de corectat, pentru că "așa scrie în contract, asta v-ați asumat, nu pot schimba că vine curtea de conturi și DNA să mă verifice". Plus că se observă foarte bine și pe PiSi2, o singură ofertă fermă depusă pentru un proiect de 1 miliard de euro e rușinos și semnalele din piață pentru alte proiecte similare gen PiSi3, LD2, Meseș nu sunt mai îmbucurătoare.

Și dacă totuși se depun oferte, toate riscurile astea aruncate haotic de CNAIR prin clarificări la privat înseamnă oferte mai scumpe care să includă și acele riscuri, adică bani în plus plătiți de noi toți și care în condiții sănătoase cu documentații competente ar fi putut fi utilizați pe alte proiecte. Sau, dacă vin poker-iști la licitație, pe ideea "că poate nu e așa de rău" și se adeverește în contract că e rău, știm foarte bine cum se derulează un contract cu un constructor falit.

TibiV

#13715
Gresesti!...

Un contract cu un constructor falit (sau incapabil) se desfasoara foarte bine...

Constructorul nu face nimic, deci nici noi (CNAIR n.r.) nu trebuie sa facem nimic in afara de a verifica ca ne-a intrat salariul in cont....
Contractul ala nu este al nostru, si nici al urmasilor nostri, ci al urmasilor-urmasilor nostri


>:( >:( >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Lyvyoo

Quote from: ghrt on February 11, 2022, 01:59:26 PM
Desigur că majorităţii de fapt nu îi pasă - acest forum are cam de 3 ori mai puţini membri (nu mai zic de activi) faţă de forumul de preparare a cafelei. De aici şi neprofesionalismul şi aroganţele instituţiei.
offtopic - jumatate, nu de 3x. Dar are adminul de acolo, aici...  O:-)
ontopic - insasi revenirea lui Serbanescu e semn ca acolo in spate s-a realiniat toata garda veche. Poate are cineva din API nervii tari sa il invite la o dezbatere online pe subiectul A1 (si nu numai), in cadrul unui podcast live pe hotnews / adevarul / digi sau chiar B1 caci sunt mai deschisi.

ghrt

^^ Lucrul cel mai bun la acest forum este că asigură o susţinere pentru Asociaţie, care a făcut şi face nişte lucruri excelente. În ceea ce priveşte aroganţele şi manipulările purtătorului de cuvânt al CNAIR, mie îmi sună ca un comunicat al MAE rusesc. Numai că la ălea râd, la ale ăstuia îmi vine să plec.
PS: Am bănuit că tu eşti. Calitatea discuţiilor e mai bună pe EM, deşi este un domeniu cu subiecte mult mai eluzive decât construcţiile şi ceva planificare.
Cont (aproape) inactiv.

Ionut

Nu putem noi sa-i invitam pe ei la TV/radio/online pentru dezbatere. :)

alecu26

Problema e ca acel studiu nu e doar ilustrativ si constructorii pot face ce vrea. Ar fi ok daca ar fi asa.
Problema e ca majoritatea solutiilor tehnice sunt impunse si trebuie respectate la sange chiar daca sunt gresite sau ilustrative. Aveam un deja vu cu aceasta situatie/dilema si am gasit in sfarsit de unde-mi era cunoscuta:

",,Din două una, daţi-mi voie: ori să se revizuiască, primesc! Dar să nu se schimbe nimica; ori să nu se revizuiască, primesc! dar atunci să se schimbe pe ici pe colo, şi anume în punctele... esenţiale"
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dorum

te-ai dat la Caragiale si tu acu':)

adiarc

astazi am avut ceva treaba spre Brasov...multe masini de Ucraina,mai ales pe sensul spre Sibiu..... iar cand le depasesti si te uiti in retrovizoare...doar femei cu , copii.....ti se ridica parul pe tine...erau si pe sensul spre Brasov...mult mai putine , probabil sa ia rude/prieteni de la granita..
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Ajutam si noi cum putem.

API pe Facebook

Împreună pentru refugiații din #Ucraina! Ne-am decis ca în aceste zile complicate să punem umărul la ajutorul oferit vecinilor care fug din calea tancurilor: alimente, transport, bunuri de folosință urgentă. Suntem permanent în legătură cu Asociația Tinerilor Ucraineni ca să știm exact ce le trebuie și când.

Din partea asociației noastre acțiunea este coordonată de Alex Duma, cel care se ocupă și de proiectul camerelor timelapse pe șantiere. Chiar acum, când scriem acest comunicat, Alex este la cumpărături (primele două fotografii de mai jos), folosind 2000 RON donați de un alt membru al organizației noastre. Ieri a reușit să facă deja un prim transport (ultimele două poze).

Precizare importantă: toate bunurile trec granița în Ucraina, NU rămân în graniță. Vor ajunge direct la sursă, acolo unde este nevoie și pentru ce este nevoie!

Veniți alături de noi! Trimiteți orice sumă (RON, EUR, USD) în conturile noastre sau prin PayPal. Detaliile bancare sunt pe www.proinfrastructura.ro/contact. Precizați neapărat "donație refugiați Ucraina". Invităm și companiile să ne susțină cum pot. Luați legătura cu noi pentru formalitățile contabile. Mulțumim tuturor!

kitsune

#13723
Lăudabilă inițiativa.

Eu am două pisici in gazdă gratuită (împreună cu stăpânii lor) și văd pe viu în ochii lor situația. Să nu mai vorbesc de colegii de acolo cu care sunt în contact.

Noi cred că am fi in măsură să ajutăm și altfel, cu indicații despre drumuri, rute, locuri de popas, tot ce ține de transferul ăsta. De exemplu eu am explicat celor care au venit cum să ajungă, ce vignetă le trebuie, taxe de pod, unde, cum se plătesc și așa mai departe. Nu mai departe de săptămâna trecută o familie de ucraineni a luat amendă pentru că aveau folie pe geamurile din față. Înțeleg rigoarea legii, dar parcă un pic cam prea exagerat. (LE: i-au pus să dea jos folia de față cu organu' ca să scape doar cu amendă, altfel le rețineau actele mașinii).

Dar spun din nou, lăudabilă inițiativa, pentru că mulți au rămas acolo, ori pentru că nu au unde să plece, ori pentru că nu au voie să plece (bărbații) iar soțiile au ales să stea cu ei. Este într-adevăr plin de femei la volan, singure cu copiii în mașină, poate cu o bunică sau bunic. La ce stres au, nici nu îmi dau seama cum pot conduce. Și stau cu zilele prin vămi...
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

mircea

Quote from: adiarc on March 09, 2022, 06:07:02 PM
in Sibiu e haos pe la benzinarii...cica catre 10 lei de maine...

norocoși cei cu electrice...eventual la casa si ceva panouri...si incarci cand "trebuie"

A venit soția acasă să-mi spună că de mâine e 10 lei litrul de benzină. De unde? Păi i-a zis un coleg de muncă ce-o primit un mesaj de la un prieten care are un prieten ce lucrează la o benzinărie și i-a spus la ăla șeful lui că de mâine vor fi prețurile alea. Și ăla o dat un mass, că se șterge yahoo messenger dacă nu se trimite mesajul mai depa... pardon, o dat pe șustache la un amic pe whatsapp să vină să-și facă plinul și ăla a trimis mai departe mesajul la alți doi prieteni și uite așa...

Și i-am spus soției că și eu am un prieten care are un prieten care lucrează în exact aceeași benzinărie și că lui i-o spus șeful că de mâine scade la 3 lei benzina și că ar trebui să facă ceva s-o vândă azi. Că i-a promis corporate comision de 10% din ce vinde la suprapreț și ăștia împreună au decis să-i spună la prostul ălalalt că o să fie 10 lei de mâine ( aici deja mă strângea de gât din priviri), că sigur știe ăla un fraier care mai știe un fraier și tot așa...

Nu mi-a apreciat sarcasmul, deci azi la cină mânc răbdări prăjite...

Cât despre ce naiba o să facă ăștia toți cu canistrele alea de benzină, o pun tot în podul casei lângă stocurile alea centenale de făină și hârtie igienică luate acum o eternitate, în primăvara anului 2020.