News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

hefaistos

Eu nu înțeleg cifra de 5000 (de ingineri). Sa nu dam acum în analize complexe dintr-o simpla afirmație a unei doamne, de altfel bine intenționată.
Dar avem o problema și nu neapărat una de cantitate cât mai ales de calitate a absolvenților.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

JohannDB

                        ...... cât mai ales de calitate a absolvenților.   Pe la "o vreme" se intra la facultate cu examen... Asta era; toceai de te lua gaia și "treceai"... Și te cam duceai unde "te trăgea ața", unde credeai/bănuiai/aveai sentimentul că este locul tău... Dar accesai facultatea prin muncă, cu examen cu 2/3/5/7/10 per loc, nu un concurs de note (în timp) ce numai realitatea/calitatea pregătirii, n-o dau.
          Deja, mai vechile generații de ingineri de "căi ferate", de "drumuri și poduri", de "construcții civile"... încep pregătirile de pensie; dar generațiile noi, cum se aifrmă ?? Să nu spuneți că n-au loc de "cei vechi", când azi e comod să faci studiu de traseu pe google și să mă întrebi pe mine, mai apoi, "cum se trece pe acolo"...??

Cristi N

Nu ai concurenta astfel incat sa iti permiti sa dai examen de admitere. In 2009, cand am intrat eu la facultate, doar 2 facultati (Electronica&Telecomunicatii si Automatica&Calculatoare) din UPB au organizat concurs de admitere, iar concurenta a fost de 1.2 - 1.3 candidati pe loc. La restul facultatilor din UPB a fost concurs de dosare.

La UTCB nu imi aduc aminte sa se fi organizat concurs de admitere in anul ala. Stiu ca mi-am depus dosarul la ei si dupa primul semestru am primit o scrisoare acasa ca am fost exmatriculat pentru ca nu le-am dus diploma de bac si restul actelor. Odata intrat la Electronica nu m-a mai interesat, constructiile fusesera doar o varianta de backup.

gruiarew

Nu știu de unde-i scoasă cifra aia. De ce nu 4000 sau 6000? Aș zice că mai e nevoie și de oameni calificați pe șantiere nu doar ingineri. Trebuie să și ai cu cine lucra. Nu-i chiar simplu cu utilajele în special cu finisorul de exemplu. Altfel nu-mi explic de ce-i plin de praguri cârpelile nu sunt niciodata la nivel la fel în orașe capacele de canal  ;)
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Hercule

Era o informatie pe topicul DX Turda - Dej, cu un urs lovit pe Valea Ierii. Citez din articolul la care se facea referire in postare si nu pot sa nu ma minunez de cat de idioti putem fi:

"În continuare sunt efectuate cercetări privind săvârșirea infracțiunii de uciderea animalelor cu intenție, fără drept, faptă prevăzută de Legea 205/2004", transmit reprezentanții poliției."

Adica se considera ca omul iesise intentionat la vanatoare de ursi cu masina. Pandea ursul din parcare si cand animalu trecea strada, "so pe el", baga o urmarire poate-poate il loveste. Te pomenesti ca saracul om dupa ce are masina praf se va alege si cu dosar penal si poate un pic de timp la racoare. Asta in timp ce unii (gen Huidu) sunt bine mersi. Noaptea mintii!

Link la articol
Deșteaptă-te române!

pasadia

Daca omora un om era ucidere din culpa cel mult. Adica practic era prezumtata lipsa de intentie. Dar in cazul ursului e prezumata intentia.

hvm

Stiti vorba aia: "Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul"
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

horyatm


vancouver

Legat de praguri si denivelari la poduri pe autostrazi, si in Germania au aparut sau s-au agravat o gramada anul asta. Tocmai am trecut pe o portiune de vreo 5-6km din A5 unde peste week-end au instituit 80km/h. Am fost pe acolo marti sapt. trecuta si nu era si azi iar si era restrictia. Si sunt urate, chiar si la 100 se simt ca lumea (dar ok pentru masina). Sapt. trecuta - rememorand - am trecut cu 150-160 pe unul din sensuri si mi-am adus aminte de niste zdruncinaturi urate si ca am injurat.

Posibil sa aibe legatura si cu ploile insistente din ultima perioada. Si aici in Germania sunt locuri in care n-a fost zi sa nu ploua.

Poate ca si in Romania, apropo pe centura Sibiu etc, sa fie agravata treaba de ploi.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

AlexxC

Tot legat de praguri...CNAIR prin DRDP Iasi s-au apucat de asternut covor asfaltic nou pe DN2 intre Adjud-Bacau si Bacau-Roman,foarte bine pana aici!
Lucrarile se fac fara cea mai elementara forma de semnalizare pe timp de noapte, absolut nimic care sa iti indice ca intri in zona de lucrari...astfel am izbit pragul asfaltului nou asternut cu aproximatix 100kmph si m-am ales cu o explozie de pneu si ambele jante de pe fata indoite.
Doar printr-un mare noroc am reusit sa nu pierd controlul masinii si sau ies in decor sau mai rau...sa intru pe contrasens.

RUSINE CNAIR!

danutzu_1069

Sper ca ai facut reclamatie la Politie....
De fapt, trebuia sunat la 112 si sa trimita un echipaj pentru constatare.

rrich1974

Salut!
Vreau sa imi spun si eu parerea despre prioritatile privind infrastructura din Romania.
Fiind sofer amator pasionat, din zona pitestiului, imi place sa colind tara in toate directiile, am tras niste concluzii personale pe care vreau sa vi le impartasesc.

Desi toate lumea tipa dupa autostrazi, care oricum nu se vor construi, consider ca in romania nu sunt o prioritate.
De ce vrea romanul autostrazi? Sa se dea si el cu masina de peste 150 cp, sa vada ce poate. Normal, daca il intrebi, in dulcea ipocrizie, iti va spune ca ajuta economia, bla, bla, bla. texte rasuflate pe care le aud pe toate gardurile. Pot argumenta foarte serios asta dar ar dura prea mult.

In schimb, de ce are nevoie Romania: pai are nevoie de inca vreo 20k de km de drumuri nationale decente, in sensul ca sa fie drepte, ca un camion sa le poata parcorge cap-coada cu min 60-70 km/h. la viteza asta consumul de combustibil este minim, si la masini mici si la camioane.

Romania are nevoie de centuri pe bune, adica nu vrajeli de genul "centura pitestiului", care de fapt e o ocolire pe o directie, si mai sunt si altele.  Centura inseamna un cerc iar intersectiile sa fie denivelate, nu cum au facut cretinii pe centura de nord a bucurestiului. Ma rog, centura aia e deja depasita, Bucurestiul nu are  deloc dupa mine.

Romania are nevoie de trasee alternative cat mai scurte intre A si B. Sa ai 2-3 variante, in interval de +/- 15%. astfel aparenta aglomerare si "nevoia" de autostrazi ar disparea subit. De ce avem aglomeratie pe pitesti-sibiu? Pai din cauza ca nu avem alternativa. de asta spun ca asfaltarea dn7d ar fi obligatorie, ar mai prelua din traficul usor cel putin.

Romania trebuie sa rezolve lipsa lucrarilor de arta de pe drumuri. Tunelele, viaductele aproape ca lipsesc. asta face ca orice traversa a unei forme de relief sa fie o corvoada, serpentine, viraje, coaste, etc. De exemplu, e mult mai usor sa traversezi muntii pe valea oltului decat pe dealu negru (cel mai cretin drum din romania).

Infrastructura trebuie sa deserveasca intreaga populatie, nu doar niste centre urbane iar asta, tinand cont de distributia demografica relativ uniforma a populatiei pe teritoriu, nu va fi rezolvata cu autostrazi, ci cu drumuri multe si de calitate. Cateva autostrazi, pentru romania, sunt doar o tichie de margaritar, Ca si cum ai avea aer conditionat la un bordei.

Bineinteles ca ce propun eu nu se va realiza niciodata, ca politicienii si oamenii (jumatate analfabeti functional), se gandesc doar cum sa se dea cu bmw-ul pe autostrada, sa impresioneze fata din dreapta. Nimeni nu se gandeste, de fapt, cum sa circuli mai eficient si mai usor de la A la B.

hvm

#13392
As vrea sa spun ca ai partial dreptate. Intradevar romania are nevoie de alternative, dar in conditiile in care acestea nu prea exista singura varianta e sa creezi o alternativa si singura varianta logica este ca aceasta alternativa sa fie o autostrada nu un DN. Pentru tiruri probabil ca nu conteaza fiindca este vorba de un max 90km/h oricum (limitati fizic nu de capacitatea masinii), dar chiar si asa, eu zic ca pentru un turism este important sa se poata misca putin mai repede.

Una e sa ai de mers Iasi - Zakynthos(mergi in vacanta) si mergi pe A si alta e sa mergi pe DN. O sa iti si explic ca sa intelegi de ce nu sunt deacord cu tine:

Iasi - Zakynthos (o sa pun aici doar pana in port la Kilini de unde iei feribotul spre Zahynthos) = 1608 km Am facut acest traseu cu oprire in Sofia peste noapte.

Iasi - Sofia = 774 km preponderent pe DN - 13 ore - cu doua opriri de cate 1 ora si inca 3 de pana in 20 de min fiecare - deci aprox 10 ore condus (opririle erau cam obligatorii avand copii in masina) - o medie de aprox 70km/h - pe acest tronson s-a depasit de multe ori limita legala de viteza care prin multe locuri (in afara localitatilor e 70km/h) nu mai spun de localitati unde e si 50km/h (aici iti dau dreptate ca daca ar fi in afara localitatilor ai ajunge la viteza aceasta medie fara sa mai depasesti limita).

Sofia - Kilini = 834 km preponderent pe A - 9 ore - cu  2 opriri de 1 ora si 2 de pana in 20 de min - deci aprox 7:20 condus efectiv. o medie de 110km/h in conditiile in care viteza maxima a fost 135km/h. Era sa uit sa mentionez ca aici am avut una din cele doua pauze de 1 ora pe sectiunea din munti intre Sofie si Kulata (unde nu este inca autostrada pe vreo 35km) datorata unui accident care a blocat traficul complet. Consumul de conbustibil a fost cu 35% mai mic pe cei 834km autostrada decat pe cei 774km de national. Daca ne referim la 100km diferenta cred ca a fost de vreo 40%....

Pentru trafic local pana in 300km e ok si un DN, dar pentru orice depaseste 300km e nevoie de autostrada oricum ai pune problema (ma refer la autoturisme cat si la camioane fiindca intotdeauna gasesti cate unul care merge la plimbare cu 50km/h si s-ar putea sa nu il poti depasi cativa km buni pe DN).
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

rrich1974

Eu zic treburile astea nu ca as fi impotriva autostrazilor, dar sunt constient ca nu se vor construi. Decat in ritmul actual, mai bine o lasam balta.

Mai ma inspir si din traficul aerian: Filosofia traseului cel mai scurt intre A si B a avut castig de cauza in fata avioanelor de capacitate foarte mare. Drpt dovada, s-a renuntat la a380 sau b747 pentru avioane mai mici, dar care zboara direct. Cat despre ecologie, nici nu mai discut, cel putin la masinile electrice, mersul la peste 80 la ora, le scade drastic autonomia. Si la fosile e la fel, numai ca acolo nu prea se baga de seama. Sa nu imi spuna cineva ca la 120 are acelasi consum ca la 70-80. Pana si avioanele au problema asta, de aia viteza e plafonata in jur de 900 km/h. 

dragos76

"Sa se dea si el cu masina de peste 150 cp, sa vada ce poate"

Totuși, ce procent din posesorii de mașini sunt în categoria asta? Să fim serioși, totuși, să nu generalizăm pornind de la niște, totuși, excepții.
În rest da, s-a mai tot discutat, că soluția nu e peste tot și exclusiv A. Dar nici neapărat extrema cealaltă propusă de tine.