News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dorum

Daca a zis Ionut in 2012 asa ceva, tra' sa-l dam afara din API :) :) :)
:lol:

Sau, mea culpa, "imediat" inseamna 16ani :)

alecu26

Da...prin 2012 a mai fost inca o incercare de a reporni PISI. Cu bune sanse de reusite. Dar s-a schimbat trendul politic si brusc PISI a disparut, s-a pus presiune pe Cobra. Cumva la interventiile API a fost macar DX pus pe PISI, si la interventiile UE s-au lansat licitatii de proiectare.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

nicolaem

si pentru ca toate trebuiau sa poarte un nume, trendului i s-a spus "Ministerul Marilor Proiecte". executant Dan Sova.
misiunea a fost indeplinita, pisica a pierdu o viata, si noi vro 6 ani ca sa ne intoarcem de unde am plecat.

pasadia

Iar uitați de scrisoarea Jaspers care a desființat SF-ul pe baza căruia s-au încercat obținerea de fonduri europene pentru PiSi în 2012? Adică mno, e frumos sa dam vina pe CoBra și Șova, dar cam ignoratio cauzele reale...

alin2pas

Nici SF-ul în baza căruia s-au organizat actualele licitații nu e ok, mai ales referitor la numărul de foraje efectuate. De fapt, nu numărul de foraje contează, pentru că se pot realiza 20 de foraje pe 100 m și apoi 5 km de traseu să nu aibă nici un foraj. Ar trebui impusă o anumită densitate minimă a forajelor (cu lungimi minime prevăzute), în funcție de geometria terenului pe care se va face drumul și de lucrările de vor trebui executate pe acel teren. Astfel, și licitațiile vor trebui să fie făcute pe sume mai aproape de cele reale și nu mult subevaluate, cum se întâmplă de prea multe ori în prezent. Când doar la numărul și lungimea minimă a forajelor ce trebuie realizate ajungi la un cost de un milion de lei de exemplu, nu poți organiza licitația pentru sume de 500.000 lei, pentru că oricine va câștiga licitația pentru acești bani îți va putea oferi doar o mare cantitate de hârtie igienică. De asemenea, pentru cazuri justificate când pe anumite porțiuni sunt necesare mult mai multe foraje decât erau estimate ca fiind necesare să poată fi modificați termenii contractului cu mai mult de 10% din valoare și cu prelungirea duratei de finalizare a SF-ului. Doar așa se poate obține un SF de calitate, care ar duce la costuri și timp de execuție reduse.

carutasul

asta voiam să comentez și eu, dacă asta era problema se putea adiționa contractul cu forajele suplimentare și ce mai trebuia ( cum s-a și făcut în final) nu se bloca pentru totdeauna. Pare destul de evident că a fost un act deliberat, dar, bineînțeles, suntem liberi să credem fiecare ce vrem...

pasadia

#13056
In ce consta actul deliberat? Că TOATE SF-urile pre 2010 au fost făcute pe genunchi, după alte standarde și cu alta consistenta decât cea ceruta de Jaspers?

nicolaem

#13057
pai faptul ca nu s-a facut nimc 5-6 ani  ani numa deliberat poate fi. si nu e vb doar de PiSi. Ca nici pe Cobra in afara de declaratii cu corturi nu s-a facut nimic.
Nu poate fi doar incompetenta. Ca niste altii nu gem de competenta, dar macar misca lucrurile. Adica Sova al2lea sau Bode acum.

LE pasadia stiu ca CoBra ti-a adus multe suparari, dar sa nu uitam ca si LuDeva (ursii) tot Sova si gasca lui de dupa ne explicau ca nu sunt ursi. Eu nu am vorbit doar de eterna dezvatere intre cele 2 treceri ale Meridionalilor.

alecu26

Pasadia, pe tronsoanele de mijloc e fix aceasi situatie si acum. Probabil adresele Jaspers nu au ajutat, dar soarta oricaror alte treceri peste carpati in afara de Cobra a fost hotarata in birouri ale unor politicieni, si nu a unor ingineri.
Totul a culminat cu minunata inghesuiala a intregii Romanii pe CObra. Doar doar vom avea traffic sa scoatem cele 8 miliarde cheltuite. Este trist ca o companie de talia AECOM, cea mai mare din lume a facut sluj in fata efemeridului politruc Roman.

Ce e si mai trist e ca inca tragem si o sa mai tragem dupa acel raport si idei aparute in el.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

pasadia

Cred că nu am trăit aceiași ani...

1. De bine de rău au fost trasate vreo 5 trasee alternative diferite pentru PiSi.
2. A existat cat de cat o analiză a acestora (multi-criteriala, cost-beneficii, blablabla)
3. Cât de cât s-au mai făcut niște foraje și vizite în teren noi. Nu destule, dar oricum mai multe decât existau în SF-ul vechi
4. Un AM reanalizat (inclusiv de către Comisie). Nu e nici ăla perfect, dar e mai mult decât era. Oricum in materie de ecoducte sigur e mai bine acum.

As pune și un 5 de care nu sunt însă sigur - vor exista fire de autostrada distincte, la altitudini diferite (deci măcar pe scurte porțiuni nu vom avea obligatorie platforma de 23/26/27 de metri.

Nu zic că e perfect acum, nici vorba. Dar a existat un SF prost, Jaspers l-a respins, a fost refăcut cat de cat, acum e aprobat și finanțat.

Pentru nici un alt proiect care a avut SF înainte de 2012 nu am ajuns atât de departe. SB- Făgăraș avea SF de DX, l-au transformat în A, dar inca nu e aprobat, pe CoBra nu s-a făcut nimic (mă rog, o licitație pentru un nou SF în curs), A8 are noul SF-ul in lucru acum...

Ce vrea sa spun e că e multa indolența și incompetenta in Dinicu Golescu 38 (intenționat folosesc adresa pentru că nu mă refer numai la CNAIR) și că asta (nu conspiratitele cu Cobra ) sunt principalul motiv pentru care proiectele (toate, inclusiv PiSi) se mișcă greu.

Harry

#13060
Am si eu o curiozitate. Defileul Jiului, Cantonul Regal. 1931. Are cineva idee cand a fost construit drumul, eu incerc in functie de asta sa-mi dau seama in ce an a fost ridicata cladirea, care am inteles ca inca mai exista


TibiV

Harry, sigur există.
Sau cel puțin exista în urmă cu 3 ani, când am trecut pe Valea Jiului și se lucra fix la podul/podețul din dreptul clădirii....
Quote from: TibiV on September 03, 2017, 02:41:15 AM
PARTEA 5/8

Iar daca semaforul este "pe rosu"...

... arunc repede o privire "mai de aproape"...

Imi plac mult plasele de pe versanti... Cred ca au muncit mai mult la plasele astea decat la soseaua propriu-zisa...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#13062
@stangabriel : este un filmulet dintr-un joc, Cities Skylines, nu are nici o legatura cu realitatea. E doar un joc.

S-a mai pus de n-spe ori, va rog, nu-l mai puneti... Se poate vedea ca comportamentul vehiculelor nu e realist in 2 secunde - masini trec unele prin altele. Jocul nu simuleaza numeric vehiculele la nivel individual; are capacitati fixe pentru fiecare tip de element, gen fiecare tip de intersectie, masinile sunt doar ilustrari ale capacitatilor pre-programate in joc (o simulare numerica reala ar fi mult prea costisitoare pentru un procesor obisnuit) si ale simularii lantului de capacitati. Chiar si cu un model adecvat, ar fi doar o chestie macro, de valoare super-limitata.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Harry

Cu moduri si assets se apropie f mult de realitate. Acum poti sa faci marcaje in intersectii si chiar sa impui restrictii de la folosirea benzilor pana la parcat si prioritate etc :))

frunzaverde

@Harry - de acord, dar la nivel "macro". Jocul functioneaza cam asa : fiecare asset are o capacitate pre-definita, care vine sub forma unei distributii (adica : pot fi intre x si y). Tot ce face jocul e sa traga din distributie un numar aleator, si ala e numarul de vehicule prin asset. Cand se fac studii ca lumea, fiecare vehicul e simulat ca serie de ecuatii diferentiale peste timp, cu distanta, viteza, raza de curbura etc. modelate individual. E cu totul alt nivel de detalii.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!