News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

Subscriu celor spuse de Crist N, apropo de camera de bord si ajutor pentru rutieristi. Caz concret, asta vara, un idiot trece cu viteza pe rosu si loveste in plin, pe partea dreapta masina condusa de baiatul meu. Abia plecase de la semafor, pe culoarea verde. Baiatul, blackout de 30 min, SMURD, etc, masina, dauna totala...
Cand i-am "predat" masina, i-am dat-o cu tot cu o oglinda cu dvr... Initial nu prea o vroia, dar am insistat sa o pastereze si sa o folosesca...
Revenind la eveniment, am spus politistilor ca am inregistrarea, au vazut-o si concluzia a fost imediata. Se vedea clar semaforul, el fiind oprit pe banda 1, primul la semafor. Altfel ar fi trebuit sa asteptam ancheta, martori, alte inregistrari, etc...

hvm

Ieri mi-am dat si eu comanda de camera dupa ce acum doua zile ies dintr-o curba la 90grade si tot acolo incepe o coborare de 15% (aveam cam 70km/h). Panta se termina la ~100 de metri dupa curba unde incepe si localitatea care se termina la 200 metri mai incolo. Limita de viteza de 30km/h in localitate. In mijlocul localitatii un bizon intra in depasire exact cand am iesit din curba. In fata lui coloana de 4 masini. Il  blitez serios. Initial tinde sa franeze apoi accelereaza. Am apasat frana la fund si trag pe margine cat am putut (nu prea mult ca acostamentul are max 30cm acolo urmat de un sant de 1 m. Sar toate lucrurile de pe scaunul din spate pe jos (noroc ca am fost singur, de obicei merg si cu sotia si cu ala micu de 11 luni). Ma opresc. Primul din coloana ma bileaza si el, pe urma vede ca franez brusc nedumerit trage dreapta si pune si el frana. Cred ca a sesizat in oglinda ca vine bizonul. S-a oprit si la cativa metri in fata mea (max 10)

Bizonul a trecut "la milimetru" pe langa noi cu aprox 120km/h. Daca nu punea frana ala din capul coloanei ori il botea pe el si il trimitea in sant ori intra frontal in minte. Colac peste pupaza totul s-a intamplat pe linie continua.

Daca as fi avut filmarea si o dadeam la politie, se poate constata vreo contraventie/infractiune in cazul acesta?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Cristi N

#12917
Legat de becuri de rezerva parca si la noi e o reglementare care spune ca ar trebui sa ai cel putin un bec de faza scurta de rezerva. Atunci cand mi se arde un bec cumpar un set si pe supravietuitor il pastrez ca rezerva. Si cam la toate masinile fabricate in ultimele 10 ani cred ca primesti eroare in bord atunci cand ai un bec ars, ce m-am chinuit sa dezactivez optiunea asta pentru lampile de la numar cand am instalat LED-uri...  :-[
La faza cu trusa medicala mi se pare cam exagerat termenul ala de valabilitate, ma plictiseam intr-o zi si am facut inventarul la ce era prin ea, teremenul de valabilitate cel mai scurt parca era la plasturi. Serios, dupa ce expira nu se mai lipesc sau ce au?
Triunghi am unul singur, nu vad sa fie atat de necesar un al doilea desi stiu ca parca ar trebui sa le pui succesiv din 50 in 50 de m daca ramai in pana.
In schimb stingatorul il verific de fiecare data cand umblu in compartimentul respectiv, la un inceput de incendiu chiar si un P1 poate face minuni, spray-urile alea antifoc ar trebui retrase din orice magazin, nici macar un gratar nu sunt in stare sa stinga. Am zis ca la urmatoarea masina cel mai probabil o sa iau un P3 doar pentru confortul meu psihic, mai ales ca am un P3 si in bucatarie. Mai bine sa fie acolo si sa nu il folosesc niciodata decat sa ma uit ca prostul cum arde bucataria.
Din categoria lucruri utile mai e si un compresor la 12V te poate scoate din rahat uneori plus ca te mai ajuta si cand ai de umflat vreo minge sau roata de bicicleta.

danutzu_1069

#12918
@hvm, ar fi ajutat la identificarea specimenul si sancționarea lui. Stiu ca a mai fost un caz d-asta, si pe baza filmarii de la bord a fost identificat si sancționat. Dar daca se contesta in justitie nu poate fi considerata proba.

voicul


gruiarew

Eu nu știu să fie reglementare pentru becuri. Dar dacă te oprește cu bec ars și nu-l poți schimba pe loc, te-ai cam fript.

@kitsune ca unul ce-a pățit tot felul de chestii, nu plec la drum până nu mă asiur că am tot ce-mi trebuie. De la mine din coteț nu lipsește niciodată o trusă de scule (știu că-i la mine când am ceva de șurubărit) cabluri de curent (am pornit o grămadă, astă iarnă am avut și eu nevoie de ajutor), șufă (n-am tras pe nimeni, dar s-au tras destui cu șufa din dotare și de n-o aveam nu m-ar fi scos nimeni din șanț). Becuri deși am H7 am și un set de H4 (nu știu de ce aveam setul ăla la mine dar bun a fost că i-am dat unui sârb într-o parcare acum câțiva ani buni).

Ideea e că se pot întâmpla tot felul de tâmpenii pe drum și e mai bine să nu te ia prin suprindere.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

kitsune

Apăi, și io sunt mecanic, deci am mai mult de o șurubelniță in portbagaj. Dar nu mai e ca în Dacia lu' tata, unde era set complet de chei fixe, inelare și tubulare, plus cheie de bujii și lere, capac delcou, becuri, curea de ventilator, membrană de pompă de benzină, de pompă de șpriț, platine, bujii, bobină de inducție, ceva relee, sârmă de balot, patent, furtun, canistră, set de jiglere, tot felul de lițe și multe altele, nu le mai rețin. Tot din cauză că era pățit. A, leviere și kit de reparat camere, ăla cu petice de le dădeam foc.
Acum am puține scule, un set de becuri, unul de siguranțe, șufă (am scos pe alții din șanț), cabluri de pornire, o pompă de picior (compresorul l-am aruncat, pierdere de timp), veste, trusa, triughiurile, stingătorul. Cam atât.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Prima mea masina, in urma cu aproape 25 de ani, a fost Dacia 1310 (noua, ridicata de la Pitesti).
Evident, aveam in portbagaj tot ceea ce spune kitsune...

Dar patentul si sarma erau nepretuite...  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gruiarew

Eu nu-s mecanic. Dar am ajuns târziu la Sibiu pe la 2AM. Dau repede să fac un duș că eram tot împuțit, dar când dau drumul la apă pușcă mizeria de furtun din bucătărie. Bineînțeles că pe vremea aia nu aveam nici o cheie, nimic la mine. A trebuit să închid apa cu tot și mâine zi la magazin după chei și furtune.

Veste, trusă, extinctor și triunghiuri nu le-am zis că alea-s obligatorii. In curând mă mut iar pe Dacie, deci trebuie să-mi aleg ce anume car după mine  :lol:
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

kitsune

#12924
- Chei de 8, 10, 13, 17, 19, inelare și fixe (câte 2, că mai ții o contră), ceva tubulare pentru confort.
- patent, sârmă de balot, șurubelniță dreaptă și în cruce (mai multe dimensiuni)
- cric și manivela aferentă
- cheie de bujii
- lere
- un bec cu fire lungi (folositor să reglezi avansul și nu numai)
- spray de curățare capac delco, șmirghel foarte fin (600) pentru platine
- liță pentru jiglere și returul de la pompa de benzină. Preferabil pompa să fie din cea cu "codiță" la care pompezi manual.

Cam astea ar fi sculele indispensabile, pentru șoferul "basic level". Restul sunt la alegere, în funcție de ce alte reparații mai extinse te pricepi.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

carutasul

presupun că nu se mută tot pe Dacie 1300 :)

kitsune

Ba da, știu că restaura o Dacie, parcă a pus un video pe aici
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

gruiarew

1300 din '74. Doar că n-am mai făcut nimic de luni bune.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

TibiV

Alea din '74 mai aveau o multime de piese frantuzesti...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Inclusiv '77 aveau o căruță. Din '78 au început cu piesele românești, iar prin '80, odată cu "face lift-ul" deja nu prea mai erau piese franțuzești deloc.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence