News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Simpaticilor, vorba Ginei, voiam să vă mulțumesc ca inca sunteti alături de mine și de noi (API și comunitatea în ansamblul ei)! Sunt PESTE 500 de MEMBRI care intra ZILNIC pe forum! Li se adauga cam 200 care intra macar o data pe saptamana si aproape 300 care intra macar o data pe luna in forum. In total sunt 3500 de membri. La care se adaugă multi, foarte mulți care intra des pe forum dar nu au cont.

Mi se pare uimitor ca pe forum avem, IN FIECARE ZI, o conferință la care participă minim 500 de oameni interesați de infrastructura de transport. Nici nu mai vorbesc de cei care nu sunt in sala, dar vad dezbaterile! :)

Voiam să îi încurajez pe cei care nu scriu (ori scriu mai rar) sau care poate nu au cont dar urmăresc discuțiile sa intre in conversatie și să spună ce au pe suflet si sa împărtășească din experiența lor! M-as bucura sa vad mai multe discuții la nivel local, acolo unde chiar e nevoie de implicare! Pana la urma nu trăim pe autostrada, ci în orașe sufocate de noxe.

Sunt enorm de multe de făcut și e nevoie de implicarea voastră... suntem multi daca ne comparăm cu alte câteva comunități de entuziasti ai infrastructurii de la noi, însă suntem foarte puțini cei care ne implicam și e nevoie de multe mii de oameni la nivel național care să schimbe lucrurile.

dan tm

va multumesc inca o data tuturor.... :lol: :lol:

Io

Cum sa nu te sustinem, Ionut? Esti cea mai autorizata persoana care vorbeste in numele (nu doar al nostru, al comunitatii) celor care vor mai mult de la infrastructura tarii noastre decit par a putea ingalatele, lasele, oarbele si deseori stupidele autoritati ale statului. Autoritatile astea fara autoritate profesionala (si deseori intelectuala) dar care ucid visele copiilor nostri si ne scot peri albi cu gaselnitele lor birocratice si cu vorbaraia lor de doi bani, asta in timp ce cheltuie si risipesc banii nostri buni si cit se poate de reali.
Tu si API ce ne cereti? Nimic, doar niste timp, putina implicare care cum si cu ce poate spre folos general, in schimb ni se ofera informatie la zi, consultanta profesionala cind e cazul si o modalitate foarte interesanta de a impartasi si dezbate idei in domeniul infrastructurii si uneori al unor domenii adiacente foarte interesante. Pentru asta sintem aici, noi nu reprezentam "interesul general" al papugiului aluia ajuns Dumnezeu stie cum general, noi chiar sintem interesul general. Atit e de simplu!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

TibiV

@Io,

atat iti spun, ca sa iti intre bine in cap:
:thumbsup: :cheers: :banana:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

#12589
 :cheers:

========================

Pe 15 aprilie 1912 se scufunda Titanicul. Pe 16 toata presa din lume vuia cutremurata de catastrofa ce a dus la moarte a peste 1.500 de oameni.

In 1953 in cinematografele americane era lansat blockbusterul Titanic, care avea sa primeasca Oscarul pentru scenariu.

Regizor nimeni altul decat romanul Jean Negulesco. In rolurile principale ii regasim pe Clifton Webb si Barbara Stanwyck.


JohannDB

      Cu întoarcere la istorie...........Pe 16 Aprilie.....1944, în jurul orei 11 dimineața - era ziua de Paște, Brașovul încasa primele bombe..........



Powered by API/PUM imgur uploader

Imagine din "Colecția personală G Hilohi", din gara Brașov, 16.04.1944... sub titlul "Când locomotivele zboară". În această imagine e locomotiva 50.003, informație confirmată de "titularul imaginii". Locomotiva a fost ulterior reparată.
    Am căutat prin istoricul mașinii și am dat de asta ::::::"Locomotiva 50.003 face parte din seria 80.indice 600, o variantă a seriei (austriece) kkStB80, achiziționată de CFR..... Conform comenzi din 1919 a CFR, locomotivele trebuiau să aibă inițial numerele 5001-5010, dar cu introducerea noii scheme de numerotare CFR din 1920, locomotivele austriece venite cu acest contract au primit numerele 50.001 la 50.080.... Astfel căutând prin istoric, găsesc că locomotiva 50.003 fabricată de StEG cu numărul de fabrică 4394/1920 avea prevăzut pentru kkStB numărul 803939 și a fost achiziționată de la StEG..... Datorită unor caracteristici ca viteză, sarcină pe osie redusă, înscriere în curbe cu rază mică (puteau circula în curbe de minim 100m rază a curbei, fără restricții în ambele sensuri: cu coșul înainte sau cu tenderul înainte; seria 50.100 putea circula cu restricții în astfel de curbe; cu coșul înainte cu 35 km/h, iar cu tenderul înainte numai cu 10 km/h....: avantaj net seria 50.000) aceste locomotive erau bune la trenuri mixte și de marfă sau la manevra grea în triaje și tracțiune convoaie de triere.... De aceea, printre altele, o găsim pe 50.003 în poza cu gara Brașov în 16 aprilie 1944. De fapt în "Istoria Tracțiunii Feroviare" vol. 2, pag 352, se face mențiunea existenței acestui model (50.001-50.080) în depoul Brașov ..... Ce găsesc mai departe (pag 355 a aceleiași lucrări): din seria de locomotive 50.000, la 31.07.1940, în stația Vicșani, odată cu anexarea Basarabiei și Bucovinei (tratatul Riebentrop-Molotov) un număr de locomotive au fost predate URSS (în lotul de 7 bucăți este prezentă și 50.003). Toate locomotivele acestui lot au fost returnate CFR-ului în anul 1942 și așa ajungem s-o vedem în 1944 în poziția ciudată după bombardamentul din Brașov..... Despre pățaniile ei la acest bombardament și reparația ulterioară, nu am găsit nimic, încă..... Ca ultime detalii, mai găsesc că locomotiva 50.003 a fost transformată pentru "cale largă" și în 1949 este în evidența remizei Socola cu activitate la Sighetul Marmației...... Pentru conformitate, datele sunt culese din "Isoria Tracțiunii feroviare".



Powered by API/PUM imgur uploader

În jurnalul de operațiuni al Grupului 450 de Bombardament a escadronului 15 USAF......Date: 16 April 1944 MISSION # 17 Base: Castelluccio dei Sauri TARGET: Brasov, Romania—Marshalling Yard SHIP: Sakinshack ...256ESCORT: Ten P-38's from Uylce to the initial point of the bomb run. Twelve P-47's (325th Fighter Group—Checker Tails) were picked up in vicinity of Turnu-Severin on route back. BOMBS: 10 x 500 lb. General Purpose Bombs from 21,000 feet ENEMY AIRCRAFT: Approximately 5 minutes after leaving target 20 to 30 enemy aircraft attacked. These consisted of ME-109's and Fw-190's and they attacked very aggressively for about 25 minutes. FLAK: Moderate Volume, Inaccurate Aim, Heavy Caliber. Four guns were noted about 700 yards NNW of north corner of Brasov airfield, and also several guns just across the Timisul River about the center of the NE side of the airfield. RESULTS: Target area well covered with excellent concentration of bombs at aiming point. A huge column of smoke seen from oil fire. SORTIES: 1 Total: 23MISSION TIME: 6:00 Total: 109:45 NARRATIVE: The weather at our base is improving again. Now we have another problem—dust on thelanding strip will be troublesome in the coming months. The engines will need extra maintenance. Saw a beautiful, circular rainbow on the clouds below us today.The group attacked Brasov marshalling yard today. Brasov is an important transportation center in Romania and our attack was in support of the advancing Red Army. Fires and smoke seen over entire marshalling yard as formation pulled away.The enemy fighter attacks were all single from 6 o'clock high, low, and level, and firing 20mm cannon and rockets.They would attack through vapor trails and I couldn't see them until they were fairly close. Several B-24's lost to fighters. Enemy fighters circled the descending parachutes.



Powered by API/PUM imgur uploader

.....Aici la imaginea de sus îl las pe Gruia "să vorbească"....""""76 de ani de când peste 300 de oameni şi-au găsit sfârşitul din cauza primului bombardament aerian efectuat asupra Braşovului de către Forţele Aeriene ale Statelor Unite, chiar în ziua Paştelui Ortodox din acel an.

În adăpostul oficial, amenajat la subsolul Vilei Kertsch, clădire lovită atunci în plin de o bombă, au fost găsite 16 persoane fără traumatisme, dar decedate datorită lipsei aerului şi apei. Autorităţile nu au început degajarea dărâmăturilor decât tardiv, după trei zile. Se spune că Cpt. av. Marius Popişteanu, aflat acolo împreună cu familia, a ţinut un jurnal, în care ultima notaţie ar fi fost: "Au trecut două zile şi încă suntem în viaţă"..."""



Powered by API/PUM imgur uploader

În imaginea de sus, au fost lovite I.A.R., Gara Brașov  marfă, Gara Brașov călători, Bucla de intrare directă la gara de marfă, Rafinătia, zona de locuințe din fața gării călători, zona de-nceput al str. Zizinului, zona "Județean-de azi", Vila Kertsch în centru.........Terenul și hangarele  Flotilei de aviație (zona de mijloc/dreapta a pozei) au rămas neatinse (acum) !! Valea Răcădăului este liberă vederii și neatinsă. Uzina II (atunci "Voina" este neatinsă, deși se vede fum disipat...... Mai sunt câteva lovituri în cartierul Craiter.



Surse: Arhiva G.Hilohi și Grupul 450 de Bombardament a escadronului 15 USAF.


zidarul

Bine v-am gasit. Vreau sa multumesc tuturor pentru implicare, mai multa sau mai putina. :thumbsup:

Pun si eu aici o intamplare hazlie cu un zidar. Nu stiu cum sa pun video de pe Facebook, asa ca las link.
https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=3587192771354767&id=100001922396734

Se poate actualiza tutorialul de aici sa includa indicatii si pentru cum pui video din Facebook?
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=73.0

Ionut

Nu se poate pune video de pe Facebook embedded în forum (asa cum poti de pe Youtube).

dr4qul4

Intamplarea aceea este o sceneta. Nu este reala. Cred ca am auzit-o la teatru acum 15-20 de ani. Horatiu Malaele o spunea la fiecare spectacol.
Cineva a facut misto de cei care au postat-o.
;)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dragos76

Sărbători fericite tuturor! Hristos a înviat!

Harry

Adevarat a inviat!

Dominik

Sarbatori fericite prieteni !!!
You're in Steelers Country

Marius

Paste fericit! Hristos a inviat!

dr4qul4

Paste Fericit tuturor!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Sanatate! Si putina recunoștință ca unii primesc cozonac ucrainean făcut de filipinezi.